Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Misschien ken je me nog van gister.. Dat ik zelf een pc in elkaar heb gezet, en daar de problemen van e.d

Nu ben ik daar goed geholpen en heb ik Windows 7 succesvol geïnstalleerd.. Alleen nu heb ik een volgend probleem..

Bij elk spel die ik probeer te installeren krijg ik een CRC error. Nu weet ik niet waar dit aan ligt.

Heb redelijk wat research gedaan, en zie veel dingen van, Het bestand is corrupt e.d, maar dit is NIET het probleem.

Ook zal het niet aan windows 7 liggen. Het blijft elke keer een CRC error..

Nu het volgende:
- Harddisk is geïnstalleerd op de Sata6 poort ( dom foutje ) geeft dit misschien problemen of maakt dit niet uit?
- De stroomkabel van de Harddisk is samen aangesloten met een stroomkabel van de neon lampjes ( als ik het goed herinner ) Kan dit problemen veroorzaken en dus de fout?
- Heb nog niks speciaals ingesteld aan de harddisk, ook niet in de bios.. Moet dit

Om te weten:
- Ik heb een Samsung HD642JJ 640GB
- Ik heb niks ingesteld in de bios e.d.. Hij is wel gewoon gevonden
- Ik heb maar 1 harddisk
- Harddisk stroom is aangesloten met samen met een andere stroomkabel ( via vertakkingen ) geloof ik

Verder:
MB: Asus Maximus II Formula P45
Intel: Intel® Core™ 2 Duo E8400

Specs harddisk:
Serie
SpinPoint F1

Bouwvorm
3,5 inch

Capaciteit
640 GB

Interface (intern)
Serial ATA/300

Stroomaansluiting

SATA power (15-polig)

Snelheid
7200 rpm

Toegangstijd
8,9 ms (lezen)

Cache
16 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

CRC errors duidt eigenlijk bijna altijd op geheugen-problemen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom is het zo erg dat je schijf op de 6e SATApoort is aangesloten dan?
Verder, CRCerrors komen vaak door geheugen. Test dat spul eens dmv memtest8. Controleer sowieso of het goed ingesteld is (en of het ook compatible is met je systeem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geheugen: GeiL 4 GB DDR2-800 Kit

Edit: nee dat was juist mijn vraag of het erg was dat ie op sata6 aangesloten was ;) aangezien ik daar geen verstand van heb ( mijn eerste home made pc xD )

Edit2: als het goed is, zijn deze modules gewoon werkend met het moederbord... Hoe doe ik een mem8 test? Hoe stel ik ze in? Sorry voor al deze vragen, beetje research gedaan maar op dit forum krijg je gewoon te goede en snelle antwoorden om iets mis te lopen! :)

Specs:
Totaalcapaciteit
4096 MB

Aantal modules
2

Bouwvorm
DIMM

Type
SDRAM-DDR2

Standaard
DDR2 - 800 (PC2 - 6400)

Timings

CAS Latency (CL) 5
RAS-to-CAS-Delay (tRCD) 5
RAS-Precharge-Time (tRP) 5
Row-Active-Time (tRAS) 15

Aansluiting
240-Pin

Organisatie

Spanning
1,8 Volt

Spanningsbereik
vanaf 1,8 Volt tot 2,2 Volt

Overige informatie

Double Data Rate 2 geheugentechnologie. Verstuurt net als DDR geheugen tweemaal per klokcyclus data. Het verschil met DDR geheugen is de frequentie. Deze is tweemaal zo hoog en dat geeft in theorie een dubbele bandbreedte. De bouwvorm van dit geheugen is een 240-polige DIMM-module op 1,8 Volt.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2010 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:05

Herman

FP ProMod
Even memtest86 downloaden en als ISO op een schijfje branden. (Freeware)
Bios boot-volgorde aanpassen dat eerst de CD-drive wordt gelezen. Reboot en dan memtest even 2 uurtjes je geheugen laten testen.
Ik ben benieuwd...

Edit:
Memtest86 zal als Bootable-CD na de bios worden geladen. Dus het werkt buiten je OS om.

[ Voor 20% gewijzigd door Herman op 18-03-2010 12:15 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik doen! Laat iets weten als het klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 11:52:
Bij elk spel die ik probeer te installeren krijg ik een CRC error. Nu weet ik niet waar dit aan ligt.
Misschien een stomme vraag, maar heb je al eens met een ander DVD-station geprobeerd? Of zijn het gemounte ISO's.

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:58
mieJas schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 12:53:
[...]

Misschien een stomme vraag, maar heb je al eens met een ander DVD-station geprobeerd? Of zijn het gemounte ISO's.
Inderdaad een goede. Ik heb het namelijk ook meerdere keren meegemaakt, dat een DVD-station defect was waardoor hij die error's gaf. Je kunt het volgens mij gewoon zien als leesfouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heya, Ik had het over gedownloade pc spellen :). Dan bedoel ik ook niet gedownloade iso's of dergelijken maar gewoon free2play games ( silkroad, alliance of valliant arms, gunz e.d ).

Heb de memory test niet kunnen doen! hij begon wel, maar na 100% startte de pc opnieuw op en deed weer hetzelfde, het leek mij dezelfde test over en over. Duurde ook niet langer dan 30 sec per keer..

Ben nu BFBC2 aan het installe, dit lukte goed. Deze was wel via dvd en origineel ook..

Heb geprobeerd om de 2 geheugen modules op dezelfde channel te doen maar kreeg toen elke keer bluescreen na het opstarten, heb deze weer gezet zoals eerst en doet het nu gewoon weer..

Heb de aansluitingen iets anders gedaan, heb de neon dingen eruit gepleurd ( UV licht deed toch 0.00 xD ) en de harddisk zit nu los aangesloten zonder extra hardware op dezelfde stroomkabel.

Heb nog niet geprobeerd om weer een game te installeren die gedownload is, dit probeer ik later.

Weet iemand wel zo of de Asus Maximus II Formula P45 en 2x2GB GeiL 4 GB DDR2-800 Kit samen gaan?

Wel toch? Anders vind ik ze niet meer zo GeiL :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Als je bluescreens krijgt met het geheugen op hetzelfde kanaal wijst dat ook wel naar het geheugen als schuldige, want dit zou gewoon moeten werken.
Dat je pc opnieuw opstart na memtest is ook vreemd, en normaal gesproken duurt 1 pass ongeveer 30/45 minuten, dus er is iets mis.
Had je memtest86 of memtest86+?

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:46

ResuCigam

BOFH

Allardje schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 14:11:
Heb de memory test niet kunnen doen! hij begon wel, maar na 100% startte de pc opnieuw op en deed weer hetzelfde, het leek mij dezelfde test over en over. Duurde ook niet langer dan 30 sec per keer..

Weet iemand wel zo of de Asus Maximus II Formula P45 en 2x2GB GeiL 4 GB DDR2-800 Kit samen gaan?
Wel toch? Anders vind ik ze niet meer zo GeiL :(
Wat denk je zelf? Ik denk dat je het probleem te pakken hebt...

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het maakt waarschijnlijk niet veel uit dat de harde schijf op SATA-poort 6 is aangesloten. Het kan zijn, dat het moederbord de sata-poorten in volgorde afzoekt. Ook zouden de dubbele aansluitingen van de stroomtoevoer niets uit hoeven te maken. Om een overzichtelijk systeem te krijgen zouden de kabeltjes veranderd kunnen worden. De harde schijf kan op sata-poort 1 aangesloten worden. Om onwaarschijnlijke stroomstoringen en interventies te voorkomen kan de harde schijf ook alleen op 1 voedingskabeltje aangesloten worden.

Edit: Dit is blijkbaar al gedaan.

De lijst met gecontroleerde geheugenmodules is hier te vinden. Er staan verschillende modelnummers van deze fabrikant in de lijst.

Memtest en de problemen met de plaats van de geheugenmodules geven aan, dat er iets aan de hand is met de geheugenunits.

Vragen:

Welk besturingsprogramma wordt gebruikt? Met Windows 7 32 Bit werkt 4 GB aan geheugenmodules niet. Er wordt aanbevolen om dan maximaal 3 GB te plaatsen.
Wat is het modelnummer van de geheugenmodules?
Wat is het resultaat als met1 geheugenmodule in geheugenslot A1 wordt geplaatst?
Wat is het resultaat als memtest de geheugenmodules 1 voor 1 test?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2010 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
Stop een balkje geheugen in je PC, start m, en kijk of er rare dingen gebeuren.
Zet de PC uit, haal t balkje eruit en doe t andere erin. Krijg je bij een van de 2 CRC errors en bij de andere niet, dan is er gewoon iets mis met een geheugenbalkje.

