Te zwakke voeding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thenapster
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-06 17:36
Ik heb een probleem met mijn computer. Ik heb een nieuwe videokaart geinstalleerd. Een gigabyte HD2600xt (GV-RX26T256H). Ik had eerst een Ati x1650 pro. Nu start mijn computer niet op en geeft hij piepjes dat er geen vga kaart aanwezig is. Af en toe doet hij het een tijdje wel. Moet ik een sterkere voeding hebben? Overige specs;

Intel core2duo e6600
Asus p5k-e wifi/ap
1 Sata hd
1 dvd drive
Voeding; Trust Power Master Low Noise PW-5150
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08 20:13
Waarschijnlijk wel. Een HD2600XT trekt nogal wat stroom.
Je gaat het waarschijnlijk niet redden met dat B-merk 370 watt voedinkje.

Deze is niet al te duur: pricewatch: OCZ StealthXStream 500W

[ Voor 75% gewijzigd door michaelmou op 09-03-2010 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thenapster
michaelmou schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 11:49:
Waarschijnlijk wel. Een HD2600XT trekt nogal wat stroom.
Je gaat het waarschijnlijk niet redden met dat B-merk 370 watt voedinkje.

Deze is niet al te duur: pricewatch: OCZ StealthXStream 500W
Zou het ook met deze lukken http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=337116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:09
Voorkom jezelf nou gewoon heel wat onnodig risico (& ellende) en kijk naar merken als:
-antec
-coolermaster
-corsair
-enermax
-thermaltake
-zalman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08 20:13
En OCZ niet te vergeten. Deze hoort ook in het rijtje met A-merk voedingen.
Waarschijnlijk wel, maar A-merken blijven goed. B-merken gebruiken gewoon troep in hun kastjes.

Nog een paar:
- pricewatch: Silverstone Strider Essential 500W
- pricewatch: Gigabyte Superb 550P
- pricewatch: Cooler Master Extreme Power Plus 460W
- pricewatch: Sharkoon SHA550-12A
- pricewatch: be quiet! L7 530W

[ Voor 107% gewijzigd door michaelmou op 09-03-2010 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07 13:15
Laten we nou niet te hard van stapel lopen. Je bent van een high-end kaart naar een low-/mid-end kaartje van een nieuwere serie gegaan. Ik kan op het moment even niet het verbruik van de kaarten checken, maar het zou me zeer verbazen als de 2600XT meer verbruikt. Zoek eens op google naar HD2600 XT TDP en X1950 Pro TDP. Je kunt het ook even navragen in het "welke voeding heb ik nodig" topic.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 15:49

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

michaelmou schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 13:10:
En OCZ niet te vergeten. Deze hoort ook in het rijtje met A-merk voedingen.
Antec, Corsair, Enermax, Nexus en Seasonic zijn eerder AAA-merken, en be quiet!, Cooler Master, OCZ of Zalman 'gewone' A-merken.

Verder zal het me verbazen als dat systeem meer dan 250W nodig heeft, maar Trust is nou niet een van de beste merken. Ik zou dus een betere voeding kopen.
Meer dan een 350W-voeding voor dit systeem is echt overkill, dus deze zou prima moeten voldoen.
Voor vragen over de aanschaf van voedingen moet je verder bij Welke voeding heb ik nodig? Deel 24 zijn.

[ Voor 46% gewijzigd door Ghost Dog op 09-03-2010 13:58 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:02
Depep schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 13:50:
Laten we nou niet te hard van stapel lopen. Je bent van een high-end kaart naar een low-/mid-end kaartje van een nieuwere serie gegaan. Ik kan op het moment even niet het verbruik van de kaarten checken, maar het zou me zeer verbazen als de 2600XT meer verbruikt. Zoek eens op google naar HD2600 XT TDP en X1950 Pro TDP. Je kunt het ook even navragen in het "welke voeding heb ik nodig" topic.
Ik zou sowieso een goede voeding voor je pc regelen. Er staat 230V met 16A achter, ruim voldoende om een brandje te veroorzaken. Om merken als Trust en Sweex te gebruiken is vragen om problemen, al niet omdat de spanning niet stabiel is bij hogere vermogens waardoor al je harde schijven eraan gaan, of hij stopt ermee en neemt je halve pc mee naar de hardware hemel.
Ghost Dog schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 13:53:
[...]

Antec, Corsair, Enermax, Nexus en Seasonic zijn eerder AAA-merken, en be quiet!, Cooler Master, OCZ of Zalman 'gewone' A-merken.
Antec heeft anders behoorlijk wat brakke voedingen gemaakt (denk aan Smartpower, welke wel is een rookwolkje wilde geven...
Kan ik van Zalman niet zeggen. Dus dat Antec AAA is en Zalman A is een beetje kort door de bocht.

