Beste NAS voor streamen HD content naar PS3

Pagina: 1
Acties:

• Wicked!Fricked!
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-04-2024
Beste medetweakers,

Door het ontzettende grote aanbod van NAS mogelijkheden zie ik even door de bomen het bos niet meer. Omdat ik eigenlijk mijn PC niet meer aan wil zetten om HD content (1080P + DTS in .mkv/ Blu-Ray) te streamen naar mijn PS3 wil ik dat door een NAS laten verzorgen. Dat scheelt een hoop lawaai en stroomkosten.

Nu lees ik alleen veel verhalen over verschillende NAS types dat ze lang niet altijd zo goed functioneren. Zeker niet als het gaat om HD content.

Mijn vraag is dus eigenlijk: Welke NAS moet ik aanschaffen zodat ik zonder lag HD content kan afspelen op m'n PS3? Het liefst eentje die niet duurder is dan € 600,-.

Volgens de site van Linksys kan het al met de NMH410. Maar ik betwijfel of dit apparaat ook 1080P spul kan streamen naar mijn PS3. Het mooiste zou zijn dat ik op de NAS bijvoorbeeld PS3 Media Server kan installeren.

Mijn dank is nu al groot _/-\o_

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-12 20:28
Ik zit met dezelfde overweging.
Na veel zoeken en lezen, denk ik dat mijn keus de Synology DS109 gaat worden icm met een 1 TB schijf.
Enigste nadeel is dat de DS109 (nog) niet de.MKV bestanden kan verwerken.

Synology topic

• Wicked!Fricked!
@Glenn77

Het afspelen van .mkv files is toch wel een zeer belangrijk punt. Als dat niet gaat dan moet ik alles in mp4 of in wmvhd of een ander HD formaat gaan zoeken en of er naar toe omzetten. Dat is precies wat ik eigenlijk niet wil.

Wanneer is er zicht op dat Synology wel .mkv files gaat ondersteunen dan? Of is daar niets over bekend?

• SoulWar1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-12 06:05
Wicked!Fricked! schreef op maandag 15 maart 2010 @ 12:53:
@Glenn77

Het afspelen van .mkv files is toch wel een zeer belangrijk punt. Als dat niet gaat dan moet ik alles in mp4 of in wmvhd of een ander HD formaat gaan zoeken en of er naar toe omzetten. Dat is precies wat ik eigenlijk niet wil.

Wanneer is er zicht op dat Synology wel .mkv files gaat ondersteunen dan? Of is daar niets over bekend?
De Synology streamed wel .mkv bestanden. Het probleem is dat de PS3 deze niet ondersteund, en voor on-the-fly transcoding is de Synology te traag. Er zijn wel geruchten dat de PS3 het .mkv bestand gaat ondersteunen, maar hier zou ik niet op wachten als ik jou was. Als je perse .mkv op je PS3 wilt afspelen zou ik kijken naar een DIY nas met PS3 Media Server. Of anders gewoon een mediastreamer gebruiken die wel .mkv afspeelt.

Know Thyself

• Wicked!Fricked!
SoulWar1 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:03:
[...]

De Synology streamed wel .mkv bestanden. Het probleem is dat de PS3 deze niet ondersteund, en voor on-the-fly transcoding is de Synology te traag. Er zijn wel geruchten dat de PS3 het .mkv bestand gaat ondersteunen, maar hier zou ik niet op wachten als ik jou was. Als je perse .mkv op je PS3 wilt afspelen zou ik kijken naar een DIY nas met PS3 Media Server. Of anders gewoon een mediastreamer gebruiken die wel .mkv afspeelt.
Dan wordt het weer een DIY project. En eerlijk gezegd heb ik daar weer geen tijd voor. Of heb je suggesties voor een een dergelijk projectje? Zijn er NAS producten die wel de power hebben om HD content te transcoden? Je hebt inderdaad gelijk door te zeggen dat het geen zin heeft om op Sony te wachten totdat ze .mkv ondersteuning gaan toevoegen aan de PS3. Heel begrijpelijk ook, aangezien ze zelf meer verdienen aan je als je een Blu-Ray koopt.

• SoulWar1
Wicked!Fricked! schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:14:
[...]
Dan wordt het weer een DIY project. En eerlijk gezegd heb ik daar weer geen tijd voor. Of heb je suggesties voor een een dergelijk projectje? Zijn er NAS producten die wel de power hebben om HD content te transcoden? Je hebt inderdaad gelijk door te zeggen dat het geen zin heeft om op Sony te wachten totdat ze .mkv ondersteuning gaan toevoegen aan de PS3. Heel begrijpelijk ook, aangezien ze zelf meer verdienen aan je als je een Blu-Ray koopt.
Precies, Sony snijdt zichzelf hiermee alleen in de vingers. Voor een DIY nas heb ik geen suggesties, die vraag zou je kunnen stellen in het topic dat hierover loopt. Ik had een HP DataVault X510, deze had een Pentium Dual Core. Krachtig genoeg om 720P content te transcoden, 1080P content weet ik niet, nooit geprobeerd. Maar ik heb deze NAS ingeruild voor een Synology DS710+, er zaten nogal wat bugs in de HP software waar ik mij aan ergerde. En in een omgeving met alleen maar Mac computers bleek de Windows Home Server geen goede oplossing.

