Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik ben al een week op zoek om 3D textuur te downloaden en te installeren in het programma 3Ds max 2010 ik wil namelijk de wand van een huis in bakstenen zetten.
kan er mij daar iemand mee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:55

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

http://images.google.com/...e=UTF-8&sa=N&hl=en&tab=wi :?

Textures voor max zijn over het algemeen gewoon simpel zelf te maken, plak er een foto op, maak er een bump en eventueel displacement map bij en klaar ben je..
Voor hele simpele dingen volstaat alleen de foto ook..

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
a ok,
maar weet jij hoe ik dit moet inporten en en gebruiken in 3Ds max?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Material editor openen, vanaf daar wijst het zichzelf tenzij je echt geen idee hebt waar je mee bezig bent.. in dat geval zou ik wat tutorials gaan volgen ofzo..

In de topic start van \[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 42 staan genoeg (beginners) tutorials.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja das waar maar ik heb het a zo gedaan:op material aditor dan naar material/maps browser en dan naar mtl library en dan op open files maar dan kun je alleen maar mapjes openen en en nooit die foto die is dan zo gezegd weg.Snap je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:12
Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 19:13:
ja das waar maar ik heb het a zo gedaan:op material aditor dan naar material/maps browser en dan naar mtl library en dan op open files maar dan kun je alleen maar mapjes openen en en nooit die foto die is dan zo gezegd weg.Snap je
Je moet hem in je diffuse map van je material stoppen. Dus op dat vierkantje achter diffuse klikken, dan bitmap en dan doet ie het als t goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
robin222 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 19:44:
[...]

Je moet hem in je diffuse map van je material stoppen. Dus op dat vierkantje achter diffuse klikken, dan bitmap en dan doet ie het als t goed is.
dank u ik heb dat nu al kunnen inporteren maar als ik met men linkermuis knop op die bol klik en dan naar men obecjet ga dan word het grijs en komen er geen bakstenen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 19:54:
[...]

dank u ik heb dat nu al kunnen inporteren maar als ik met men linkermuis knop op die bol klik en dan naar men obecjet ga dan word het grijs en komen er geen bakstenen op.
druk is op 6.. (dat is het iig in maya, in max volgens mij ook) dat is de knop om de textures zichtbaar te maken, dat staat nu uit als ik jou post lees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

2 sec op google geeft je al het antwoord
in the material editor (when u hit M on keyboard) just click on the blue/white checkered box in the editor u also need to add a bitmap into the defuse box...
Niet zo heel ingewikkeld toch?

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor deze tutorial maar bij hem is het juist zelfde hij krijgt een grijze bol. en met het cijfer 6 te drukken helpt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Zie mijn vorige post die lost je 'probleem' op.

Okay, plaatje dan:
Afbeeldingslocatie: http://www.rozengain.com/bblog/templates/rozengain/images/papervision3d/3ds-Max-Material-Editor-Assign.png
Niet het omcirkelde knopje, maar de verder naar rechts, met het blauw/wit geblokte cubbusje.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Spike_wolf schreef op zondag 14 maart 2010 @ 09:43:
Zie mijn vorige post die lost je 'probleem' op.

Okay, plaatje dan:
[afbeelding]
Niet het omcirkelde knopje, maar de verder naar rechts, met het blauw/wit geblokte cubbusje.
dit heb ik al eens geprobeerd maar helaas is er niets gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 10:14
Als je rendert, zie je dan wel de diffuse map?

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:10
Ik zou zeggen zoek eens een tutorial op want dit zijn wel redelijk basic zaken van 3ds max. :)
Google is je vriend, er wordt hier wel enige zelfredzaamheid slash autodidactiek van je verwacht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.