Om 7 over 5 vanmorgen wordt ik wakker van een piepje. Mijn server (staat in mijn slaapkamer) moet blijkbaar rebooten. Om 8 uur sta ik op en is het beeld zwart, computer unresponsive. Koude reset en ik krijg een reboot-loop met steeds het bootlogo van mijn bios. Harde reset en het beeld blijft zwart.
Ik laat de computer zo aanstaan (zodat er stroom in de HD's gaat) en plug de satakabels in mijn Win7 workstation zodat ik toch bij de bestanden kan. Iets parasietachtigs
Anyway, precies om 7 over 17 hoor ik een piepje en wat zie ik - de server start opeens weer op!
(De OS schijf was nog wel aangesloten op de server mobo. Ubuntu 9.10)
Wat denken jullie. Exact 12 uur. Virus? Toeval? Voeding kapot? Geheugen stuk? Mobo stuk?
Ik heb helaas mijn enige reservevoeding kapot laten vallen.
Ik laat de computer zo aanstaan (zodat er stroom in de HD's gaat) en plug de satakabels in mijn Win7 workstation zodat ik toch bij de bestanden kan. Iets parasietachtigs
Anyway, precies om 7 over 17 hoor ik een piepje en wat zie ik - de server start opeens weer op!
(De OS schijf was nog wel aangesloten op de server mobo. Ubuntu 9.10)
Wat denken jullie. Exact 12 uur. Virus? Toeval? Voeding kapot? Geheugen stuk? Mobo stuk?
Ik heb helaas mijn enige reservevoeding kapot laten vallen.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)