Maar voor een middeklasser Synology + nieuwe mediaspeler die wel .mkv afspeelt zit je ook al aan de prijs voor een dergelijke NAS (of je moet dus gaan DIY'en).

Know Thyself

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-12 20:28
SoulWar1 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:03:
[...]

begrijp ik goed dat voor HD-streaming de Synology (DS109) de beperkende factor is?
Mijn bedoeling was juist ,omdat het streamen vanaf de laptop naar de PS3 soms wat hapert, om dit via een NAS te gaan doen.

Is dan een NAS icm PS3 Media server minder snel dan een goede laptop @ 2.00 Ghz ?
Ik dacht juist omdat de NAS alleen maar hoeft te decoderen en gegevens transporteren, dat dit beter zou gaan.........

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 08:29
Ben hier ook wel benieuwd naar.. Sta op het punt de DS-110j aan te schaffen (800Mhz/128MB), dit moet toch wel voldoende zijn om HD-content (720p/1080p) bekabeld zonder problemen te streamen?

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-12 16:15

MeNTaL_TO

The future is not set

Neem dan een nas en een mediaplayer als bijv O!play erbij, werkt prima en stukken beter dan transcoden op een ps3.
Doe dat zelf met een WD worldbook en de o!play, de ps3 game ik alleen nog maar op.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• habermas
tsja, zou in mijn geval wat dubbel zijn; in de woonkamer staat een xtreamer en de tv in de slaapkamer heeft DLNA mogelijkheid. gaat mij meer om de snelheid van de NAS zelf... Synology zelf heeft het hier over downloadsnelheden tussen de 40 en 60MB/s, dus als dat klopt zou dat het probleem niet moeten zijn..

• SoulWar1
habermas schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 15:00:
tsja, zou in mijn geval wat dubbel zijn; in de woonkamer staat een xtreamer en de tv in de slaapkamer heeft DLNA mogelijkheid. gaat mij meer om de snelheid van de NAS zelf... Synology zelf heeft het hier over downloadsnelheden tussen de 40 en 60MB/s, dus als dat klopt zou dat het probleem niet moeten zijn..
De Synology is snel genoeg om alle content te streamen, hij doet het alleen niet transcoden. De mediaspeler moet het formaat dat je wilt afspelen dus ondersteunen. Met een xtreamer moet dit geen probleem opleveren (je moet wel even opzoeken welke formaten je DLNA TV ondersteund). De PS3 Media Server software doet de video wel transcoden omdat de PS3 niet alle formaten kan afspelen, deze software zal dus niet werken op de NAS.

Know Thyself

Verwijderd

misschien overbodig.
Neem een popcorn met HD erin.
Moet je makkelijk redden voor die 600 euro.
Ben je van de beperkingen af van de PS3 met .mkv.
En scheelt je ook een NAS ;)

Of doe dubbelop zoals ik:
Koop een popcorn en stream vanaf je synology 207+ als je HD vol is :)

• habermas
DLNA TV is de EX500.. speelt divx/MP4 af, maar geen MKV's.. maar dat is niet iets wat door een NAS opgelost kan worden lijkt me... of zijn er NASsen (QNAP?) die dat wel voor je transcoden?

EDIT 2: MKV lijkt probleem te zijn van USB als streamen vanaf NAS :)

[ Voor 29% gewijzigd door habermas op 06-04-2010 15:46 ]

• habermas
Wicked!Fricked! schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:14:
Zijn er NAS producten die wel de power hebben om HD content te transcoden?
Dit zou ik ook wel willen weten. Ik begrijp dat het bijna niet te doen is om PMS op een Synology te installeren. Kent iemand een NAS die de mogelijkheid heeft om mkv te transcoden zoals PMS dat doet?

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-12 12:31
Zoals habermas als heeft bericht: PS3Mediaserver (Linuxversie) installeren op een Synology NAS, zie deze link

http://ps3mediaserver.org...ic.php?f=3&t=486&start=30

Ik ga er zelf niet aan beginnen. Als tussenoplossing doe ik het zo: PMS draaien op mijn Mac die de MKV leest van een share op mijn Synology 210j. Omslachtig maar het werkt 8)7

[ Voor 51% gewijzigd door Petje72 op 03-05-2010 20:52 ]

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09-2023
hier een synology ds 209+II icm met een HDI Dune BD Prime 3.0 als mediaspeler met een gigabit netwerk, werkt perfect en de dune speelt ieder bestand af dat je maar opvraagt via nfs

• habermas
dat installeren van PMS op een Synology ziet er inderdaad ingewikkeld uit... Ik heb begrepen dat bepaalde QNAP's wel goed met Twonky om kunnen gaan.... het ging mij erom een (extra) mediaplayer te kunnen omzeilen, maar ik denk dat ik het niet kunnen afspelen van mkv's in de slaapkamer maar voor lief neem..