(maar met gaar geheugen krijg je toch BSOD's?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:05

Herman

FP ProMod
Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 14:11:
Er zijn als het goed is 3 opties bij het booten met Memtest86:
  1. Single CPU
  2. Multiple CPU
  3. (oudere versie o.i.d.)
Heb je optie 1 én 3 geprobeerd. Als Memtest het al niet doet... lijkt me dat je de oorzaak al te pakken hebt...

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat doet de computer precies?
Wat staat er op het scherm als de computer de fout meldt?

Opties:
Andere geheugenmodules aanschaffen
Geheugenmodules retourneren
Alle stekkertjes loshalen opnieuw voorzichtig vast maken
Bios schoonmaken
Windows 7 opnieuw installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nu weer proberen een game te downloaden en dan kijken of ik het nogsteeds heb..

@memtest: had inderdaad 3 keuzen, maar voordat ik kon kiezen begon hij al ( 1 sec tijd ofzo ).
Dus heb ook een keer super snel op 3 proberen te drukken, was op tijd maar kreeg weer dezelfde test.. Heb memtest86 gedaan, geen +.

Windows 7 is al keer opnieuw geherinstalleerd.
Stekkers zijn nu anders aangesloten.
Heb voor de aller eerste keer al gekeken wat hij aangeeft als ik geen modules erin doe. Op het begin piept ie dat er geen inzitten.. Als ik ze er in doe is er niks aan de hand.. Hij vind ze ook gewoon.

Heb net battlefield bad company 2 gedaan.. Loopt als een trein, 0.00 schokjes gezien. Dan lijkt me dat de modules goed meewerken toch? ( of moet je het niet op die manier zien? ).

Ik gebruik inderdaad windows7 32bit, moet ik dan toch misschien 64 bit aanschaffen? ( kon 32bit toevallig via m'n werk gratis verkrijgen dus vandaar.. )

Is het dan niet gewoon als ze 3GB aanraden ( dit wist ik ) dat ie dan ook gewoon 3 gebruikt maar je kunt er gewoon 4 ingooien?

Dit staat bij het moederbord:
Maximaal 16384 MB
Type SDRAM-DDR2
Sloten 4 x DDR2
Standaarden DDR2-667, DDR2-800, DDR2-1066
ECC-geheugen wordt ondersteund Nee
Registered-geheugen wordt ondersteund Nee
Fully Buffered vereist Nee

Dit bij de modules:
Bouwvorm
DIMM
Type
SDRAM-DDR2
Standaard
DDR2 - 800 (PC2 - 6400)
Timings
CAS Latency (CL) 5
RAS-to-CAS-Delay (tRCD) 5
RAS-Precharge-Time (tRP) 5
Row-Active-Time (tRAS) 15
Aansluiting
240-Pin
Spanning
1,8 Volt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
probeer eens 1 reepje geheugen in plaats van 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:50

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

lolcode schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 14:30:
(maar met gaar geheugen krijg je toch BSOD's?)
Niet noodzakelijkerwijs. Je krijgt echt de meest gare resultaten met gaar geheugen.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal zo even 1 reepje geheugen proberen als ie het dalijk nog niet doet.. Iemand trouwens een suggestie welke ik dan moet hebben ipv deze, die 100% zeker werken met mijn moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 21:39

amaterasu

In memory of Cj

Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 15:43:
Ik gebruik inderdaad windows7 32bit, moet ik dan toch misschien 64 bit aanschaffen?
Met 4Gb geheugen lijkt het me handig een 64bits windows te installeren.
anders ondersteund hij maar 3,2gb van je ram als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Werkt nog steeds niet... Nu even proberen met 1tje.. Anyways, dit betekend nieuw geheugen aanschaffen en het werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 21:39

amaterasu

In memory of Cj

Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 16:18:
Werkt nog steeds niet... Nu even proberen met 1tje.. Anyways, dit betekend nieuw geheugen aanschaffen en het werkt?
probeer het zoiezo eens met een 64bits versie je kan er gewoon een 64bits downloaden en gebruik maken van de 30dagen trail niks illegaals aan O-)
En mocht dit niet werken kun je meschien beter ander ram halen (kijk dan wel eerst goed of je mobo deze fatsoenlijk ondersteund)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ga 64 bit proberen.. P.s zou aub iemand mij dan een goede aan kunne wijzen die goed werkt bij mijn mobo past? A.u.b hier eventjes kijken :) http://www.alternate.nl/h...WARE&l1=Geheugen&l2=DDR2&

