Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lewt
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-10 15:14
Ik zit er over te denken om binnenkort een 2e soort van htpc in mijn bestaande kast/nieuwe kast te gaan bouwen, aan ruimte twijfel ik niet zozeer maar ik zoek eigenlijk iemand met ervaringhiermee, ik wil dus 1 superlichte, en 1 redelijk zware PC koppelen.

De zware PC wil ik waterkoeling voor gaan gebruiken en de minipc passief of ook waterkoelen (omdat de pompetc er dan toch al is) alleen weet ik niet of dit handig is om dat zo te doen of om 2 pompen te nemen of 1 in het geval van passieve koeling.

Voor een nieuwe kast (mocht het komen voor nieuwe aanschaf vind ik de 800D van Corsair wel mooi, die is wel goed te modden) maar hoe ik het dan met de voeding wil gaan doen weet ik nog niet.

Daarom dit topic. Heeft iemand ervaringen, ideeën of tips?

Probeer ook eens deze link voordat je iets post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-10 12:57

Griffin

Is mythical

Maar wat wil je precies doen?
Want wat ik lees is twee pc's in 1 kast stoppen. Mijn vraag is dan:
- hoe ga je dat doen met de aansluitingen van de 2e pc.
- Waar blijft de voeding van de tweede pc.
- Je meld dat je 1 pc watergekoeld wilt hebben en de andere passief (zonder fans?) wilt gaan koelen.
- Wat zijn de specs van de pc's?

Maw, iets meer info is handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lewt
Griffin schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 15:04:
Maar wat wil je precies doen?
Want wat ik lees is twee pc's in 1 kast stoppen. Mijn vraag is dan:
- hoe ga je dat doen met de aansluitingen van de 2e pc.
- Waar blijft de voeding van de tweede pc.
- Je meld dat je 1 pc watergekoeld wilt hebben en de andere passief (zonder fans?) wilt gaan koelen.
- Wat zijn de specs van de pc's?

Maw, iets meer info is handig
De voeding kan je in mijn kast kwijt op 2 plaatsen, de waterkoeling gaat dan naar de 5,25" bays. of als het mogelijk is met 1 voeding dan hoor ik dat graag als iemand daar ervaring mee heeft.

de 2e pc zou passief kunnen hier hoeft geen echte performance uit gehaald worden en als het kan wil ik deze misschien via hetzelfde waterkoelsysteem koelen, maar dan word de andere PC ook meteen gekoeld ook als die niet aanstaat, hoe en of dit mogelijk is weet ik niet, misschien weet iemand anders er meer over.

Alles staat nog niet vast qua specs, maar de watergekoelde PC die moet ongeveer te vergelijken zijn met een i7 systeem, met een leuke videokaart, ligt eraan wat er dan op dat moment uit is natuurlijk. er moeten wat hardeschijven inkomen maar de ruimte is er wel genoeg, en anders mod ik er wat ruimte bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pranger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-10 21:01
Als de superlichte PC echt superlicht is zou je daarvoor een pico PSU kunnen gebruiken. Heb je in ieder geval meer ruimte om de rest kwijt te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lewt
Pranger schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 15:31:
Als de superlichte PC echt superlicht is zou je daarvoor een pico PSU kunnen gebruiken. Heb je in ieder geval meer ruimte om de rest kwijt te kunnen.
Oké, weet je of het ook mogelijk is om bijvoorbeeld met een Corsair 1000W voeding 2 mobo's aan stroom te voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Klinkt als een oplossing die je ook kunt bereiken met het programma BeTwin. Gebruik ik zelf ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:03

E-Vix

Nu met sneeuw!

Lewt schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 16:44:
[...]

Oké, weet je of het ook mogelijk is om bijvoorbeeld met een Corsair 1000W voeding 2 mobo's aan stroom te voorzien?
Ja en nee. Het probleem is dat een voeding niet ontworpen is om op 2 pc's aangesloten te worden. Als je de ene pc boot, dan krijgt de andere ook meteen stroom, en of dat wel helemaal goed gaat, dat weet ik niet.

Een tijdje terug heb ik een keer een pc gezien die in een 5¼" bay ingebouwd kon worden. Geen idee waar dat was, of hoe dat ding heette, maar wellicht kan je het met een beetje zoekwerk terug vinden. Dit scheelt je gewoon een hoop tijd en werk.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01:31

QinX

Shai-Hulud

DFI heeft toch ook een dual moederbord? dan kan ATOM een S775 naast elkaar draaien, maar gewoon 1 van de 2. Zag er wel geinig uit, sommige poorten werden namelijk gedeeld, zoals USB.

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-10 22:49

Iska

In case of fire, use stairs!

-- All science is either physics or stamp collecting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskmantsje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-10 20:31
De Thermaltake Mozart TX niks voor je?

