Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-03 14:53

JerNL

I said goodday!

Topicstarter
Hallo Allemaal,

ik wil graag een thuisbioscoop kopen voor mijn vader.

Doel:
1x per week een filmpje kijken.
Heel af en toe is gamen
wat voetbal wedstrijden

Inmiddels is het scherm al gekocht, maar nu moet er nog een beamer gekocht worden.
In eerste instantie was het de bedoeling om de Optoma HD20 aan te schaffen. Goede specs en vooral een goede prijs voor een FULL HD beamer. Echter, de afstand die de lens aan kan is zeer teleurstellend. op een scherm van 220CM breed kan hij maar maximaal 4 meter van het scherm geplaatst worden (uitgerekend via de optoma tool)

Het probleem is dat de kamer ruim 5 meter diep is en het niet wenselijk is dat de beamer midden op het plafond komt te hangen.

Nu ben ik gaan zoeken naar alternatieven qua beamers bij de andere merken; Panasonic, BenQ, etc,

Volgens mij zijn dit de enige alternatieven:
Epson TW 3500
Sanyo Z700
Heeft iemand misschien een alternatief die ik over het hoofd heb gezien?

mis ik nog iets?

gr. Jerry

[ Voor 11% gewijzigd door JerNL op 19-03-2010 11:01 ]

nothing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344829

Heb je ook eens gekeken naar Acer? Dit zijn prima beamers voor een goede prijs. Uiteraard is Sony ook een mooie optie, maar dan moet je wel diep in de buidel durven te tasten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL

JerNL

I said goodday!

Topicstarter
Ja precies, maar het gaat echt om een budget van max 1250-1300 euro.

Ik probeer net uit te rekenen hoe de epson omgaat met afstanden, maar via projectcentral wordt ik hier niet echt wijs uit :(

wat is nou de minimale scherm grootte bij een kijkafstand van 5 meter??

inmiddels weer wat anders gevonden om voor epson de afstand te berekenen: KLIKKKK

[ Voor 34% gewijzigd door JerNL op 19-03-2010 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-05 22:21
Als je voor de TW3500 gaat kun je beter naar de TW2900 kijken. Deze zijn identiek. Zie ook de discussie op andere fora. Epson heeft hier flink wat mensen mee genept!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL

JerNL

I said goodday!

Topicstarter
Ik zie de TW2900 alleen niet in de pricewatch staan, alleen de 2800??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306031

Het kan zijn dat de beamers er identiek uitzien, maar qua prestaties zijn ze niet hetzelfde (gefeliciteerd btw). Tweakers heeft niet zo veel beamers in de pricewatch staan, dus om te vergelijken kun je beter deze 2 sites pakken http://www.projectorcentral.com/Epson_Europe-EH-TW2900.htm
http://www.projectorcentral.com/Epson_Europe-EH-TW3500.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mag ik dan zeggen dat ik dan wel een verschil zie in specficaties. Ik zie dat de TW3500 meer ANSI-lumen heeft en ook een veel hoger contrastratio. Voor de rest zijn de specificaties inderdaad hetzelfde maar aangezien de TW3500 op papier gezien een hoger contrastratio heeft zou deze dus beter moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
En dat is ie dus niet, dat is inmiddels toegegeven door Epson. In de TW3500 zit dezelfde lamp als de TW2900, foutje bedankt :P. Ik weet niet of ik mag linken naar andere fora, anders kan ik t topic wel posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

mrc16 schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 10:54:
En dat is ie dus niet, dat is inmiddels toegegeven door Epson. In de TW3500 zit dezelfde lamp als de TW2900, foutje bedankt :P. Ik weet niet of ik mag linken naar andere fora, anders kan ik t topic wel posten.
Juis ik heb zelf ook meerdere topics hierover gelezen en zelf geopend dus zoek het maar op ;)
TW2900 is op dit moment prijstechnisch een killer :)

Mocht je meer te besteden hebben zou ik de Panasonic 4000 halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-06 19:07
Je mag linken naar andere fora ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL

JerNL

I said goodday!

Topicstarter
Anoniem: 181923 schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 10:57:
[...]
Juis ik heb zelf ook meerdere topics hierover gelezen en zelf geopend dus zoek het maar op ;)
TW2900 is op dit moment prijstechnisch een killer :)

Mocht je meer te besteden hebben zou ik de Panasonic 4000 halen.
Dat is echt geen optie, die is gewoon het dubbele als wat de Epson kost.

