nieuwe videokaart / geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 356 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:01
Mijn 8800gts 320 is momenteel aan het overlijden dus ben aan het kijken naar een nieuwe videokaart.
Ik zat zelf te denk aan een ATI Radeon HD5770 van club3d.
vinden jullie dit een goede keuze in combinatie met de rest van mijn specs?

cpu: c2d 6750
mobo: gigabyte ds3r
hd's: 2x 500gb

Tevens heb ik in mijn systeem 2gb werkgeheugen wat ik net te weinig vindt.
(2gb geil ddr2-800)

dus wil ik er graag 4gb geheugen bij, zat hierbij te denken aan:
Kingston HyperX 4 GB DDR2-800

Graag hoor ik jullie mening wat jullie van deze twee keuzes vinden.
bvd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor videokaart is het verstandig **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? eens door te nemen.
Voor het geheugen zou ik in de QVL kijken.
Deze videokaart en geheugen heb je vast om een reden uitgezocht, dus als die voldoen aan je eisen, koop die dan gewoon. Jij bent toch degene die moet beslissen wat je moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix
bedankt voor de link!

maar ik zat te denken is mijn huidige systeem geen bottleneck voor de nieuwe hardware.
en qua geheugen is het slim om weer ddr2-800 te nemen, of kan ik beter sneller geheugen nemen (ddr3-1333)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Hoe wil je DDR3 op je DS3R duwen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix
kijk, dat is de reden waarom ik het hier vroeg.
maar dat had ik zelf ook kunnen googlen;)

en de 5770 is dat een goede combinatie met mijn huidige hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Die 5770 is een prima keuze voor je systeem. Als je Windows 7 draait, 3 schermen gebruikt en gesteld bent op laag gebruik helemaal. Als dat allemaal niet van toepassing is kan je ook kijken naar een (tweedehands)4890. Is ook nog een stukje sneller.

Qua werkgeheugen snap ik je keuze even wat minder. Verschillende types geheugen mixen is vaak vragen om compatibiliteitsproblemen. Opzich is het geheugen wat je hebt gekozen prima, maar dan zou ik dus wel die andere 2GB uit je PC halen. Aan 4GB heb je momenteel toch wel voldoende, mocht je meer nodig hebben kan je altijd nog die 2GB die je had erbij prikken (en hopen dat dat probleemloos werkt). Een andere en goedkopere optie is om gewoon nog 2GB bij te kopen van het type wat je al in je PC hebt zitten :) (indien nog te verkrijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix
ik draai windows 7, en heb één 24inch monitor en het vebruik interreseert me niet :P
dus zal eens kijken naar die 4890!

verder qua geheugen ik heb nu dit setje:
http://www.alternate.nl/h...eugen&l2=DDR2&l3=DDR2-800

kan ik misschien beter dit setje erbij kopen?:
http://www.alternate.nl/h...artno=icie83&baseId=31073

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

ob3lix schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 13:52:
het vebruik interreseert me niet :P
Verbruik is natuurlijk wel belangrijk voor je voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix
Terw_Dan schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 14:21:
[...]

Verbruik is natuurlijk wel belangrijk voor je voeding.
oke, op die manier.
ik heb een 650watt voeding uit mijn hoofd gezegd,
in ieder geval genoeg om die videokaart te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix
ob3lix schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 13:52:
ik draai windows 7, en heb één 24inch monitor en het vebruik interreseert me niet :P
dus zal eens kijken naar die 4890!

verder qua geheugen ik heb nu dit setje:
http://www.alternate.nl/h...eugen&l2=DDR2&l3=DDR2-800

kan ik misschien beter dit setje erbij kopen?:
maar terugkomend op bovenstaande opmerkingen,
iemand suggesties voor een videokaart die bij me huidige configuratie past en waar ik nog normaal mee kan gamen?
met normaal bedoel ik natuurlijk niet alles op extra high, maar gewoon "normaal" :P
er zijn tegenwoordig zoveel videokaarten dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

en is het verstandig om een ati kaart met directx11 te nemen, of voldoet directx10 het ook nog wel een tijdje.

en kan dit geheugen draaien bij de 2gb die ik nu heb?
(wil graag 6gb om af en toe wat vm's op mijn pc te draaien)

hoor graag meer, thanks in advance :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stonedgeek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-08-2019
Een standaard HD 5770 is al redelijk krachtig hoor. Heb zelf een XFX HD 4890 Black Edition, en die is erg krachtig. Maar 4890's met een stock koeler zijn niet stil. Vooral met de overclockte versies is doe koeler erg luid. Voorbeeld: Net Battlefield bad company 2 gespeeld, ERG luid. Dus als je besluit een HD 4890 te kopen, let op die koeler. Of houd er rekening mee dat ie niet stil is. Een HD 5770 is daarentegen veel stiller en zuiniger, en verslaat een 4870. Of jij al directx 11 nodig hebt kan ik niet zeggen, hangt ervan af wat voor games je speelt. Qua geheugen denk ik ook dat je beter geen verschillende soorten moet gaan mengen. Het G.E.I.L geheugen dat je hebt uitgekozen heb ik zelf ook, en is erg fijn... Maar of het met je huidige RAM gaat werken kan ik niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix
oke, dat is informatie waar ik wat aan heb.
een al te luide koeler is ook niet echt plezierig.
dus een overclockte 4890 zal het niet worden.

