PC + welke Videokaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 449 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal, ik ga een PC kopen, maar ik zit te denken over een andere videokaart. want in al mijn PC's was de videokaart altijd de zwakste schakel en dat wil ik nu niet zo laten zijn.

de twee kaarten waar ik tussen twijfel:
ATI Radeon HD5750,1GB
GeForce GTS250/DI,1GB

maar welke hiervan wil ik nou hebben? de ATI heeft Dx 11, en dat is misschien handig aangezien er Windows 7 op komt. maar de Nvidia kaart heeft 256-bit en de ATI 128... en op dat moment raak ik helemaal de weg kwijt.

hier maak ik een lijstje van:

Herrie: beetje geluid is niet erg, geen stofzuiger
Overclocking: hoeft niet, geen idee wat het betekent
prijs: maakt niet veel uit
Resolutie: ik ga 'm waarschijnlijk lopen op 1280x1024.
stroomverbruik: heb ik al gecheckt, GTS250 gebruikt meer stroom, heb ik een nieuwe voeding voor nodig.
SLI/Crossfire: WTF? o.o
Prestaties: zo hoog mogelijk natuurlijk :+

andere specs van m'n PC:

Intel Core i7 920 4x2,66 GHz met 8MB cache + stille Intel koeler
Moederbord Asrock X58 Extreme met Intel X58 chipset, DDR3, SATA2 en PCI-E 16x
6 GB DDR3 1333 MHz 3x2GB
DVD±RW NEC 5240S, 22x dual layer
1TB Samsung F3 SATA2
Videokaart: ATI HD4650 1GB PCI-E
500W voeding

oh ja, ik ben nieuw hier, dus als ik dit topic verkeerd heb geplaatst wijs me daar ff op, dan doe ik het de volgende keer beter :)

Edit: WTF, dit forum is snel! :D

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2010 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribledragon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 07:17
Het is misschien een idee om je hele wensenlijst met alle onderdelen die je in gedachte hebt inclusief je budget te posten in het BBG gamesysteem topic maart.

Anders is het van belang wat de andere onderdelen in je systeem zijn. Het op het moment algemeen heersende idee is dat ATI een hogere bang for buck heeft. Maar check de voor jou van belang zijnde benchmarks. Kijk welke de beste prestaties levert bij de games die jij wilt spelen.

Samsung R710 Q9000 geforce 130m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
lijkt me verstandig voor een goed oordeel om even erbij te posten wat de rest van je pc voor specificaties heeft, wat voor resolutie je monitor heeft en welke spellen je erop wilt gaan doen.

als ik moet kiezen tussen die 2 kaarten, ga ik voor de 5750

hier een mooie review van de kaarten:
http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-hd-5770,2446.html

let wel, deze is van 13 okfober, vlak na de release van de 5 serie van ati, drivers zijn ondertussen wat beter geoptimaliseerd, dus het verschil is alleen maar groter geworden.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:05

Herman

FP ProMod
Ik heb onlangs een XFX GTS 250 gekocht. Ik had dezelfde afweging. De GTS 250 is qua prestaties iets slechter dan de hd 5750 maar er zitten ook wat voordelen aan. Allereerst zit er een doorproefde chip in; de g92. Deze is erg stabiel gebleken al vanaf de 8800 gts. Daarnaast draaien een paar games zoals UT3 beter op een GPU met PhysX.
Alleen het ontbreken van DirectX 11 kan met het oog op de toekomst nadelig zijn. Al zijn er nog niet veel games die daar gebruik van maken.

Edit:
500 watt is voldoende voor beide GPU's. Al is het merk wel belangrijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Herman op 09-03-2010 22:26 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Imo vallen voor jou pc beide kaarten af.

5770 is de lichtste kaart die je gaat wensen.
en eigenlijk wil je ook wel voor iets als een 5850 sparen, maar das op de vermeldde resolutie voorlopig wel aardig verkill, idd het is niet de bedoeling zo lukraak topics te openen zonder te zoeken, maar ik ben geen MOD dus reageer gewoon hoe het mij blieft :)

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laeh
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-06 22:57
Het hele systeem vraagt eigelijk wel minimaal een HD5770, maar dat ligt ook aan waar je de pc voor wil gaan gebruiken, voor veel gamen of andere virtueel zware aplicaties zou ik een betere videokaart kopen, als je hem voor internet, office en andere lichte dingen gaat gebruiken is een goedkopere videokaart goed genoeg. Bijv de 5750 voor internetten en af en toe een spelletje en de HD 5850, 5870 voor veel zware games.
Over de voeding hoef je je geen zorgen te maken, als het maar een a-merk is als bijvoorbeeld Cooler Master, OCZ of Antec

[ Voor 12% gewijzigd door Laeh op 10-03-2010 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dus jullie zeggen eigenlijk allemaal dat ik die 5750 in ieder geval niet moet nemen. dan ga ik toch voor die GTS250, want hier http://www.firingsquad.co...50_performance/page10.asp blijkt ie met zo'n beetje elke game hoger te scoren.

en ja, ik ga hem voor zware games gebruiken. en als jullie zeggen dat die kaarten te klein zijn, welke stellen jullie dan voor? ik heb de ATI HD5850 meerdere keren horen vallen, en daar ben ik nu naar aan het kijken :P

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2010 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 18:45
Je leest toch duidelijk verkeerd.

Iedereen geeft aan dat beide videokaarten te zwak zijn in vergelijking met je hele systeem. (Je hebt / koopt één van de beste processoren van het moment en wil daarbij een low-budget kaartje doen dit is totaal uit verhouding)

Je moet dus even duidelijk hier formuleren wat het doel van jou pc gaat zijn.

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad. "Welke ... moet ik kopen?"-topics zijn hier sowieso niet de bedoeling, maar hebben al helemaal geen zin als je niet leest wat mensen schrijven (namelijk dat in dit geval geen van beide van de alternatieven voldoet voor wat jij ermee wilt).

Trouwens, ook al genoemd maar nog steeds relevant (en plek om verder te kijken):
[BBG] Best Buy Guide topicoverzicht

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.