Als ik het zelf wist kon ik het doen, maar het zou wat worden als ik nieuwe bestel en ook die niet werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:02
Nee, zo werkt het hier natuurlijk niet.
Ga eerst zelf troubleshooten.
Vervolgens, als je er Zeker van bent dat je geheugen dood is, ga je zelf in het boekje van je moederbord opzoeken wat je moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja,, dat heb ik gedaan,, en wat daar uit kwam was deze 4Gb van GeiL.. Weinig succes toch? Daarom vraag ik het aan iemand met meer verstand.. Lijkt me niet te veel gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Kijk op de QVL van dit bordje. Dan weet je wat zeker gaat werken en wat niet. De P45jes van Asus zijn nog wel eens kieskeurig is mijn ervaring. Dus om problemen uit te sluiten is het verstandig je aan de QVL te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer zojuist windows opnieuw te installen en geeft nu ook weer problemen.. Ik kwam wel op deze posts:
Problemen met herkennen Samsung F1 HDD

Is het dan toch misschien mijn harddisk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als jouw geheugen brakkig is zul je bijzonder weinig kunnen doen met je pc. Immers, alles heeft geheugen nodig.
Dus zorg eerst eens dat je memtest gewoon goed kan draaien of dat je het geheugen eens vervangt door iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daarom vond ik het al zo raar dat ik toenstrax gewoon battlefield bad company 2 heb gespeeld zonder enig probleem :S.. Vind dit alles zo raar.. Naja, heb helaas niet een ander soort geheugen module liggen hier.. Ik zal eens kijken of ik deze terug kan sturen voor andere..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 16:34:
Tja,, dat heb ik gedaan,, en wat daar uit kwam was deze 4Gb van GeiL.. Weinig succes toch? Daarom vraag ik het aan iemand met meer verstand.. Lijkt me niet te veel gevraagd.
Het hangt ervan af waar naar gekeken is in de lijst met toegelaten geheugenunits. In dit topic staat de code van de geheugenmodules niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amaterasu schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 16:20:
[...]

probeer het zoiezo eens met een 64bits versie je kan er gewoon een 64bits downloaden en gebruik maken van de 30dagen trail niks illegaals aan O-)
En mocht dit niet werken kun je meschien beter ander ram halen (kijk dan wel eerst goed of je mobo deze fatsoenlijk ondersteund)
Link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb nu weer windows erop gekregen via 1 geheugen module, ondertusse had ik een toppic gevonden met eenzelfde probleem ( precies hetzelfde, ook crc problemen e.d ), Na vervanging HD, Geheugen modules en stroom op 560 ( of ergens in die richting ) te zetten werkte alles perfect..

Is het nu dus verstandig om de 2x 2GB GeiL modules terug te sturen..

Ik kan btw ook geen QVL lijstje vinden! Ik kan er wel vinden maar niet voor mijn moederbord,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 18:30:
Ok ik heb nu weer windows erop gekregen via 1 geheugen module, ondertusse had ik een toppic gevonden met eenzelfde probleem ( precies hetzelfde, ook crc problemen e.d ), Na vervanging HD, Geheugen modules en stroom op 560 ( of ergens in die richting ) te zetten werkte alles perfect..

Is het nu dus verstandig om de 2x 2GB GeiL modules terug te sturen..

Ik kan btw ook geen QVL lijstje vinden! Ik kan er wel vinden maar niet voor mijn moederbord,
Euh, verander niets aan het voltage van je voeding, tenzij je zeker wil zijn dat alles stuk is :+

Zoals gezegd: geheugen is zeker een mogleijkheid, maar specifiek deze fout heb ik vooral gezien met harde schijven. Het is echter zo lang geleden dat ik niet meer weet of het nu de HD-controller was, de kabel of de HD zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Kijk hier even voor de QVL. (tabje memory support list)
http://www.asus.com/Product.aspx?P_ID=hOVim24yGru3f3g6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gekeken.. Zullen deze wel passen?

