Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:07

pdavie2311

Live life to the fullest..

Ik heb die G20 net even opgezocht, maar die is natuurlijk beter te betalen dan de LED..116cm heb je al voor 1249,-...De D25 kost net zoveel...Alleen is het design van de LED weer stukken mooier...Tuurlijk ga ik ook voor de beeldkwalitiet, maar weet het niet..Heb ik weer een bakbeest aan de muur hangen, haha...Ik vind het al met al een moeilijk keuze welke tv ik vlg maand moet gaan kopen..Ben er nog niet uit..

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 15:43:
Vandaag de koopjes kampioen gebeld, zij zouden de TX-L32G20 volgende week woensdag binnen krijgen. Ze zeggen dat ze deze tv kunnen leveren voor het weekend welke daarop volgt.
Ben benieuwd of ze mijn bestelling dus kunnen waarmaken.
MediaMarkt Deventer heb ik ze ook al gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 20:34
pdavie2311 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 19:33:
Ik heb die G20 net even opgezocht, maar die is natuurlijk beter te betalen dan de LED..116cm heb je al voor 1249,-...De D25 kost net zoveel...Alleen is het design van de LED weer stukken mooier...Tuurlijk ga ik ook voor de beeldkwalitiet, maar weet het niet..Heb ik weer een bakbeest aan de muur hangen, haha...Ik vind het al met al een moeilijk keuze welke tv ik vlg maand moet gaan kopen..Ben er nog niet uit..
Ja, het is heel moeilijk. Aan de ene kant ben ik een Panasonic fan, maar als de beeldkwaliteit te wensen overlaat.... dan moet ik toch gaan voor een ander merk. Ook ik hoop in juli te kunnen verhuizen, en dan zou het mooi zijn als daar een nieuwe flat screen hangt. Er is best veel keuze op de markt, en dat wordt door de komst van het WK voetbal alleen maar aangewakkerd, want dat is voor veel mensen een aanleiding om een nieuwe TV te kopen. Het is jammer dat de laser TV voorlopig nog niet op de markt hier verschijnt, want dat heeft de beeldkwaliteit van plasma, maar heeft niet als nadeel dat stilstaande objecten inbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G20 binnen eerste indruk is goed, maar dat zegt natuurlijk niks, want dat is persoonlijk.

Heb alleen even een vraag:

Ik heb de TV via de kabel aangesloten, door gelust naar DVD/harde schijf middels kabel en scart. Heb ik nu alsnog een Humax met harde schijf nodig om digitaal op verschillende kanalen op te nemen (als ik bijv. op vakantie ben)?
Zo nee dan heb ik als ik het goed heb alleen nog een CI+ kaartje nodig om HD te kijken?

Ik was namelijk in de veronderstelling dat ik altijd een Humax met harde schijf moest kopen om digitaal op te nemen, maar dat lijkt nu niet zo omdat de ontvangst via de tv tuners gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Dus de kabel gaat eerst IN je tv en dan pas naar de HDD recorder(of bedoel je andersom)? Volgens mij als je een CI+ hebt en je programmeert verschillende programma's dan lijkt het me dat de tv zelf effe zapt.

De eerste dagen dacht ik dat de 42" te groot was, maar nu denk ik alweer: mwah 46 was misschien ook wel leuk geweest. Dus voor mensen die twijfelen: ga voor groot. Is ook handig voor HD beeld, want dan wil je eigenlijk maximaal zo'n 2x de diagonaal ervanaf zitten.

Als je geen Panasonic wilt dan zou ik de nieuwe x700 serie van Samsung overwegen. Die komt binnenkort heel goed uit de test bij Hardware.info. Mij viel sowieso op dat er minder reflecties waren bij de samsung tv's. Blijkbaar een betere filtertechniek of ontspiegeling oid.

Net Bayern/Inter gekeken en was echt een heerlijke beleving. Ik zat soms echt letterlijk op het puntje van mijn stoel. Ik heb ook nog water geknoeid bij het inschenken omdat ik weer zo in het beeld op ging dat ik vergat dat het glas al vol was.

[ Voor 14% gewijzigd door REDFISH op 22-05-2010 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
@Redfish: zal ze zeker ook eens gaan bekijken. Ben wel benieuwd hoe de nieuwe Samsungs presteren met de backlight bleeding. Dat was vooral bij de vorige modellen nogal een probleem bij Samsung. Ik weet alleen niet hoe foutgevoelig de HDMI interface van Samsung is. Panasonic staat hier goed om bekend, je hebt weinig ellende met HDMI aangesloten apparaten in vergelijking met andere merken.

Kan je iets specifieker zijn met de Samsung X700 serie?
Kan je een paar voorbeeld modellen noemen? En zijn het een TV's met LED verlichting of de reguliere TL verlichting? Als ik zoek op de X700 kom ik bij de GSM toestellen van Samsung uit.

[ Voor 36% gewijzigd door Soundwork op 23-05-2010 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

REDFISH schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 23:06:
Dus de kabel gaat eerst IN je tv en dan pas naar de HDD recorder(of bedoel je andersom)? Volgens mij als je een CI+ hebt en je programmeert verschillende programma's dan lijkt het me dat de tv zelf effe zapt.
Vanuit de muur gaat de kabel richting de DVD/HDD recorder, dan gaat de kabel richting mijn tv, daarnaast zit er een scart kabel tussen de DVD/HDD recorder en de tv.

Ik vraag me dus af of ik mijn recorder nu kan gebruiken voor het opnemen op verschillen kanalen en verschillende tijden als we niet thuis zijn en uiteraard of beide nu digitaal zijn?
Mijn kabel maatschappij gaat namelijk in oktober over op volledig digitaal en de berichten zijn dus dat je dan alleen nog maar op kan nemen via bijv. een Humax, want je het huidige digitale kastje kun je niet programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Als je de kabel doorlust naar je tv dan kun je inderdaad met een CI+ module de zenders decoderen. Het originele signaal komt dan (zij het met een kleine omweg) gewoon in je tv binnen. Maar volgens mij is Ziggo nog de enige die met een CI+ werkt en uit je verhaal maak ik op dat je geen Ziggo hebt? Er zit gewoon een DVB-C tuner in de tv, dus als de zenders niet gecodeerd zijn zal het direct werken.

Als je HDD/DVD recorder ook een digitale tuner heeft dan kun je gewoon opnemen en via scart afspelen op de tv.

@Soundwork: met de X bedoel ik dat je hier kunt kiezen welke serie je kiest uit de range. Dus C6700, C7700 of C8700 :)

[ Voor 29% gewijzigd door REDFISH op 23-05-2010 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caiway is mijn leverancier en die werkt ook met de CI modules, dus dat is op zich geen probleem, probleem is wel dat ze straks geen analoog signaal meer doorgeven en ik dus alle apparaten waar geen tuner in zit, zoals mijn HDD dus een kastje moet hebben. Hierdoor ben ik dus wss genoodzaakt een Humax te kopen (HDD met tuner), als ik dit doe heb ik tevens geen kaart nodig om HD te kijken, want dat gaat dan ook via de Humax.

Ik begrijp uit je antwoord dat je mijn bovenstaande verhaal bevestigd.

Bedankt in ieder geval voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

@Redfish...Ik twijfel ook steeds meer om voor iets groter te gaan..116cm lijkt mij nu wel een mooie maat...
En dan de G20...Goed te betalen, goed beeld en een mooi groot scherm lijkt mij...Moet hem eerst nog even in de winkel zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
pdavie2311 schreef op zondag 23 mei 2010 @ 13:25:
@Redfish...Ik twijfel ook steeds meer om voor iets groter te gaan..116cm lijkt mij nu wel een mooie maat...
En dan de G20...Goed te betalen, goed beeld en een mooi groot scherm lijkt mij...Moet hem eerst nog even in de winkel zien...
Waarom zijn de plasma's (NeoPDP's) zoveel goedkoper dan de LED LCD panels?
Is LCD met LED verlichting een techniek die zoveel duurder is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
REDFISH schreef op zondag 23 mei 2010 @ 09:22:
@Soundwork: met de X bedoel ik dat je hier kunt kiezen welke serie je kiest uit de range. Dus C6700, C7700 of C8700 :)
De 7700 en 8700 series zijn LED LCD's met 3D. Ik geef op dit moment nog geen eurocent extra uit aan de 3D techniek waarvoor een aparte bril nodig is. De 6700 serie is zonder 3D, maar Samsung heeft als grote nadeel dat ze geen 42 inch panels maken. Als ik de 46 inch bekijk, dan is de prijs gewoon te hoog. Ik ga tot max 1500 Euro.

