Beste Tweakers,
Na een paar jaar met een Medion pc te hebben gedaan wordt het dan toch echt tijd voor een nieuwe pc,
de nieuwe pc zou ik graag zelf samenstellen en heb daarbij ook veel gebruik gemaakt van de BBG en verschillende topics binnen dit forum.
De bedoeling is een Game PC waarmee ik in ieder geval een paar jaar mee verder kan en waar nodig ik makkelijk upgrades kan toepassen (klaar voor de toekomst
).
De volgende setup is het geworden:
*verdere randapperatuur (keybord, muis, beeldscherm, enz) ziet er niet bij omdat ik deze nog heb liggen en dit ook voor latere zorg is.
Over deze setup had ik een paar vragen:
Ik kon zo snel niets vinden hierover
Na een paar jaar met een Medion pc te hebben gedaan wordt het dan toch echt tijd voor een nieuwe pc,
de nieuwe pc zou ik graag zelf samenstellen en heb daarbij ook veel gebruik gemaakt van de BBG en verschillende topics binnen dit forum.
De bedoeling is een Game PC waarmee ik in ieder geval een paar jaar mee verder kan en waar nodig ik makkelijk upgrades kan toepassen (klaar voor de toekomst
De volgende setup is het geworden:
| Product | |
| Behuizing | Cooler Master CM690 |
| Cpu Koeler | Scythe Mugen 2 Rev. B |
| Harde Schijf | Western Digital Caviar SE16 WD5000AAKS |
| SSD | Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2R5 80GB |
| Ram Geheugen | Corsair Dominator TR3X6G1600C8D |
| Video Kaart | Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E(2x) |
| Moederbord | Asus P6T Deluxe V2 |
| Voeding | Antec TruePower TP-650 |
| Processor | Intel Core i7 920 |
*verdere randapperatuur (keybord, muis, beeldscherm, enz) ziet er niet bij omdat ik deze nog heb liggen en dit ook voor latere zorg is.
Over deze setup had ik een paar vragen:
- Past alles in de behuizing, hierbij heb ik het over de twee videokaarten en de cpu koeler in combinatie met het RAM geheugen?
- Kan de voeding genoeg stroom leveren of moet hiervoor een iets zwaardere voor komen? (ook met blik op de toekomst)
- Zijn er verder nog opmerkingen over deze setup (aanpassingen / verbeteringen)
Ik kon zo snel niets vinden hierover