Maar ik vind het wel een vreemd verhaal dat de 2900 exact hetzelfde is als de 3500.
ik ga ff googlen om er wat meer over te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

mrc16 schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 10:54:
Dat er eenzelfde lamp wordt gebruikt in verschillende projectoren is niet meer dan normaal hoor.
Ik heb in mijn VPL-HW10 dezelfde lamp zitten als er in een VPL-VW85 zit, terwijl de laatste een 4 keer zo hoge contrastverhouding heeft.
Er zit ook verschil in de beeldverwerking en gebruikte panelen.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
SpongeRob schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 15:31:
[...]

Dat er eenzelfde lamp wordt gebruikt in verschillende projectoren is niet meer dan normaal hoor.
Ik heb in mijn VPL-HW10 dezelfde lamp zitten als er in een VPL-VW85 zit, terwijl de laatste een 4 keer zo hoge contrastverhouding heeft.
Er zit ook verschil in de beeldverwerking en gebruikte panelen.
Klopt, maar na het professioneel testen door een winkel kwamen beide projectoren met exact dezelfde waarde uit de bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand dan de link plaatsen naar het andere forum. Ik ben nu eigenlijk wel geinteresseerd in deze ontdekking en hoe men dit alles heeft getest. Ik noem het dan wel een behoorlijk blunder (als het geen oplichting is) van Epson om dan 2 exact dezelfde beamers op de markt te zetten voor 2 aparte prijzen en aparte specificaites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Anoniem: 344829 schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 18:02:
Kan iemand dan de link plaatsen naar het andere forum. Ik ben nu eigenlijk wel geinteresseerd in deze ontdekking en hoe men dit alles heeft getest. Ik noem het dan wel een behoorlijk blunder (als het geen oplichting is) van Epson om dan 2 exact dezelfde beamers op de markt te zetten voor 2 aparte prijzen en aparte specificaites.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=95206.0

8 pagina's over de TW2900 en de TW3500. Met review en bevindingen en confrontatie Epson door leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL

JerNL

I said goodday!

Topicstarter
mrc16 schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 20:00:
[...]

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=95206.0

8 pagina's over de TW2900 en de TW3500. Met review en bevindingen en confrontatie Epson door leverancier.
klopt deze heb ik ook helemaal gelezen. Ik snap alleen het verhaal niet van de garantie die langer zou zijn op de TW3500 ten op zichte van de TW2900.

Ik zit nu heel erg te twijfelen om de TW2900 dan maar aan te schaffen. Ik twijfel ten opzichte van de Sanyo z700. Iemand ervaring met deze beamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:27
JerNL schreef op maandag 22 maart 2010 @ 15:04:
[...]

klopt deze heb ik ook helemaal gelezen. Ik snap alleen het verhaal niet van de garantie die langer zou zijn op de TW3500 ten op zichte van de TW2900.

Ik zit nu heel erg te twijfelen om de TW2900 dan maar aan te schaffen. Ik twijfel ten opzichte van de Sanyo z700. Iemand ervaring met deze beamer?
Zie de shopreview van de 3500. Omdat de 2900 niet in het tweakers lijstje stond, heb ik mijn review over de 2900 maar onder de 3500 geplaatst. Ik ben er erg tevreden mee. Aangezien ik echter alleen de hdmi ingang gebruik i.c.m. een htpc kan ik je niet vertellen of hij het schalen van SD naar HD goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 15:48
JerNL schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 10:49:

Nu ben ik gaan zoeken naar alternatieven qua beamers bij de andere merken; Panasonic, BenQ, etc,

Volgens mij zijn dit de enige alternatieven:
Epson TW 3500
Sanyo Z700
Heeft iemand misschien een alternatief die ik over het hoofd heb gezien?

mis ik nog iets?

gr. Jerry
Als je bij Panasonic gekeken hebt, heb je waarschijnlijk ook de PT-AE4000 gezien, wat in veel tests toch wel de winnaar is op Home Cinema gebied in die prijsklasse...
En bij de berekening op http://www.projektoren-datenbank.com/pro/ komt deze met een afstand tussen de 3 en 6 meter, dus helemaal goed voor de opstelling die jij wil.
Hij is ook nog eens heel stil, en heeft een heel mooie functie om de lens goed in te stellen op zowel 4:3, breedbeeld en anamorphic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan.B
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:57
Ik ben zelf ook op zoek naar een beamer met dezelfde voorwaardes en zit ook met het probleem van projectie afstand.