Ik wacht gewoon even tot de TX-L42V20 in de winkel hangt en ga hem dan daar bekijken. Mocht ik artefacts en hikken in het beeld tegenkomen, dan moet ik misschien toch maar weer terugvallen op de plasma varianten en het inbrand nadeel maar voor lief nemen. Want het feit blijft wel: plasma geeft het meest realistische beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Plasma's zijn juist makkelijker te produceren bij grotere maten, vanaf een bepaalde maat heb je alleen nog maar plasma's en ze zijn al redelijk doorontwikkeld dus de investeringen zijn al terugverdiend. LED Tv's zijn nog redelijk nieuw. Plasma's hebben ook nog altijd de reputatie van inbranden en stroomverkwisters. Ik denk dat ze daarom ook de prijzen niet al te hoog houden. Let wel op dat je plasma tv niet bij al teveel licht bekijkt. Dan lijken de LED's/LCD's echt een stuk beter omdat deze helderder beeld produceren. In gedimde omstandigheden blijkt de plasma echter supergoede kleuren te geven en overtuigt deze direct, vooral met HD materiaal. Denk ook eraan dat een plasma een minimale kijkafstand heeft. Voor HD materiaal kun je best op 1.5m zitten, maar bij SD wil je toch al minimaal 2.5m van het scherm afzitten. In veel winkels is er niet genoeg ruimte om op de juiste kijkafstand te zitten. Het beeld van LCD's staat eigenlijk stil tot het volgende frame. Bij plasma's is dat niet zo. Daarom zijn en lijken LCD's scherper, wat je beoordeling zou kunnen beïnvloeden.

[ Voor 5% gewijzigd door REDFISH op 23-05-2010 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een review van Avforms.
Voor de liefhebber.

http://www.avforums.com/r...-LED-LCD-HDTV-Review.html

@ Redfish. Deze review verklaard waarschijnlijk waarom jij artifecten waargenomen had, bij het kijken van bluray materiaal. Je was waarschijnlijk iets vergeten uit te schakkelen ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2010 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Ik ga mij toch even verdiepen/modellen bekijken van Plasma...Ik denk er steeds meer aan om 116cm grootte te gaan kopen..Ik zit op een goede 4 meter afstand, dus lijkt mij dit een mooie maat...Daarbij is Plasma goed te betalen..Alleen wil ik dan wel een nieuw model met de huidige technieken die ook op de D25 zitten...zodat ik wel weer een paar jaar mee kan...Maar dit lijkt mij ook geen probleem..Panasonic gaat het wel worden denk ik ..Komen gewoon heel goed naar voren uit test etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:29

TVL

Ik had interesse in de Panasonic LED tv met type nummer TX-L37D25 maar ik zie dat het energievebruik 147 Watt is. Vergelijkbare TV's verbruiken veel minder energie als ik naar de spec's kijk. Een Philips 37PFL7605H verbruikt 73 Watt en een Sony 40EX700 verbruikt 79 Watt. Ik vind dit verschil behoorlijk groot. Meet Panasonic dit anders dan Philips en Sony? Ik vind het vreemd en door dit grote verschil valt voor mij de Panasonic helaas af. Heeft iemand hier een verklaring voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 23:41:
Een review van Avforms.
Voor de liefhebber.

@ Redfish. Deze review verklaard waarschijnlijk waarom jij artifecten waargenomen had, bij het kijken van bluray materiaal. Je was waarschijnlijk iets vergeten uit te schakkelen ;)
@ JAFFAFA
Even een citaat uit deze review die je aanhaalt:
Sadly the TX-L42D25B did not perform so well in the film detail test and failed to correctly lock on to the image resulting in aliasing in the speedway seats behind the race car (for those of you who are familiar with the HQV test footage). The TX-L42D25B failed all the cadence tests and was unable to correctly detect either 2:2 (PAL - European) or 2:3 (NTSC - USA/Japan) as well as a number of less common formats. The TX-L42D25B did however perform well when displaying film material with scrolling video text, correctly displaying the words without blurring or shredding.
Wat hier staat is hetgeen wat Redfish waarschijnlijk gezien heeft, alleen spreken ze hier van dat het alleen gebeurd bij PAL en NTSC beelden en niet bij HD. Redfish heeft hikjes en artefacts waargenomen bij HD content via een Blu-ray film. Er wordt in de review nergens gesproken over een optie om dit uit te zetten. Het is dus gewoon een minpunt van dit panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, graag even jullie advies. Ik vind de nieuwe 2010 line-up van Samsung met de C-serie veruit de mooiste. Wat voor mij echter wel doorslaggevend gaat zijn is de mogelijkheid CI+ met Ziggo (goed/voldoende) werkend te krijgen. Nu heb ik mijn oog in eerste instantie laten vallen op de 40C6000, maar twijfel vanwege de Ziggo certificering. Alternatief zou dan de 40B8000 zijn. Wie geeft de doorslag?

thx!

edit: verkeerde topic... sorry!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2010 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik was even op de site van Panasonic aan het kijken voor een leuke 32" TV. Klopt het dat er in het productassortiment geen interessante TV's (100Hz, 24p, liefst 1080P) zijn?

Pana lijkt me een goede keuze omwille van de grote kijkhoek (we kijken schuin via een draaibare voet) maar als er geen betaalbare LCD's (~550 EUR) zijn dan moeten we helaas verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sloth schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 14:54:
Ik was even op de site van Panasonic aan het kijken voor een leuke 32" TV. Klopt het dat er in het productassortiment geen interessante TV's (100Hz, 24p, liefst 1080P) zijn?

Pana lijkt me een goede keuze omwille van de grote kijkhoek (we kijken schuin via een draaibare voet) maar als er geen betaalbare LCD's (~550 EUR) zijn dan moeten we helaas verder kijken.
1080p is compleet zinloos op een 32" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 15:04:
[...]

1080p is compleet zinloos op een 32" ;)
Oh...Als in het verschil in kwaliteit t.o.v. de prijs niet waardig, of als in...je ziet gewoon geen verschil?
Stel dat je je pc erop aansluit, is tekst tijdens bijvoorbeeld internetten dan niet scherper in 1080p dan bij een hd-ready resolutie?

Al gaat dit wel offtopic in dit draadje :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sloth schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 14:54:
TX,L32G20
voldoet aan die eis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sloth schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 15:13:
[...]

Oh...Als in het verschil in kwaliteit t.o.v. de prijs niet waardig, of als in...je ziet gewoon geen verschil?
Stel dat je je pc erop aansluit, is tekst tijdens bijvoorbeeld internetten dan niet scherper in 1080p dan bij een hd-ready resolutie?

Je ziet gewoon geen verschil. (Behalve als je een goede blu-ray, waar er niet zoveel van zijn, opzet en op 1 meter afstand gaat zitten.)

Als je een computer aansluit en je gaat er met je neus opzitten kan het handig zijn, maar als je van plan bent vanaf de bank te surfen is een lagere resolutie zelfs prettiger (grotere letters etc).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2010 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 15:35:
[...]

TX,L32G20
voldoet aan die eis.
Deze kost 750 euro. Als je iets verder kijkt kan je lezen dat ik 'slechts' 550 euro wil uitgeven aan een nieuwe LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn excuus wilde eigenlijk alleen maar even helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kh65
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-08 12:41
sloth schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 15:13:
[...]

