PayPal weigert TNT verzendbevestiging voor kopersbescherming

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Eind december 2009 koop ik dus 2 objecten op de Franse eBay die als nieuw en vrijwel nieuw worden omschreven. Een SNES Scope + een SNES Mario Paint spel.

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...eName=ADME:L:COSI:NL:1123 ("Ensemble come neuf" in de omschrijving)
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...eName=ADME:L:COSI:NL:1123 ("Neuf" in de titel)

Nouja, so far so good. Ik blij met die 2 dingen voor een nette prijs, geregeld dat het hierheen komt voor 100 euro incl. verzendkosten.

Komt het hier aan, ik maak de doos open en ik kon wel janken. Tweedehands, veel gebruikt, vergeeld spul, etc. Dat was die 100 euro absoluut niet waard.

Maar ik heb kopersbescherming. Nog nooit gebruikt, dus voor de eerste keer gebruik ik het. Ik mailen en doen. De claim wordt in mijn voordeel beslist.

Ik mocht de spullen terugsturen en dan zou ik mijn geld terug krijgen. Maar ik zou niet de verzendkosten die ik maak om het terug te sturen vergoed krijgen. Die moest ik dus zelf voorschieten èn ik kreeg ze niet terug. Uiteindelijk heb ik dus altijd 19,50 EUR verlies. Ik dus klagen, maar ik kreeg het volgende antwoord:
Thank you for contacting PayPal.

Thank you for your inquiry regarding the dispute PP-861-980-858 and the
reason why you need to return the item at your own expense to the
seller.

PayPal Buyer Protection is designed to help you recover funds from eBay
sellers who do not deliver the promised goods, or who deliver goods that
are "Significantly Not as Described" in the listing. In order to keep
PayPal Buyer Protection fair for both parties to a dispute, we have
stated in the User Agreement that you may be asked to return the item to
the seller at your own expense if the "Significantly Not as Described"
claim is decided in your favor
.

You will be refunded for EUR100.00 EUR if you have returned the item in
the same condition as you have received the item.

We hope you understand our situation and thank you for your patience.
We're available to answer any questions you might have. Just give us a
call and we will try our best to give you immediate answers or you can
also visit www.PayPal.com/101 for more information. We appreciate your
business.

Sincerely,
Ric
PayPal, an eBay Company
Daar heb ik dus maar genoegen mee moeten nemen, want ik kreeg het spul in deze staat toch nooit verkocht voor 100 euro... Dus ik heb het spul netjes teruggestuurd: http://tracktrace.nl/ (Buitenland aanvinken, T&T 3SWPPK1479454 invullen).

Ik had netjes de tracktrace code in het geschil op PayPal ingevuld en aangegeven dat ik het heb verzonden met TNT Post.

Twee dagen later kreeg ik een e-mail van PayPal dat ik nog gegevens moest verstrekken, ik denk: Wat krijgen we nou weer? Dus ik lezen, moest ik het verzendbewijs naar PayPal faxen.

Nou is er op het werk van mijn vriendin een fax, dus heeft ze het verzendbewijs inclusief de gegevens die van PayPal in de fax moesten staan naar PayPal gefaxt (wat is ze toch een liefje O+). Dezelfde dag nog kreeg ik de volgende e-mail:
U ontvangt dit bericht ter bevestiging dat wij uw documenten hebben
ontvangen.

De documenten zijn aan uw PayPal-rekening gekoppeld en zullen binnenkort
worden bekeken.

We bekijken documenten in de volgorde waarin we ze ontvangen. De verwerking
van deze documenten neemt doorgaans drie tot vijf werkdagen in beslag.
Nadat we uw documenten hebben bekeken, nemen we contact met u op over de
status van uw PayPal-rekening.

Hartelijk dank voor uw medewerking en geduld.

Als u vragen heeft, klikt u dan door op 'Contact met ons opnemen' onder aan
iedere PayPal-pagina.

http://www.paypal.com/nl/cgi-bin/?cmd=_email_receipt

Met vriendelijke groet,

Het PayPal-team
Dus ik netjes afwachten.

Nu krijg ik vandaag de volgende e-mail:
De volginformatie die u heeft opgegeven is onjuist en we konden de levering
van het object voor deze claim niet natrekken. Als gevolg hiervan wordt de
zaak nu als gesloten beschouwd en kunnen wij de terugbetaling niet
verwerken.

U kunt in samenwerking met de verkoper een oplossing zoeken.

Hartelijk dank voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,

Afdeling Beschermingsservices
Ik heb direct na het ontvangen van deze e-mail een antwoord gestuurd dat ik het hier absoluut niet mee eens ben, met het verzendbewijs in de bijlage, met ook nog eens in tekst alle gegevens die op dat verzendbewijs staan en ik moet nu maar afwachten wat hier uit komt...

Nouja, wat ik precies wil bereiken met dit topic? In ieder geval mijn frustraties kwijt, het verhaal eens een keer ergens neerzetten en jullie meningen vragen. Voor mij is het in ieder geval klinklare koek: PayPal kopersbescherming is één grote wassen neus. Voortaan ga ik verkopers tot in den treure vervelen met vragen of ze foto's willen sturen etc. etc. voordat ik iets van ze koop. Vooral bij verkopers buiten Nederland...