Een van de modellen die ik aan het bekijken ben is de benq w1000. De w1000 heeft dezelfde prijs en prestaties als de optoma HD20 en kan van iets verder projecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL

JerNL

I said goodday!

Topicstarter
Maarce schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 10:50:
[...]
Als je bij Panasonic gekeken hebt, heb je waarschijnlijk ook de PT-AE4000 gezien, wat in veel tests toch wel de winnaar is op Home Cinema gebied in die prijsklasse...
volgens mij kost de panasonic het dubbele toch? 2500 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
JerNL schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 11:23:
[...]

volgens mij kost de panasonic het dubbele toch? 2500 euro?
Inderdaad, dat was ook de goedkoopste prijs waar ik hem voor heb kunnen vinden in Nederland en Duitsland. In Amerika kost hij echter maar $ 2000. Dus als je hem daar koopt en de douane weet te omzeilen dan kun je hem dus al voor zo'n 1500 Euri's hebben. We worden hier in europa qua beamer prijzen hard genaaid volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL

JerNL

I said goodday!

Topicstarter
Prince_of_Darkness schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 09:21:
[...]

Inderdaad, dat was ook de goedkoopste prijs waar ik hem voor heb kunnen vinden in Nederland en Duitsland. In Amerika kost hij echter maar $ 2000. Dus als je hem daar koopt en de douane weet te omzeilen dan kun je hem dus al voor zo'n 1500 Euri's hebben. We worden hier in europa qua beamer prijzen hard genaaid volgens mij.
:D :D en als het even tegenzit dan krijg je nog een leuke naheffing :)

nee ik denk dat ik maar gewoon wat zoek hier in europa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:52
Bovendien is kopen in de VS ook lastig qua garantie, volgens mij.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
GreatDictator schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 14:52:
Bovendien is kopen in de VS ook lastig qua garantie, volgens mij.
Dat is dan ook de reden dat ik de Epson gekocht heb. Maar het blijft natuurlijk vervelend om te weten dat er een beter product voor een beetje meer geld in de vs aangeboden kan worden, en dat het in de EU meer dan 2x zoveel moet zijn. Overigens ben ik wel tevreden met de Epson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL

JerNL

I said goodday!

Topicstarter
Prince_of_Darkness schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 10:01:
[...]

Dat is dan ook de reden dat ik de Epson gekocht heb.
Welke heb je uiteindelijk gekocht? de 2900 of de 3500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-06 21:15

Lightah

Strikes Again

De Mitsubishi HC3800 bevalt hier goed. Weet niet exact hoe het met de afstand e.d. zit.

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

JerNL schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 13:15:
[...]

Welke heb je uiteindelijk gekocht? de 2900 of de 3500?
Hij heeft een review geschreven over de Epson 2900 dus ik neem aan dat hij voor de 2900 heeft gekozen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-05 20:08
Ik heb hier de Acer h5350 HD Ready en die staat 4 mtr van het scherm en schermbreedte is 1.80 mtr
Ik kijk hier blu ray films op en gedownloade films op en sport via digitale tv van Ziggo. Het beeld is echt prachtig en het leukste van alles is de kosten van een nieuwe lamp: € 100,-!!! En in eco stand gaat die 4000 uur mee en in niet eco 3000 uur. Maar voor die € 100,- staat hij bij mij gewoon in stand normaal.
Voor de doeleinden waar je vader 'm voor gaat gebruiken is dit denk ik voldoende. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Laatst online: 22:07
Ik ben nog niet zo serieus als jullie opzoek, maar ben wel rustig aan het oriënteren. Wat mij opvalt is dat er weinig wordt gesproken over het projectiescherm. Evenals is het aanbod hierin vrij beperkt en enorm prijzig.

Heeft iemand wat handige websites voor het kiezen van een goed projectiescherm. Wil wel oprol ivm wensen vriendin ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:20
Projectiescherm kiezen is erg lastig, dat komt omdat de verschillende fabrikanten (kingpin en projecta zijn 1 van de bekendste) verschillende benamingen gebruiken voor de doeken.
Je hebt verschillende doeken, ze verschillen o.a in hoeveel licht ze absorberen (en dus reflecteren) en de dikte.