Inderdaad een beetje off-topic.
En niet helemaal alleen maar Panasonic.
Toch een reactie:

Ik heb een 32LZD82F (full HD).
En gebruik de TV ookvoor internettene. vanaf de bank op 1.5-2 meter afstand.
Zelfs met mijn scherpe ogen levert 1080p al snel te kleine letters.
Gelukkig kun je dat in een Browser eenvoudig wat groter maken.
Maar menu's en dergelijk blijven kleine letters.
Voor HD films (ook vanaf mijn PC) is het wel ERG mooi...

Al met al heb ik toch besloten naar een 42 inch toestel te gaan,
vooral ook omdat ik mijn huidige kon verkopen voor een acceptabele prijs..
Ik zal nu eenieder aanraden om voor Full HD toch echt groter dan 32 inch te kiezen.

Wel on topic:
De L32G20 is dan wellicht net te duur voor jouw budget
Maar de L32S20 zit wel rond de 500 euro.
En is 100Hz.
Alleen geen Viera Cast, maar dat had je niet op je lijstje staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soundwork schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 21:15:
[...]

@ JAFFAFA
Even een citaat uit deze review die je aanhaalt:

[...]

Wat hier staat is hetgeen wat Redfish waarschijnlijk gezien heeft, alleen spreken ze hier van dat het alleen gebeurd bij PAL en NTSC beelden en niet bij HD. Redfish heeft hikjes en artefacts waargenomen bij HD content via een Blu-ray film. Er wordt in de review nergens gesproken over een optie om dit uit te zetten. Het is dus gewoon een minpunt van dit panel.
Kijk dit bedoel ik:

When showing high definition images from Blu-ray discs the 24p Playback function increased the native 24p frame rate to the appropriate 96Hz but you need to ensure that the 24p Smooth Film function is turned off or it will ruin the film-like quality of the presentation. As I mentioned earlier it is also important to ensure that the 16:9 Overscan function is turned off to ensure that full 1080p resolution is being displayed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een review van Avforms.
Voor de liefhebber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
TVL schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 17:19:
Ik had interesse in de Panasonic LED tv met type nummer TX-L37D25 maar ik zie dat het energievebruik 147 Watt is. Vergelijkbare TV's verbruiken veel minder energie als ik naar de spec's kijk.
Dat is het maximale vermogen. Ik heb er een Watt meter eraan gehangen. 125 Watt lukt alleen met het contrast (helderheid achtergrond verlichting) op maximum (60). Ik vind halverwege licht genoeg (30) het verbruik is dan rond de 83 Watt. Met de ECO mode aan (dimt het display als het donkerder is in de kamer) zakt het onder de 80 Watt.

De satelliet ontvanger werkt goed (FTA). De multytenne werd netjes herkent (4 in 1 kop, voor astra 1, 2 ,3 en hotbird) scannen van de kanalen duurt even. Je kan lijstjes met favorieten maken bijv. engels met daarin engelse zenders, duits met de belangwekkende duitse maar de zoekfuntie zou beter kunnen. (ontbreekt nu) Ondertitels werken goed. (beter dan bij mijn vorige ontvanger).

Tja de standaard beeldinstellingen zijn niet mijn smaak, de meeste beeldverbeteraars hebben niet echt toegevoegde waarde (klein beetje verscherping bij DVD's soms) Je kan per ingang de boel instellen qua kleur.
True cinema is erg warm. Je kan aardig wat instellen aan de kleur maar echt duidelijk zijn de regelaars niet.
Dit vereist nog enige studie :)

BBC HD ziet er goed uit. Toch wel mooi HD, je ziet bij SD zenders wel verschil in kwaliteit, BBC4 is goed te doen maar als de beschikbare bandbreedte naar beneden gaat is het minder fraai.

Bij superdonkere films (harry potter 6 van dvd) zie je 's nachts de achtergrond verlichting een beetje maar dat is echt een worst case scenario.

Geluid: er zit een optische uitgang op, de speakers stellen niet veel voor.
Ik kon mijn HTPC niet wijs maken dat deze 5.1 via HDMI naar de TV moet sturen dus dat gaat nog steeds direct naar de versterker. Beeld van de HTPC gaat van DVI naar HDMI.

[ Voor 52% gewijzigd door bouwfraude op 11-06-2010 12:20 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Je had deze link al gepost in dit topic. En daar komt nog eens bij dat deze link niet werkt. De URL is niet compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Ik ga binnen nu en 2 week een nieuwe kopen..Maar ik ben bang dat ik 107cm snel te klein ga vinden..Heb nu 82cm lcd samsung..Denk dat juiste maat voor mij 116cm is..Alleen heb je daar deze pana niet in..Wel veel LG en Samsung, maar denk dat pana beter is...Of ik moet voor een plasma gaan van pana....Wil gewoon de goede keuze maken..En niet meer dan ong 1300-1400 euro uitgeven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kh65
bouwfraude schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 18:43:
[...]
....
De satelliet ontvanger werkt goed (FTA). De multytenne werd netjes herkent (4 in 1 kop, voor astra 1, 2 ,3 en hotbird) scannen van de kanalen duurt even. Je kan lijstjes met favorieten maken bijv. engels met daarin engelse zenders, duits met de belangwekkende duitse maar de zoekfuntie zou beter kunnen. (ontbreekt nu) Ondertitels werken goed. (beter dan bij mijn vorige ontvanger).

BBC HD ziet er goed uit. Toch wel mooi HD, je ziet bij SD zenders wel verschil in kwaliteit, BBC4 is goed te doen maar als de beschikbare bandbreedte naar beneden gaat is het minder fraai.
....
Even voor de duidelijkheid.
Je hebt het over het aansluiten van een satelliet schotel rechtstreeks op de TV (tuner).
En dan ook nog een schotel met meerdere LNB's. In dit geval 4 zonder 'richt-motoren'' .
Volgens wat ik heb gelezen heb je dan een DiSEqC geschikte satelliet ontvanger nodig.
En ik kan nergens echt vinden of de Panasonic TV tuner (van bv, de L42G20 die ik
net heb binnen gekregen) dit ondersteund...

Volgens jouw werkt dt goed?
Ontvangt hij zonder problemen van verschillende satellieten?

Ga je nog een abonnement nemen op bv. CanalDigital voor de HD zenders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kh65
Voor de geiïnteresseerden:

Ik heb sinds vorige week een L42G20 tv. Ben er erg tevreden mee.

In enkele reviews van hetzij P42G20 of L42G20 (Plasma of LCD)
staat dat het vinden van een werkende USB harddisk niet eenvoudig is,
en dat Panasonic maar één merk ondersteunt.

Ik heb een WD Elements HD enclosure (waarbij ik de 1.5TB schijf heb
vervangen door een 250GB Hitachi SATA schijf) zonder problemen kunnen
aansluiten en kunnen formateren.
Opnemen en Live TV pauzeren werkt prima.

Het was de eerste HD die ik probeerde. Heb nog niks anders geprobeerd.
Geen idee of ik gewoon geluk heb, maar het is in ieder geval geen Buffalo
wat ik op een support site van Panasonic las als enige ondersteunde USB-HD.
Wellicht is de L42G20 minder streng dan de eerder uitgekomen P42G20....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
kh65 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 23:55:
Je hebt het over het aansluiten van een satelliet schotel rechtstreeks op de TV (tuner).
En dan ook nog een schotel met meerdere LNB's. In dit geval 4 zonder 'richt-motoren'' .
Volgens wat ik heb gelezen heb je dan een DiSEqC geschikte satelliet ontvanger nodig.
En ik kan nergens echt vinden of de Panasonic TV tuner (van bv, de L42G20 die ik
net heb binnen gekregen) dit ondersteund...
Ik heb een TX-L37D25, Dat is een duurder model LED geval met DVB-S tuner.
de G20 serie heeft geen Sat ontvanger.
Volgens jouw werkt dt goed?
Ontvangt hij zonder problemen van verschillende satellieten?
Ja, de tuner ondersteund DiSEqC 1.0 (moeilijk woord) wat de multytenne ook snapt.
Ga je nog een abonnement nemen op bv. CanalDigital voor de HD zenders?
Nee, toen Canal Digitaal een paar dagen gratis te bezichtigen was viel mij de slechte kwaliteit van de vooral commerciële nederlandse SD zenders op. (was nog op mijn oude tv)
Ik neem aan dat ze voor 5 euro extra in de maand het HD pakket willen promoten maar de bandbreedte hoeft voor SD niet zo laag te zijn en op gedoe met kaarten en cams zit ik ook niet te wachten.
Ik kijk eigenlijk alleen engels, meestal BBC soms ITV of more 4.