Ik zou overigens het liefst 119,50 EUR terugkrijgen ipv 100 EUR, want deze verkoper is gewoon een oplichter. De spullen waren nog niet eens close to new... Gewoon keihard tweedehands spul opsturen...

Mijn pakket is ook netjes bezorgd trouwens... Die verkoper heeft dus gewoon 100 EUR van mij gekregen èn hij heeft zijn objecten weer terug.. En ik ben 119,50 EUR armer en ik heb niks...

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 20:21
Lekker is dat :S Je bent nou je geld kwijt, je spullen kwijt en Paypal sluit je claim :S Ben benieuwd wat hier nog van komt......
Tis te hopen dat ze dit nog mooi oplossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:52
Hier dezelfde ervaring met een laptopaccu. Veel geld betaald voor retourzending, geresistreerd en wel. Alsnog zei Paypal dat het verzendbewijs niet voldoende was om het na te trekken... Kon klagen wat ik wil moet het er maar mee doen.

Wat recenter voor paar euro genaaid maar op een andere wijze, uiteraard wel door Paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 22:24
Ik meende ergens gelezen te hebben dat PayPal de track en trace van T&T niet accepteert als bewijs. Ik kan alleen even niet meer terugvinden waar ik dat gezien had.

Ik vermoed dat ze niet voor elk land apart uit willen zoeken hoe de track & trace daar werkt, en daarom alleen UPS enz. als bewijs laten gelden.

Edit:
op deze website meld iemand het volgende (Is alleen van 2006):
Welke verzendservices kan ik gebruiken voor verzending?
U kunt de volgende opties gebruiken:
DHL
FedEx
TPG
TNT
UPS
Overige
Op de website van PayPal staat een drietal punten m.b.t. verzendrichtlijnen. De derde is:
3. BEWIJS VAN LEVERING
Dit moet bestaan uit een document dat levering op het adres van de bedoelde ontvanger bevestigd. Bij voorkeur bevat dit document de handtekening van de ontvanger. Een bewijs van levering kan digitaal zijn (en onderdeel vormen van online volginformatie) of op papier staan.
Volgens mij vraagt T&T nooit om een handtekening in NL, geen idee hoe dat gaat als je wat via T&T naar Frankrijk verstuurd.

[ Voor 57% gewijzigd door --Niels-- op 20-02-2010 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
--Niels-- schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 21:16:
Ik meende ergens gelezen te hebben dat PayPal de track en trace van T&T niet accepteert als bewijs. Ik kan alleen even niet meer terugvinden waar ik dat gezien had.

Ik vermoed dat ze niet voor elk land apart uit willen zoeken hoe de track & trace daar werkt, en daarom alleen UPS enz. als bewijs laten gelden.
Dat lijkt me vrij sterk...

Als ik een tracktrace nummer in kan vullen en daarbij uit een dropdown lijst van postbedrijven ook TNT Post kan kiezen. :)

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 22:24
Ok, dan is dat dus iets van een paar jaar geleden en geldt dat nu niet meer.

Google geeft trouwens meer mensen met soortgelijke ervaringen, bijv. http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=71&t=63179. Misschien dat daar nog tips in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:45

E-Vix

Nu met sneeuw!

Dat je de verzendkosten moet betalen is niet meer dan logisch. Dat soort dingen zijn altijd op eigen risico. Het zelfde heb je als je iets nieuw in een winkel koopt. Ben je niet tevreden, dan zal je zelf terug moeten gaan. Dan komen ze het ook niet bij jou thuis ophalen. Denk maar zo, de verkoper is de kosten voor het versturen aan jou ook kwijt. Die kan hij ook niet terug claimen bij La Poste.

Wat de rest betreft, ik maak uit jouw verhaal op dat je niet tevreden was over je levering, en dat je toen direct maar een claim bij Paypal in heb gediend? Dat je dus niet eerst contact met de verkoper hebt opgenomen om het onderling te regelen? Tsja. In dat geval kan ik mij voorstellen dat de verkoper niet al te gretig zal zijn om je bij dit probleem te helpen. In de meeste gevallen zal een koper zelf al aanbieden om het object terug te nemen als het niet overeen komt met de omschrijving. Het is een middelgrote verkoper, dus hij heeft hier gegarandeerd ervaring mee.
Ik ben bevriend met een zeer grote verkoper op eBay (300.000+ feedback), en hij klaagt ook regelmatig over zulk soort mensen. Mensen die meteen negatieve feedback geven, of die meteen een Paypal claim indienen als iets niet helemaal naar hun zin is. Terwijl als je gewoon normaal contact met hem opneemt hij je maar al te graag helpt en in 9 van de 10 gevallen je zo een nieuw product op zal sturen of je je geld terug zal geven. In de overige gevallen is de fout te wijten aan de gebruiker zelf (ze kopen iets voor een Golf 4 en klagen dat het niet op hun Golf 2 past bijvoorbeeld)

Maar goed. Paypal heeft om de een of andere reden jouw verzendbewijs niet goedgekeurd. Hier is gegarandeerd een reden voor. Het kan zijn dat het niet leesbaar aangekomen is, of dat de benodigde gegevens er niet bij stonden (zoals het case nummer). Het beste wat je kunt doen is kalm blijven en aan Paypal vragen waarom dit afgekeurd is. Aangezien ze bij Paypal ook met kantoortijden werken moet je niet verwachten dat je hier voor maandag een reactie op zal krijgen. Blijf in je reactie ook netjes en beleefd. Hoe agressiever je je opstelt, des te minder zullen ze voor je doen.
Terwijl je toch aan het wachten bent, lees dan meteen even de instructies door over hoe je het terug moet sturen. Wellicht staat hier iets tussen over verzenden met T&T. Misschien dat ze dit niet goedkeuren namelijk en heb je hier gewoon overheen gelezen. Ik kan er zo snel niets over vinden in de algemene voorwaarden die ze er op hebben staan.

