[Hulp] Asus Z83T Valt uit

Pagina: 1
Acties:

• sroolvink
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-11 15:31
Hallo,

Ik heb een Asus Z83T overgenomen van een medetweaker, ik wist dat deze uitviel na enige seconden op de power-on te hebben gedrukt. Ik heb de schijf er al uit gehaald, het geheugen, ik heb zelfs de processor eruit gehaald. Allemaal met hetzelfde resultaat....aan...1....2....3...en uit. Ik heb een trucje geprobeerd om de accu eruit tehalen van het netstroom te halen en de power-knop 20-30 seconden vast te houden. Dit lukte helaas ook niet. Over de laptop is zeer weinig bekend.

Processor: AMD - Turion X2 TL-52
geheugen: 1gb Corsair DDR 2
Schijf: Hitachi 160 gb
Moederbord: Asus A7T

Dus als iemand nog ideen heeft dan hoor ik ze graag. En als iemand een handleiding van deze laptop weet dan hoor ik dat ook graag.

Groeten,

Steffen

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-12 13:16

Praetextatus

the dutch_paki

misschien vergis ik mij, maar je hoort je laptop aan/uit knop niet enkele seconden in te drukken. Indrukken en loslaten is t toch meestal? Als je em inderdaad ingedrukt houd gaat hij gewoon ui. Dat is met alle laptop zo.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:43
Wat is nou je probleem? Dat de laptop automatisch uitvalt, enkele seconden nadat je op de powerknop hebt gedrukt (en dus niet ingedrukt houdt)?*

Ik weet niet hoeveel je er voor hebt gedokt, maar ik geef je 99% kans dat je te maken hebt met de beruchte zwarte ziekte. Waarschijnlijk zit je videochip niet meer helemaal goed vast. Even het moederbord in de oven leggen kan het oplossen, mits je geluk hebt.

Zie ook: Asus Zwarte Scherm Probleem aka "Zwarte Ziekte"

Maar vertel anders eerst even iets meer over je exacte probleem: Wat doet het wel en wat doet het niet. Probeer zo uitgebreid mogelijk het bootprocess te omschrijven nadat je op de powerknop hebt gedrukt.

*Althans, dat lijkt me, al zeg je in de tekst dat hij uitgaat na enkele seconden die powerknop in te drukken;) )

[ Voor 72% gewijzigd door GENETX op 12-03-2010 16:28 ]

• sroolvink
Inderdaad, als ik de accu of netstroom op de accu doe dan gaat het lampje onder het lamp logo branden. en ook de powerknop zelf. de dvdbrander lamp gloeit ook op en daarna gaat hij uit.

Wat ik omschreef bij de powerknop indrukken is een manier om de laptop te ontladen, dan haal je de laptop van het netstroom af en haal je accu eruit en dan houd je de powerknop 20-30 seconden ingedrukt en daarna druk je de accu en het netstroom erweer in. Veel gebruikte manier bij fabrikanten.

Ik zal je topic even doorlezen over de zwarte ziekte, klinkt ook zo heerlijk vrolijk trouwens.

Er zit trouwens een A7T moederbord in, misschien dat dat nog helpt.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:43
De Z83T is idd een A7T met andere code. Maar het lijkt wel het bekende probleem te zijn inderdaad. We hebben er weer een patient bij :'(

• sroolvink
Ik lees dat je op de hulp van asus zelf niet hoeft te wachten....anders word het dit ding gewoon in onderdelen verkopen....
Pagina: 1