Weinig te modden, ben je in 1 klap klaar en zee van ruimte.
Ook speciale voeding voor te krijgen die in een drivebay past. Staat onder optionele componenten.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:39
getverpielekes wat een lelijke dingen. Ga dan voor een mountainmod. Heb je iig echt ruimte :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lewt
The_Ghost16 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 16:47:
Klinkt als een oplossing die je ook kunt bereiken met het programma BeTwin. Gebruik ik zelf ook.
Oké dan ga ik me daar even in verdiepen vandaag! Alvast bedankt ik kom er op terug!

En de Thermaltake Mozart TX is niks voor mij, ik vind die kast niet echt mooi, laat mij dan maar liever modden en dan een mooi resultaat hebben.

** BeTwin bekeken **
Dit is voor mijn systeem geen oplossing, dan kan nogsteeds 1PC niet uit en dan ander aan, de bedoeling is om de miniPC 24/7 te laten draaien als miniWorkstation en mediacenter en de grote broer als desktop te gebruiken.

Weet iemand trouwens of je erg veel verlies hebt als je 2PC's probeert te koelen met 1 waterkoelsysteem?

[ Voor 28% gewijzigd door Lewt op 11-03-2010 07:25 . Reden: Toegevoegde info + bekijken BeTwin mogelijke oplossing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-08 20:30

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Lewt schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 07:20:
[...]
** BeTwin bekeken **
Dit is voor mijn systeem geen oplossing, dan kan nogsteeds 1PC niet uit en dan ander aan, de bedoeling is om de miniPC 24/7 te laten draaien als miniWorkstation en mediacenter en de grote broer als desktop te gebruiken.

Weet iemand trouwens of je erg veel verlies hebt als je 2PC's probeert te koelen met 1 waterkoelsysteem?
Als je je workstation niet altijd aan hebt lijkt het me geen slim plan om 1 waterkoelsysteem te gebruiken. Als je workstation dan uit staat blijft hij hem wel koelen, en dat brengt weer veel meer slijtage voor je blokken mee... Ook is er een verhoogde kans op lekkages, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lewt
boazkl0p schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 07:52:
Als je je workstation niet altijd aan hebt lijkt het me geen slim plan om 1 waterkoelsysteem te gebruiken. Als je workstation dan uit staat blijft hij hem wel koelen, en dat brengt weer veel meer slijtage voor je blokken mee... Ook is er een verhoogde kans op lekkages, enz.
Dat klopt, ik denk dat ik toch maar 2 apparte systemen koop dan of er moet iets zijn om de ene makkelijk af te sluiten maar dat zal er vast wel niet zijn, of ik moet dat zelf maken, maar dan wordt het wel een heel geknutsel.

Bedankt voor alle reacties, van mij mag er een slotje op.

[ Voor 4% gewijzigd door Lewt op 12-03-2010 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Coops
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-01-2024
Afhankelijk van de grote van je HTPC bord kun je het hele ding met een pico voeding in een aantal vrij 5 1/4" sloten kwijt. Je alles dat je dan nodig hebt is een manier om je aansluitingen op het bord van je tweede PC aan de buitenkant van je kast te krijgen maar met een beetje goede wil een soldeerbout en iets in de richting van een dremel of zo moet dat makkelijk lukken.

Als je een full sized ATX bord wilt gebruiken dan raad ik je aan om eens te kijken of je de nieuwe en een bestaande kast beide kunt gebruiken. Op die manier moet het wel lukken om zowel beide borden als een voeding en zo voor allemaal kwijt te kunnen in een grote kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
boazkl0p schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 07:52:
[...]

Slijtage aan blokken? Het enige dat ik kan bedenken is algengroei, maar die groeien ook wel als de pc uit staat. Ik zie niet in waarom twee loops minder problemen op zou leveren dan een enkele loop. Als je een beetje sterke pomp hebt is het probleem van drukverlies over het tweede cpu blok ook geen probleem. Voor lekkage zou ik bij twee loops ook banger zijn dan bij 1 loop, aangezien je het dubbele aantal verbindingen hebt. Een cpu blok erbij in de eerste loop zorgt voor slechts twee verbindingen extra.

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:49
Algengroei voorkom je door het ding vol te mikken met Feser 1. En meer kans op lekkage is volgens mij niet waar, je proefdraait het ding een aantal uur, als ie dan dicht is, issie dicht.

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-10 22:33

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Afhankelijk van de specs voor de mini-kant is een waterkoeling systeem wat high-end i7 systeem moet kunnen koelen waarschijnlijk overkill voor als de desktop kant uit staat, wat wel stroom kost enzo. Passieve onderdelen zijn echter ook niet echt ideaal omdat in een WC kast geen airflow is (tenzij je hem zo ontwerpt dat dit wel zo is)

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Pagina: 1