De buffalo is de enige geteste harddisk door panasonic :)
Maar hij neemt alleen analoge SD kwaliteit op volgens de gebruiksaanwijzing?

[ Voor 4% gewijzigd door bouwfraude op 15-06-2010 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kh65
De buffalo is de enige geteste harddisk door panasonic :)
Maar hij neemt alleen analoge SD kwaliteit op volgens de gebruiksaanwijzing?
Nou, volgens wat ik gelezen heb doet opname het helemaal niet vanaf analoog.
Ik heb het vanaf analoog nog niet kunnen testen.
Ik gebruik zelf DVB-T (Digitenne) en dat neemt hij dus digitaal op.
Ik weet niet of de (digitale) stream van digitenne rechstreeks wordt opgeslagen,
of dat een ge-up-scaled formaat wordt opgeslagen.
De opname ziet er net zo uit als de normale 'uitzending'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Ik kwam dit regeltje tegen op blz 44 van de manual:
Er wordt steeds opgenomen in standaard composiet video via SCART, zelfs bij een oorspronkelijke HD-signaal.
Maar dat ging over een externe recorder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Guys,

Ik heb recentelijk de 32S20 gekocht(Btw €525 met 100hz, 1080p)

Ik wil hem dus gebruiken als PC monitor. Ik heb de TV aangesloten via PC. Wat ik niet begrijp is dat de PC ingang slechts 3 resoluties kan accepteren. 1360x768 1268x 768 en nog een lagere resolutie. Als ik een hogere resoloutie probeer afte spelen werkt het helemaal niet.
Kan dit kloppen? Of moet ik voor 1080P resolutie voor mijn PC gewoon het aansluiten via HDMI DVI kabel?

Ik heb online gekeken of er een calibratie settings zijn van deze TVs. maar kan het niet vinden. Hebben jullie die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 13:06:
Hi Guys,

Ik wil hem dus gebruiken als PC monitor. Ik heb de TV aangesloten via PC. Wat ik niet begrijp is dat de PC ingang slechts 3 resoluties kan accepteren. 1360x768 1268x 768 en nog een lagere resolutie. Als ik een hogere resoloutie probeer afte spelen werkt het helemaal niet.
Kan dit kloppen? Of moet ik voor 1080P resolutie voor mijn PC gewoon het aansluiten via HDMI DVI kabel?

Ik heb online gekeken of er een calibratie settings zijn van deze TVs. maar kan het niet vinden. Hebben jullie die?
Ja, je hebt hem nu aangesloten met een vga-kabel neem ik aan. De VGA(pc)poort op de TV's zijn meestal maar 1024x768 dacht ik (tegenwoordig misschien iets hoger). HDMI is het toverwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kh65
Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 13:06:
Hi Guys,

Ik heb ervaring met een Panasonic 32LZD85F. (32 Inch FullHD).
Daar kon ik toch wel wat hogere resoluties gebruiken. via de VGA kabel.
Full HD (1920x1080) lukte inderdaad niet via VGA, alleen maar via HDMI of DVI.
Maar wel 1280x1024 of 1400x1050 (allebei 4x3) maar ook 1440x900 volgens mij...

Let wel op dat je misschien naar 60 of 50 hz moet gaan. , vooral voor de hogere resoluties...
Ik heb echter ook 75Hz wel werkend gekregen, maar dat was volgens mij bij 1280x720 of 1366x768

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
De handleiding van de L37D25 heeft het over maximaal 1366x768 @ 60 Hz via de VGA ingang.
HDMI doet zonder problemen 1920x1080 @ 60Hz (of DVI van de PC naar HDMI).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahh thanks. Ik heb al dvi-hdmi kabel besteld. Hopelijk dat het beeld wel een stuk beter is dan. 1280X768 is toch lelijk op 32 inch scherm als je iets van 40cm vanaf zit. Andere merken konden via VGA wel gewoon fullHD weergeven en ik hoopte ook de panny.

Ben nu de txl32S20 aan het uittesten. Wel grappig dat ik er online zo weinig over leest in forums. Als ik naar de specs en prijs kijkt dan is het toch een van de interssante modellen binnen panny line.

Jammer dat er geen calibratie info op internet te vinden is...eentje om als start te dienen van je eigen calibratie.

Ik heb nog oude calibrabtie DVDs van Avia. Maar wat gebruiken jullie? Lagom? DVE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reijndert
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-03-2024
Wel een beetje stil, dit topic...

Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en de L37D28 opgehaald bij de MM.
Verschil met de D25: lichtere rand een een andere voet. De TV staat veel lager en er is amper een voet zichtbaar. Om te voorkomen dat ie voorover kiepert, helt de TV een beetje naar achteren.

Ik kom van een Philips Matchline breedbeeld 100Hz dus het is even wennen (!)

Wat ik tot nu toe niet heb kunnen vinden: ik kan het beeld niet "pannen".
Bijv. SD programma met teletekst, ingezoomed. Ondertitel staat te laag nu.
Vroeger kon ik gewoon met pijltje omhoog alles omhoog schuiven totdat ik alles kon lezen.
Enig idee? Verder een goede indruk tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1of6Billion
  • Laatst online: 08-09 07:53
Ben ook op zoek naar een nieuwe TV. Jaja, net ná het WK, maar ja eerder was er niet voldoende geld ;(

Neig nu sterk naar een Panasonic TXL42V20... Eigenlijk vooral vanwege de "looks" en omdat deze (volgens de verkopert van Harense Smid) een aanmerkelijk betere geluidskwaliteit heeft dan een vergelijkbare Samsung..
Alleen het ding kost dus al gauw €1499,- Dus reden genoeg om op voorhand al een flinke pot cognitieve dissonantie te hebben.
Dus.. Wie duwt me over de streep? Klopt het van dat geluid? Is Panasonic zoveel beter dan een ander merk? Is dit (voor mij) de TV met de meest bang-for-a-buck? HELP! 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:58

mr.paaJ

generatie cmd+z

De V20 nog niet gezien in het echt, maar de D25 heeft achterop de TV een iets dikkere behuizing voor de speakers zodat er een iets grotere klank kast is. Dit zal zeker iets beter zijn voor het geluid dan de Samsung LED schermen die helemaal plat zijn (kunnen daardoor wel strakker aan de muur), maar als je de ruimte hebt kun je voor de €300/400 die het scheelt ook een leuke geluidsset ernaast zetten die al snel elke TV weg blaast.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joec
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-07-2019
1of6Billion schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 11:27:
Ben ook op zoek naar een nieuwe TV. Jaja, net ná het WK, maar ja eerder was er niet voldoende geld ;(

Neig nu sterk naar een Panasonic TXL42V20... Eigenlijk vooral vanwege de "looks" en omdat deze (volgens de verkopert van Harense Smid) een aanmerkelijk betere geluidskwaliteit heeft dan een vergelijkbare Samsung..
Alleen het ding kost dus al gauw €1499,- Dus reden genoeg om op voorhand al een flinke pot cognitieve dissonantie te hebben.
Dus.. Wie duwt me over de streep? Klopt het van dat geluid? Is Panasonic zoveel beter dan een ander merk? Is dit (voor mij) de TV met de meest bang-for-a-buck? HELP! 7(8)7
Kijk eens voor een review bij http://www.avforums.com/reviews/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiburg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-01-2022
Klopt het dat de L37D25 (als ook de 32 inch versie) een antraciet grijze rand hebben die niet mat is maar juist wat spiegelt ? Wel jammer als dat zo is, ik vind een spiegelende rand niet echt mooi namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reijndert
Wat ik er van gezien heb, spiegelt de rand inderdaad.
Ik heb de D28 ( zilver met extra zware voet) en die spiegelt ook. Maar niet hinderlijk. Scherm is mat en da's het belangrijkst denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door reijndert op 28-07-2010 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiburg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-01-2022
reijndert schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 00:10:
Wat ik er van gezien heb, spiegelt de rand inderdaad.
Ik heb de D28 ( zilver met extra zware voet) en die spiegelt ook. Maar niet hinderlijk. Scherm is mat en da's het belangrijkst denk ik.
Jammer, bij nader inzien vond ik de kleur ook niet zo mooi, ik ben eigenlijk op zoek naar een echte matzwarte LCD TV maar die zijn tegenwoordig vrij schaars. Mijn voorkeur heeft Panasonic vanwege de beeldkwaliteit. Misschien heeft iemand nog een idee, eventueel van een ander merk.
Ik heb de Sony tv's gezien maar die spiegelen nog erger dan de Panasonic.

