Alles gaat achter elkaar stuk! wie kan mij helpen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ruim een jaar terug me eigen computer gebouwd, alles liep altijd perfect tot een paar weken terug:
Me videokaart was stuk (een nvidia9600GT 1GB), ik heb em nog in een andere pc geprobeerd maar zelfde effect.
dus ik heb nu een MSI R5870.

ik kocht in deze week ook een roccat kave een leuke headset met 5.1 dolby:
Afbeeldingslocatie: http://www.jocys.com/Hardware/Images/RoccatKave.jpg

omdat ik niet continue de stekkertjes wou switchen van me speakers en de headset kocht ik een nieuwe geluidskaart: club 3d theatron agrippa. geen 2 dagen later stuk! geeft af en toe nog goed geluid, voor de rest alleen maar hoge tonen en geruis. me headset stoort nu ook op de geluidskaart van me moederboard.

verder kocht ik een razer lycosa die nog perfect werkt:
Afbeeldingslocatie: http://www.electrobeans.de/bilder/20071004_razer_lycosa.jpg

en een razer mamba één van de beste gamersmuizen op dit moment, en ja je raad het al geen 2 dagen later stuk! deze muis kan zowel draadloos als bedraad gebruikt worden, als de batterij bijvoorbeeld leeg is.
draadloos werkt niet meer, en me cursor gaat meestal alleen nog maar naar links of rechts.

Afbeeldingslocatie: http://images.trustedreviews.com/images/article/inline/9762-razermamba.jpg

gelukkig is alles nog splinternieuw en heb ik dus uiteraard garantie. maar echt vrolijk word je er niet van.

is dit allemaal toeval, of heeft dit een andere oorzaak, mischien iets met voeding of moederboard?

ik heb een 550W voeding
en een MSI P45 Neo2 moederboard
en ik draai sinds 2 maanden een legale windows 7 ultimate

mvg Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 12:30

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Heb je je geheugen getest, met memtest86 of zo? Als je geheugen defect is, kan dat veroorzaken dat de drivers voor diverse hardware niet (goed) werken.

Of het is gewoon vette pech :)

[ Voor 10% gewijzigd door _fool op 14-03-2010 13:48 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb ik net gedaan: 0 errors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mem testen duurt wel wat langer dan een uurtje...

desnoods laat je hem de hele dag snorren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:52

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Is je computer goed geaard?
Wat voor voeding zit erin?
Zijn de spanningen die deze voeding levert goed en stabiel?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb memtest gedaan via boot-disk, en schoot binnen 5 seconden door. zal het nog een keer proberen en dan de nacht door laten draaien.

computer is goed geaard.

voeding: LC Power Silent Giant 550W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 23:56:
voeding: LC Power Silent Giant 550W
:? Die kan jouw PC aan zonder door te branden? :?

Als het geen toeval is, kan het iig wel de voeding zijn, echt rommel.

[ Voor 15% gewijzigd door -The_Mask- op 15-03-2010 00:08 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Test eerst eens wat van die h/w in een andere PC, om te kijken of deze hem s/w matig of hardwarematig flipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Heej, hier iemand met hetzelfde probllem:
http://www.wwww.helpmij.nl/forum/showthread.php?p=3292564

O, wacht.. dat ben jij ;)

Maar de opmerking over je voeding van die user daar moet je met een korrel zou nemen.
Staat niet als slecht bekend.
Jouw uit 2006 stammende voeding levert volgens mij 34A op de twee 12V lijnen. Dat is max 380W output en dan is dat mogelijk nog peak, niet continu. Tel daarbij op dat je voeding na vier jaar mogelijk wat aan slijtage onderhevig is en je merkt dat je de limieten van het ding aan het opzoeken bent. Wat dat betreft is het niet zo gek dat de problemen beginnen bij het installeren van een nieuwe, zwaardere grafische kaart.
Er zijn een hoop mensen tevreden met deze voeding, maar dat komt omdat je er altijd happy mee bent zolang hij het blijft doen. LC Power voedingen zijn prima in staat om je systeem te beschadigen wanneer zo overbelast worden, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Ik zou inderdaad uitgaan van een brakke voeding die het niet meer trekt en daardoor wat hardware meeneemt zijn graf in.

