Ik heb een Maxtor diamond 10 schijf die meerdere malen problemen heeft gehad met me OS en altijd weer vanaf xp cd is geformatteerd. nu was ik bezig om deze via vanuit windows te formatteren.( andere hd met XP) maar dat heeft ie niet goed gedaan. had namelijk de schijf in 2e gedeeld een c en een d. nu heeft windows alleen c geformatteerd en een stukje van d nu mist er nog heel wat ruimte. toen heb ik via hirens boot cd low level aangeklikt. en even z'n gang laten gaan. Maar later is hier de stroom uitgevallen ( moeder had te veel keuken apparatuur aan staan en de aardlek ging dr uit.) als ik nu windows opstart ziet hij standaard de schijf niet maar wel bij apparaatbeheer.
Wat moet ik nu doen om die schijf goed te krijgen?
Weer opnieuw low level doen?
en moet ik na low level een high level format doen en dan opnieuw partities maken?
En wil dan me OS van deze harde schijf klonen naar die Maxtor. zonder een iso of iets te maken. liefst via bios. zijn daar programma's voor? heb momenteel ook hirens bootcd 10.2 liggen en zag wel wat van kopiëren maar weet niet wat ie kopieert.
Wat moet ik nu doen om die schijf goed te krijgen?
Weer opnieuw low level doen?
en moet ik na low level een high level format doen en dan opnieuw partities maken?
En wil dan me OS van deze harde schijf klonen naar die Maxtor. zonder een iso of iets te maken. liefst via bios. zijn daar programma's voor? heb momenteel ook hirens bootcd 10.2 liggen en zag wel wat van kopiëren maar weet niet wat ie kopieert.