Eind december 2009 koop ik dus 2 objecten op de Franse eBay die als nieuw en vrijwel nieuw worden omschreven. Een SNES Scope + een SNES Mario Paint spel.
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...eName=ADME:L:COSI:NL:1123 ("Ensemble come neuf" in de omschrijving)
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...eName=ADME:L:COSI:NL:1123 ("Neuf" in de titel)
Nouja, so far so good. Ik blij met die 2 dingen voor een nette prijs, geregeld dat het hierheen komt voor 100 euro incl. verzendkosten.
Komt het hier aan, ik maak de doos open en ik kon wel janken. Tweedehands, veel gebruikt, vergeeld spul, etc. Dat was die 100 euro absoluut niet waard.
Maar ik heb kopersbescherming. Nog nooit gebruikt, dus voor de eerste keer gebruik ik het. Ik mailen en doen. De claim wordt in mijn voordeel beslist.
Ik mocht de spullen terugsturen en dan zou ik mijn geld terug krijgen. Maar ik zou niet de verzendkosten die ik maak om het terug te sturen vergoed krijgen. Die moest ik dus zelf voorschieten èn ik kreeg ze niet terug. Uiteindelijk heb ik dus altijd 19,50 EUR verlies. Ik dus klagen, maar ik kreeg het volgende antwoord:
Ik had netjes de tracktrace code in het geschil op PayPal ingevuld en aangegeven dat ik het heb verzonden met TNT Post.
Twee dagen later kreeg ik een e-mail van PayPal dat ik nog gegevens moest verstrekken, ik denk: Wat krijgen we nou weer? Dus ik lezen, moest ik het verzendbewijs naar PayPal faxen.
Nou is er op het werk van mijn vriendin een fax, dus heeft ze het verzendbewijs inclusief de gegevens die van PayPal in de fax moesten staan naar PayPal gefaxt (wat is ze toch een liefje
). Dezelfde dag nog kreeg ik de volgende e-mail:
Nu krijg ik vandaag de volgende e-mail:
Nouja, wat ik precies wil bereiken met dit topic? In ieder geval mijn frustraties kwijt, het verhaal eens een keer ergens neerzetten en jullie meningen vragen. Voor mij is het in ieder geval klinklare koek: PayPal kopersbescherming is één grote wassen neus. Voortaan ga ik verkopers tot in den treure vervelen met vragen of ze foto's willen sturen etc. etc. voordat ik iets van ze koop. Vooral bij verkopers buiten Nederland...
Ik zou overigens het liefst 119,50 EUR terugkrijgen ipv 100 EUR, want deze verkoper is gewoon een oplichter. De spullen waren nog niet eens close to new... Gewoon keihard tweedehands spul opsturen...
Mijn pakket is ook netjes bezorgd trouwens... Die verkoper heeft dus gewoon 100 EUR van mij gekregen èn hij heeft zijn objecten weer terug.. En ik ben 119,50 EUR armer en ik heb niks...
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...eName=ADME:L:COSI:NL:1123 ("Ensemble come neuf" in de omschrijving)
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...eName=ADME:L:COSI:NL:1123 ("Neuf" in de titel)
Nouja, so far so good. Ik blij met die 2 dingen voor een nette prijs, geregeld dat het hierheen komt voor 100 euro incl. verzendkosten.
Komt het hier aan, ik maak de doos open en ik kon wel janken. Tweedehands, veel gebruikt, vergeeld spul, etc. Dat was die 100 euro absoluut niet waard.
Maar ik heb kopersbescherming. Nog nooit gebruikt, dus voor de eerste keer gebruik ik het. Ik mailen en doen. De claim wordt in mijn voordeel beslist.
Ik mocht de spullen terugsturen en dan zou ik mijn geld terug krijgen. Maar ik zou niet de verzendkosten die ik maak om het terug te sturen vergoed krijgen. Die moest ik dus zelf voorschieten èn ik kreeg ze niet terug. Uiteindelijk heb ik dus altijd 19,50 EUR verlies. Ik dus klagen, maar ik kreeg het volgende antwoord:
Daar heb ik dus maar genoegen mee moeten nemen, want ik kreeg het spul in deze staat toch nooit verkocht voor 100 euro... Dus ik heb het spul netjes teruggestuurd: http://tracktrace.nl/ (Buitenland aanvinken, T&T 3SWPPK1479454 invullen).Thank you for contacting PayPal.
