ntfs data recovery

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliedel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 09:51
Het probleem:
Een windows laptop met 2 ntfs partities, waarvan alle data op de C partitie staat, waarbij de C partitie kapot ging: windows wou niet meer opstarten, chkdsk wou ook niet.

Dus ik ging booten met een ubuntu cd. Onder ubuntu kon de partitie niet gemount worden, ik kreeg de foutmelding dat de partitie inconsistent was.
Om erger te voorkomen ging ik de partitie clonen naar de 2e partitie... hier heb ik een ernstige fout gemaakt: ik heb de (bijna) lege partitie naar de C partitie gecloned.

Dat is hoe ik er nu dus voor sta, het belangrijkste is dat ik de data terug krijg (want er zijn geen backups gemaakt). Ik vroeg me dus af of er tools zijn voor ubuntu waarmee je de data weer (deels) tevoorschijn tovert en hoe ik op de live ubuntu kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggy
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
testdisk en Photorec

Maar bereid je maar voor op veel gegevensverlies. Photorec kan sowieso geen bestandsnamen herstellen, dus je krijgt gewoon een brij van losse bestanden dooreen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Anders zoek je gewoon even op het forum joh, er zijn maar een paar duizend topics over datarecovery ;)
Recuva is ook een leuke maar je kunt ook gewoon ff internet afstruinen naar bootcd's die volstaan met tools (waaronder datarecovery), zijn er genoeg van.
hier heb ik een ernstige fout gemaakt: ik heb de (bijna) lege partitie naar de C partitie gecloned.
Hier gaat een hoop tijd inzitten om er nog wat van te maken; ontrack (of een ander datarecovery bedrijf) zou veel meer voor je kunnen betekenen dan de meeste recovery tools gok ik zomaar.
Maarja, ze kosten dan ook een stuk meer.

[ Voor 40% gewijzigd door Mental op 18-03-2010 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
met name het thematopic datarecovery is een goede start ;)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliedel
freggy schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 17:39:
testdisk en Photorec

Maar bereid je maar voor op veel gegevensverlies. Photorec kan sowieso geen bestandsnamen herstellen, dus je krijgt gewoon een brij van losse bestanden dooreen...
Ja dataverlies had ik idd al verwacht, maar beter iets dan niets. Anyway: kan je zo'n programma gewoon installeren in de live versie? En hoe doe je dat zonder internet? (sorry ik ben niets anders gewend dan apt-get achtige manieren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggy
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Staat allemaal standaard op SystemRescueCD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

En, mits je genoeg RAM in je systeem hebt kun je vanaf bijvoorbeeld Knoppix ook gewoon " apt-get install <tool>" draaien.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 14:51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliedel
Bedankt voor alle reacties :) Ik ga me dr maar is wat meer in verdiepen
Pagina: 1