Als je gaat Memtesten: doe dit minstens een uur, maar eigenlijk zou je dit wel een uurtje of 4-6 moeten doen, meer is beter. Het gebeurt zelfs wel eens dat er na 8 uur toch nog fouten worden gevonden, en dat betekent dat je systeem dus niet helemaal stabiel is.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke allemaal bedankt voor de reacties!:)

de voeding is op dit moment ruim een jaar oud, maar ik ga er toch maar een nieuwe inzetten want ik wil niet dat hij me videokaart van 380 euro sloopt.

heb ik op dit soort problemen met o.a. me geluidskaart dan nog wel garantie? omdat die nog maar een paar weken oud is?

en iemand nog suggesties voor een goede voeding, en met hoeveel wattage?

en die muis zal wel gewoon toeval zijn dan denk ik, en breng ik van de week wel terug naar de winkel.

Mvg Bas

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2010 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 18:07:
Eén van deze drie zou kunnen. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:39

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 18:07:
oke allemaal bedankt voor de reacties!:)

de voeding is op dit moment ruim een jaar oud, maar ik ga er toch maar een nieuwe inzetten want ik wil niet dat hij me videokaart van 380 euro sloopt.

heb ik op dit soort problemen met o.a. me geluidskaart dan nog wel garantie? omdat die nog maar een paar weken oud is?

en die muis zal wel gewoon toeval zijn dan denk ik, en breng ik van de week wel terug naar de winkel.

Mvg Bas
Garantie heb je nog wel, het vinden van de oorzaak van het defect (kapotte voeding) kost veel meer tijd (en dus geld) dan het vervangen van de geluidskaart.

Welke voeding heb ik nodig? Deel 24

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smijt je er niet mee wanneer je een spel niet lukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar de voeding gaat nog maar een jaar mee, zelfs een slechtere voeding zou dan nog geen kuren moeten vertonen.
Plus dat een voeding van 550W makkelijk een 9600GT zou moeten trekken... ik doe dezelfde videokaart met 470W

Zou het niet een softwarematige hik zijn? Iets met Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:52

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik suggereerde dat je de spanningen eens kon bekijken, en dat hardware uitval vaak aan de voeding of slechte aarding kan worden toegewezen. Dat betekent niet dat je per direct de voeding moet vervangen! Je zou bijvoorbeeld ook eens een goede multimeter aan een losse molex stekker kunnen houden. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 19:32:
Plus dat een voeding van 550W makkelijk een 9600GT zou moeten trekken... ik doe dezelfde videokaart met 470W
En sinds wanneer zegt een stickertje van xxx aantal Watt iets?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat niet -The_Mask-, maar veel kan het niet schelen met waar hij voor is geclasificeerd. Niet meer als 50W, toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Gerust meer dan 50W, Ik weet niet meer of het trust of qtek (of zo iets) was, maar die kregen het voor elkaar om een "500W" voeding max 280W continu te laten leveren.

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 19:45:
Dat niet -The_Mask-, maar veel kan het niet schelen met waar hij voor is geclasificeerd. Niet meer als 50W, toch
De 9600GT was pas het begin. Die is wellicht gewoon defect gegaan uit zichzelf. De HD5870 trekt onder load toch echt heel wat meer uit de muur.

+ Heb je mijn korte uitleg gezien? Deze voeding stamt nog uit de tijd dat nog niet echt bijna alles op 12V liep, zoals dat tegenwoordig het geval is. Zelfs nieuw kan deze voeding maar 380W op de 12V lijnen uitspugen. Bovendien verwacht ik niet dat die 380W continu vermogen is, maar piekvermogen (zoals bij zoveel mindere voedingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 18:21:
Smijt je er niet mee wanneer je een spel niet lukt?
ehhmmm nee nooit eigenlijk:P

maar vanwege de zwaardere videokaart, en verouderde voeding is het mischien toch wel slim om een nieuwe voeding te kopen, zodat ik nog meer problemen voorkom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Verwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 00:40:
maar vanwege de zwaardere videokaart, en verouderde voeding is het mischien toch wel slim om een nieuwe voeding te kopen, zodat ik nog meer problemen voorkom?
Yup!

Ik zou voor één van de topmerken wat betreft voedingen (Antec, Corsair, Enermax, Nexus of Seasonic) gaan, omdat een voeding de basis is van een stabiel systeem, en een brakke voeding je hele pc kan slopen. Andere goede merken zijn bijvoorbeeld be quiet!, Chieftec, Cooler Master, OCZ, Silverstone, Sharkoon, Thermaltake en Zalman.

Bijvoorbeeld één van deze, en anders staat hier wel wat moois tussen. ;)
Sowieso is SPCR altijd een goede site (zo niet de beste) om ernaast te pakken bij aanschaf van een nieuwe voeding (en ook voor andere pc-onderdelen), met een mooie lijst aanbevolen voedingen, en altijd goede reviews.

[ Voor 66% gewijzigd door Ghost Dog op 16-03-2010 02:02 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Pagina: 1