Hou er overigens wel rekening mee dat het om artikelen van zo'n 15 jaar oud gaat. Na 15 jaar is het vrij normaal dat er verkleuring optreed. Ik kan me goed voorstellen dat een nieuwe Mario Paint in de verpakking toch van kleur verschoten kan zijn. Als ik de verpakking op de foto's bekijk ziet het er allemaal zeer netjes uit. Door het heen en weer sturen zal het er nu alleen iets minder mooi er uit zien.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Oei, ik kan je nu al verklappen dat je dat niet gaat winnen.
Ik heb ik het verleden al enkele van dit soort senario's meegemaakt en de kans dat je dit gaat winnen is erg klein.
Oude dingen die als nieuw worden aangeboden moet je nooit te letterlijk nemen, zo blijkt ook uit mijn ervaringen.
Zeker niet als je van een verzamelaar koopt, want een verzamelaar verkoopt altijd iets met een reden waardoor het niet meer in zijn collectie hoort, hetzij omdat het toch gebruikt is of omdat er toch een klein beschadegingetje aan zit.
Laatst nog een "nieuwe" NES kunnen kopen, maar die bleek ook gebruikt te zijn zo was aan de controllers te zien.
Had echt alles 100.000 keer nagevraagd van "Is het nieuw" dit en dat, Ja dat was het allemaal, nou niet dus!
Wat mensen tegenwoordig al niet doen om aan geld te komen of om van hun spullen af te komen.
Gelukkig heb ik dat niet met PayPal betaald want dat was binnen Nederland wel als geldig bewijs gezien (verzendbewijs van TNT dan) want met de verkoper krijg je altijd een wellus nietus verhaal en daar ben ik altijd snel klaar mee.
Ik heb echt een brief naar mijn bank moeten sturen om mijn betaling terug te vorderen wegens oplichting.
Gelukkig geven ze hier gehoor aan alleen gaat daar 6 tot 8 weken overheen.

Ik hoop voor je dat je dit gaat winnen maar neem van mij aan als je een probleem hebt met PayPal dat je dat niet gaat winnen.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
E-Vix schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 21:56:
Dat je de verzendkosten moet betalen is niet meer dan logisch. Dat soort dingen zijn altijd op eigen risico. Het zelfde heb je als je iets nieuw in een winkel koopt. Ben je niet tevreden, dan zal je zelf terug moeten gaan. Dan komen ze het ook niet bij jou thuis ophalen. Denk maar zo, de verkoper is de kosten voor het versturen aan jou ook kwijt. Die kan hij ook niet terug claimen bij La Poste.
Laatst iets bij Nedgame.nl besteld, bleek niet nieuw te zijn terwijl het wel als nieuw werd verkocht. Spullen teruggestuurd, verzendkosten voor terugsturen worden vergoed + mijn geld wordt teruggestort.
Ik als koper ben niet degene die fout zit. Ik lees de informatie die mij wordt verschaft en maak daaruit de beslissing de aangeboden spullen te kopen. Zijn ze niet zoals omschreven? En er was héél duidelijk een verschil tussen wat in de advertentie werd omschreven en wat ik heb ontvangen... Dan is het niet mijn fout.
Wat de rest betreft, ik maak uit jouw verhaal op dat je niet tevreden was over je levering, en dat je toen direct maar een claim bij Paypal in heb gediend? Dat je dus niet eerst contact met de verkoper hebt opgenomen om het onderling te regelen? Tsja. In dat geval kan ik mij voorstellen dat de verkoper niet al te gretig zal zijn om je bij dit probleem te helpen. In de meeste gevallen zal een koper zelf al aanbieden om het object terug te nemen als het niet overeen komt met de omschrijving. Het is een middelgrote verkoper, dus hij heeft hier gegarandeerd ervaring mee.
Nu je het zegt heb ik dat inderdaad niet gedaan. Ik dacht dat ik wel eerst de verkoper had gecontacteerd. Maar er staat me ook iets bij van erg brakke en onzinnige communicatie die ik met de verkoper had (hij is Fransman en ik kreeg van die half-Engrish e-mails van 'm).
Ik ben bevriend met een zeer grote verkoper op eBay (300.000+ feedback), en hij klaagt ook regelmatig over zulk soort mensen. Mensen die meteen negatieve feedback geven, of die meteen een Paypal claim indienen als iets niet helemaal naar hun zin is. Terwijl als je gewoon normaal contact met hem opneemt hij je maar al te graag helpt en in 9 van de 10 gevallen je zo een nieuw product op zal sturen of je je geld terug zal geven. In de overige gevallen is de fout te wijten aan de gebruiker zelf (ze kopen iets voor een Golf 4 en klagen dat het niet op hun Golf 2 past bijvoorbeeld)
Dat is in dit geval niet echt van toepassing. Ik heb zelfs helemaal geen feedback gegeven. Ik wou namelijk eerst afwachten wat het resultaat van dit geschil zou zijn. Inmiddels is de periode voor het geven van feedback al verstreken, dus ja... Dat kan ik ook niet meer doen.
Maar goed. Paypal heeft om de een of andere reden jouw verzendbewijs niet goedgekeurd. Hier is gegarandeerd een reden voor. Het kan zijn dat het niet leesbaar aangekomen is, of dat de benodigde gegevens er niet bij stonden (zoals het case nummer). Het beste wat je kunt doen is kalm blijven en aan Paypal vragen waarom dit afgekeurd is. Aangezien ze bij Paypal ook met kantoortijden werken moet je niet verwachten dat je hier voor maandag een reactie op zal krijgen. Blijf in je reactie ook netjes en beleefd. Hoe agressiever je je opstelt, des te minder zullen ze voor je doen.
Heb ik gedaan. Ik heb gemaild naar Paypal, naar eBay, naar verkoper en maandag wil ik TNT nog opbellen of ik niet een bevestiging op papier kan krijgen van de geleverde zending.
Hou er overigens wel rekening mee dat het om artikelen van zo'n 15 jaar oud gaat. Na 15 jaar is het vrij normaal dat er verkleuring optreed. Ik kan me goed voorstellen dat een nieuwe Mario Paint in de verpakking toch van kleur verschoten kan zijn. Als ik de verpakking op de foto's bekijk ziet het er allemaal zeer netjes uit. Door het heen en weer sturen zal het er nu alleen iets minder mooi er uit zien.
Bullshit.