Ik zag op internet van Panasonic de G20 en S20 (ook nog een X20 dacht ik), mogelijk dat die wel matzwart zijn ? Hoewel dit wel de wat goedkopere modellen zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reijndert
mr.paaJ schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 12:10:
De V20 nog niet gezien in het echt, maar de D25 heeft achterop de TV een iets dikkere behuizing voor de speakers zodat er een iets grotere klank kast is. Dit zal zeker iets beter zijn voor het geluid dan de Samsung LED schermen die helemaal plat zijn (kunnen daardoor wel strakker aan de muur), maar als je de ruimte hebt kun je voor de €300/400 die het scheelt ook een leuke geluidsset ernaast zetten die al snel elke TV weg blaast.
Panasonic brengt in september de SC-HTB10 Sound Bar op de markt.
Deze kun je mooi integreren in het systeem ( Viera Link ). Totdat dan ding op de markt is, gaat het geluid van de TV gewoon stereo over de versterker van de radio eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reijndert
Een paar dagen geleden is Twitter toegevoegd aan Viera Cast.
Werkt erg leuk. Nog leuker is een USB toetsenbord aan te sluiten. Dat typt een stuk beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Sinds een aantal dagen de TX-L42V20 in bezit.
De beeldkwaliteit valt mij wat tegen, ik had er meer verwacht van een TV uit deze prijsklasse, het beeld is niet vloeiend, het is vaak wat schokkerig. Ook is de backlight bleeding hoger dan ik had verwacht.

Kijk momenteel alleen nog via de DVB-C tuner via Ziggo. Weet iemand trouwens of ik de resolutie van de DVB-C tuner vast op 1080i kan zetten? Nu schakelt hij automatisch naar het beeldformaat hoe het wordt uitgezonden.

Zodra ik HDMI bronnen heb aangesloten laat ik mijn bevindingen ook hier wel even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Soundwork schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 15:01:
Sinds een aantal dagen de TX-L42V20 in bezit.
De beeldkwaliteit valt mij wat tegen, ik had er meer verwacht van een TV uit deze prijsklasse, het beeld is niet vloeiend, het is vaak wat schokkerig. Ook is de backlight bleeding hoger dan ik had verwacht.
Ik heb een kleinere minder luxe versie maar wel alle "beeldverbeter" dingetjes uitgezet. Daarna gaat het best in mijn ogen dan 8) (ik gebruik de ingebouwde dvb-s tuner)

[ Voor 3% gewijzigd door bouwfraude op 08-08-2010 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan een LCD tv te kopen en wil de volgende dingen:
100 hz, Fullhd, 32 inch, Ziggo Certif., DVB-C tuner, 24p, en prijs max toch wel 530.

Kwam nu uiteindelijk uit bij de Panasonic TX-32S20..
Lijkt mij de beste prijs/ kwaliteit verhouding?

Edit: Kan alleen m niet op veel sites bestellen, veel uitverkocht niet op voorraad :(

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2010 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volumius
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-06 11:53
Iemand hier enig idee of de input lag op de L37S20 een beetje goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3rik493
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-05-2024
Volumius schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 23:49:
Iemand hier enig idee of de input lag op de L37S20 een beetje goed is?
Rond de 35ms bron: http://www.hdtvtest.co.uk...x-l37s20b-20100407221.htm

Ik vroeg mij af hoe hoog de input lag is van de L37G20. Ik las dat er hier wel een aantal gebruikers zijn met de G20. Gamen jullie wel eens met deze tv, zo ja, bevalt het? Geen last van input lag? Heb geen een review kunnen vinden van de G20 die dit vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
  • Laatst online: 19-08 07:23
3rik493 schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 17:47:
[...]

Rond de 35ms bron: http://www.hdtvtest.co.uk...x-l37s20b-20100407221.htm

Ik vroeg mij af hoe hoog de input lag is van de L37G20. Ik las dat er hier wel een aantal gebruikers zijn met de G20. Gamen jullie wel eens met deze tv, zo ja, bevalt het? Geen last van input lag? Heb geen een review kunnen vinden van de G20 die dit vermeld.
Ik heb sinds kort een L32G20 en zal eens een meting uitvoeren. Ik heb helaas geen crt meer om ernaast te zetten, wel een TN monitor. Tevens ben ik bezig met een review (is nu nog 'simpel'). Ik neem aan dat de performance gelijk is aan die van L37G20. Er is net zoals op de S20 een 'Game' mode beschikbaar, ik zal eens kijken wat voor verschil dat geeft. Uiteraard is in deze mode zaken als frame creation niet beschikbaar.

Ik ben voor de G20 en niet voor S20 gegaan ivm uitgebreidere beeld-instelmogelijkheden en hij is PVR-ready :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
Ik heb intussen een review geplaatst op de de L32G20. Een lag test is helaas toch alleen uit te voeren met een CRT monitor, nu heb ik alleen resultaat ten op zichte van een ingebouwd laptop scherm, bekijk hiervoor mijn review O-)
pietervanhuizen schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 14:15:
[...]

Ik heb sinds kort een L32G20 en zal eens een meting uitvoeren. Ik heb helaas geen crt meer om ernaast te zetten, wel een TN monitor. Tevens ben ik bezig met een review (is nu nog 'simpel'). Ik neem aan dat de performance gelijk is aan die van L37G20. Er is net zoals op de S20 een 'Game' mode beschikbaar, ik zal eens kijken wat voor verschil dat geeft. Uiteraard is in deze mode zaken als frame creation niet beschikbaar.

Ik ben voor de G20 en niet voor S20 gegaan ivm uitgebreidere beeld-instelmogelijkheden en hij is PVR-ready :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 20:18
bouwfraude schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 18:33:
[...]

Ik heb een kleinere minder luxe versie maar wel alle "beeldverbeter" dingetjes uitgezet. Daarna gaat het best in mijn ogen dan 8) (ik gebruik de ingebouwde dvb-s tuner)
Heb je (of iemand anders) ook ervaring met Canal Digitaal ? Zo ja welke CAM gebruik je en werkt het ook met HD kanalen?

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3rik493
Ik heb ondertussen de L37G20 gekocht, ben zeer tevreden. Heb wel het idee dat hij iets langzamer is qua input lag dan de Philips 8404, maar dat is minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reijndert
Vandaag een wireless toetsenbordje opgehaald voor mijn L37D28. De 'Thinity' van Trust.
Mooi klein dingetje, past mooi op schoot om mee te spelen met YouTube. Aanrader.
Verder heb een Buffalo HD op de tv aangesloten om programma's op te nemen.
Vind de harddisk echter vrij luidruchtig. Veel geklik alsof ie steeds wil 'afslaan' maar zich toch bedenkt.
Hebben meer mensen daar last van? Buffalo wordt door Panasonic aangeraden als externe disk voor recording.

• kh65
reijndert schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 21:39:
Vandaag een wireless toetsenbordje opgehaald voor mijn L37D28. De 'Thinity' van Trust.
Mooi klein dingetje, past mooi op schoot om mee te spelen met YouTube. Aanrader.
Verder heb een Buffalo HD op de tv aangesloten om programma's op te nemen.
Vind de harddisk echter vrij luidruchtig. Veel geklik alsof ie steeds wil 'afslaan' maar zich toch bedenkt.
Hebben meer mensen daar last van? Buffalo wordt door Panasonic aangeraden als externe disk voor recording.
Ik heb zonder problemen een WD elements externe HD behuizing gebruikt, waarbij ik
de 1.5 TB schijf die er oorspronkelijk in zat heb vervangen door een Hitachi 250GB SATA schijf...

