Toon posts:

Overclock Q9650 Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik beschik nu een tijdje over de Intel® Core™ 2 Quad Q9650. Ik heb deze momenteel overclocked van 3.0Ghz naar 3.8 Ghz, maar ik wil hem verder overclocken.
Mijn probleem is nu dat zodra ik boven de 3.8Ghz ga dat ik een blauw scherm krijg met een foutmelding.
Mijn vraag: Hoe kan ik dit verhelpen?

Koeler: Thermaltake BigTyp 120 VX
Temperaturen nu: tussen de 40-45 graden.
Moederbord: MSI P45
FSB: zie screen
Vcore: zie screen
Voeding: Cooler Master 460W RS (RS-460-PCAP-A3)
Geheugen aangegeven bij dxdiag: 3070MB

Ik hoop dat iemand me hier verder mee kan helpen, als er meer informatie nodig is over mijn pc hoor ik het graag.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2010 17:52 ]

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Deze zou ik even doornemen als ik jou was, wat basic stuff:

Overclocking & Tweaking FAQ

Sowieso is er een apart topic voor en als je geen settings en specs vermeldt, dan kunnen we alleen maar raden! Gaat niet werken, je weet.

[ Voor 37% gewijzigd door Jejking op 16-03-2010 19:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze topic net al doorgenomen maar ik kan hieruit niet een oplossing vinden

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
hewt gaat niet om het doornemen, je moet lezen, leren, testen en uitvinden.

overklokken is geen exacte wetenschap, je zult zelf stabiele waardes moeten opzoeken.

dit kost tijd, wil je die er niet aan spenderen, dan is 3,8 blijkbaar hard genoeg.....

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bereid er tijd in te stoppen, maar ik kan er maar niet achter komen hoe ik het blauwe scherm krijg. Heb toch zeker een tijdje gegoogled etc etc..

Ik las vCore verhogen en trucjes maar goede uitleg kan ik nergen vinden.

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:45

Herman

FP ProMod
Je bent wel zuinig met specs. Wat is je voeding, je geheugen etc. Maar ook, wat is je huidige Vcore je FSB etc. Met je huidige topic is het koffiedik kijken...
BSOD kunnen bij overklocken overal door komen.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal deze morgen zo snel mogelijk posten, bedankt voor de reacties tot nu toe!

Verwijderd

Topicstarter
Specs Update:

Moederbord: MSI P45
FSB: zie screen
Vcore: zie screen
Voeding: Cooler Master 460W RS (RS-460-PCAP-A3)
Geheugen aangegeven bij dxdiag: 3070MB

Screen1:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/of4ykl.jpg

Screen2:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/14ty9w9.jpg

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand suggesties?

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07-2025
De ene CPU clocked beter over dan de ander. Er is nooit garantie dat ie een bepaalde snelheid zal halen. De standaard clocks is het enige wat gegarandeerd wordt.

Bovendien kun je de vcore op 1.3 zetten, dan zul je waarschijnlijk wel wat verder komen.

Overigens vind ik je temps voor idle wel ietwat aan de hoge kant. Het kan absouluut geen kwaad, maar voor océn vind ik ze voor idle wel wat aan de hoge kant. Airflow en de juiste hoeveelheid (niet te veel) kunnen die temps wel wat omlaag helpen.
Cooler Master 460W
Dan hoop ik maar dat je een niet al te dikke videokaart/veel hdd's hebt, de QX'en lusten wel een slokkie.

Edit:
WTF, waarom geeft ie maar twee cores weer? :X

[ Voor 48% gewijzigd door .Sjoerd op 23-03-2010 22:18 ]

specs

• taeke18
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-12-2025
.Sjoerd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 22:12:
De ene CPU clocked beter over dan de ander. Er is nooit garantie dat ie een bepaalde snelheid zal halen. De standaard clocks is het enige wat gegarandeerd wordt.

Bovendien kun je de vcore op 1.3 zetten, dan zul je waarschijnlijk wel wat verder komen.

Overigens vind ik je temps voor idle wel ietwat aan de hoge kant. Het kan absouluut geen kwaad, maar voor océn vind ik ze voor idle wel wat aan de hoge kant. Airflow en de juiste hoeveelheid (niet te veel) kunnen die temps wel wat omlaag helpen.

[...]

Dan hoop ik maar dat je een niet al te dikke videokaart/veel hdd's hebt, de QX'en lusten wel een slokkie.

Edit:
WTF, waarom geeft ie maar twee cores weer? :X
Inderdaad ik mis ook 2 cores....

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
.Sjoerd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 22:12:

een 500 GB HD en een 9800 GT, tenminste als zijn screen klopt, misschien wel meer schijven verstopt net als zijn 2 cores.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:24
Waarschijnlijk heeft hij core multi processing uitgezet daarom mist hij 2 cores. ook viel mij op dat zijn 12v lijn erg laag is op de screen (meer dan 10% afwijking.) dit gaat dus zoiezo niet werken als je wilt overclocken. maak eens een foto van je overclock bios en van je voltage gedeelte waar dus ook de 12v lijn aftelezen is.

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

afleeschips kunnen echt vreselijk mis zitten qua waardes, daar moet je niet teveel op letten.

ik denk dat t tijd word om in de bios aan je pll en skew te gaan schroeven om te kijken of je dan verder komt. verder NB al n beetje extra volt gegeven? etc..

• Rollo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-01 15:50
Ik zou gewoon niet overklokken als ik jou was, en als ik het dan alsnog wou proberen zou ik het via de bios doen en niet via die msizooi. Ik geloof er ook weinig van dat je de FAQ heb doorgenomen want je stelt redelijk basic vragen(vcore verhogen; al eens gegoogled)? Wat zijn je core temps stressed(prime95/linpack)?

Verwijderd

op hoeveel volt staat je vCore?

Watvoor geheugen heb je? Hoeveel mhz standaard en op hoeveel mhz staat deze op moment? En hoeveel staat deze als je boven 3.8ghz komt?
Pagina: 1