Toon posts:

Zelfgemaakte PC geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn pc.

Ik heb vanochtend de onderdelen binnen gekregen en ben direct begonnen..
Nu ben ik nogsteeds aan het kloten ( vanaf 11 uur ) en de pc wil starten, maar doet niks.

Ik krijg geen beeld, Ik krijg geen error beeps ( wel minispeakertje eraan ), alles draait maar thats it.

Ik heb een videokaart waar een voor mij onbekende koppeling aan zit ( ben hier nieuw in ).

Specs:

MB: Asus Maximus II Formula P45
VideoK: Club1GB D3 X GTS250 Green R
Intel: Int C2D E8400 3000 775 BOX

Dit is de koppeling..
Afbeeldingslocatie: http://www.evga.com/support/faq/files/pcie%20pwr%20adapter.jpg

Laat me aub zo spoedig mogelijk iets weten.

Alvast bedankt allemaal!
Gr.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:38

Standeman

Prutser 1e klasse

Beetje standaard vraag in dit soort topics, maar heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgelopen?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:27

Herman

FP ProMod
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Je grafische kaart heeft niet genoeg aan de stroom die uit de PCI-e poort komt. Daarom is er een extra stroom koppeling achterop de kaart. Het mooiste is als je voeding deze 6-pint ook heeft. Zo niet, dan kun je die middels de koppeling aansluiten.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02 18:24
als je grafische kaart te weinig stroom krijgt, hoor je echt een harde piep. dat is in iedergeval mijn ervaring.

maar die koppeling, beide molex stekkertjes erin en de 6pin in je videokaart. zou het moeten doen.

en controleer al je kabels inderdaad. de CPU 4/8 pins aansluiting erin gedaan? 24pins aansluiting? maakt hij geen kortsluiting ( aka, zitten de gouden spacertjes ertussen? )

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-02 15:43

amaterasu

In memory of Cj

thijszor schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 15:09:
als je grafische kaart te weinig stroom krijgt, hoor je echt een harde piep. dat is in iedergeval mijn ervaring.

maar die koppeling, beide molex stekkertjes erin en de 6pin in je videokaart. zou het moeten doen.

en controleer al je kabels inderdaad. de CPU 4/8 pins aansluiting erin gedaan? 24pins aansluiting? maakt hij geen kortsluiting ( aka, zitten de gouden spacertjes ertussen? )
Is het de bedoeling dat beide molex aansluitingen aan de voeding gaan :o ? heb er namelijk maar een aangesloten en mijn kaart werkt gewoon.. maakt het iets uit 1 of 2 aangesloten?

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:47

Snuffel

Vroem!

Zit er voeding op je moederbord?
Je zou niet de eerste zijn die dat vergeet....

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Verwijderd

Topicstarter
Wacht even moment.. Heb al beeld! was zo slim om een kabel te vergeten op het moederboord aan te sluiten voor stroom ( nee gelukkig niet die hele grote dat zou helemaal dom zijn )..

Pfff.. ik had niet verwacht dat het zo'n klus was.. Als ik nog op problemen kom zal ik ze hier posten..

En uh,, Mega bedankt voor de supersnelle reacties! Je hebt onderhand al reactie in de tijd dat je het nummer van de technische hulplijn ingetoetst hebt!! Bedankt allemaal!

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

Maakt het uit als je maar 1 molex aansluiting hebt aangesloten op de voeding ?heb er bij mijn videokaart maar 1 aangesloten en hij doet het normaal? maakt het uit als je er 1 of 2 aansluit? (point of view Gts250 kaart)

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:19
Mischien dat als hij zwaar belast wordt? Geen idee eigenlijk. Mijn GTX260 wilde niet eens starten als ik niet eens alle 4 de molexen eraan had hangen.

Roomba E5 te koop

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

kan er nergens niks over vinden en dacht altijd dat er maar 1 aan moest:s zal straks thuis voor de zekerheid de tweede ook aansluiten >.<
Edit:
op meerder forums word nu aangegeven dat beide molex aansluitingen moeten worden aangesloten (slaat zichzelf voor zen kop) aleen nergens staat waarom? het werkt goed met 1 aansluiting? betere performance bij 2 aangesloten molexen?

[ Voor 46% gewijzigd door amaterasu op 17-03-2010 15:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik weer.. even een simpel vraagje.. ( waarschijnlijk.. ) Zit ondertussen in de Bios.. (eindelijk :) )..

Nu zegt ie wel, harddisk niet gevonden.. Waarschijnlijk weer een fout van mijn kant..

Ik heb op de harddisk 1 kabeltje zitten met een platte aansluiting die niet groter is dan een cm denk ik.. Met een 90graden gedraaide L vorm..

Klopt dit dat dit de enige is? Hij is aangesloten op sata1 poort

Kabel: Afbeeldingslocatie: http://members.lotterypost.com/todd/images/blog/Sata_Cable.gif

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 15:29:
Ben ik weer.. even een simpel vraagje.. ( waarschijnlijk.. ) Zit ondertussen in de Bios.. (eindelijk :) )..