Thank you for your inquiry regarding the dispute PP-861-980-858 and the
reason why you need to return the item at your own expense to the
seller.
PayPal Buyer Protection is designed to help you recover funds from eBay
sellers who do not deliver the promised goods, or who deliver goods that
are "Significantly Not as Described" in the listing. In order to keep
PayPal Buyer Protection fair for both parties to a dispute, we have
stated in the User Agreement that you may be asked to return the item to
the seller at your own expense if the "Significantly Not as Described"
claim is decided in your favor.
You will be refunded for EUR100.00 EUR if you have returned the item in
the same condition as you have received the item.
We hope you understand our situation and thank you for your patience.
We're available to answer any questions you might have. Just give us a
call and we will try our best to give you immediate answers or you can
also visit www.PayPal.com/101 for more information. We appreciate your
business.
Sincerely,
Ric
PayPal, an eBay Company
Ik had netjes de tracktrace code in het geschil op PayPal ingevuld en aangegeven dat ik het heb verzonden met TNT Post.
Twee dagen later kreeg ik een e-mail van PayPal dat ik nog gegevens moest verstrekken, ik denk: Wat krijgen we nou weer? Dus ik lezen, moest ik het verzendbewijs naar PayPal faxen.
Nou is er op het werk van mijn vriendin een fax, dus heeft ze het verzendbewijs inclusief de gegevens die van PayPal in de fax moesten staan naar PayPal gefaxt (wat is ze toch een liefje
Dus ik netjes afwachten.U ontvangt dit bericht ter bevestiging dat wij uw documenten hebben
ontvangen.
De documenten zijn aan uw PayPal-rekening gekoppeld en zullen binnenkort
worden bekeken.
We bekijken documenten in de volgorde waarin we ze ontvangen. De verwerking
van deze documenten neemt doorgaans drie tot vijf werkdagen in beslag.
Nadat we uw documenten hebben bekeken, nemen we contact met u op over de
status van uw PayPal-rekening.
Hartelijk dank voor uw medewerking en geduld.
Als u vragen heeft, klikt u dan door op 'Contact met ons opnemen' onder aan
iedere PayPal-pagina.
http://www.paypal.com/nl/cgi-bin/?cmd=_email_receipt
Met vriendelijke groet,
Het PayPal-team
Nu krijg ik vandaag de volgende e-mail:
Ik heb direct na het ontvangen van deze e-mail een antwoord gestuurd dat ik het hier absoluut niet mee eens ben, met het verzendbewijs in de bijlage, met ook nog eens in tekst alle gegevens die op dat verzendbewijs staan en ik moet nu maar afwachten wat hier uit komt...De volginformatie die u heeft opgegeven is onjuist en we konden de levering
van het object voor deze claim niet natrekken. Als gevolg hiervan wordt de
zaak nu als gesloten beschouwd en kunnen wij de terugbetaling niet
verwerken.
U kunt in samenwerking met de verkoper een oplossing zoeken.
Hartelijk dank voor uw medewerking.
Met vriendelijke groet,
Afdeling Beschermingsservices
Nouja, wat ik precies wil bereiken met dit topic? In ieder geval mijn frustraties kwijt, het verhaal eens een keer ergens neerzetten en jullie meningen vragen. Voor mij is het in ieder geval klinklare koek: PayPal kopersbescherming is één grote wassen neus. Voortaan ga ik verkopers tot in den treure vervelen met vragen of ze foto's willen sturen etc. etc. voordat ik iets van ze koop. Vooral bij verkopers buiten Nederland...
Ik zou overigens het liefst 119,50 EUR terugkrijgen ipv 100 EUR, want deze verkoper is gewoon een oplichter. De spullen waren nog niet eens close to new... Gewoon keihard tweedehands spul opsturen...
Mijn pakket is ook netjes bezorgd trouwens... Die verkoper heeft dus gewoon 100 EUR van mij gekregen èn hij heeft zijn objecten weer terug.. En ik ben 119,50 EUR armer en ik heb niks...
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?