• TheTMC
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08-2025
Van het weekend kreeg ik een bluescreen op mijn PC (Windows XP). Sindsdien wou Windows niet meer voorbij het XP loading screen komen. Vervolgens heb ik met de windows XP CD de installatie herstellen gedaan.

Nu geeft de PC echter geen beeld meer, en geen bios piepjes of niks. (ongeveer hetzelfde als hierboven beschreven.
Ik heb er een andere voeding aangehangen, andere videokaart, ander ram. allemaal geen effect.

Gister gaf hij even beeld (met een andere voeding, en nadat ik een los speakertje erop aangesloten had) maar daar houdt hij nu ook weer mee op.

Ik heb echt geen flauw idee waaraan het ligt.

De specs van mijn PC zijn:

Asus A8N32-SLI Deluxe
AMD Athlon64 X2 4200+
2 GB DDR400 RAM (gewoon standaard kingston dacht ik.)
2* XFX 7800GT in SLI (zit er nu maar 1 in het mobo)
OCZ StealthXStream 500W voeding

En dan nog een kast, en HDD's enzo, maar het moederbord ligt nu los, zonder dat alles eraan/erbij.

Ik heb hier al een vergelijkbaar topic gevonden, maar alle tips daaruit wel geprobeerd zonder effect.

Het lijkt mij zo gek dat het moederbord dood zou kunnen zijn, als hij nog wel tussendoor een keer beeld gaf.

Mijn voeding heb ik de afgelopen jaren wel al een aantal keer vervangen, maar deze zou toch niet weer stuk zijn? (wel altijd nette merken voedingen gehad, Antec, Coolermaster, Tagan, etc.)

Ow, en het LEDje op mijn mobo brand wel, dus iets van stroom heeft hij wel.
Ook gaan alle fans gewoon draaien.

[ Voor 3% gewijzigd door TheTMC op 11-03-2010 12:19 ]

• Looney11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-02 20:48
Windows heeft een fout gemaakt met een update voor een erg oud probleem. Veel PC's hadden BSOD's en er zijn procedures te vinden om deze op te lossen. Helaas heb ik ze zo even niet bij de hand.

Het rare is dat je PC helemaal geen beeld geeft, je kan je bios niet is.. niks neem ik aan.

Dan zou het aan de voeding kunnen liggen maar je geeft aan dat de PC met een andere voeding vergelijkbaar gedrag vertoond.

Heb je het moederbord goed geisoleerd liggen van de ondergrond en is deze ondergrond geheel schoon en niet geleidend?

• TheTMC
Ik heb het moederbord nu op een kartonnen plank op mijn bureau liggen. Dus dat zal goed moeten zitten.

Ook heb ik elke keer dat ik aan de hardware zat, gezorgd dat ik netjes geaard was, met zo'n polsbandje.

Verder was die bluescreen het probleem niet echt, eerder dat hij daarna niet meer in Windows kon komen. Trouwens wel in veilige modus zonder netwerk mogelijkheden.

Maar dat maakt mij verder niet zoveel uit, aangezien ik er nu toch Windows 7 op wil zetten, mocht ik hem weer werkend krijgen.

Zou het kunnen dat het moederbord de voeding sloopt, als het moederbord de oorzaak zou zijn. En dan op deze manier de 2e voeding mee ten onder heeft genomen?

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11-2025
TheTMC schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 13:19:
Zou het kunnen dat het moederbord de voeding sloopt, als het moederbord de oorzaak zou zijn. En dan op deze manier de 2e voeding mee ten onder heeft genomen?
Dat is zeer zeker mogelijk, vaak zijn het componenten op je mobo die dan dus je voeding meetrekken de dood in (om het maar even zo uit te drukken)
Dit kan zelfs zijn als je het RAM geheugen er niet goed indrukt wat mij wel eens is gebeurt.

Het enige wat ik niet zie dat je hebt getest is met 1 ram bankje, zonder hdd. Probeer dat ook eens.

• TheTMC
Dat heb ik ook getest. En alle test die ik nu doe zijn zonder HDD etc.

Wat is de beste manier om dan zeker te stellen dat het moederbord de oorzaak is.
Heb nog wat ander geheugen, nog een andere S939 CPU liggen, en misschien nog ergens nog een 3e voeding, maar of dat slim is...?

En iemand enig idee wat slim is om te doen mocht het moederbord overleden zijn?
Een beetje netjes S939 bord is vrij prijzig, is het dan slimmer om naar een heel upgrade setje te kijken?

Wil er ook weer niet teveel aan kwijt zijn, en er is bijna nooit een (niet te duur) setje dat SLI ondersteund...

Even voor de duidelijkheid, de PC geeft dus geen beeld, en ik kom (dus) ook niet in de bios.

[ Voor 7% gewijzigd door TheTMC op 12-03-2010 16:17 ]