Nu zegt ie wel, harddisk niet gevonden.. Waarschijnlijk weer een fout van mijn kant..

Ik heb op de harddisk 1 kabeltje zitten met een platte aansluiting die niet groter is dan een cm denk ik.. Met een 90graden gedraaide L vorm..

Klopt dit dat dit de enige is? Hij is aangesloten op sata1 poort

Kabel: [afbeelding]
Volgens mij horen er twee kabels in je HD.
Een Sata van HD naar Mobo
En een stroom van voeding naar HD.
je voeding heeft soms een aansluiting voor Sata HD's maar er zijn ook converters voor te krijgen of die zitten erbij :P

Edit:
Zoiets
Afbeeldingslocatie: http://www.exporties.com/site/web_images/01774.jpg

Vraagje ik zie nu dat je dezelfde videokaart hebt als ik. heb je beide Molexen aangesloten? of ook maar een :P

[ Voor 10% gewijzigd door amaterasu op 17-03-2010 15:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
thnx kzal even kijken.. Heb er 1tje aangesloten, aangezien ik toevallig een 6 pins aan beide kanten erbij hebt.. zat bij m'n voeding :). Zoals 100 andere kabels ;).

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu de harddisk eraan zitten, nogsteeds niet gevonden. Heb de kabel zoals het plaatje hierboven eraan gezet en op de voeding aangesloten.

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

<tip gebruik volgende keer de Edit knop inplaats van dubbelposten.>

mhm raar. dus de Sata kabel van HD naar mobo zit eraan en de stroom van HD naar voeding.
raar maak eens wat foto's van je systeem.

[ Voor 49% gewijzigd door amaterasu op 17-03-2010 15:57 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 15:50:
Heb nu de harddisk eraan zitten, nogsteeds niet gevonden. Heb de kabel zoals het plaatje hierboven eraan gezet en op de voeding aangesloten.
maak eens een paar foto's en upload ze. misschien ontdekken we nog iets wat er fout zit.

Verwijderd

Topicstarter
Harddisk ondertussen gevonden! Op sata6 ( ghehe ) is dit een ramp? moet hij persé op sata 1 of kan ik hem lekker laten staan op 6?

Nu heb ik weer een vraag over de dvd reader/brander.. Ook zo'n rood kabeltje eraan zitten ( even naar boven scrollen ). Alleen er zit nog een aansluiting die ik niet ken, waarschijnlijk ook voor stroom dus.

Ik zal even kijken of ik wat foto's kan maken

PS. Ik heb nog altijd een 6 pin kabel over ( waar 6 pinnen in kunnen ) die vanuit de voeding komen. Is deze ook ergens nodig? Het is echt een kabel dus geen 6pin molex in mn voeding zelf

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2010 15:59 ]

• Kriebelkous
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-03-2025
Als je zowel de voedingskabel als de sata kabel hebt aangesloten, zou de hdd gewoon gezien moeten worden in de bios.
Wat voor hdd is het? Misschien dat je in de bios moet klooien mat wat instellingen.
ik ga er vanuit dat je ook een sata-dvd brander hebt gekocht (is meestal wel zo). Word deze wel gezien als je deze op dezelfde kabels aansluit?

je had hem al. :)

de dvd drive zou met dezelfde kabels moeten werken (als het een nieuwe is) . 1x sata voor de gegevensoverdracht (rood kabeltje) en 1x voor de voeding (meestal platte zwarte connector zoals plaatje boven aangeeft)

[ Voor 25% gewijzigd door Kriebelkous op 17-03-2010 16:00 ]

www.racetalk.nl

Verwijderd

Topicstarter
@ Kriebelkous, ik heb de harddisk nu ziende in de bios.. Nu mis ik volgensmij alleen nog een stroomkabel van de Dbd brader/speler. Deze is inderdaad ook sata.

Aha, is gewoon dezelfde stroomkabel inderdaad.. Wew.. dat ik zo hard moest drukken? Dat was niet normaal..

Ok nu istie goed neem ik aan :D laatste vraag dus: Is het erg als ze op sata5/6 zitten op het Moederboord of moeten ze persé op 1/2 zitten?

Ps Mobo = moederboord toch :P

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2010 16:03 ]

• Kriebelkous
de dvd brander heeft dezelfde connector nodig als de hdd.
Deze zit vaak standaard op je voeding (plat zwart stekkertje met een L vormige aansluiting binnenin).

www.racetalk.nl

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 16:00:
@ Kriebelkous, ik heb de harddisk nu ziende in de bios.. Nu mis ik volgensmij alleen nog een stroomkabel van de Dbd brader/speler. Deze is inderdaad ook sata.
Dus korte samenvatting
je bent tot nu toe de stroom toevoer van je moederbord je hd en je BD writer vergeten? :P
Achja de eerste keer is altijd lastig :D

• Kriebelkous
amaterasu schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 16:03:
[...]