Als spullen nieuw in de verpakking zitten kunnen er geen gebruikerssporen op zitten, kan het plastic niet verkleuren, kunnen er geen onderdelen missen, kunnen boekjes niet gevouwen zijn, kunnen inlays (het karton/foam/plastic waar de spullen in liggen) niet kapot zijn, etc.

Kleine FYI: Het plastic van Super Nintendo spullen verkleurt door blootstelling aan zonlicht.

En nog een FYI: Op de Franse eBay zijn nog regelmatig nieuwe spullen te vinden van die leeftijd. En gezien SNES spul vaak FR/NL is is het best gunstig om daar te kopen. Totdat je een verkoper zoals deze tegenkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je inmiddels aan welke voorwaarden dat verzendbewijs voor PP moet voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
TNT track and trace is absoluut niet voldoende.

[ Voor 10% gewijzigd door fespen op 20-02-2010 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Je kan paypel toch bellen en op opheldering vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Een verzendbewijs is een document dat aantoont dat het object naar het adres van de koper is verzonden. Het verzendbewijs dient de volgende informatie bevatten:

* Datum van verzending en status "Verzonden" (of een vergelijkbaar begrip).
* Adres van de ontvanger, minimaal stad en/of postcode en huisnummer
* Officieel document van het verzendbedrijf: Dit kan een digitaal document of op papier staan.

Wanneer een claim geopend wordt, kunt u gevraagd worden PayPal te voorzien van een verzendbewijs. U kunt dit dan via het klachtencentrum in uw PayPal-rekeningoverzicht uploaden.
Dat is alles wat ik erover kan vinden op de paypal site. Kan je TNT niet gewoon vragen om een uitgebreide verzendbevestiging? Volgens mij staat daar zelfs de handtekening van de ontvanger op... (als je aangetekend hebt verzonden that is...)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Paypal zijn wat dat betreft ook een stel oplichters. Het is dat het vrijwel de enige manier van betalen is via eBay in het buitenland, anders zou ik ze nooit gebruiken.
Paypal biedt zogenaamd wel een mooie verkopersbescherming, maar ze weten er altijd wel onderuit te komen op een of andere manier, door gewoon je bewijs weigeren te accepteren of door simpelweg te zeggen niets te doen met je claim.
Gelukkig ging het bij mij iedere keer maar om een paar euro dus heb ik nooit de moeite genomen me er echt druk om te maken, maar duidelijk is wel dat je vrij weinig hebt aan de mensen van Paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Ik ga maandag met de heren van TNT bellen...

Mails naar Paypal zijn al onderweg, dus dan hoor ik ook of ze het geschil weer willen openen etc.

Volgens mij bevat de link naar tracktrace.nl + tracktrace code ook alle informatie die Paypal verzoekt. Behalve handtekening, maar die kan ik via TNT wel krijgen gok ik.

Ik moet gewoon wachten tot maandag voordat ik verder dingen kan ondernemen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Krijg ik al mijn geld terug als de claim in mijn voordeel wordt beslist?

