php probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
goedendag tweakers,

ik ben op een probleem gestuit met php waar ik niet uit kom. ik probeer een formuliertje te maken waar als je je naam invoert, een bericht terug krijgt. eigenlijk een heel klein login systeempje. nu als beginnende php'er kom ik hier niet uit. kan iemand mij helpen?

bijvoorbaat dank,
Meyndert :)
dit is de code:

<html>
<head>
<title></title>
</head>
<body>
<form method="post">
<input type="text" name="test1">
<input type="submit" value="Process">
</form>

<?php
$test1 = $_POST['test1'];

$namen = array('meyndert','giscard','mitch','hedayat');

if ($test1 == $namen("[0],[1],[2],[3]")){

echo "goed";

}

?>
</body>
</html>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bij die if conditie probeer je iets als in_array() te doen, maar dan met een compleet zelf verzonnen syntax. :>

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Euh, sorry maar we doen hier niet aan quickfixes. Je roept nu alleen "het werkt niet" en dump (zonder code tags) je code. Je geeft niet aan wat je al hebt geprobeerd, gezocht, gevonden etc (zoals we dat van je verwachten volgens onze Quickstart) en ik zie ook niet of je bijv. al hebt gedebugged (Debuggen: Hoe doe ik dat?).

Kortom: we verwachten wel een beetje eigen initiatief en dat ontbreekt in dit topic. Open gerust een nieuw topic maar hou dan de voorgenoemde quickstart in je achterhoofd als je dat doet. Vermeld dan ook duidelijk (eventuele) foutmeldingen die je krijgt en geef aan wat er niet werkt.

(Los van het feit dat de fout, zoals je hierboven leest, redelijk obvious is trouwens... we zitten hier dus alleen niet om voor jou naar je code te gaan zitten staren...)

Je zou overigens een déjà vu moeten hebben nu.

[ Voor 32% gewijzigd door RobIII op 12-03-2010 13:08 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.