• kh65
jschoorl2 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 18:57:
[...]

Heb je (of iemand anders) ook ervaring met Canal Digitaal ? Zo ja welke CAM gebruik je en werkt het ook met HD kanalen?
Let op dat DVB-S (Sateliet) alleen ondersteund wordt op de duurdere Panasonic modellen...
Maar ze ondersteunen dan wel een Schotel met meerdere koppen...
Zie ook het topic over de Plasma modellen, daar staat meer info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
jschoorl2 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 18:57:
[...]

Ik heb een 37D25 er kan wel een CAM in maar ik kijk alleen de FTA Engelse zenders (BBC's, ITV's, Channel 4's etc.) De SD kanalen zien er over het algemeen goed uit, en BBC HD is erg mooi als er een echte HD uitzending is

Canal Digitaal heb ik alleen gezien toen het eens tijdelijk ongecodeerd was. waarbij opviel dat de bandbreedte voor de nederlandse SD kanalen erg mager was. HD zag er wel netjes uit ten tijde van voetbal.
Ik had al een multytenne hangen (een schotel voor de 3 astra sats en hotbird).
De NL HD kanalen zitten op 23,5E samen met de lokale (provinciale) omroepen.

Maar 15 euro in de maand vind ik zelf wat overdreven voor zenders die ik nooit kijk en toch via de inkomstenbelasting betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reijndert
Vandaag een software update ontvangen voor de L37D28 (en vast ook wel voor andere modellen uit de range). Zit nu op versie 2505-10300.

Verschillen heb ik nog niet ontdekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
reijndert schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 17:33:
Verschillen heb ik nog niet ontdekt...
twitter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te spelen met de gedachte om een TX-L32G20 (LCD) te gebruiken als monitor op m'n PC. Ik doe hier voornamelijk (HD) videobewerking op, dus met het 16:9 beeldformaat en FullHD resolutie kan ik dan gelijk op de target resolutie afspelen.

Iemand al een dergelijke LCD ingezet voor gebruik als PC monitor? Momenteel gebruik ik op deze PC een Samsung Syncmaster 254B Plus als monitor (16:10, 1920x1200) en die bevalt op zich uitstekend. Zal ik d'r kwa beeldkwaliteit op achteruit gaan met de TX-L32G20? En hoe zit 't met de zichtbaarheid van de pixels? Ik zit er natuurlijk redelijk dicht op, pakweg zo'n 50 á 60cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Ik heb daar in 2006 een topic over gestart. Daar is eind 2009 voor het laatst gereageerd. De vraag is hoe actueel de informatie daar nog is, maar misschien heb je er wat aan.

• reijndert
Die had ik al vóór de firmware update.
Deze applet ( of hoe noem je dat? ) had de TV zelf al eerder opgehaald blijkbaar zonder FW update...

• reijndert
Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 10:34:
Ik zit te spelen met de gedachte om een TX-L32G20 (LCD) te gebruiken als monitor op m'n PC. Ik doe hier voornamelijk (HD) videobewerking op, dus met het 16:9 beeldformaat en FullHD resolutie kan ik dan gelijk op de target resolutie afspelen.

Iemand al een dergelijke LCD ingezet voor gebruik als PC monitor? Momenteel gebruik ik op deze PC een Samsung Syncmaster 254B Plus als monitor (16:10, 1920x1200) en die bevalt op zich uitstekend. Zal ik d'r kwa beeldkwaliteit op achteruit gaan met de TX-L32G20? En hoe zit 't met de zichtbaarheid van de pixels? Ik zit er natuurlijk redelijk dicht op, pakweg zo'n 50 á 60cm.
De TV heeft sowieso een lagere resolutie ( 1920x1080 ) via DVI of HDMI
Ws. kan de TV niet middels VGA ( dus analoog ) op 1920x1080 aangestuurd worden. Bij L37D28 in elk geval niet... Op 50cm afstand tot een 32" fullhd scherm ga je vast individuele pixels zien. Of je daar blij van moet worden weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eergister een TX-L32G20E gekocht. Ik wilde eerst gaan voor de Sony KDL32EX500 maar vond de zwartweergave en de kleurintensiteit van de Panasonic beter. Fantastische TV!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reijndert
Als je nog een simpele externe USB sata harddisk erbij koopt, kun je ook nog in HD opnemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
reijndert schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 18:13:
Als je nog een simpele externe USB sata harddisk erbij koopt, kun je ook nog in HD opnemen!
De TV neemt wel HD op een externe USB hdd maar de resolutie is lager, gezien de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 20:34
Vandaag eindelijk eens wat tv's kunnen vergelijken (m'n Sony trinitron crt loop helaas op zijn laatste benen). Ik ging in eerste instantie voor een Panasonic plasma, maar dat wordt 'm niet. 42 inch Is toch wat te groot naar mijn zin, en ik vond de plasma's die ik gezien heb, ook van andere merken, erg onrustig qua beeld.

Van de lcd-tv's die ik gezien heb bevielen de panasonics uiteindelijk het beste. Ik heb een hele tijd naar de L37D25 en de L42G20 (de 37g20 was er helaas niet) staan te kijken, die naast elkaar stonden. De D25 had duidelijk betere zwartwaardes en beter contrast, maar ik vraag me af of dat niet gewoon aan de instellingen lag. Het beeld van de G20 kwam in elk geval overeen met wat ik gewend ben van mijn ips-monitoren. Het dynamisch contrast van de D25 vond ik tamelijk irritant; ik vraag me af of je dat ook uit kan zetten.

Al met al twijfel ik toch nog wel tussen de D25 en de G20, met name vanwege de prijs. Ik vraag me af of de d25 in de praktijk de meerprijs wel waard is, ook omdat ik niet helemaal overtuigd ben van de meerwaarde van een led-backlight. Ik ben wel benieuwd hoe die keuze bij anderen uitgevallen is, en waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-12-2023
Welke (gratis) media server software kan ik het beste voor de TX-L42D25E gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3rik493
Vistajevski schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 17:36:
Vandaag eindelijk eens wat tv's kunnen vergelijken (m'n Sony trinitron crt loop helaas op zijn laatste benen). Ik ging in eerste instantie voor een Panasonic plasma, maar dat wordt 'm niet. 42 inch Is toch wat te groot naar mijn zin, en ik vond de plasma's die ik gezien heb, ook van andere merken, erg onrustig qua beeld.

Van de lcd-tv's die ik gezien heb bevielen de panasonics uiteindelijk het beste. Ik heb een hele tijd naar de L37D25 en de L42G20 (de 37g20 was er helaas niet) staan te kijken, die naast elkaar stonden. De D25 had duidelijk betere zwartwaardes en beter contrast, maar ik vraag me af of dat niet gewoon aan de instellingen lag. Het beeld van de G20 kwam in elk geval overeen met wat ik gewend ben van mijn ips-monitoren. Het dynamisch contrast van de D25 vond ik tamelijk irritant; ik vraag me af of je dat ook uit kan zetten.

Al met al twijfel ik toch nog wel tussen de D25 en de G20, met name vanwege de prijs. Ik vraag me af of de d25 in de praktijk de meerprijs wel waard is, ook omdat ik niet helemaal overtuigd ben van de meerwaarde van een led-backlight. Ik ben wel benieuwd hoe die keuze bij anderen uitgevallen is, en waarom.
Ik heb zelf de L37G20. Ik vind het een perfect scherm. Enige minpunt is idd de zwartwaarde. Went wel, maar wel een minpunt. Verder is de kleurweergave echt heel goed (op True Cinema mode), heel natuurlijk allemaal. Dynamisch contrast kan uit. Zijn een aantal presets waarbij dat aanstaat, voor zover ik weet kan je het niet zelf in een menu uitzetten. Er is iig genoeg in te stellen verder (RGB, gamma etc.). Over de D25 kan ik niet oordelen. Wel gezien, maar was boven mijn budget dus niet echt uitvoerig naar gekeken.