Als deze claim in uw voordeel wordt beslist, bent u gedekt door de PayPal-kopersbescherming en komt u in aanmerking voor volledige terugbetaling.
:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:53
Volgens mij is het standaard dat je zelf de verzendkosten moet dokken voor het terugsturen, dat moest ik ook toen ik mijn versterker opstuurde voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Als je Paypal problemen hebt is mijn ervaring dat je het beste kunt bellen met de (dure 0900) klantenservice.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

PayPal staat bekend om hun streken op deze manier. Daarom altijd betalen via een aan paypal gekoppelde creditcard. Kun je dit laatste altijd gewoon terugvorderen. Dan heb je wel een probleem met paypal maar who cares.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 09:46
Terw_Dan schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 23:58:
Paypal zijn wat dat betreft ook een stel oplichters. Het is dat het vrijwel de enige manier van betalen is via eBay in het buitenland, anders zou ik ze nooit gebruiken.
Paypal biedt zogenaamd wel een mooie verkopersbescherming, maar ze weten er altijd wel onderuit te komen op een of andere manier, door gewoon je bewijs weigeren te accepteren of door simpelweg te zeggen niets te doen met je claim.
Gelukkig ging het bij mij iedere keer maar om een paar euro dus heb ik nooit de moeite genomen me er echt druk om te maken, maar duidelijk is wel dat je vrij weinig hebt aan de mensen van Paypal.
Ik heb 2 maanden geleden voor zo'n 90 dollar aan CD's besteld, nooit aangekomen. Geschil geopend bij PayPal, en ik heb m'n geld terug. Het volledige bedrag.. Dus het kan ook wel eens goed gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 17:18
l0c4lh0st schreef op zondag 21 februari 2010 @ 00:18:
Ik ga maandag met de heren van TNT bellen...

Mails naar Paypal zijn al onderweg, dus dan hoor ik ook of ze het geschil weer willen openen etc.

Volgens mij bevat de link naar tracktrace.nl + tracktrace code ook alle informatie die Paypal verzoekt. Behalve handtekening, maar die kan ik via TNT wel krijgen gok ik.

Ik moet gewoon wachten tot maandag voordat ik verder dingen kan ondernemen denk ik.
TNT kan je pakje enkel traceren tot Nederland. Het aanbieden van 'track & trace' door de TNT naar buitenlandse pakketen is ook niet heel logisch. Maar als je het verzonden hebt via een postkantoor (en dat moet eigenlijk ook wel), zullen ze dit aan je hebben gemeld. Ik vermoed dat daarom Paypal het niet accepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
paypal accepteert zelfs geen standaard TNT levering van NL naar NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Nou, inmiddels is de claim weer geopend.

Ik heb meteen het verzendbewijs geupload naar Paypal en ik ga morgen meteen TNT bellen om een iets uitgebreider document te krijgen. In ieder geval met duidelijk erop AFGELEVERD en zo.

Ik ben heel benieuwd. :)

Net ontvangen:
Verzendbedrijf: TNT
Online volgnummer: 3SWPPK1479454

De informatie die u hebt verstrekt is helaas onvoldoende om de verzending
van de goederen te volgen. Om die reden kunnen wij uw bezwaar op dit moment
niet toekennen. Er wordt nergens een adres aangegeven, niet op het
verzendbewijs en niet op de site van TNT. We hebben een afleverbewijs
nodig, met naam en adres.
Geantwoord:
Beste,

Bedankt voor uw bericht.

Ik heb het opgestuurd met TNT Post, dit is de enige manier om spullen op te sturen naar Frankrijk met tracktrace code.

Ik ga morgen bellen met TNT Post (het is vandaag namelijk zondag) en ik ga ze vragen om een gedetailleerd document met betrekking tot deze zending.

Als ik dit document aan u kan overleggen, is dit dan wel voldoende?

En als dit zo is, zou ik graag van u horen welke gegevens er in dit document moeten staan.

Alvast hartelijk bedankt!
Ik ben benieuwd wat TNT morgen voor me kan doen...

[ Voor 74% gewijzigd door Tanuki op 21-02-2010 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Ik ben benieuwd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:25
Er wordt nergens een adres aangegeven, niet op het verzendbewijs en niet op de site van TNT.
Dat zou op het verzendbewijs toch wel ingevuld moeten worden? Of is dat alleen bij binnenlandse zendingen?

edit:
Is de medewerker van het postkantoor gewoon laks geweest ofzo? :/

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aA7EDZ6ddW86MBa4Ane55zUP/full.png

[ Voor 37% gewijzigd door Xander op 21-02-2010 15:50 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik heb even de titel aangepast naar iets wat wat beter de lading dekt :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
-DarkShadow- schreef op zondag 21 februari 2010 @ 12:38:
Als je Paypal problemen hebt is mijn ervaring dat je het beste kunt bellen met de (dure 0900) klantenservice.
Kijk eerst over er niet een ander nummer beschikbaar is:
http://www.vraagalex.nl/0...lternatief=PayPal&uid=235

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Dat eerste alternatief is wel leuk ja. Ik heb dat een paar weken geleden gebeld en toen kreeg ik Paypal Amerika. :') Dan had ik beter het 0900 nummer kunnen bellen... :+
Xander schreef op zondag 21 februari 2010 @ 15:47:
[...]

Dat zou op het verzendbewijs toch wel ingevuld moeten worden? Of is dat alleen bij binnenlandse zendingen?

edit:
Is de medewerker van het postkantoor gewoon laks geweest ofzo? :/

[afbeelding]
Zou heel goed kunnen... :o Ook even langs het postkantoor dus morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 17:18
l0c4lh0st schreef op zondag 21 februari 2010 @ 14:34:
Nou, inmiddels is de claim weer geopend.

Ik heb meteen het verzendbewijs geupload naar Paypal en ik ga morgen meteen TNT bellen om een iets uitgebreider document te krijgen. In ieder geval met duidelijk erop AFGELEVERD en zo.