Dus korte samenvatting
je bent tot nu toe de stroom toevoer van je moederbord je hd en je BD writer vergeten? :P
de eerste keer is altijd lastig :D
Ach... alles is beter dan de koelpasta op de koeler smeren ipv de proc (amd duron). En zo je proc slopen. Dat was mijn 1e ervaring. (vroeger hadden procs geen volledig metalen omhulsel, en had je dus kortsluiting als je de volledige bovenkant insmeerde) |:(

www.racetalk.nl

Verwijderd

Topicstarter
Lol ;)

Ps. ben ik nogsteeds dom? Of kan ik hier gewoon cd's / dvd's mee lezen?

Interface 7Pin Serial ATA

Cache 2.048 KB

CD invoer Schuiflade

Snelheid
Lezen (CD) 48 x (7.200 KBps)
Lezen (DVD) 16 x (22.160 KBps)
Lezen (DVD-RAM) 12 x (16.620 KBps)
Toegangstijd (CD) 125 ms
Toegangstijd (DVD) 145 ms
Toegangstijd (DVD-RAM) 175 ms
Schrijven (CD-R) 48 x (7.200 KBps)
Schrijven (CD-RW) 32 x (4.800 KBps)
Schrijven (DVD-R) 22 x (30.470 KBps)
Schrijven (DVD-RW) 6 x (8.310 KBps)
Schrijven (DVD+R) 22 x (30.470 KBps)
Schrijven (DVD+RW) 8 x (11.080 KBps)
Schrijven (DVD-R) Dual Layer 12 x (16.620 KBps)
Schrijven (DVD+R) Dual Layer 16 x (22.160 KBps)
Schrijven (DVD-RAM) 12 x (16.620 KBps)

Protocollen Serial ATA/150

Formaten (lezen) CD-ROM/XA, Audio CD, Video CD, CD Text, Photo CD, CD-Extra, Multisession, Mixed, Hybrid CD, DVD Video

Formaten (schrijven) Disc-at-Once, Session-at-Once, Track-at-Once

Features Buffer Underrun Beveiliging, LightScribe, verticaal gebruik mogelijk

Controle LED

Bedieningselementen Eject, Noodeject

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

Kriebelkous schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 16:05:
[...]

Ach... alles is beter dan de koelpasta op de koeler smeren ipv de proc. En zo je proc slopen. Dat was mijn 1e ervaring. (vroeger hadden procs geen volledig metalen omhulsel, en had je dus kortsluiting als je de volledige bovenkant insmeerde) |:(
Mijn eerste fout was niet ESD veilig werken en niks ontladen waarna ik eeen shokje kreeg van het mobo :D
kreeg gelukkig wel een nieuwe van de aardige winkelmeneer O-) :+

@Allardje
Het is een dvd brander
je kan dus cd's en dvd's lezen en branden.

[ Voor 13% gewijzigd door amaterasu op 17-03-2010 16:12 ]

• Kriebelkous
Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 16:08:
Lol ;)

Ps. ben ik nogsteeds dom? Of kan ik hier gewoon cd's / dvd's mee lezen?
Ja & ja :P (grapje)

www.racetalk.nl

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-02 16:44

Pathogen

Shoop Da Whoop

Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 15:56:
Harddisk ondertussen gevonden! Op sata6 ( ghehe ) is dit een ramp? moet hij persé op sata 1 of kan ik hem lekker laten staan op 6?

Nu heb ik weer een vraag over de dvd reader/brander.. Ook zo'n rood kabeltje eraan zitten ( even naar boven scrollen ). Alleen er zit nog een aansluiting die ik niet ken, waarschijnlijk ook voor stroom dus.

Ik zal even kijken of ik wat foto's kan maken

PS. Ik heb nog altijd een 6 pin kabel over ( waar 6 pinnen in kunnen ) die vanuit de voeding komen. Is deze ook ergens nodig? Het is echt een kabel dus geen 6pin molex in mn voeding zelf
Zo'n zelfde als die al in je videokaart zit?
Dan kun je het beste de 6-pins stekker van je voeding gebruiken, en het verloopje van 6-pin naar 2x molex weghalen. Dat verloopje wordt bij je videokaart geleverd voor als je geen 6-pins stekker op je voeding hebt :Y

Overigens:

Rood kabeltje = SATA data kabel (oftewel de "7-pins Serial ATA interface" zoals je beschrijft in de specs van je DVD brander)

• Kriebelkous
Het mooiste van kabels in een pc is dat het goed is zolang het past.
Wees niet bang een verkeerd stekkertje aan te sluiten, het past maar op één manier :)
Bij alle onderdelen zat waarschijnlijk ook een boekje, op dit boekje staat vaak iets in de trend als "gebruiksaanwijzing". heb je deze al eens doorgebladerd? Of lees je deze (net als ik) na het bouwen pas :)

www.racetalk.nl

Pagina: 1