de 5770 staat mij dus meer aan.
ik weet niet of nvidia nog goede alternatieven heeft qua prijs/kwaliteit verhouding.

dat geheugen zal ik dan maar op de gok aan moeten schaffen en hopen dat het samen gaat met mijn huidige geil geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stonedgeek
Volgens mij heeft Nvidia op het moment niks voor je in de aanbieding. Alleen te dure (en oude) GTX kaarten, of de GT kaarten die niet snel genoeg zijn (meer vervanger voor geforce 9600gt-9800gt). Ik ben geen ATI fanboy, maar mijn reactie gaat er aardig op lijken zo :D

Wat betreft geheugen: Het is op eigen risico, er is een kans dat het werkt. Heb zelf al vaker verschillende types naast elkaar gezet met succes, maar heb ook wel eens gehad dat het niet wilde. Als het niet werkt heb je in ieder geval 4GB :) dan kan je er altijd nog 4GB bijzetten.

Offtopic: mijn oplossing voor mn luide HD 4890 is simpel: Logitech z-5500 :D Gewoon vuur met vuur bestrijden (of beter gezegd: herrie met meer herrie)

Hoop dat je tot nu toe wat hebt aan mn hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutjes
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:45
nvidia heeft op 't moment niets interessants alleen maar te dure remake's van oude kaarten
binnekort komen daar de nieuwe direct X 11 kaarten uit maar die zullen wss duurder zijn als die van ATI
maar die zijn nog niet uit en als 't haast doet ga voor 'n ATI kaart

Edit:als je geld over hebt :P ga dan meteen voor een 5850
maar die 5770 kun je perfect mee gamen

[ Voor 15% gewijzigd door lutjes op 10-03-2010 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix
ik denk dat het de 5770 van club 3d wordt in combinatie met die 4gb geil geheugen;)
dan hoop ik met dat systeem weer een jaartje vooruit te kunnen en is het probleem met mijn defecte 8800gts ook weer opgelost.

thanks voor de info, ik hoop dat ik zo een goede keuze gemaakt heb :P

offtopic: een beetje lawaai van koelers kan ik ook nog wel vedragen.
heb de logitech x 540, maar dat is niets vergeleken met jouw setje!
maar ach, ik ben er tevreden mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix
@lutjes, een 5850 vindt ik persoonlijk te duur en past denk ik ook niet bij de rest van mijn specs.
goed om te weten dat ik met de 5770 ook prima kan gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutjes
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:45
daar zit ook wat in want dan word iets anders de bottleneck en heb je niets aan een zo'n dikke videokaart
maar de 5770 is perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stonedgeek
Dan denk ik inderdaad dat het duidelijk is. Een HD 5770 is de beste keuze voor jou. Er is ook wel een stap tussen 5770 en 5850, de 5830. Maar volgens deze test: reviews: ATI Radeon HD 5830: AMD sluit de rijen is ie niet fantastisch. Maar om je toch voor de volledigheid maar alle opties te geven dacht ik deze ook maar in de vergelijking te gooien... Ik denk dat iedereen het wel eens is met een 5770.

Club3D is wel een goede keuze, al ervaring met 2 kaarten. Nooit problemen mee gehad (niet dat dat alles zegt, maar toch) Een 5770 word ook aangeraden voor budget game pc's, dus daarmee zit je meer dan prima.

Alweer offtopic 8)7 : Herrie van fans kan ik ook zeker tegen. Je gaat er langzaam aan wennen. Had veel op internet gelezen over mijn kaart, dus had het verwacht. Ben trouwens begonnen met een x 530 setje, dus heb wel enig idee hoe jouw x 540 klinkt. Leuke set hoor. Een z-5500 is eigenlijk wel erg extreem :D (maar stiekem toch kicken... vooral als ie (te) hard staat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:25
32-bit of 64-bit?

Met 32-bit heb je sowieso niets aan meer dan 4GB geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De techfora van GoT zijn voor discussie over technische zaken, niet voor aankoopadvies. Daarvoor kun je bij de Best Buy Guides terecht, zie hier: [BBG] Best Buy Guide topicoverzicht

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.