MediaMarkt: 4 halen, 3 betalen op alle artikelen

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Media Markt
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-03-2020

Media Markt

Bedrijfsaccount Media Markt
edit

[ Voor 95% gewijzigd door Media Markt op 23-03-2010 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59483

Media Markt schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 12:13:
Wat was de algemene indruk van de aktie? En zijn er verder nog tips, of zaken die je liever anders zien m.b.t. akties?

En wat vonden je leuk aan de aktie?
Leuke actie. Alleen ik vondt het weer zo apart dat er op de website niet vermeld werdt wat de 'speciale voorwaarden' waren voor Apple producten.

Het lijkt mij wel zo handig om deze afwijkende voorwaarden gewoon in de 'algemene voorwaarden' op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Volgens mij was het bij elke MediaMarkt anders opgesteld qua regels..
Daar kon je wel vier dezelfde camerabodies halen, daar moesten het vier verschillende producten zijn.
Daar mocht je geen vier televisies halen en daar weer wel vier verschillende wasmachines van hetzelfde merk.

Weet niet hoe het precies zit, maar eenduidigheid qua regels is denk nummer 1 waar volgende keer moet worden opgelet! Mensen die hier lezen dat ze in Rotterdam vier dezelde camera's kunnen halen, gaan er vanuit dat dit ook kan in de MediaMarkt in Rijswijk, komen ze daar... 'Ja uhn neehoor dat is niet aan de orde' Dat werkt niet!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Media Markt schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 12:13:
Wat was de algemene indruk van de aktie? En zijn er verder nog tips, of zaken die je liever anders zien m.b.t. akties?
Ik denk dat deze actie veel te omslachtig was. Ik lees verhalen over mensen die na 1.5 uur onverricht ter zake terug naar huis gaan. Ik vind het van deze mensen uberhaupt bewonderenswaardig dat zij zo lang gebleven zijn.

Verder ben ik het eens met de berichten boven mij: de regels zijn niet helemaal duidelijk. Apple regels instore? Je moet dus naar de winkel toe om de regels te horen? Als ze niet bevallen dan mag je weer naar huis... Met de laatste BTW actie was het gebruikers van Tweakers pas duidelijk dat de BTW alleen op computers gold en niet op speakersetjes toen zij bij de kassa stonden (kan de link ff niet vinden). Alleen het vermelden van de productgroep is dus niet duidelijk genoeg. Kortom, de voorwaarden moeten veel duidelijker gecommuniceerd worden (in geval van deze actie: mogen 4 dezelfde producten nu wel of niet?).

Verder zou ik per filiaal één telefoonnummer reserveren voor vragen over de actie/voorraden/prijzen. Ik vind het van de zotte dat je een filiaal niet kunt bereiken op een actiedag. Dat je een verkoper niet kunt bereiken dat begrijp ik prima. Maar basis info als voorraad en prijs lijkt mij essentieel.
En wat vonden je leuk aan de aktie?
Korting, korting, korting. :) En veel ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Media Markt
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-03-2020

Media Markt

Bedrijfsaccount Media Markt
edit

[ Voor 99% gewijzigd door Media Markt op 23-03-2010 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-05 22:47
Ik vondt het wel een hele leuke actie eigenlijk , zo leer je ook een beetje de mensen achter het product kennen. Maar je merkt toch wel dat mensen erg verlegen waren met het aanspreken om ev. wat samen te gaan kopen, vooral op de erg rustige momenten.

Ik was dan bij de MM in utrecht en daar waren de verkopers op zondag actief aan het zoeken voor kopers , daardoor ging alles wel veel vlotter. Op vrijdag was het er stil rond de meetingpoint en stond iedereen een beetje verlegen om zich heen te draaien, toen waren de verkopers dus nog niet actief aan het zoeken naar eventuele kopers. En verder uiteraard de regels wat duidelijker als deze actie zich gaat herhalen.

De leuke kanten waren toch wel dat ik een hele mooie tv voor weinig heb kunnen kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-05 15:57

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
trouwen wel complimenten dat jullie ons laten meedenken en hiervoor speciaal een account aanmaken.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

DNA_Saint schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 14:23:
trouwen wel complimenten dat jullie ons laten meedenken en hiervoor speciaal een account aanmaken.
Niks is waardevoller dan directe marktinformatie, maar wel relaxt dat ze accountje aanmaken. Directe inside informatie is voor ons ook zeer gunstig.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Zoals hieronder te lezen is, waren de voorwaarden voor Apple niet inzichtelijk via internet:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/r8z6sj.jpg

Daarnaast heb ik jarenlange retailervaring en ben ik bekend met onjuiste voorraadindicatie. In dit geval helpt het ook niet om een verkoper in te zetten als telefonist, aangezien die waarschijnlijk niet voor ieder wissewasje naar het magazijn toe gaat. In dit geval is het imo verstandiger om bij iedere voorraad onder een bepaald niveau te spreken over "zeer beperkt voorradig" of "dermate laag niveau dat het niet met zekerheid is te zeggen" oid.

Daarnaast heb ik meegemaakt dat telefonistes tijdens de lunch niet vervangen werden en de zaak dus niet bereikbaar was. Hetzelfde geldt voor de avonden.

