Toon posts:

HTPC maken

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik gebruik nu al een tijdje een Linksys KISS 1600 en op wat nukken na werkt hij prima en wil ik hem doorverwijzen naar de slaapkamer en voor in de woonkamer iets geheel anders.

Ook wil ik graag weer een web/file/mail/ftp servertje 24/7 draaien en het leek me handig om dit te combineren met een HTPC want de rekenkracht hoeft ook voor zo'n servertje niet echt hoog te zijn.

Een paar wensen:

Opslag 2-4TB
Veel geheugen
zuinig en koel
stil
aansluitingen voor USB
cardreader
DVD of Blueray speler
Optical out Audio 5/6/7.1
Radio
(HD)TV opnemen

En dan natuurlijk de bediening, hoe kan ik met een afstandsbediening muziek, films of radio bedienen? En kan hij dan bv het radiostation of spelende nummer weergeven zonder de tv aan te zetten?

Toegang tot de server kan via remote desktop of iets dergelijks en wil ik in een VMware image laten draaien.

Graag advies..

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-12 23:25
begin hier eens: [BBG aanschaf] HTPC januari 2010

er wordt wel verwacht dat je zelf ook wat research doet.
Verder zou ik de htpc nooit ook server laten zijn, de herrie van alle harddisks en het constante aan zijn in de woonkamer, ik moet er niet aan denken.. maar dat is mijn mening. Ik zou gewoon alles streamen over je netwerk en je server/nas ergens anders neerzetten, in de meterkast bv.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al redelijk wat research gedaan maar loop tegen de genoemde vragen aan.. er is zooo veel.

2 of 3 harddisken krijg ik nog wel stil hoor.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:02

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica