[MacBook Pro] IR receiver werkt niet meer na vervangen HD

Pagina: 1
Acties:

• inztigator
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik heb hetzelfde probleem, eigenlijk nog erger: mijn IR ontvanger toont zelfs nergens meer in het hardware overzicht (onder USB). Heb onlangs mijn harde schijf van m'n MBP vervangen: zou ik iets losgetrokken hebben?

De remote werkt nog (gecheckt bij een vriend), dus ligt aan de MBP.
Bij system prefs staat de optie om IR uit te schakelen nergens...

Iemand?
:/

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Bovenstaande is afgesplitst van Macbook Late 2006 - manier om IR-receiver door te testen. Aangezien het hier niet om exact hetzelfde probleem gaat, is het handiger om hiervoor een nieuw topic aan te maken :)

En om een antwoord te geven op je vraag: ja, je zou iets kunnen hebben kapot getrokken. Aangezien je niet vermeld wat voor een MacBook Pro het precies is, ga ik ervan uit dat het gaat om diegene die in je signature staat. Dat zal dan waarschijnlijk een MacBook Pro 15-inch mid/late 2007 zijn. Hierbij zit de IR ontvanger in het midden van de behuizing. De kabel daarvoor loopt van het midden naar een stekker wat in een socket gaat van een flex cable wat op de HD ligt. Wat je kunt proberen is om de stekker eruit en er weer in te steken. Mocht dat niet werken, dan het zijn dat er een breuk in het flex cable zit. Er zijn een aantal manieren om deze re repareren. In het slechtste geval zul je een nieuw flex cable moeten bestellen bij bijvoorbeeld iFixit. Kost je maar $39,95.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• inztigator
  • Laatst online: 24-04-2024
Het gaat inderdaad om de MBP in m'n signature.
Vreesde al een beetje dat het zoiets ging zijn.. Ga het maandag eens checken.

Thx!

• Japperrrr
  • Laatst online: 09-11-2025
Heb je wel de goede drivers geinstalleerd?

Verwijderd

Japperrrr schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 11:25:
Heb je wel de goede drivers geinstalleerd?
Als je OS X installeert zitten al die dingen ingebakken omdat de disc die je er bij krijgt speciaal voor dat model is.

• Japperrrr
  • Laatst online: 09-11-2025
ooh, dat weet ik allemaal niet, ben meer van windows, maar hij had het over usb dus misschien heeft hij het later bijgekocht? het kan natuurlijk ook gewoon kapot zijn :)
Pagina: 1