Edit: o ja, opnemen in de voorwaarden of producten besteld kunnen worden voor de actieprijs indien niet voorradig is ook wel fijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 23-03-2010 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Ik meende dat er al plannen waren voor een 'callcenter' like iets, mensen die de voorraad / prijs kunnen controleren en standaard vragen kunnen beantwoorden en dergelijke. vele beseffen het niet, maar als je doorverbonden word, krijg je altijd iemand in de winkel ( verkoper dus ) aan de lijn. tijdens de 19% btw aktie werden we echt constant gebeld, is dit op voorraad, kan je dit reserveren, hoe zit het met dit / zus zo. als het zo druk is, is het gewoon niet mogelijk om constant te telefoneren en tegelijk met klanten bezig te zijn. ik denk daarom dat het deze aktie dus anders gegaan is.

voor de rest, ben ik het als verkoper ook eens dat er voor vele een soort van barrière zal zijn geweest om te vragen wat een ander gaat uitgeven. hierdoor moesten de verkopers inderdaad actief opzoek naar medekopers ( voor andere klanten ) , terwijl je bezig was met weer andere klanten.

In duitsland was het schijnbaar een groot succes, vraag ik me toch af wat duitsland anders maakt dan nederland, zijn we hier meer bescheiden, of was het misschien te nieuw / innovatief ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
thijszor schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 14:43:
In duitsland was het schijnbaar een groot succes, vraag ik me toch af wat duitsland anders maakt dan nederland, zijn we hier meer bescheiden, of was het misschien te nieuw / innovatief ?
Wij zijn als Nederlands gewoon enorme zeikerds. Zelfs al krijg je dikke korting, dan zijn we nog niet tevreden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Media Markt schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 13:31:
Eenduidigheid in de regels is inderdaad erg belangrijk, en een behoorlijke uitdaging binnen een decentraal bedrijf en iets waar continue aan gewerkt wordt zonder het decentrale karakter aan te tasten. De algemene aktievoorwaarden zijn voor elke vestiging hetzelfde (en horen incl. Apple duidelijk en helder op de website te vinden te zijn), maar omdat elke vestiging een aparte onderneming is kan het zo zijn dat er her en der een uitzondering wordt gemaakt. In dit geval is het dan wel in het voordeel van die consument, maar tevens kan het wel vraagtekens bij andere consumenten oproepen.Dat blijft een lastig gebied.
"Deze consument" vraagt zich echter óók af hoe het mogelijk is dat een product in MM-A met 25% korting nog altijd duurder is dan exact hetzelfde product zónder korting in MM-B.

In het AD van vorige week stond een artikel over de soms enorme prijsverschillen. Het is logisch dat "de consument" ook binnen de MM-filialen gaat zoeken bij welk filiaal een artikel goedkoper is. Is dat binnen "het verzorgingsgebied" kun je ook bij dochter Saturn terecht. Het kost wat tijd en een kwade manager die moppert op de MM moet je maar voor lief nemen.

Ook Correct, BCC e.a. gaan mee met de MM prijs en dus is het een kwestie van handjeklap bij de leverancier van jouw eigen keuze.

De actie op zich was onduidelijk en lang niet zo interessant als het op het eerste gezicht lijkt. De korting van bijna 25% was alleen haalbaar met wat vrienden of bekenden want wie gaat er nu een hele tijd in een winkel staan wachten op anderen om samen een product te kopen? Men staat toch voor gek?

En de kreet "ik ben toch niet gek" is niet iets wat imo in Nederland gewaardeerd wordt. Ja, hij blijft hangen en de link maffe kreet/MM is snel gelegd en het doel is bereikt.

In Duitsland luidt "Ich bin doch nicht blöd" wat toch iets vriendelijker overkomt. Elke keer dat ik nu iets bij BCC, Saturn, It's of bij wie dan ook koop denk ik bij mezelf "ben ik nu gek MM?" Het antwoord daarop is nee, ik haal het voor dezelfde prijs met soms betere voorwaarden. Dát is wat telt voor de consument.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:49
ik vond het wel een goede actie, had er geen problemen mee om 3 kwartier te wachten op een 'match' scheelde me 22.5% (150 euro).

heb overigens een sony kdl 32ex500 gekocht. Nog zo'n 80 euro goedkoper als webshops excl. verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 22:55
Het had wat mij betreft ook wel eerder aangemeld mogen worden.

Kijk die "geen BTW actie" weet je nu wel dat die in Jan. komt, maar dit was de 1ste keer, en resultaat was niet wat men verwacht vermoed ik. Wel weer goed om te luisteren naar een grote groep potentiele klanten.

Overigens vraag ik me wel af, waarom de eerder geplaatste posts opeens weg zijn dmv edit.
Misschien dat het management er toch niet zo blij mee was....

[ Voor 21% gewijzigd door Yippie op 23-03-2010 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 20:52
Grote acties worden expres zo kort van tevoren pas gemeld, omdat de kans anders veel te groot is dat concurrerende winkels eerder met iets soortgelijks gaan komen om de Media Markt de loef af te steken.

The devil is in the details.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste