Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*zucht*

Op diverse fora hebben mensen geen oplossing voor dit probleem, gelukkig wist ik nog dat Tweakers bestond. Misschien dat jullie eindelijk mij kunnen helpen.

Here's the deal:

Ik heb hier Battlefield: Bad Company 2 liggen, best vermakelijk spel, maar ik wil het graag mét Anti-Aliasing kunnen spelen. Als ik ingame bij Settings -- Advanced kijk, kan ik de AA alleen maar op 1X zetten, de rest blijft een wit vlak. Geen 2X, 4X etc.

In Dx9 kan het maximaal 1X (BC2 ondersteunt alleen AA voor Dx10 en Dx11), maar dat gebruik ik niet.

Immers:

* Ik heb Vista (komt met Dx10)
* Ik heb een Radeon 4770 (ondersteunt Dx10)
* Dxdiag laat zien dat ik Dx10 gebruik
* Handmatig aanpassen in Settings.ini helpt niet (Dxversion=10 invullen)
* Ik heb de laatste drivers van mijn kaart
* Ik heb de laatste update van BC2
* Ik heb de Beta nooit gespeeld, dus die files hoef ik ook niet te verwijderen

Forceren met Catalyst levert nauwelijks iets op, ik wil gewoon ingame het AA-niveau kunnen aanpassen.
Nu draai ik op 1680x1050/High prima, alleen AA maakt die randjes een stuk mooier. AA + Medium zou ideaal zijn, maarja..

Weet er iemand hier toevallig wat er hand de hand is? Ik snap het écht niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beretta1979
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 00:04
Heb je de ini file zitten tweaken ?

PSN: Beretta1979

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beretta1979 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 16:07:
Heb je de ini file zitten tweaken ?
* Handmatig aanpassen in Settings.ini helpt niet (Dxversion=10 invullen)

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus...

verdere suggesties? :(
Modbreak:Beetje geduld hebben voor je onfatsoenlijk binnen 24u je topic omhoog schopt met een boze smiley :/

GoT is een forum voor en door vrijwilligers. Een antwoord op je vragen is een gunst, geen recht. Wil je a-la-minute service? Bel de helpesk...

[ Voor 80% gewijzigd door dion_b op 11-03-2010 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de specs van jouw machine verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 00:29:
Wat zijn de specs van jouw machine verder?
* Q6600
* 4GB RAM
* HD Radeon 4770
* 520W Coolermaster
* Asus P5K
* 500GB SATA
* Windows Vista
* Samsung Syncmaster 206BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens via de Catalyst Control Centre de AA omhoog te schroeven.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 00:51:
Probeer eens via de Catalyst Control Centre de AA omhoog te schroeven.....
Heb ik gedaan, maar dat maakt geen zichtbaar verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ook getest om in CCC je AA omhoog te schroeven en dan DX9 te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de graphics blijven echter hetzelfde.

De meeste mensen lossen het op door Settings.ini te veranderen, MSAA=0 naar MSAA=2 (4xAA), maar bij mij helpt dat ook ik niet.

Snap er geen hol van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stonedgeek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-08-2019
Da's inderdaad vreemd. Meestal helpt dat klooien in de .ini files wel (als je het goed doet ten minste :)) Bij mij helpt het ook meestal wel als ik in CCC de AA aanpas. Een reinstall van de game werkt niet? Heb namelijk wel eens gehad dan een game niet op 1920x1080 wilde, maar dat kwam omdat de installatie corrupted was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Eerste vraag die je wilt beantwoorden is of het een BF-probleem is of niet.
Kortom, probeer eens een andere game met ondersteuning voor DX10 en AA.
En kijk of het daar wel werkt.

Werkt het daar wel, dan is het tijd om BF opnieuw te installeren en anders drivers te updaten//veranderen.

Werkt het daar niet, dan is het tijd om de drivers te deinstalleren en schoon opnieuw te installeren.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is geen BF-probleem nee.

Bij Call of Duty: Modern Warfare 2 gebruik ik ook DX10, en daar kies ik ingame gewoon voor 4xAA. Draait als een zonnetje.

Ik zal zowel het spel als de drivers opnieuw installeren, maar of het gaat werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 17:29
Misschien rare vraag maar heb je ook de laatste versie van DirectX 10 geinstalleerd?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja.