Verwijderd

Voor mn nieuwe huis zit ik ook met dit vraagstuk. Voorlopig houd ik waarschijnlijk bij 1 van de vele genoemde NAS oplossingen, en houd ik rekening met de decode mogelijkheden van de PS3 bij het verzamelen van mn videobestanden.

Mocht het onwerkbaar blijken om mkv te omzeilen zal ik me wel gaan orienteren op een aparte mediaspeler, maar volgens mij moet het op deze manier prima kunnen.

• habermas
ik heb inmiddels de DS210j een weekje uitgeprobeerd, en ik kan zeggen dat het streaming gedeelte (naar PS3 of Xtreamer) uitstekend is, niets geen haperingen met 1080p materiaal (zelfs niet wireless).

de DS210j (en alle andere Synology producten) doet echter helemaal niets aan transcoding. Dus streamen van de DS210j naar een DLNA-apparaat dat ook niet transcode, gaat niet werken helaas. In mijn geval ziet mijn Bravia DLNA echt helemaal geen enkele file (avi/mpg/divx/mp4 etc) in de mappen van de Synology... :/

• JustMyOpinion
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-12 08:59
Na het lezen van dit topic blijft er bij mij toch een vraag hangen.

Hoe gaat de NAS om met ondertiteling? (Ook) ik ben aan het kijken hoe ik het beste mijn films kan streamen naar PS3 en/of Horizonbox. Maar grote struikelblok is dat ik graag ondertiteling bij de films wil hebben (niet ingebakken). Ik gebruik nu PMS, hier kan je aangeven dat hij ondertiteling mee moet sturen, maar kan dit ook met een NAS?

Ik zelf zit/zat op het spoor om een home server te maken (super Noob alert) met een gewone windows versie en daar standaard PMS op draaien. Deze server (of gewoon dus een computer zonder scherm en keyboard) zou dan ook gelijk als data storage gaan fungeren.

Is dat een enorme overkill of valt het mee?

***Excuus voor het wellicht kapen van dit topic***

Gasloos sinds 12-2022 || Hoekhuis 1968 || WP: SUZ SWM80 VA || 300 l boiler || SOLAR: 2,1 kWp OZO / 2,4 kWp WNW (SolarEdge) + 3,6 kWp S (Solis)

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-12 18:30

heuveltje

KoelkastFilosoof

JustMyOpinion schreef op woensdag 28 november 2012 @ 07:59:
Na het lezen van dit topic blijft er bij mij toch een vraag hangen.

Hoe gaat de NAS om met ondertiteling? (Ook) ik ben aan het kijken hoe ik het beste mijn films kan streamen naar PS3 en/of Horizonbox. Maar grote struikelblok is dat ik graag ondertiteling bij de films wil hebben (niet ingebakken). Ik gebruik nu PMS, hier kan je aangeven dat hij ondertiteling mee moet sturen, maar kan dit ook met een NAS?

Ik zelf zit/zat op het spoor om een home server te maken (super Noob alert) met een gewone windows versie en daar standaard PMS op draaien. Deze server (of gewoon dus een computer zonder scherm en keyboard) zou dan ook gelijk als data storage gaan fungeren.

Is dat een enorme overkill of valt het mee?

***Excuus voor het wellicht kapen van dit topic***
So megamindy kick, ik zou niet zo bang zijn om een 2.5 jaar oud topic te kapen :)

Waarom zou je een hele pc willen bouwen om een probleem met je ps3 op te lossen :?
Koop voor <100E een mooi dedicated mediaplayer (evt met ingebouwde hd) en die spelen alles af incl. ondertiteling. Zuiniger stiller en kleiner.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• JustMyOpinion
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-12 08:59
Haha, zoals je wellicht kunt zien ben ik nieuw op het forum... had nog niet echt naar de datums van de berichten gekeken.

Reden dat ik geen extra mediaplayer wil hebben is dat ik dan dus ook weer een extra kastje incl. afstandsbediening heb EN ik nog steeds een NAS nodig heb voor file storage. Qua kosten zal het elkaar dan al helemaal niet ontlopen en is het grote verschil alleen het E-verbruik. En dit is waarschijnlijk ook redelijk in te perken door een goed energieschema te draaien (?). En dan voor lief nemen dat als je een schijf aanspreek je in het begin en x-tal seconden moet wachten tot de computer uit slaapstand komt?

Gasloos sinds 12-2022 || Hoekhuis 1968 || WP: SUZ SWM80 VA || 300 l boiler || SOLAR: 2,1 kWp OZO / 2,4 kWp WNW (SolarEdge) + 3,6 kWp S (Solis)

Pagina: 1