Ikzelf heb destijds voor een 110" 16:6 Projectascherm gekozen, eigenlijk alleen omdat projecta een vierkanten koker leverd, en een kingpin een 6hoekige, ik vindt dat lelijk.

Ik heb een oprolscherm, niet electrisch.
Ik zou hier ZEKER voor kiezen, aangezien dat in prijs niet veel scheelt.. Verder zijn spanschermen strakker als normale oprolschermen, ook zeker van belang!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05:53
Daan00 schreef op zondag 11 april 2010 @ 00:44:
Projectiescherm kiezen is erg lastig, dat komt omdat de verschillende fabrikanten (kingpin en projecta zijn 1 van de bekendste) verschillende benamingen gebruiken voor de doeken.
Je hebt verschillende doeken, ze verschillen o.a in hoeveel licht ze absorberen (en dus reflecteren) en de dikte.

Ikzelf heb destijds voor een 110" 16:6 Projectascherm gekozen, eigenlijk alleen omdat projecta een vierkanten koker leverd, en een kingpin een 6hoekige, ik vindt dat lelijk.

Ik heb een oprolscherm, niet electrisch.
Ik zou hier ZEKER voor kiezen, aangezien dat in prijs niet veel scheelt.. Verder zijn spanschermen strakker als normale oprolschermen, ook zeker van belang!!
ik neem aan dat je bedoelt: spanscherm nemen als je dat kunt plaatsen. Anders een elektrisch oprolscherm?
Althans dat zou ik zeggen :)
heb zelf een kingpin spanscherm van 2,30 breed (zichtmaat) en die bevalt me goed icm een TW-2900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL

JerNL

I said goodday!

Topicstarter
voor het kiezen van een scherm is het ook afhankelijk van de hoeveelheid dat je hem gebruikt. De prijs-kwaliteits verhouding, etc..

je hebt websites als; beamershop24 & projectieschermen.net.

De kwaliteit is minder dan de duurdere merken, maar voor dat ene filmpje in de week?

mijn vader heeft uiteindelijk 1 besteld van beamershop24, wat me opvalt is dat het scherm iets wat boltrekt door de breedte

edit:
Het verlaagdplafond is bijna af en dan wordt de beamer aangeschaft. Ik zal nog even een update-je plaatsen over de uiteindelijke keuze

[ Voor 12% gewijzigd door JerNL op 11-04-2010 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
maxtrash schreef op zondag 11 april 2010 @ 10:20:
[...]
ik neem aan dat je bedoelt: spanscherm nemen als je dat kunt plaatsen. Anders een elektrisch oprolscherm?
Althans dat zou ik zeggen :)
Misschien verkeerd uitgelegd,ik bedoel spanschermen zoals h[url="dit"]ttp://www.projectascreens.nl/pages/details.php?taalCode=NL&subgroep=&rID=52&groupID=1&product_id=109[/url] en dit scherm

Ik snap de verwarring met een spanscherm met frame, sorry!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
Erg interessant, maar ook behoorlijk prijzig. Als je voor een dergelijk scherm 600 euro betaald betaal je bijna de helft van je beamer (+- 1300 euro). Ik irriteer me snel aan kleine details als ik film kijk, en ga dan ook liefst voor een strak scherm.

Maar een altijd aanwezig scherm (weet de naam niet), zal ik niet doen. Voor mijzelf zou dus een spanscherm ideaal zijn, voor 1 tot 3 keer film/serie per week. Maar hoe hebben jullie bepaald wat voor gain je nodig hebt?

[ Voor 7% gewijzigd door J_star op 15-04-2010 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154882

een spanscherm is prijzig, ikzelf (gecalibreerde epson tw1000) heb een proluxx electrisch (240 euro) scherm met een zichtmaat van 2m34 breed. het voordeel is electrisch en heb deze weggewerkt in een koof met spotjes. erg goed voor de waf factor. nadeel van deze schermen zijn idd de bollingen in het scherm. het is niet heel erg storend maar toch. waar je wel echt goed op moet letten of de verhoudingen exact 16:9 zijn. je zou denken dat een fabrikant dit wel goed regelt, echter is bij mij de zichtmaat iets van 234 bij 134 o.i.d wat dus niet exact 16:9 is en je daardoor het beeld nooit exact schermvullend krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-06 22:34

Mystikal

It never hurts to help!

