Toon posts:

copper shim + Alpha

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een Alpha koeler aan te schaffen voor mijn duron proc. Heb ik nu ook zo'n copper spacer shim nodig ? En waarvoor dienen deze dingen eigenlijk precies ?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ?!?

• Evil-B
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-04-2023
Die copper-shit / spacer is er voor om te voorkomen dat je core van de processor kapotgedrukt wordt doordat je de heatsink er te hard opdrukt.

Het is altijd verstandig om er zo'n ding tussen te doen, maar zonder wil het ook wel, als je de heatsink er maar recht en zonder al te grof geweld er op zet///

Verwijderd

doordat de coppermine en de thunderbird en de spitfire(duron, maar zo blijf ik codenames gebruiken voor de CPU's) geen heatspreader meer hebben zet je de cooler dus meteen op de die. deze die is vooral bij de AMD's nogal fragiel. er kunnen stukjes afbreken bij het aanbrengen van een cooler(omdat het clip systeem er voor zorgt dat er eerst druk op een kant van de core komt en dan aan de andere kant). dit kan ervoor zorgen dat de CPU niet meer functioneerd. Dit kan door een spacer of chim(die meestal van koper zijn) tegengegaan worden. Let wel op, want zo'n spacer moet precies even dik zijn als de core, is ie te laag werkt ie niet en is ie te hoog dan is er geen contact met de core. Ook kan de spacer ervoor zorgen dat je CPU een lagere temp afgeeft. want je kan de cooler niet meer scheef op de CPU monteren en dat zorgt voor een beter contact wat weer voor een betere afvoor van warmte zorgt. Ik hoop dat je nu wat meer thuisbent in de wereld van de spacer en dat je nu kan oordelen of je er een wil aanschaffen bij je Alpha cooler. veel succes met je aankopen!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:04

BrZ

Je hebt bij een Alpha en Duron geen spacer nodig... de "stootkussentjes" zijn voldoende, als je de processor er tenminste er tenminste op de goede manier opzet! :)

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-04 22:35
had ook een p3 copper spacer gekocht en een alpha, nou mooi dat ik die 30 peik weg kon gooien, die niewe kussentjes werketen perfect!! pas toen de clip erop ging kwam de cooler tegen de p3 core aan... dus voor een p3 coppermine niet nodig..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Pagina: 1