Ik ben heel benieuwd. :)

Net ontvangen:

[...]

Geantwoord:

[...]

Ik ben benieuwd wat TNT morgen voor me kan doen...
TNT zal niets voor je doen. Zodra een pakket Nederland verlaat, krijgt het door de 'overnemende' partij een nieuwe label. Tenzij je met UPS o.i.d. een pakket verzend omdat die het hele process zelf begeleiden. Alleen heb je dit niet gedaan en TNT geeft het na Nederland door aan de 'nationale' pakketservices in dat land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Maar TNT heeft dit pakket blijkbaar wel gewoon kunnen volgen tot aan de geadresseerde...? De T&T loopt vrolijk door in Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-09 08:42
Dat TNT Post het overdraagt aan het lokale postbedrijf wil niet zeggen dat het niet volgbaar is.
Inderdaad, gebruiken de postbedrijven allerlei verschillende systemen, en krijgt het een nieuw label.
Die wordt echter wel gekoppelt aan het originele nummer.

De informatie die via t&t is niet zo volledig als wat ze zelf kunnen zien in hun systeem.
Onlangs is de zichtbaarheid via TNT post's nieuwe t&t wel verbeterd, ook voor internationale zendingen.

[ Voor 55% gewijzigd door Yippie op 21-02-2010 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:49
Hmm ik heb geen ervaringen wat betreft paypal maar wel het een en andere betreffende TNT; het is zo dat je pakketten naar het buitenland niet altijd kunt volgen, dit gebeurd wanneer ze overgedragen worden aan een ander bedrijf of als het pakket wordt omgestickerd (andere barcode).

Nu is TNT wel actief in Frankrijk dus in theorie moet het mogelijk zijn dat je in ieder geval de melding ontvangen/uitgereikt krijgt. Echter voor een handtekening moet je een pakket altijd als zekerpakket of aangetekend pakket versturen. Hoe dit precies zit in het buitenland weet ik niet maar als basispakket krijg je geen handtekening van TNT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Het hele euvel is dus het volgende: TNT Post mag adressen buiten Nederland niet publiceren.

Nu is er een wezenlijk verschil tussen niet publiceren en niet opslaan... Bij TNT niet. Want ze slaan adressen naar het buitenland gewoon niet op in hun database. Soms laten ze bijvoorbeeld de postcode wel staan (zo zag ik bij een andere zending van mij naar Italië), maar in dit geval hadden ze alle gegevens gewist uit hun database (lees: vervangen door 0000FF. en zo).

De enige mogelijkheid om het adres terug te halen was door een onderzoek in te stellen dat ongeveer 2 maanden zou duren. Dus ik vroeg: "Jullie hebben het adres dus nog wel ergens staan?" "Ja" was het antwoord. Op de vraag of ze dat dan niet zo konden overnemen was het antwoord weer negatief.

Kortom: TNT moet gehoorzamen aan een of andere wazige regel waardoor ze buitenlandse adressen niet opslaan of slechts gedeeltelijk opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
waarom mail je de Ebay user niet gewoon.
hij accepteert retour zendingen en heeft het pakket naar alle waarschijnlijkheid ontvangen dus het lijkt mij dat hij geen problemen heeft met het geld terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
fespen schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 19:49:
waarom mail je de Ebay user niet gewoon.
hij accepteert retour zendingen en heeft het pakket naar alle waarschijnlijkheid ontvangen dus het lijkt mij dat hij geen problemen heeft met het geld terug te sturen.
Heb ik gemaild, hij reageert niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
En ik heb mijn geld terug! *O*

Ik had TNT gebeld, die deden weinig moeite voor me. Maar de mensen op het postkantoor bij mij in het dorp deden wel moeite voor mij. :) Ik kreeg een mooi briefje met daar alles op, TNT stempel erbij, huppekee.

Nu heb ik zowel het bedrag dat ik origineel heb betaald als de 19,50 EUR die ik heb betaald om het pakket terug te zenden teruggekregen. :)

Leuk detail: Ik zat net in de bus naar school voor een belangrijk assessment toen mijn vriendin belde (O+) dat ik mail had van Paypal, even later ook dat assessment gehaald. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Gefeliciteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Laatst online: 08-08 09:26
Ok... ik zit met een soort gelijk probleem. Ik moet iets terugsturen naar Spanje. Hoe kan ik dit nu het beste doen zonder hetzelfde gezeik te krijgen als de TS?

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Even uitzoeken waar TS woont en daar naar het postkantoor gaan. :+

Wellicht dat verzenden met UPS / GLS / DHL / etc. handiger is? Geen idee of die mooiere verzendbevestigingen geven en hoe het zit met de prijzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
justice strike schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 12:53:
Ok... ik zit met een soort gelijk probleem. Ik moet iets terugsturen naar Spanje. Hoe kan ik dit nu het beste doen zonder hetzelfde gezeik te krijgen als de TS?
Je moet er gewoon voor zorgen dat je een verzendbewijs krijgt waarop staat:
• Tracktrace code
• Adres waar het heen gaat
• Als het kan datum waarop het is verzonden

Als het adres er niet op staat, kan PayPal (en elk ander persoon) de koppeling niet leggen tussen het adres van de geadresseerde en de zending die je zojuist hebt gemaakt.

TNT is dus geen verstandige oplossing, gezien men op de tracktrace.nl website geen adressen buiten Nederland publiceert.

