[DELL] PC Opstart probleem, Alles werkt maar geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210746

Topicstarter
Hoi iedereen!

De dell pc die ik hier staan heb weigert beeld te geven. Bij het indrukken van de start knop begint alles te werken (zoals het hoort). Hd spint up, de fans draaien en de leds op men toetsenbord beginnen te branden en ik kan, numlock bijvoorbeeld, een/uit zetten.

En daar zit ik dus vast, met de monitor is er geen probleem want op een andere pc werkt deze wel. De monitor krijgt signaal maar de monitor led blijft gewoon flikkeren. Ik hoor ook geen fout biepjes

Wat heb ik geprobeerd?
  • Ik heb de Dell diagnostics doorgenomen (http://support.euro.dell....0/en/ug/solve.htm#1236733) Maar niks helpt omdat de 4 dell controle leds achteraan de pc gewoon groen zijn en erop wijzen dat alles ok is
  • geheugen getest/vervangen
  • Videokaart getest/vervangen
  • Alle overbodige dingen afgekoppeld
  • Google
  • Jullie troubleshoot doorgenomen voor het geheugen, hd, ...
Iemand nog een ideetje? Volgens mij blijven enkel het mobo en de voeding nog over, maar die kan ik niet zo direct testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-06 14:42
Het zou heel goed de voeding of het mobo kunnen zijn. Makkelijkste is denk ik om de voeding te testen. Als die het is is de fix redelijk simpel, als die het niet is moet je toch gaan kijken of je een ander mobo op de kop kunt tikken denk ik.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 350750

Probeer het eens met een andere monitor.

Voor een gericht advies is meer informatie over het systeem nodig. De naam van de fabrikant geeft weinig aanknopingspunten. Ook is meer informatie over de tests nodig.

Wat staat er op het scherm als de monitor niet met de datakabel aangesloten is op de computer?
En is het scherm helemaal zwart als de monitor wel aangesloten is?
Ziet het scherm er anders uit als de computer aan of uit staat?

[ Voor 107% gewijzigd door Anoniem: 350750 op 19-03-2010 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ Ehon, ik heb de monitor al aangesloten op een andere pc en dan werkt het perfect... Als het scherm normaal aanstaat en werkt brandt de led van het scherm blauw, is de pc uit dan is deze oranje, met de boodschap 'geen signaal' Nu, op dit moment, als ik de pc aanzet blauw 'knipperd' de led

Het systeem is een Dell™ OptiPlex™ GX270, alle Dell tests die ik gedaan heb wijzen uit dat er helemaal geen proleem is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:50

Herman

FP ProMod
Volgens mij heeft je systeem standaard geen videokaart maar een IGP. Welke videokaart heb je beprobeerd?
Waarschijnlijk heeft je MoBo 2 aansluitingen van de voeding nodig. Probeer deze eens stevig aan te drukken.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 20:01

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Anoniem: 210746 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:02:
@ Ehon, ik heb de monitor al aangesloten op een andere pc en dan werkt het perfect... Als het scherm normaal aanstaat en werkt brandt de led van het scherm blauw, is de pc uit dan is deze oranje, met de boodschap 'geen signaal' Nu, op dit moment, als ik de pc aanzet blauw 'knipperd' de led

Het systeem is een Dell™ OptiPlex™ GX270, alle Dell tests die ik gedaan heb wijzen uit dat er helemaal geen proleem is
Kijk je Elco's een na op je moederbord. Die condensatoren op het moederbord. De bovenkanten moeten plat zijn en niet bol staan. Foute condensatoren kun je herkennen aan het 'kruisje' aan de boven kant. Als het kruisje naar buiten staan dan zijn ze defect. Ze kan dan zelf andere erop solderen of het hele moederbord vervangen. Er is namelijk een serie van de GX270 die hadden allemaal dit probleem. Wij hier ook.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BRiTIF8Q71JucCx518q0TDg7/full.jpg
Hier heb je zo'n condensator die bol staat bij een GX270. Foto zojuist genomen. De PC werkt op zich gewoon. Maar toevallig zag ik het. Het is die met de tekst "680 uF v10" bij de drie kleine blauwe.

Verder had ik hier ook een PC (HP) en die waren echt kapot (blown) :o
Dan krijg je rare storingen zoals deze. Mogelijk dat de (onboard ?) videokaart defect is, dan is het zowiezo het moederbord.

Als het een losse videokaart betreft dat heb je kant dat de AGP sleuf defect is. (volgens mij heeft de GX270 alleen nog maar een AGP vga sleuf.

Als je een ander moederbord wil kan ik je misschien ook wel helpen. Hier hebben we namelijk nog oude staan met een vervangen moederbord die niet meer ingezet worden. Economisch afgeschreven :-)

[ Voor 16% gewijzigd door Frostbite op 19-03-2010 11:37 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09-2022

0scar

MacIJver

Je PC komt dus niet door de POST, dus geen enkel beeld?

Manusjes van alles kunnen multitasken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als al jouw lampjes achterop op groen staan heeft hij alle checks al doorlopen en akkoord bevonden.

Op een andere PC werkt de monitor wel, als de PC dan uit is, gaat hij op oranje.

Jij geeft aan dat de monitor blauw gaat knipperen bij de Dell PC, wat dus inhoudt dat er iets misgaat met het signaal wat de PC uitstuurt...
Dus een andere monitor proberen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:03

RvV

Dat van de bolle condensatoren is ook een goed punt denk ik. Wij op de zaak hebben ze zelfs buiten de garantie periode nog gratis kunnen laten repareren omdat dit zo'n groots probleem was en werd gezien als produktiefout.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Geen bolle condensatoren :-)

ThaNetRunner en Ehon hebben gelijk... Met een andere monitor heb ik geen probleem... Maar hoe kan het dat een monitor dan op de ene pc wel werkt, en op de andere niet?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 210746 op 19-03-2010 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 20:01

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Anoniem: 210746 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:17:
Geen bolle condensatoren :-)

ThaNetRunner en Ehon hebben gelijk... Met een andere monitor heb ik geen probleem... Maar hoe kan het dat een monitor dan op de ene pc wel werkt, en op de andere niet?
Gelukkig :-)

Maximale resolutie ? of verkeerde refreshrate ingesteld ?
LCD's kunnen maar 60 of 75 Hz aan. bij hogere refreshrate krijg je niets te zien.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Pagina: 1