[Win7]Draadloos internet werkt niet na reboot.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 22:41

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Ik heb al tijden last van het probleem dat mijn Draadloze internet niet werkt nadat ik mijn pc gereboot hebt.
Altijd moet ik hem weer uit het USB slot halen en er weer opnieuw in doen. Softwarematig kan ik alles wel proberen maar dat is het enige wat werkt.

De specs:

Hier de link naar al mijn specs
Windows 7 64 Bit
Linksys WUSB600N Wireless-N Network Adapter (USB)
Asus P5QL-E
Kingston SSDNow V-Series

Het probleem is dus eigenlijk heel simpel, op de een of andere manier wil hij maar niet mijn USB ontvanger herkennen als iets wat internet gebruikt. Ik heb dit probleem trouwens al heel lang, ook voordat ik een SSD nam en ook met een andere ontvanger. Al was dat wel in minder mate.

Ik hoorde laatst zelfs van iemand dat mijn Win7 te snel opstart en hij geen tijd heeft om alles voor het netwerk te regelen. Maar goed, dat zou dan wel een erge bug zijn...

Zelf heb ik al van alles geprobeerd, Software veranderd, geupdate, OS opnieuw geinstalleerd, andere kabel, andere USB poort. BIOS op een lange boot zetten. Niks helpt tot nu toe.
Ik heb trouwens NIET het linksys internet programma, aangezien die niet wil installeren op WIN7....

Alvast bedankt.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:14
Weggooien die usb-ontvanger en een fatsoenlijke netwerkkaart kopen had je minder gekost dan je software veranderen, updaten, os opnieuw installeren, andere kabel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 22:41

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Ik heb bewust voor een USB ontvanger gekozen. Dus die discussie hoef ik niet meer te voeren.
Ben gewoon erg benieuwd waarom dit steeds voorkomt.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danicom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-06-2017
Energiebeheer van de USB sloten uitgeschakeld?
Windows staat standaard ingesteld dat apparaat mag worden uitgeschakeld om stroom te besparen.

Serverkast.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Heb hier vorige week bij een vriend nog naar zitten kijken, hij had het probleem met XP pro en een UPC dongle. Heb toen ook zitten zoeken in het energiebeheer en dergelijke maar niets geks kunnen vinden. Uiteindelijk bleek de stabiliteit van het ding dusdanig slecht te zijn dat ik er een pci kaartje ingeduwt heb, maar dat wil je vast niet horen ;)

je zou even in de BIOS kunnen kijken of alle settings mbt USB devices goed staan en loop voor de zekerheid de energieinstellingen nog even na. Hoe staat het apparaat in het apparaatbeheer na een reboot? als unknow device?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Is een PCI receiver beter dan USB dongle?

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:30
Ik heb dit ook gehad met de PC van een vriend van mij, die moest ik voor hem installeren. Uiteindelijk schuif in na de installatie een WUSB54GC erin, absoluut geen verbinding mogelijk. Hij ziet de wireless wel, maar hij weigert een verbinding op te bouwen.

Dat heb ik toen opgelost door alles drivers hardhandig weg te rossen (ook uit de registry alle links naar de WUSB54GC) en al laatste nog een netsh int ip reset uit te voeren. Daarna werkte alles vlekkeloos.

Werkt de dongle in andere machines wel goed overigens? Want ik ze ook wel een stuk gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Oeh, goed tip. Thanks! Bij mij (USB stick) valt internet idd ook steeds weg maar heb hetzelfde probleem met een laptop met WinXP erop. Echter, Macbook Pro heeft geen last van wegvallende netwerken dus ik wist niet waar het aan lag. Toch maar eens een PCI kaartje kopen dan

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Pagina: 1