Dus je moet òf op het postkantoor een briefje vragen bij je zending met daarop dat het is verzonden naar dat adres, òf een andere verzendmethode gebruiken.

En als je een retourzending doet om je geld terug te krijgen: Onthoud dan dat je de verzendkosten die je maakt om het terug te sturen niet terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
die retourkosten neem ik wel voor lief. Het is namelijk 500 euro wat ik terug moet krijgen. Afgelopen dagen nogal in paniek gezeten omdat ik gewoon een defect product heb gekregen en een onwelwillende verkoper aan de andere kant had. Ik wil dus zeker dat alles goed verloopt met de retourverzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
l0c4lh0st schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 14:22:
...

En als je een retourzending doet om je geld terug te krijgen: Onthoud dan dat je de verzendkosten die je maakt om het terug te sturen niet terug krijgt.
Voor internationale kopers wellicht interessant (gezien dit een internationale kkoop betreft): als de koopprijs >€40 is krijg je het bij Duitse shops (mits Duits recht van toepassing is) wel terug. Hoe het in Frankrijk zit weet ik niet.

Maar goed dergelijke dingen zullen altijd in de voorwaarden of wet staan, dus even doorkijken ;)

[ Voor 8% gewijzigd door begintmeta op 16-03-2010 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
l0c4lh0st schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 14:22:
[...]

Je moet er gewoon voor zorgen dat je een verzendbewijs krijgt waarop staat:
• Tracktrace code
• Adres waar het heen gaat
• Als het kan datum waarop het is verzonden

Als het adres er niet op staat, kan PayPal (en elk ander persoon) de koppeling niet leggen tussen het adres van de geadresseerde en de zending die je zojuist hebt gemaakt.

TNT is dus geen verstandige oplossing, gezien men op de tracktrace.nl website geen adressen buiten Nederland publiceert.

Dus je moet òf op het postkantoor een briefje vragen bij je zending met daarop dat het is verzonden naar dat adres, òf een andere verzendmethode gebruiken.

Goed, het is dus voldoende om dus op het kantoor bij verzending een verzendbevestiging met het adres te vragen van de TNT. Dan gaat we dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je gechecked bij PP of dat lijstje van l0c4lh0st klopt en of die oplossing afdoende is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Inderdaad, je moet niet alleen van mijn informatie uit gaan...

Ik weet hoe moeilijk het daar gaat bij PayPal, dus ik sta er echt niet van te kijken als ze het dadelijk alsnog niet accepteren. Informeer dus ook bij PayPal: ppelce@paypal.nl

Edit: En voor hetzelfde geld gaat alles gewoon goed en hoor je niemand klagen. Maar toch: Better be safe than sorry. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Tanuki op 16-03-2010 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Paypal kan je ook adviseren welke verzendmethode (en via wie) je dit het beste kan doen, mijn laatste zending naar Singapore is via FedEx gegaan, prijzig maar zij hebben wel een redelijke garantie dat je uiteindelijk van beide partijen getekende formulieren krijg (verzend en ontvangst).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
l0c4lh0st schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 17:08:
Inderdaad, je moet niet alleen van mijn informatie uit gaan...

Ik weet hoe moeilijk het daar gaat bij PayPal, dus ik sta er echt niet van te kijken als ze het dadelijk alsnog niet accepteren. Informeer dus ook bij PayPal: ppelce@paypal.nl

Edit: En voor hetzelfde geld gaat alles gewoon goed en hoor je niemand klagen. Maar toch: Better be safe than sorry. :)
waar haal je dat email adres vandaan?

Kun je me trouwens aangeven wat voor verzending je gedaan hebt? ik heb net een pagina van Paypal waarin wat informatie staat over verzendingen

https://www.paypal.com/nl...ipping_guidelines-outside

hierbij geeft paypal aan dat
Aangetekend (TNT Post)

Hoewel de service Aangetekend beschikbaar is voor wereldwijde zendingen, is de online volgfaciliteit ALLEEN beschikbaar voor binnenlandse zendingen. Wanneer u een pakket toch naar een buitenlandse bestemming stuurt met de service Aangetekend, kan PayPal u helaas geen ondersteuning bieden bij eventuele geschillen.
Internationaal Pakket Plus (TNT Post)

Voor zendingen binnen de EU raden wij Internationaal Pakket Plus van TNT aan. Hoewel deze service ook beschikbaar is voor landen buiten de EU, is de online volgfaciliteit ALLEEN beschikbaar voor de hieronder genoemde EU-landen. Als u een pakket verstuurt met Internationaal Pakket Plus naar een bestemming die niet op de lijst staat, kan PayPal u geen ondersteuning bieden bij een geschil.
de landen zijn:
Goedgekeurde landen voor Internationaal Pakket Plus.
Oostenrijk, België, Tsjechië, Denemarken, (exclusief Faroe Eilanden en Groenland), Estland, Finland, Frankrijk (inclusief Corsica en Monaco, exclusief Andorra), Duitsland, Hongarije, Ierland, Italië (exclusief San Marino en Vaticaanstad), Letland, Litouwen, Luxemburg, Polen, Portugal (inclusief de Azoren en Madeira), Slowakije, Slovenië, Spanje (inclusief Balearen, exclusief Canarische Eilanden, Melilla en Ceuta), Zweden, Verenigd Koninkrijk (exclusief Gibraltar en de Kanaaleilanden).
spanje staat er tussen :) kost me een stuk minder... alhoewel ik er nog steeds niet gerust op ben na al deze verhalen :(

en natuurlijk de disclaimer :
OPMERKING: DEZE INFORMATIE IS ALLEEN BEDOELD ALS RICHTLIJN BIJ HET GEBRUIK VAN DEZE SERVICES. WIJ RADEN U AAN OM DE EXACTE GEGEVENS VAN DE SERVICE, INCLUSIEF DE PRIJS, OP TE VRAGEN BIJ DE AANBIEDER VAN DE VERZENDSERVICES.