P.s hier de qvl, maar dit zal toch niet alles zijn wat werkt?
http://tw.asus.com/999/download/products/1889/1889_10.pdf

Kingston ValueRAM 4 GB DDR2-800 Kit

Totaalcapaciteit 4096 MB

Aantal modules 2

Bouwvorm DIMM

Type SDRAM-DDR2

Standaard DDR2 - 800 (PC2 - 6400)

Timings
CAS Latency (CL) 6

Aansluiting 240-Pin

Organisatie

Spanning 1,8 Volt

Spanningsbereik vanaf 1,8 Volt tot 1,9 Volt

Overige informatie
Double Data Rate 2 geheugentechnologie. Verstuurt net als DDR geheugen tweemaal per klokcyclus data. Het verschil met DDR geheugen is de frequentie. Deze is tweemaal zo hoog en dat geeft in theorie een dubbele bandbreedte. De bouwvorm van dit geheugen is een 240-polige DIMM-module op 1,8 Volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Geheugen dat niet op de QVL staat kan wel werken, maar dat weet je niet zeker.
Mijn ervaring met Asusborden is dat ze zeer kieskeurig zijn als het aankomt op geheugen, dus daarom zou ik kiezen voor geheugen dat op de QVL staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is de lijst van de Maximus. In de computer zit een Maximus II.

DJ-sannieboy heeft de link naar de goede lijst gegeven.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2010 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Corsair 4 GB DDR2-800 DHX Kit dat word em.. Staat in de (goede) lijst, dus deze moeten 100% zeker werken right?

[ Voor 187% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2010 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Corsair 4 GB DDR2-800 DHX Kit dat word em.. Staat in de (goede) lijst, dus deze moeten 100% zeker werken right?

Woops sorry voor dubblepost!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2010 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als het op de QVL staat dan werkt het zeker ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok thnx, Ps, weet iemand of je bij alternate de geheugen modules gewoon om kunt ruilen? Of hoe gaat dat precies in zn werk? ( opsturen, kan er niet heen ).

P.s, wat kan een verkeerd geheugen nou precies allemaal veroorzaken?

Zou ik mijn harddisk dan ook moeten vervangen?

Thnx voor alle support :) Ben al weer een stap verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Neem even contact op met Alternate zou ik zeggen.
En geheugen dat niet compatible is kan voor instabiliteit, vastlopers, blue screens en CRCerrors zorgen.

En als er niets mis is met je hdd hoef je die natuurlijk ook niet te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alles wat ik heb dus :) Ga morgen direct alternate bellen :). Weet je toevallig ook of ik de GeiL modules terug kan sturen en de prijs terug vergoed krijg of in ieder geval de prijs als korting op de nieuwe ( nieuwe gaan 10+ kosten dan de originele prijs ).

Echt bedankt voor jullie hulp allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je alleen problemen met spellen, kan je ze wel zonder enig probleem installeren?
heb je wel een goede voeding, en alle kabelspaghetti goed aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is juist het stomme, heb vanmiddag nog bf bad company 2 gespeeld, toen ging het installeeren goed, nu windows opnieuw geinstalled, en nu werkt het installen ook niet meer zo goed ervan, downloaden lijd tot crc problemen, ook vaak sluit ie explorer af met errors, maar ook mozilla, soms een bsod tussendoor.. dus ik denk dat Terw_Dan gelijk heeft en mn geheugen fcked up is, aangezien de asus boards dus ook ontzettend specifiek zijn ( heb ik gehoord :) ) Ik hoop dat nieuwe geheugen modules die compatible zijn alles oplost :)

Kabels zit denk ik niks mis mee, voeding moet ook geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, dan lijkt ander geheugen inderdaad een hele goede zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of producten RMA gestuurd kunnen worden hangt van allerlei factoren af. Het valt aan te bevelen om een RMA via de website aan te vragen en per email en telefoon de situatie aan de winkel uit te leggen. Als het RMA geaccepteerd wordt kan de winkel het geld terug storten. Als de geheugenmodules retour genomen worden kunnen waarschijnlijk met bijbetaling nieuwe geheugenunits besteld worden.

Er kan ook aan de winkel gevraagd worden of de uitgekozen geheugenmodules met het moederbord samenwerken.

Op de site van Alternate staan deze geheugenmodules:

Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix/prodpic/200x200/i/icie5b.jpg

TWIN2X4096-6400C5DHX

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2010 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ghehe dat zijn precies degene die ik al uitgezocht had :) Ik ga ze morgenvroeg meteen even bellen en hopelijk krijg ik dan mn geld terug, of de TWIN2X4096-6400C5DHX met bijbetaling... Dan nog hopen dat mijn probleem is opgelost en ik de kast eindelijk weer dicht kan maken en een beetje fatsoenlijk maken :).

Thnx iedereen, ik zet hier nog even in of dat de oplossing was zodra ik de nieuwe heb.
Pagina: 1