Beste mede Tweakers,
Ik ben in het proces om een multiroom audio systeem aan te leggen. Nu ben ik op zoek naar een (of meerdere) versterker(s) om het zooitje aan te sturen.
Het gaat om 6 zones totaal, die individueel moeten worden kunnen aangestuurd:
4 zones met 2 luidsprekers.
2 zones met 4 luidsprekers.
(luidsprekers van Nom./Muziekvermogen: 60W/110W - 87db - 8 Ohm)
Aansturing door Sonos of Logitech lijkt mij het mooiste..
Mijn ideeën zijn:
- Sonos (ZP-120) kan naar mijn mening, maar is vrij kostbaar (min €3000 excl. remote(s), als ik de twee zones met 4 luidsprekers aanstuur met 1 unit, vrij zwaar voor de Sonos versterker).. Heeft het überhaupt zin om te kijken naar alternatieven (i.v.m. kosten)?
- Alternatief meerdere versterkers met een standy+trigger(sensing?) + Sonos ZP-90/Logitech Squeezebox Receiver units.
- Of multizone versterker met meerdere Zp90/Receiver units.
Kortom mijn vraag luidt: Hoe zouden jullie dit aansturen?
Ik ben in het proces om een multiroom audio systeem aan te leggen. Nu ben ik op zoek naar een (of meerdere) versterker(s) om het zooitje aan te sturen.
Het gaat om 6 zones totaal, die individueel moeten worden kunnen aangestuurd:
4 zones met 2 luidsprekers.
2 zones met 4 luidsprekers.
(luidsprekers van Nom./Muziekvermogen: 60W/110W - 87db - 8 Ohm)
Aansturing door Sonos of Logitech lijkt mij het mooiste..
Mijn ideeën zijn:
- Sonos (ZP-120) kan naar mijn mening, maar is vrij kostbaar (min €3000 excl. remote(s), als ik de twee zones met 4 luidsprekers aanstuur met 1 unit, vrij zwaar voor de Sonos versterker).. Heeft het überhaupt zin om te kijken naar alternatieven (i.v.m. kosten)?
- Alternatief meerdere versterkers met een standy+trigger(sensing?) + Sonos ZP-90/Logitech Squeezebox Receiver units.
- Of multizone versterker met meerdere Zp90/Receiver units.
Kortom mijn vraag luidt: Hoe zouden jullie dit aansturen?
[ Voor 0% gewijzigd door Jackkel op 15-03-2010 14:18 . Reden: Ohm's vergeten.. ]