Murk schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 20:42:
Mja ik ben eigenlijk wel een voorstander van dat als je je wapen ergens richt, de schietknop indrukt en ingedrukt blijft houden, en onderwijl de recoil corrigerend door muis weer op vijand te zetten, dat de kogels dan ook precies op de plaats waar je richt terecht moeten komen. Dan heb ik het nu over door je sights aimen. Waarom? Omdat dit de realiteit is, als een kogel de loop verlaat gaat hij in een rechte lijn verder en niet opeens een halve meter afwijking krijgen binnen 10 meter. Dit is precies wat er bij de m60 gebeurt. Maar wat ze nagelaten hebben is de overige aspecten van het wapen dan ook realistisch te maken, namelijk de recoil. De recoil is bij dat wapen behoorlijk, en niet alleen omhoog maar ook opzij (het is een groot ding om vast te houden). In BC2 dus niet. Maar de tendens in shooters is kennelijk om de schietknop te moeten bashen voor kunstmatige bursts in plaats van goed te blijven richten. (good old Americas Army 2 had dit bijvoorbeeld niet, de M4 SOPMOD daarin is een perfect voorbeeld van hoe een recoil in mijn ogen hoort te zijn)
Hét spel dat goede recoil heeft is OFP of ArmA; ik pakte bij die laatste laatst ook een light machine gun, nou ga die maar afvuren terwijl je staat of croucht, binnen 10 kogels schiet je al 20 meter naast je doelwit. En als je dan gaat liggen en de pootjes op de grond staan, schiet hij opeens bijna zonder recoil. En dát is de realiteit. LMG's staan bekend om hun goede accuracy tov hun kaliber, maar dan moet je echt die pootjes neerzetten in het echt..
In elke shooter (dus in elke niet-"oorlogssimulatie") zijn LMG's enorm geärcadiseerd zeg maar. Ik persoonlijk heb er niet zo'n moeite mee, wel als de recoil is zoals in Modern Warfare want daar kan je ermee snipen, dat is wel erg jammer. BFBC2 bootst wel gewoon na dat de kogels ook op grote astanden behoorlijk accuraat zijn, wat in het echt natuurlijk ook zo is, maar om het een beetje te balanceren is de accuracy algemeen gewoon ook naar boven gehaald, wat ik logisch vindt. Anders moet je steeds gaan liggen met zo'n ding en dan ben je toch wel een sitting duck voor snipers. Ik vind dat BFBC2 het heel goed doet qua authenticiteit van wapens hoor, bijvoorbeeld de reloadanimaties enzo zien er ook mooi uit, en het geluid natuurlijk is ook geweldig.
Volgens Wikipedia trouwens:
quote: Wikipedia
The M249 provides accuracy approaching that of a rifle, combined with the sustained volume of fire of a machine gun.
[
Voor 3% gewijzigd door
GekooktEi op 20-03-2010 21:02
]