Fan voeding langzamer laten lopen.

Pagina: 1
Acties:

• qwertyuio
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03-2025
Mijn pc maakt nogal wat herrie, vooral mijn voeding (750 watt, gebruik nog geen 600).
Ik kan hem wel langzamer laten lopen maar voor zover ik weet heb ik geen sensoren bij mijn voeding.

Is het gevaarlijk om de fans van mijn koeler iets langzamer te laten draaien?

• Herman
  • Laatst online: 06:45

Herman

FP ProMod
Ik mis een hoop gegevens. Het lijkt me op z'n minst belangrijk om te weten om welke voeding het gaat?

Als ik bij mijn PC merk dat de fan van mijn voeding harder gaat draaien, dan voel ik ook veel warmte uit de voeding komen. Dat betekend dus dat ie niet voor niks blaast. Misschien kun je dat ook doen.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:59

skoozie

SCSI

het is m.i. slimmer om een stille fan erin te zetten ipv met de snelheid te gaan lopen spelen.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Verwijderd

Het is inderdaad slimmer om gewoon de fan van je voeding te vervangen, dit zou je alleen moeten doen als je weet wat je doet. De fan draait niet voor niets op een hoge snelheid en hem langzamer laten draaien zou meer schade kunnen doen dan dat het nut heeft.

Een andere optie zou kunnen zijn om op zoek te gaan naar een fanless voeding die zoals de naam al doet vermoeden (vrijwel) geruisloos is.

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 23:25
let dan wel op je keuze van nieuwe fan op de CFM

ja, daag.

Verwijderd

600 watt is veel hoor, hoe kom je daarbij? waarschijnlijk ligt het nog lager.. of bedoel je met "nog geen 600" rond de 300? :P

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11-2025

MeltedForest

Lenny-t

Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 18:30:
600 watt is veel hoor, hoe kom je daarbij? waarschijnlijk ligt het nog lager.. of bedoel je met "nog geen 600" rond de 300? :P
Z'n PC staat in z'n gallery, meer dan 300-400 zal het wel niet verbruiken :+

• DjThase
  • Laatst online: 25-01 17:37
zet cool & quiet aan bij je bios of heeft jouw voeding dat niet?

Mop mop, gas derop!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:37

Cheezus

Luiaard

Ik moet de eerste voeding met een BIOS nog tegenkomen :P

• qwertyuio
  • Laatst online: 02-03-2025
Ik heb vandaag mijn pc 10 uur lang aangehad (idle) met de fan van mijn voeding op 75 procent en hij draait nu nog steeds.
Ik denk dat het niet zoveel kwaad kan, en ik gebruik lang niet alle kracht van mijn voeding dus dan wordt hij ook minder warm en ik heb eronder nog een fan draaien dus ik denk dat het zo geen kwaad kan.

Nog hartstikke bedankt voor jullie reacties :)
Pagina: 1