Hoop je eenb eetje geholpen te hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
3rik493 schreef op maandag 08 november 2010 @ 19:29:
[...]

Ik heb zelf de L37G20. Ik vind het een perfect scherm. Enige minpunt is idd de zwartwaarde. Went wel, maar wel een minpunt. Verder is de kleurweergave echt heel goed (op True Cinema mode), heel natuurlijk allemaal. Dynamisch contrast kan uit. Zijn een aantal presets waarbij dat aanstaat, voor zover ik weet kan je het niet zelf in een menu uitzetten. Er is iig genoeg in te stellen verder (RGB, gamma etc.). Over de D25 kan ik niet oordelen. Wel gezien, maar was boven mijn budget dus niet echt uitvoerig naar gekeken.

Hoop je eenb eetje geholpen te hebben ;)
Yep. Ik had op een Brits forum (weet even niet meer welk) ook nog wat gebruikerservaringen gevonden die overeenkomen met wat jij schrijft. Daar waren ze het er trouwens over eens dat de G20 beter beeld geeft dan de D25 juist vanwege de andere backlight. Het grijzige zwart is inderdaad wel een nadeel van ips schermen t.o.v. mva/pva, maar ik vind het op mijn computerscherm (ook ips) elk geval niet storend. Dat het een ips scherm moet worden, daar ben ik al uit. De keuze is sinds vandaag oberigens wat eenvoudiger: bij de Mediamarkt is de g20 in de aanbieding, en de d25 niet. Het prijsverschil is nu dermate groot dat het een no-brainer is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reijndert
bouwfraude schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 05:00:
[...]

De TV neemt wel HD op een externe USB hdd maar de resolutie is lager, gezien de ondertiteling.
Hij neemt gewoon HD op. Alleen als je 'm pauze zet gaat er iets fout met de-interlacing volgens mij.
Maar het is echt wel HD als je ook HD opneemt. IFC werkt ook niet bij afspelen heb ik gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
Zo, ik heb de L37G20 nu een half dagje staan, en het valt me alleszins mee voor een lcd-tv. Ik vind 'm erg mooi om te zien (ik heb de zilvergrijze), en het formaat is precies goed. De installatie is eenvoudig, net als de bediening van de beeldinstellingen. Het menu zit vrij logisch in mekaar en instellingen zijn makkelijk aan te passen.

Het beeld in HD (caiway) is subliem, maar ook SD ziet er naar mijn mening goed uit. Ik kijk vanaf ongeveer 3,5 meter, en dan valt het feit dat je naar een opgeschaald beeld zit te kijken al helemaal niet meer op. Ik heb een humax 9200c pvr, en ik twijfelde van tevoren nog of ik die niet ook moest vervangen, maar dat is niet nodig, het beeldsignaal van de humax wordt gewoon goed weergegeven. Ook het beeld van de dvd-speler (via scart) ziet er prima uit, hoewel ik hier ook wel de voordelen zie van upgraden naar een bluray speler.

Het ips-alpha paneel is wel een juweeltje. Kleurverschuivingen bij het kijken onder een hoek heb ík nog niet gezien. Het beeld wordt hooguit iets donkerder, maar meer ook niet. Zwartwaardes en contrast zijn prima, en het zwart is ook niet grijzig zoals bij s-ips. De uitlichting van het scherm is egaal; geen spoortje van clouding of backlight bleeding. Bewegingsonscherpte is er wel, maar ik vind het minder sterk dan bij de tv's met een pva scherm die ik gezien heb.

Al met al een prima toestel dus, beter dan ik verwacht had, en ik ben blij dat ik voor de G20 ipv de D25 ben gegaan.

• lxz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:30

lxz

Na veel wikken en wegen tussen de G20 plasma en de D25 LED, ben ik toch voor de laatste gegaan. De kleuren kwamen in mijn ogen veel beter naar voren (icm zwartwaarde), al is dat natuurlijk een kwestie van persoonlijke voorkeur. Qua prijs scheelt het natuurlijk wel wat, maar ik heb 'm voor € 1088 mee kunnen krijgen bij Scheer&Foppen, aangezien die nu een 10% korting-actie hebben.
Jammer is wel dat ze deze tv niet op voorraad hadden. Dinsdag kan ik 'm op komen halen.

Eigenlijk wil ik ook direct een usb-schijf aansluiten voor hdd recording, maar ik kan eigenlijk niet goed vinden welke wel/niet werken. Zijn er bijv. mensen die een hdd zonder losse voeding werkend hebben gekregen, of is dat onmogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
Eigenlijk wil ik ook direct een usb-schijf aansluiten voor hdd recording, maar ik kan eigenlijk niet goed vinden welke wel/niet werken. Zijn er bijv. mensen die een hdd zonder losse voeding werkend hebben gekregen, of is dat onmogelijk?
Ik heb een goedkope 2,5" HD gekocht en aangesloten op mijn G20, en deze werkt prima zonder losse voeding (hij krijgt voldoende prik via 1 usb poort) Het enige probleem wat ik heb is dat als de HD een tijd niet wordt gebruikt (bijvoorbeeld bij externe bron bekijken) dan schakelt hij zichzelf uit en raakt de TV hiervan in de war. Andere mensen hier andere ervaringen mee? Zie ook mijn review onder L32G20E
Mijn Hd is een BestMedia Platinum MyDrive 250 GB 2.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
lxz schreef op donderdag 25 november 2010 @ 15:00:
Ik heb de 2,5" harddisk uit mijn hp dm3 in een kastje van dealextreme (voor weinig) gestopt en dat werkt zonder extra voeding. 500GB lijkt wat veel trouwens.

Alleen jammer dat de guide alleen het huidige en volgende programma laat zien dus moet je zelf de tijden instellen en hij vergeet na het opnemen dat hij op een favorietenlijst staat ipv alle dvb-s kanalen.
Maar echt veel lastiger dan de video vroeger is het niet...

Ondertitels aan zetten tijdens het opnemen lukt niet, als je de opname weer bekijkt kan je ze wel aan en uit zetten.

De inhoud van de harddisk is in ieder geval niet te bekijken als je hem aan de pc hangt. (windows/linux)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
bouwfraude schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 15:33:

Alleen jammer dat de guide alleen het huidige en volgende programma laat zien dus moet je zelf de tijden instellen en hij vergeet na het opnemen dat hij op een favorietenlijst staat ipv alle dvb-s kanalen.
Maar echt veel lastiger dan de video vroeger is het niet...
Dat van die favorietenlijst doet hij bij mij ook op mijn G20 :( Leuk dan komt de Ziggo zender weer voorbij. Guide geeft geen problemen op dvb-c bij mij trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reijndert
De inhoud van de harddisk is in ieder geval niet te bekijken als je hem aan de pc hangt. (windows/linux)
Het is geen windows/linux probleem, de gegevens worden keihard gecodeerd opgeslagen.
De sleutel is TV afhankelijk, zelfs op een andere Pana afspelen lukt niet. Dus.

Na opname springt ie inderdaad van 'favorieten' af.
Klein bugje, misschien wordt het nog es opgelost hopelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joec
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-07-2019
lxz schreef op donderdag 25 november 2010 @ 15:00:
Na veel wikken en wegen tussen de G20 plasma en de D25 LED, ben ik toch voor de laatste gegaan. De kleuren kwamen in mijn ogen veel beter naar voren (icm zwartwaarde), al is dat natuurlijk een kwestie van persoonlijke voorkeur. Qua prijs scheelt het natuurlijk wel wat, maar ik heb 'm voor € 1088 mee kunnen krijgen bij Scheer&Foppen, aangezien die nu een 10% korting-actie hebben.
Jammer is wel dat ze deze tv niet op voorraad hadden. Dinsdag kan ik 'm op komen halen.

