Kort vraagje over RAM bijstoppen

Pagina: 1
Acties:
  • 385 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-03-2018
Hai,
Ik heb even een heel kort en misschien dom vraagje over mijn RAM geheugen. Ik heb op het moment namelijk 2GB ram in mijn PC zitten, nu heb ik uit een wat oudere computer twee 256MB kaartjes gehaald. Nu vroeg ik me af, kan ik deze twee kaartjes gewoon in mijn computer steken zonder problemen?

Ik vraag me dit af omdat ik overal altijd ronde getallen zie zoals 2GB, 4GB etc. 2,5GB heb ik bijvoorbeeld nog nooit ergens gezien daarom ben ik bang dat dit niet compatible is oid.

Bedankt, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:40

BHQ

Geheugen van 2,5GB per reepje? waar :?

Then again, wat is het oude geheugen? SDRAM? DDR? DDR2? EDO :P? en wat heeft je moederbord voor sloten?

En dan nog, als het compitable is dan heb je de kans dat je de DDR omzeep helpt of de snelheid verlaagd naar de snelheid van het traagste reepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Het hoeft geen mooi rond getal te zijn en 2,5 GB mag dus best. Maar ondersteunt jouw moederbord die twee andere bankjes wel? En kloppen de timings dan ook?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Of het compatible is, weten wij ook niet, je geeft namelijk nergens aan om wat voor geheugen het gaat.

Maar 2,5GB RAM kan gewoon. Mits ze dus compatible zijn.

Hou er wel rekening mee dat de traagste bankjes het totale geheugen beinvloed. Als je dus nu 2GB snel ram hebt, en die 2 bankjes van 256MB rete traag, dan heb je wel meer geheugen, maar wordt je systeem er trager van.

Moraal: Upgraden hoeft niet altijd vooruitgang te betekenen.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339442

Wat voor moederbord heb je? (merknaam, typenummer etc.)
Als het 256 MB is ben ik bang dat het nog DDRSD is, wat sowieso dan waarschijnlijk niet eens in je moederbord past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-03-2018
De twee reepjes zijn DDR, ik zal even m'n kast openschroeven om te kijken welk moederbord ik heb ^_^'. (staat niet in dxdiag). Maar ik kan me nog herinneren dat er nog twee slotjes ongebruikt waren.

Edit: Een ASRock G31M-S :) (Trouwens maar 1 extra slot, alle kleine beetjes helpen :P)

Maar ik denk dat ik dan maar beter een groter DDR2 reepje (En snel) van 2GB ga aanschaffen voor 50 euro ofzo. Want deze zijn echt al jaren oud en zullen m'n systeem dus waarschijnlijk alleen maar trager maken. Toch erg bedankt! O+

[ Voor 45% gewijzigd door Dynd op 13-03-2010 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:09
Het is nog veel simpeler: jouw moederbord kan DDR2 geheugen aan - en ook alleen DDR2 geheugen. DDR kan dus niet, past (fysiek) ook niet. Nou ja, met een hamer past alles natuurlijk.

Dus: DDR2 geheugen erbij kopen lijkt de beste oplossing. Hou er dan ook rekening mee dat je moederbord volgens Asrock DDR2 800 of 667 ondersteunt. Maar je zal vast de handleiding al gelezen hebben waar dat allemaal in staat... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geen vraagje is op GoT te simpel, maar we verwachten wel dat je doet wat je zelf kunt voordat je die vraag stelt. De FAQ lezen hoort daar absoluut bij. En wat vind je daar?

PMG FAQ - Kan ik verschillende merken/groottes/snelheden geheugen mixen?
Kan ik verschillende merken/groottes/snelheden geheugen mixen?
Dat is in principe gewoon mogelijk, mits het van eenzelfde soort is (SDR, DDR, DDR2, RDRAM, etc). Je kunt de verschillende soorten niet onderling mixen.
Lijkt me vrij duidelijk. Aangezien dit al in de FAQ staat en we hier niet steeds het wiel opnieuw willen uitvinden gaat dit topic dicht.

Daarnaast zou ik je willen verzoeken in het vervolg volledig te zijn in je topicstart. Geef zoveel mogelijk informatie, zoals bijvoorbeeld om exact welke DIMMs het gaat (typenr) en welk moederbord je hebt. Allereerst kunnen wij dan zonder door te hoeven vragen gelijk zien wat er aan de hand is, maar ten tweede ontdek je bij het uitzoeken daarvan vaak zelf al hoe de vork in de steel ligt :)

[ Voor 22% gewijzigd door dion_b op 14-03-2010 13:10 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.