Toon posts:

Geen beeld en geen piepjes

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Specs: Club3d 8800 GTS, MSI K8N sli platinum, 2x 512mb geheugen van Geil, amd 3500+ proccessor, Sharkoon 480 Watt voeding.

Ik krijg geen beeld; mijn monitor blijft op standby staan maar mijn pc doet het wel prima: geen piepjes van mobo, alle fans doen het, allles is heel normaal behalve dat ik geen beeld krijg.

Het probleem ligt in ieder geval niet aan:

- Monitor: ik heb deze getest op een andere pc en daar doet hij het wel.

-Vga/dvi kabel: ook deze heb ik getest op een andere pc en daar doen ze het ook.

-Videokaart: eerst dacht ik dat het aan mijn videokaart lag, dus ik heb een nieuwe videokaart aangeschaft. Nog steeds geen beeld.

Als ik geen videokaart en geen geheugen in mijn mobo steek dan krijg ik nog steeds geen piepjes :S
Het ledje van mijn mobo brandt wel, dus er staat wel spanning op. Ik heb ook nog mijn bios gereset, maar dit heeft ook niet geholpen.

Ik denk dat mijn moederbord stuk is, maar ik weet niet zo heel veel van pc's af dus ik vraag het hier voor de zekerheid. (strax koop ik weer iets nieuws, maar dat helpt dan mss ook weer niet. net zoals bij mijn videokaart gebeurt is)

alvast bedankt

edit: Mijn pc heeft het wel goed gedaan. Eerst had ik mijn monitor aangesloten via de dvi kabel, een tijd lang ging dat goed maar die deed het opeens niet meer. Ik had toen geen zin om het uit te zoeken dus ik ben meteen overgestapt naar de vga kabel, die deed het ook een hele tijd, maar nu is het daar dus ook mee fout gegaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2007 19:37 ]

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Zit de jumper van de bios reset soms over de pinnen heen?
Dus, m.a.w., constant reset?

Verwijderd

Je hebt ook de videokaart voorzien van een power stekker?

Verwijderd

Topicstarter
Gem1e: Nee dat is niet het geval

Ureal: Ja de power stekker zit goed aangesloten, de fan van mijn videokaart doet het ook.

Nog even vergeten bij te melden; iets dat wel belangrijk is:

Mijn pc heeft het wel goed gedaan. Eerst had ik mijn monitor aangesloten via de dvi kabel, een tijd lang ging dat goed maar die deed het opeens niet meer. Ik had toen geen zin om het uit te zoeken dus ik ben meteen overgestapt naar de vga kabel, die deed het ook een hele tijd, maar nu is het daar dus ook mee fout gegaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2007 19:37 ]

Verwijderd

Je hebt de vga kaart ook al in een andere pc geprobeerd?

Monteer anders alleen de noodzakelijke onderdelen.
En kijk of je scherm aanspringt.
Dus alleen:
Cpu, vga kaart, 1x512MB geh.

Geen hd of cd/dvd spelers, of extra usb spul.

En kijk wat er dan gebeurt.
Nog steeds geen beeld op je scherm dvi/vga? (indien tv-out is aangesloten deze kabel er ff uithalen)

Pak dan ff de andere 512MB reepje

Probeer dan eens een andere voeding.
Mocht dat ook niet helpen, en je vga kaart doet het wel op een andere pc dan lijkt me dat je mobo kapot is. .

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2007 20:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok alles gedaan zoals je hebt gezegd, behalve de voeding verwisseld want ik heb geen andere voeding. Helaas nog steeds geen beeld :/ Dus ik denk dat ik maar een nieuw moederbord moet kopen.
De videokaart doet het, want ik dacht eerst dat het aan de videokaart lag dus ik had een nieuwe aangeschaft maar dat heeft niet geholpen.

Ik post wel ff wat het resultaat is met een nieuw moederbord

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Je hoort je HD ook niet piepen en komt niet in de BIOS?

Zal ik toch echt je voeding vervangen, komt relatief veel voor !!!

Als de voeding defect is, kunnen namelijk je fans prima draaien, maar krijgen bepaalde lijnen geen stroom of onvoldoende en is het resultaat, dat wat jij beschrijft.

[ Voor 40% gewijzigd door M. Mulder op 27-02-2007 09:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn HD niet aansluit op mijn mobo dan hoor ik inderdaad nog steeds geen piepjes, en ik kom ook niet in bios (geen beeld dus dat is onmogelijk)

Ik zal dan wel ff proberen een andere voeding te testen binnenkort. (als ik een andere voeding te pakken krijg)

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Dat blijft natuurlijk altijd de ellende !

Extra hardware om te testen, vooral een extra voeding. Ik heb het toch wel een redelijk aantal malen meegemaakt dat de voeding gewoon defect is. Een mobo gaat niet zo snel kapot.

Als je PC gelijk blijft hangen, dan is het meestal je voeding en af en toe de CPU.

Vertel ons wat het exact is geweest ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb de voeding getest en hij doet het :)

Het enige wat dan nog overblijft is de CPU en moederbord. Zou de CPU ook dit soort problemen kunnen veroorzaken of niet?

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

• funnies
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09-2013
Ik heb een soort gelijk probleem gehad en nu opnieuw weer. In het eerste geval lag het aan mijn voeding maar vervelend genoeg aan één vierpolige stekker; oftewel ik probeerde de defecte stekker eerst (toen werkte het systeem dus niet) en probeerde de voeding toen op een ander systeem (toevallig met de goed werkende stekkers) toen werkte dat systeem wel en ging ik er ten onrechte vanuit dat de voeding dus goed moest zijn. Probeer dus dezelfde stekkers die bij het andere systeem wel werkte. Of probeer een andere voeding op je systeem.

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb een nieuwe mobo gekocht en nu geeft hij wel weel beeld dus problem solved :)

Verwijderd

Uhm je hebt inmiddels een nieuw mobo gekocht dus je probleem is opgelost. Maar heb je ook bericht gekregen dat je oude mobo inderdaad stuk is?

Ik heb ook een probleem gehad met zelfde symptomen, alleen moest ik de CPU fan loskoppelen en weer aansluiten. Daarna functioneerde alles weer prima. Als je je oude mobo nog hebt, zou je misschien nog even kunnen kijken of deze inderdaad kapot is. Ik kan namelijk uit de thread niet opmaken dat je alle mogelijke oorzaken van het probleem al hebt gecontroleerd.

Daarnaast is je stelling in je start post enigzins foutief (of je bedoelt het anders):

ik krijg geen beeld; mijn monitor blijft op standby staan maar mijn pc doet het wel prima: geen piepjes van mobo, alle fans doen het, allles is heel normaal behalve dat ik geen beeld krijg.

Als je geen piepjes (ook niet 1 post beep) van je mobo krijgt, is alles niet heel normaal ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2007 10:22 ]

• Rep1v
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-02-2025
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad, had een nieuw moederbord geinstalleerd. Daarna heeft alles het een maand gedaan en kreeg het probleem wat jij beschreef. Heb zelf nog wat testwerk gedaan, ander moederbord + videokaart nog niks. Ook het geheugen getest (dit bleek achteraf niet voldoende) Na wat gezoek op GoT en het vragen aan verschillende mensen heb ik besloten een nieuwe voeding gekocht.

Voeding geinstalleerd en nog steeds hetzelfde probleem, bios gereset (batterij eruit en er weer in) toen reepje geheugen van mijn vader erin en dat werkte gewoon!
Daarna een reepje (512mb) van mijzelf erin, geen beeld... andere reepje erin van mij (ook 512mb) beeld! Het heeft dus aan 1 reepje geheugen gelegen.

Nu mooi 2gb G.E.I.L. geheugen erin en geen problemen meer :)

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Nieuw virus?
Ik had het zelf een dag of 8 terug of zo.
Meteen na vista (1 dag stabiel) toen 2 x 512 mb bijgeplaatst
daarna; zwart beeld, geen beepjes of voice messages bij opstarten (a8n sli de luxe van asus)

Nu lees ik deze berichten op allerlei fora.
Misschien heeft deze ´hype´ iets met de artikelen dat dit kwartaal meer pc´s verkocht gaan worden van doen? :)
Zie ook andere topics, alleen al in dit forum en vandaag !

[ Voor 7% gewijzigd door notsonewbie op 07-03-2007 15:17 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Pagina: 1