Anoniem: 154882 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 16:07:
een spanscherm is prijzig, ikzelf (gecalibreerde epson tw1000) heb een proluxx electrisch (240 euro) scherm met een zichtmaat van 2m34 breed. het voordeel is electrisch en heb deze weggewerkt in een koof met spotjes. erg goed voor de waf factor. nadeel van deze schermen zijn idd de bollingen in het scherm. het is niet heel erg storend maar toch. waar je wel echt goed op moet letten of de verhoudingen exact 16:9 zijn. je zou denken dat een fabrikant dit wel goed regelt, echter is bij mij de zichtmaat iets van 234 bij 134 o.i.d wat dus niet exact 16:9 is en je daardoor het beeld nooit exact schermvullend krijgt.
Dat krijg je sowieso niet, aangezien alle films op film maat zijn en dat is niet 16:9. Ik ben even kwijt wat de verhouding wel was... Alleen voor series, concerten en tv is dit wenselijk.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
Ja tegenwoordig is alles nog een tikje breeder, Meen 21:9. Maar ben benieuwd hoe jullie zijn omgegaan met gain factor en Jasper27, wat bedoel je met waf factor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154882

wife acceptance factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
Kwa spanschermen is het enige wat ik heb gevonden dit:

http://www.projectiescher...ww.projectieschermen.net/ (€ 400,-)
http://www.projectiescher...ten/projectiescherm%20tab (679,-)

Kun je deze dingen nergens anders verkrijgen? Is naar jullie ervaring een 'normaal' handmatig scherm niet storend dat deze bol trekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

J_star schreef op donderdag 29 april 2010 @ 16:18:
Kwa spanschermen is het enige wat ik heb gevonden dit:

http://www.projectiescher...ww.projectieschermen.net/ (€ 400,-)
http://www.projectiescher...ten/projectiescherm%20tab (679,-)

Kun je deze dingen nergens anders verkrijgen? Is naar jullie ervaring een 'normaal' handmatig scherm niet storend dat deze bol trekt?
Ik heb of stoor me er totaal niet aan. Het is mij in ieder geval nog niet opgevallen.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
En jij bezit dus een simpel handmatig oprol systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-05 20:08
J_star schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 16:13:
Ik ben nog niet zo serieus als jullie opzoek, maar ben wel rustig aan het oriënteren. Wat mij opvalt is dat er weinig wordt gesproken over het projectiescherm. Evenals is het aanbod hierin vrij beperkt en enorm prijzig.

Heeft iemand wat handige websites voor het kiezen van een goed projectiescherm. Wil wel oprol ivm wensen vriendin ;).
Ik zit zelf te denken om dit scherm te kopen: http://projectieschermen....://projectieschermen.net/
Misschien wat voor jou ook? ;)

Alleen bij bijna elke andere webshop die schermen verkopen, zijn ze veel duurder als je dezelfde specs wilt als deze. Weet niet goed wat ik hiervan moet denken. Heb nu een Projecta (handmatige bediening) en hij is 1.80 mtr breed. Nu heb ik HD ready beamer met een resolutie van 1280x720 en kom links en rechts van het scherm net iets te kort. Ben bang als ik hem bestel dat het toch iets is wat ik niet wil, prijs is namelijk best laag nogmaals.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/o01lpk.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Spiritual89 op 01-05-2010 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

J_star schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 12:44:
En jij bezit dus een simpel handmatig oprol systeem?
Nee, elektrisch. Maar wel simpel :Y)

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
Het probleem is dat het aanbod van merken enorm is, maar een keuze maken enorm lastig is.

Mystikal, welke scherm heb jij dan?

Misschien handig als wat mensen melden waar ze het hebben gehaald en hoe het ze bevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:27

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Eind 2008 heb ik een elektrisch bedienbaar scherm van Proluxx (16:9 180x135) gekocht bij beamerscherm.nl Is voor 218 euro incl. verzendkosten verstuurd.

Elektrisch had achteraf niet gehoeven, aangezien ie altijd naar beneden hangt. Heb dan ook geen normale TV, maar alleen de Panasonic PT-AX200E i.c.m. met dit scherm. Alleen als je helemaal vanaf de zijkant kijkt, zie je dat het scherm net niet helemaal vlak is. Als je gewoon voor het scherm zit, zie je hier niets van.