[ Voor 68% gewijzigd door justice strike op 17-03-2010 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Neem dus even contact op met Paypal (dat e-mail adres dat ik je gaf).

Ik heb zelf Internationaal Pakket Plus gebruikt. Ik moest 19,50 EUR betalen en kreeg een 3S WPPKxxxxx code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
l0c4lh0st schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 10:53:
Neem dus even contact op met Paypal (dat e-mail adres dat ik je gaf).

Ik heb zelf Internationaal Pakket Plus gebruikt. Ik moest 19,50 EUR betalen en kreeg een 3S WPPKxxxxx code.
Ik heb daar al naar geemailed. Maar ik heb geen antwoord gekregen (nog niet) ga zo wel even bellen, maar eigenlijk wil ik dit soort dingen zwart op wit van paypal.

Dat is duidelijk. Wordt dus geen TNT. Dit was dus een door paypal "goedgekeurde" manier van verzenden. Ik kan me niet voorstellen dat dit recentelijk gewijzigd is en ik niet de moeilijke weg bewandelen.

[ Voor 14% gewijzigd door justice strike op 17-03-2010 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
nvm verder moeten lezen.

[ Voor 90% gewijzigd door Gizzy op 17-03-2010 11:38 ]

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Gizzy schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 11:37:
[...]

Als je je pakketje aangetekend verstuurd, krijg je toch een afleverbevestiging. Is dat niet voldoende voor PayPal?
als je het verhaal leest dan zie je dat dat niet genoeg was. Aangetekende post en internationale pakketdienst is niet hetzelfde!

afleverbevestiging staat geen adres op heb ik begrepen.

Het is druk bij paypal dus ik moet later even bellen.

[ Voor 6% gewijzigd door justice strike op 17-03-2010 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justice strike schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 11:30:

Dat is duidelijk. Wordt dus geen TNT. Dit was dus een door paypal "goedgekeurde" manier van verzenden. Ik kan me niet voorstellen dat dit recentelijk gewijzigd is en ik niet de moeilijke weg bewandelen.
Ik snap die laatste stap niet. Waarom valt TNT nu af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 11:40:
[...]

Ik snap die laatste stap niet. Waarom valt TNT nu af?
omdat de ts dus met de dienst die door "paypal" goedgekeurd was gezeik heeft gekregen.

//edit. Net contact gehad met paypal. Geen echt duidelijk antwoord. Maar het komt er op neer dat het verzendbewijs met adresgegevens + track & trace + toezegging van TNT dat er daadwerkelijk tot aan het adres getraced kan worden voldoende moet zijn. Maar hij kon het niet hard zeggen en verwees me naar de TNT.

UPS zou het wel zeker moeten kunnen.

[ Voor 40% gewijzigd door justice strike op 17-03-2010 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Het is dhl geworden. tarief zou 68 euro moeten zijn... maar met shipnow kreeg je 20% korting en was het basis tarief maar 38 euro (vraag me niet waarom ik heb geen flauw idee). met verzekering voor 48 euro klaar. Die 3 tientjes zijn het me wel waard om zeker te weten da thet goed gaat (al hou ik nog steeds mijn hart vast :))

enfin. Nu heb ik van dhl 2 track & trace codes gekregen. een referentie en een AWB code. Iemand enig idee welke van de 2 paypal vereist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
nou... dhl laat ook geen ontvang adres zien. Dus in alle gevallen goed je verzendbewijs bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
justice strike schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 19:51:
nou... dhl laat ook geen ontvang adres zien. Dus in alle gevallen goed je verzendbewijs bewaren.
_O-

Sorry, ik moest hier even om lachen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
en ook ik krijg een vraag om een verzendbewijs te faxen. Ik zal ze meteen 1 beter doen door een proof of delivery mee te sturen (pakket is vandaag aangekomen). Ze hebben overigens wel behoorlijk korte termijnen. Moet voor 26/03 binnen zijn bij hun omdat de claim anders afgewezen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:52
ik kan me voorstellen dat zij het liever ook zo snel mogelijk hebben afgehandeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Ik kreeg vandaag het resultaat van het TNT onderzoek terug. Een document waarin staat dat het pakket op 8 februari was bezorgd bij de heer verkoper. Inclusief handtekening en alles.

Die lutser had dus ook gewoon even tegen PayPal kunnen zeggen van: Ik heb het pakket gekregen, nu is het afgehandeld. :')

Maar goed, achteraf wel fijn dat ie dat niet had gedaan, want door al dit gedoe heb ik ook nog de 19,50 EUR teruggekregen die ik anders niet had teruggezien. :D

Pagina: 1