[ Voor 21% gewijzigd door Jim423 op 09-03-2010 14:08 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Jim423 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 14:05:
Antec heeft anders behoorlijk wat brakke voedingen gemaakt (denk aan Smartpower, welke wel is een rookwolkje wilde geven...
Kan ik van Zalman niet zeggen. Dus dat Antec AAA is en Zalman A is een beetje kort door de bocht.
Dat is ondertussen alweer een tijdje geleden, en Antec voedingen zijn nu echt wel in orde. Als je naar de aanbevolen voedingen kijkt op SPCR, worden de Antecs als beter getest dan de Zalmans.
De laatste doen het meestal wel aardig, maar niet echt super.

Van SPCR:
Zalman ZM460-APS
Based on the Fortron Green but with a better quality fan, this is the quietest PSU from Zalman yet. Pretty high efficiency, good cooling, and low noise to >200W load on our test bench make it a reasonable alternative to other top quiet recommendations. Reviewed $90~100. April 5, 2005.
Zalman ZM1000-HP
It's a 1000W PSU, and it's quiet enough to take on all comers. It starts at ~20 dBA@1m and stays under 30 dBA till around 600W load. We never thought we'd say it, but it's a kilowatter that even silencers would like. Electrical performance is not tops, however, and efficiency could be better. Reviewed. Dec 20/08.
Verder zeggen ze in de conclusie van de review van de ZM460-APS:
It should also help overturn the relatively poor reputation of Zalman's past power supplies.
Over Antec zeggen ze dit:
Antec Signature 650 (and 850)
Innovative new two-board design for improved cooling with an 80mm in-line fan, superb build and component quality, Antec's first collaboration with Delta Electronics is one of the most interested PSU to come along in years. It's also highly efficient and very quiet. Reviewed. Dec 20/08. Note: The 850 was not reviewed, but we know from hands-on experience that it has the same qualities as the 650.
Antec CP-850
An innovative PSU with 120mm in-line fan only compatible with three large Antec cases, the CP-850 is just about as quiet as the Nexus Value 430 at lower power, stays extremely quiet and cool in those cases to >600W, with exactingly clean, regulated voltages lines at a price that's a pittance for such quiet, abundant, performance. Reviewed Sept 08/09
Beide Antecs staan daarom ook in de 'SPCR EDITOR'S CHOICE POWER SUPPLIES', en de Zalmans in de 'SPCR RECOMMENDED POWER SUPPLIES'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie weten dat Antec zelf geen voedingen maakt? Maar inkoopt? Dat er maar iets van 5 makers van computer voedingen zijn?Dus dat sommige series van goeie makers komen als Seasonic? En dat als er bout voedingen gekocht worden van een bout merk, je dus ook bout voedingen krijgt(OCZ bijvoorbeeld, daar weet je in de zelfde serie niet waar ze gekocht zijn :S, meestal niet erg best). Antec koopt tegenwoordig bij de high end voedingen Seasonic of CTW. Dat zijn goeie makers. Ik ben het wel eens: Weg met die trust.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2010 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 14:26:
Jullie weten dat Antec zelf geen voedingen maakt? Maar inkoopt? Dat er maar iets van 5 makers van computer voedingen zijn?Dus dat sommige series van goeie makers komen als Seasonic? En dat als er bout voedingen gekocht worden van een bout merk, je dus ook bout voedingen krijgt. Antec koopt tegenwoordig bij de high end voedingen Seasonic of CTW. Dat zijn goeie makers. Ik ben het wel eens: Weg met die trust.
Dit geldt voor veel fabrikanten. Ook voedingen van Corsair komen vaak bij Seasonic weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, corsair voedingen zijn ook Seasonic en/of CTW. Daarom is het zo moeilijk om te zeggen Merk A == goed, merk b== Slecht. Je moet naar individuele voedingen kijken en hun OEM.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2010 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Dat is waar, maar overall kan je in mijn ogen wel zegen dat fabrikant A in het algemeen goed spul maakt, en fabrikant B troep, ook omdat fabrikanten meestal een paar vaste OEM's hebben.
Elke fabrikant maakt wel eens fouten, dus moet je inderdaad toch altijd naar reviews en ervaringen kijken van het specifieke product, maar in tegenstelling tot een paar jaar geleden kan je daarom volgens mij nu wel zeggen dat Antec goede voedingen maakt, en zeker de voedingen die gereviewd zijn op SPCR komen uitstekend uit de bus.

(Trust en Sweex vallen dus onder categorie B: troep)

[ Voor 13% gewijzigd door Ghost Dog op 09-03-2010 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thenapster
Ik ben eruit. Ik ga de volgende voeding bestellen;
Be quiet! Pure Power BQT L7-430W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thenapster
Ik heb de nieuwe voeding aangesloten en hij werkt nog steeds niet!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kompaan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
Dan lijkt het er sterk op dat het gewoon de videokaart zelf is. Aangezien de PC het nog goed deed met de vorige graka...

Is er een mogelijkheid de kaart te testen in een andere computer voor de zekerheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thenapster
Hij werkt nu. Alleen de manier waarop de kaart in de pci-e bus zit zorgt ervoor of de kaart werkt of niet. Als ik hem normaal vastschroef werkt hij niet, maar alsik hem zelf een beetje optil en niet vastschroef werkt hij wel. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de slot al eens schoon gemaakt?
Pagina: 1