Moet alleen nog steeds wat betere blindering kopen, aangezien de zon nu tot steeds later 's avonds blijft schijnen. Vooral met films (en dus vaak donkere scenes) heb je dan nog te veel last van de zon.

@Spiritual89 120 inch is écht groot hoor. Weet je zeker dat je voldoende kijkafstand hebt? Mijn scherm is zo'n 80 inch, en vind dit met een kijkafstand van 5 meter wel prettig. Is trouwens geen verkeerde prijs voor zo'n groot scherm.

[ Voor 14% gewijzigd door antonboonstra op 02-05-2010 12:21 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
Om die reden lijkt me een spanscherm de beste uitkomst. Maar deze zijn nauwlijks te vinden. Deze nobranded verzie is wel 'goedkoop' (399,-)

http://www.projectiescher...-Inch-4_3--N_art_450.html

Maar ik vindt voor max 3 films in de week aardig prijzig. Ik denk dat ikzelf daarom eerder uitwijk naar een handmatig oprol systeem. Als ik mag aannemen volgens jullie dat die bolling minimaal stoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
Je kiest nu voor een scherm met een beeldverhouding van 4:3, dat lijkt me niet de bedoeling voor het bekijken van films!

Ik heb een Projecta handmatig scherm van 82", die eigenlijk altijd opgerold is.
Als ik hem uit de koker haal heeft ie eventjes last van zijkanten die niet helemaal recht zijn, maar na een kwartiertje uithangen is dit weer redelijk recht.
Als ik het scherm uithang en vanaf de zijkant kijk kan ik zien dat het scherm niet helemaal rechtloopt, alleen valt dit niet op als je ervoor zit en de beamer aanstaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
Bedankt voor je reactie, erg positief om te horen. Denk dat gezien de kosten ook beter is om een handmatig/elektrisch oprol systeem te kopen. Als ik de lotto win gaan we wel voor een HT ruimte ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL

JerNL

I said goodday!

Topicstarter
de laatste status maar weer is doorgeven.

Plafond is inmiddels af, scherm is ingebouwd. Tijd dat de beamer gekocht wordt.

probleem waar ik tegen aanloop is een stukje "design". Die Epson beamers zijn echt zeeeeeeer groot te noemen. Ik had hiervoor een panasonic 720P AE300 geloof ik. en dat was een heel mooi slank appraatje, maar die is er niet meer en de panasonic beamers die nu uit zijn kan je al snel 2000+ voor betalen.

iemand misschien nog goede ideeen over een aan te schaffen beamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
JerNL schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 12:27:
de laatste status maar weer is doorgeven.

Plafond is inmiddels af, scherm is ingebouwd. Tijd dat de beamer gekocht wordt.

probleem waar ik tegen aanloop is een stukje "design". Die Epson beamers zijn echt zeeeeeeer groot te noemen. Ik had hiervoor een panasonic 720P AE300 geloof ik. en dat was een heel mooi slank appraatje, maar die is er niet meer en de panasonic beamers die nu uit zijn kan je al snel 2000+ voor betalen.

iemand misschien nog goede ideeen over een aan te schaffen beamer?
Een Panasonic AE-4000 is niet noemenswaardig kleiner dan Epson beamers. Een Optoma HD20 is wel klein en goedkoop. Maar die schijnt wel wat luidruchtiger te zijn. Overigens is een Epson TW2900 helemaal wit waardoor deze in mijn huiskamer nu ook niet zoveel opvalt (dat vond ik een prettige bijkomstigheid), zeker omdat hij boven ooghoogte is gemonteerd. Indien je hem direct aan het plafond zou ophangen zou dat effect nog groter worden.
Zie hier overigens een plaatje waar je het verschil in grootte goed kunt zien...
Afbeeldingslocatie: http://news.kikil.com/images/2009/10/8a99c2428cectors.jpg.jpg

Maar aangezien je toch al aan het klussen was, kun je natuurlijk ook een box voor de beamer maken, al dan niet met een lift (zodat hij in het plafond verdwijnt als hij niet aan staat). Dat zou het natuurlijk wel helemaal af maken...

[ Voor 6% gewijzigd door Munchkin op 20-05-2010 15:30 ]

Pagina: 1