Western Digital Elements Portable (320 GB) doet het bij mijn D25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lxz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:30

lxz

Ik heb de goedkoopste 320gb usb(-powered) 2.5"gehaald bij de computerzaak op de hoek en het werkt inderdaad prima. Ik heb alleen nu al een paar keer gehad dat het einde van een programma niet opgenomen werd omdat de programmagids die ziggo meestuurt niet klopt. Eerder viel me dat niet zo op, maar programma's beginnen later dan in de gids aangegeven staat. Erg vreemd, maar ik plan nu gewoon wat extra minuten in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
lxz schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 09:47:
Eerder viel me dat niet zo op, maar programma's beginnen later dan in de gids aangegeven staat. Erg vreemd, maar ik plan nu gewoon wat extra minuten in
Oh, dat deed ik vroeger al bij de video, bij de Nederlandse zenders 1 minuut eerder beginnen en 10 minuten uitloop, dan ging het altijd wel goed.
De DVB-S guide van de duitse tv zenders is wel wat uitgebreider dan de engelse zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:26
Beste forummers,

Ik heb deze maand een nieuwe Panasonic tv gekocht (TXL37D28ES). Nu kijk ik via de Samsung DCB-H360R decoder van Ziggo naar digitale tv (deze decoder was al in bezit) maar daarbij merk ik de volgende twee problemen op die ik onder de oude tv niet had:

1) Als ik de TV aanzet, HDMI 1-poort (cf gebruiksaanwijzing)kies en de deooder aanzet, zie je soms op de tv wel Kabel wide staan, maar komt er geen beeld en geluid. Als ik de decoder uitzet en weer aan dan komt het signaal wel meteen door. Andersom (eerst decoder aan) geeft regelmatig hetzelfde. Ik heb de HDMI-kabel al vervangen door een korter exemplaar.

2) Het andere probleem is dat bij veel gebruik van de decoder (veel zappen) het geluid wil veranderen in heel blikkerig geluid. Als ik dan 1 kanaal omhoog ga en weer terug is het geluid weer zoals het hoort. Gisteren had ik ook even een beeldstoring bij het kiezen van de HDMI 1-ingang (je ziet dan alleen maar sneeuw en moet de decoder gewoon uit- en aanzetten).

Ik heb al de gebruiksaanwijzing doorgekeken maar kan niet achterhalen of er nog ergens een instelling verkeerd staat. De TV staat op HDMI-standaard auto en de decoder op HDMI-A. Onder de vorige tv werkte de decoder goed.

Inmiddels heb ik contact opgenomen met Panasonic, maar misschien kent iemand hier het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Laatst online: 16:00
Deze week in de aanbieding bij Saturn:
Panasonic TX-L42G20ES €649 pricewatch: Panasonic Viera TX-L42G20

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reijndert
martwoutnl schreef op maandag 20 december 2010 @ 08:57:
Beste forummers,

Ik heb deze maand een nieuwe Panasonic tv gekocht (TXL37D28ES). Nu kijk ik via de Samsung DCB-H360R decoder van Ziggo naar digitale tv (deze decoder was al in bezit)
Het is geen antwoord op je vraag,maar waarom niet 'gewoon' een CAM kopen en daar je kaartje in duwen? De TV heeft ook een goede HD DVB-C decoder aanboord immers.
Gebruik je de decoder met alle randproblemen niet meer. Voor ZIGGO werkt dit perfect. Nu 6 maanden in bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

opnemen op usb stick?
Bovenstaande optie zit erop toch? ik krijg het alleen niet aan de praat en van de handleiding word ik ook niet wijzer. kan iemand helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat als ik overschakel naar een hd zender ik bovenin 180i 50 hz te zien krijg? Moet dit niet 100 hz zijn? Heb gezocht, maar kan niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:24

Deathchant

Don't intend. Do!

is normaal hoor. waarom denk jij dat het 100Hz moet zijn? Het signaal wat essent ook stuurt is 1080i/50Hz (zal wel 48Hz zijn ofzo).

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reijndert
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 12:36:
opnemen op usb stick?
Bovenstaande optie zit erop toch? ik krijg het alleen niet aan de praat en van de handleiding word ik ook niet wijzer. kan iemand helpen?
Nee, opnemen op een USB device, uitgezonderd memory stick.
Ik heb "alleen" nog maar externe harddisks aan de praat gekregen met USB aansluiting en sata-bridge.
Dat zijn ze tegenwoordig volgens mij allemaal... De mijne (paar tientjes bij de Aldi) heeft geen externe voeding nodig is ligt keurig onzichtbaar los achter de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om op een Tx-l32e30e als de tv op av1 kanaal staat om het geluid van het component kanaal te horen? Ik heb al een beetje zitten kijken in de instellingen maar ik heb er nog niks voor gevonden. Lukt tot nu toe alleen op het hdmi kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WalnootX
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Is er ergens meer informatie te krijgen over de 2011 LCD modellen van Panasonic?
Kan hier geen topic over vinden en er zijn ook nog nergens reviews o.i.d.

Was eigenlijk aan het kijken naar de plasma's van Panasonic omdat de LCD's maar een beetje op de achtergrond blijven en vrij weinig over te vinden is.

Ik zoek mensen die ervaring hebben met de 2011 modellen. En zijn deze een beetje te vergelijken met de plasma's van Pana?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Ik kijk hier veel op hifi-forum.de staat redelijk veel over Panasonic 2011 LCD.

http://www.hifi-forum.de/viewforum-153.html

http://www.hifi-forum.de/viewcat-22.html

http://www.hifi-forum.de/viewforum-116.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kh65
Voor wie het interesseert, in september 2011 is een updated firmware verschenen
voor zowel LCD als Plasma 2-2010 modellen.
Met als voornaamste vernieuwing de upgrade van Viera Cast naar Viera Connect.

Wat me echter ook is opgevallen dat is de bediening van de USB recording is verbeterd!!
  • Als je vroeger de TV aan zette terwijl hij aan het opnemen was, dan stopte de opname soms,
    en volgens mij altijd als je dan de TV weer uit zette. Nu gaat hij gewoon door met opnemen.
  • Idem werkt nu voor mij de rode opname knop + uitzetten TV.
    Hij gaat dan opnemen wat er bezig is.
Dus voor wie het nog niet gedaan heeft -> Upgrade de firmware!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik wil misschien een TX-L32E30 gaan kopen.

Ik heb een paar vragen waarvan ik hoop dat iemand hier het weet.

- Ik zie reviews van de TX-L32E30E en ook wel van de TX-L32E30B op internet staan.
Zijn dit dezelfde tv's als de E30 maar dan bijvoorbeeld voor andere landen of zijn dit echt andere
modellen?

- Ik heb in een review gelezen dat je het volume van de koptelefoon via een menu moet instellen.
Is het bij deze tv dan niet zo dat het geluid van de speakers uitgaat wanneer je een koptelefoon aansluit en
dat je dan het volume met de standaard toetsen op de afstandbediening kunt regelen?
Ik wil dit graag weten omdat ik op deze tv een 2.1 speakerset op de koptelefoon uitgang zou willen
aansluiten die via de afstandbediening van de tv harder en zachter te zetten moet zijn.

- Heeft deze tv een redelijk beeld wanneer hij gewoon analoog op de kabel wordt aangesloten?
Ik heb hier momenteel een Sony 32EX500 staan en die geeft naar mijn mening een zeer acceptabel
beeld via de kabel. Geen idee of dat met deze Panasonic ook mogelijk is.

- In sommige reviews wordt geschreven dat de motionblur regeling op deze tv vrij matig is, in
vergelijking met die van andere tv's. Is hier een E30(E) bezitter die daar iets over kan zeggen?

- Ik heb een Pioneer harddisk recorder die via scart het qlink / smartlink protocol ondersteunt.
Deze tv zou dit ook moeten ondersteunen. Is hier iemand met een (vergelijkbare) Pioneer hd
recorder die daar ervaring mee heeft?

Alvast bedankt voor de eventuele input!

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 17:16
Ik heb een TX-L37D25E die misschien binnen garantie (verlengde garantie aangekocht) gaat vervangen worden, wegens enkele dode pixels.
Nu vraag ik me af in welke reeks van Panasonic ik nu moet gaan zoeken om een evenwaardige beeldkwaliteit te vinden. De D25(E) reeks bestaat namelijk niet meer.
Pagina: 1 2 3 Laatste