DX10 wordt standaard geleverd met Vista, en ik heb voor de zekerheid nog even DirectX End-User Runtimes gedownload voor de laatste versie.

Het herinstalleren van zowel de drivers als de game helpen ook niet...

Misschien is 10.1 nodig ofzo? Ik heb Vista 32-bit Home Premium, dat heeft alleen 10.0 geloof ik. Lijkt me sterk though.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2010 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stonedgeek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-08-2019
Lijkt me inderdaad sterk dat het aan directx ligt. Mijn game pc zit niet op het internet (geen updates dus) en ik heb voor mijn 4890 Black Edition nog nooit extra directx moeten downloaden. Ook niet Bad Company 2. (al draai ik dat wel op Windows 7, maar op vista ook nog nooit meegemaakt.) Maar wat ik probeer te zeggen is: directx word altijd met het spel bijgeleverd. Word meestal op de achtergrond geupdate/geïnstalleerd tijdens de installatie procedure van het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt. En hij installeerde bij BC2 DirectX9.0c erbij.

Maar dit betekent neem ik aan niet dat DX10 gewoon genegeerd wordt en het spel Dx9 gebruikt.

Bovendien, in de Settings.ini heb ik Dxversion=auto naar Dxversion=10 gezet, en dat helpt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Heb je na 't deïnstalleren van de game én drivers (en CCC ook verwijderd?) ook even CCleaner laten draaien? Misschien staan er instellingen in je register die je over 't hoofd zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Het is wel vreemd dat bij dx9 het niet werkt vanuit ccc maar in het ati topic zeggen ze dat AA alleen in dx9 vanuit de driver kan geforceerd worden. In dx10(.1)/11 kan dit niet.

leesvoer:
Help!!!! in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."
de discussie begint met deze post en de daarop volgende posts gaan allemaal over AA toepassen vanuit ccc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:29

Mystikal

It never hurts to help!

Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 11:30:
Het is geen BF-probleem nee.

Bij Call of Duty: Modern Warfare 2 gebruik ik ook DX10, en daar kies ik ingame gewoon voor 4xAA. Draait als een zonnetje.

Ik zal zowel het spel als de drivers opnieuw installeren, maar of het gaat werken..
Ik kan me vergissen maar MW2 is toch DirectX 9c? Het is exact dezelfde engine als CoD4 en dat was ook al DX9c. Ze hebben het alleen door ontwikkeld? Wellicht een andere game proberen (crysis ofzo?)

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 23:36
Modern Warfare 2 is gewoon een DX 9 spel omdat (oa) het een consoleport is en een kleine upgrade van de oude engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Crysis heb ik niet, wel Fallout 3. Die ondersteunt ook DX10: Wikipedia: List of games with DirectX 10 support

Zal eens kijken.

En nee, ik heb CCleaner niet gedraaid, ik heb wel gekeken of er nog oude dingen van mijn vorige Nvidia kaart waren achtergebleven maar dat is niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Raar, Fallout 3 start gewoon niet meer op. Zodra ik een nieuwe campaign begin staat er 'Fallout3.exe werkt niet meer' en krijg ik een CTD, ongeacht de instellingen voor de launch..

Ik had hier bij mijn oude Nvidia kaart, die alleen DX9 ondersteunde, geen last van..
Modbreak:Hou nou eens op met je topic onnodig omhoog te schoppen :o

Heb je <24u iets toe te voegen aan je eerdere post voordat een ander erop gereplyed heeft? Gebruik de edit knop!

[ Voor 26% gewijzigd door dion_b op 11-03-2010 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 23:36
Ik zou zeggen: windows er opnieuw opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan zet ik er toch zo Win7 op. Krijg ik ook 10.1 erbij. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed nieuws, na een kleine week:

Problem solved!

Het was dus een OS issue. DirectX 10.0 was bij mij nog geïnstalleerd, ik was vergeten SP1 te downloaden nadat ik ooit een Vista herinstallatie heb moeten doen. Dat Service Pack komt dus met DX10.1, wat dus blijkbaar nodig was.

Dank voor de moeite in ieder geval. :)
Pagina: 1