ebay dispuut ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-06 13:04
ik zit nu in een claims dispuut met een spanjaard. Deze heeft in zijn advertentie gezegd dat hij een scanner verkoopt welke als werkend en in goede conditie wordt beschreven. Hij meld daarbij wel een defect welke hij beschrijft als zijnde dat de scanner na een aantal foto te hebben gescanned blokkeerd. Na een powercycle zou de scanner weer werken

Nu heb ik deze dus gekocht aangezien ik wel kan leven met een powercycle. Echter deze scanner blijkt in het geheel niet te werken. Ik had al aangegeven dat het wellicht transport schade kan zijn. Maar dat de scanner niet werkt. Hij geeft nu aan dat hij het "as is" verkocht heeft en dat ik gewoon dikke pech heb dat ik een kapotte scanner heb gekocht.

Nu ligt het dispuut bij paypal. Hij claimt nu dat datgene wat ik ervaar precies de defect is die hij aangegeven heeft. Ik ben het daar niet mee eens want hij heeft mij nog de ingescannde foto's gestuurd en aangegeven dat hij nog werkt. Ik heb het ook op 3 andere pc's nog uit mogen proberen maar geen enkele foto krijg ik ingescanned.

Helaas heeft hij er eerder een claim van gemaakt en kan ik niet mijn zegje doen. Zoals ik het lees zou ik beschermd moeten zijn, maar hij draait het nu zo om dat hij een defect benoemd welke hij nu gebruikt als zijnde, ja daar ligt het aan, of het is de transportkosten.

Het is nogal een bedrag dus ik vraag mij af of hier nog ervaringen mee zijn oid.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-07 16:26
justice strike schreef op maandag 15 maart 2010 @ 22:11:

Helaas heeft hij er eerder een claim van gemaakt en kan ik niet mijn zegje doen.
Natuurlijk wel, even inloggen op paypal, doorklikken naar de claim en dan kun je daar een bericht toevoegen aan de claim. Paypal gaat natuurlijk niet beslissen zonder hoor en wederhoor, dan valt er natuurlijk niks te beslissen.

voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.realpoor.com/articles/user_files/59095/Image/paypal_dispute/paypal_dispute_details.png

[ Voor 13% gewijzigd door thaan op 15-03-2010 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
het is al geescaleerd door de verkoper en dan kan je niets meer toevoegen aan de claim.

Ik zit er aan te denken om het gewoon via de creditcard maatschappij terug te vorderen. Aangezien de verkoper onzin zit te verkopen aan paypal in het spaans. Waar ik dus geen touw aan kan vast kan knopen. Vanuit babelfish kan ik in iedergeval begrijpen dat hij claimed dat het product het defect vertoond wat hij beschreven heeft maar dat is dus zeker niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-07 16:26
justice strike schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 00:17:

Ik zit er aan te denken om het gewoon via de creditcard maatschappij terug te vorderen.
Dan gaat paypal jouw al helemaal als schuldig aanwijzen en totdat je het geld weer teruggestort hebt, zal je paypal krediet waarschijnlijk negatief zijn en je paypal dus niet meer kunnen gebruiken.

Bel paypal anders gewoon even als je geen berichten meer kan toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
thaan schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 08:37:
[...]

Dan gaat paypal jouw al helemaal als schuldig aanwijzen en totdat je het geld weer teruggestort hebt, zal je paypal krediet waarschijnlijk negatief zijn en je paypal dus niet meer kunnen gebruiken.

Bel paypal anders gewoon even als je geen berichten meer kan toevoegen?
Ik doe dat dan wel op het moment dat de claim negatief is uitgekomen. Als last resort zegmaar. Zoals ik het nu begrijp. De verkoper heeft het laatste bericht geplaatst in het Spaans en heeft toen meteen het dispuut omgezet in een claim. Nu is de status wel vreemd genoeg "in afwachting van reactie van de verkoper"

Hopelijk hoef ik hier niet meteen op in te springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07 19:53

Robtimus

me Robtimus no like you

Sinds wanneer kunnen verkopers disputen starten en escaleren? Dit is toch onderdeel van de eBay / PayPal kopersbescherming? En wat wil die verkoper dan claimen? Nog meer geld?

Ik zou hierover contact opnemen met PayPal*, en ook even aankaarten dat de verkoper communiceert in een taal die jij niet kent. Dat maakt het voor jou namelijk onmogelijk te reageren op uitspraken. Ik denk niet dat PayPal dat gedrag zal belonen.

* en dan ook nu, niet pas wanneer de claim negatief uitpakt/

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

justice strike schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 11:35:

Hopelijk hoef ik hier niet meteen op in te springen.
Ik zou in ieder geval niet afwachten en direct even PP bellen/mailen en vragen of je jouw kant van het verhaal kunt laten horen en dat ook jij er een dispuut van wilt maken! Wat je ook doet, niet zomaar langs de zijlijn gaan afwachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
paypal heeft me een email gestuurd. Paypal heeft geoordeeld dat ik niet gekregen heb wat ik zou moeten krijgen. Als ik het object terugstuur dan valt alles onder buyer protection. De claim is dus in mijn voordeel.

Ik moet alleen nu even bedenken hoe ik het moet versturen. Het moet verzekerd en aangetekend. Maar in hoeverre moet ik daar nog mee oppassen? Wat als de verkoper weigerd te tekenen en dan aangeeft dat ik het object niet teruggestuurd heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-07 12:59
denk er aan dat je een door paypay erkende verzending gebruikt. TNT doen ze nog wel eens moeilijk over heb ik gehoord. Aangetekend verzenden betekend ook een bevestiging als de zending geweigerd is.
gebruik UPS of DHL voor de verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
gewoon aangetekend, verzekerd met handtekening retour. je krijgt sowieso een track trace code. die noteer je weer in het paypal dispuut en hopla. via de track trace kan je prima zien waar en waarom het pakketje zich ergens bevind :)

Mijn ervaringen met paypal dispute zijn gewoon prima. het enige wat jammer is dat het een maand duurt voor het helemaal is afgehandeld.

Sowieso altijd alles noteren wat je doet/vind etc. in het dispuut. afwachten op wat er allemaal gebeurd en dan als 'last resort' gaan bedelen door te bellen is gewoon niet hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PayPal weigert TNT verzendbevestiging voor kopersbescherming

Lees en huiver. Ik zou zorgen dat je er zeker van bent, dat PP jouw verzend methode accepteert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Anoniem: 22659 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 12:18:
PayPal weigert TNT verzendbevestiging voor kopersbescherming

Lees en huiver. Ik zou zorgen dat je er zeker van bent, dat PP jouw verzend methode accepteert!
als ik het dus naar het buitenland moet versturen kan ik dus beter UPS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Staat UPS bij de erkende verzendmethoden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Anoniem: 22659 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 13:21:
Staat UPS bij de erkende verzendmethoden?
ja. Maar tnt ook. En voglens mij kan ik als particulier niet verzenden via ups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-05 22:50

r0b

justice strike schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 13:27:
[...]
En voglens mij kan ik als particulier niet verzenden via ups.
Jawel hoor.

Zorg dat je een erkende verzendmethode kiest met Track'n'trace; ik heb een keer zonder track'n'trace verstuurd en dat heeft me uiteindelijk 250 EUR gekost.
Pagina: 1