De pc waarop ik werk heeft er al wel meer last van gehad, maar vandaag was het veel erger dan normaal. Na een dik uur booten en rebooten, startup recovery (dat volgens mij en volgens de summary niets heeft gedaan) en heel de zooi is hij eindelijk weer stabiel, en kan ik rustig werken zonder blue screens.
De PC:
Windows 7 Professional, gedowngrade van Ultimate (MA3D bleek plots enkel nog keys voor Pro uit te delen)
Intel Q9550 @ stock
2 * 2 GB RAM, ddr3 Kingston 667 MHz
nVidia GTX 280
750 watt zalman voeding (meer dan genoeg dus)
Het probleem:
Random blue screens, meestal in het begin van de dag. Gaat van gewoon blue screen zonder zinnige info, SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION, PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA, tot 'hard error ntblabla.dll'.
Geen touw aan vast te knopen dus. Het gekke is dat ik altijd na x aantal blue screens, gewoon kan booten en een hele dag kan werken zonder het minste probleem. Alsof de boel moet warmlopen. Ik typ deze post nu trouwens ook vanop de beruchte pc, en heb een sterk vermoeden dat hij de hele dag weer braaf zal zijn, na tot een kwartier geleden me het bloed vanonder de nagels gehaald te hebben door een uur lang niets anders te doen dan crashen.
Wat heb ik gedaan:
windows update is in orde
schijfcontrole ok
Windows memory diagnostic 3 dagen lang laten lopen, no probs
Temps lijken ook ok, zeker niet meer dan 60 graden voor de CPU
Een nVidia demo gedraaid wanneer hij braaf was, geen problemen.
Memtest86 ga ik nog doen, moest die van Windows niet deugen.
Ik weet het echt niet met dit ding, ik kan hier ook niet elk component apart beginnen te vervangen want ik moet hier nuttig werk doen, en dat is niet pc's herstellen
De PC:
Windows 7 Professional, gedowngrade van Ultimate (MA3D bleek plots enkel nog keys voor Pro uit te delen)
Intel Q9550 @ stock
2 * 2 GB RAM, ddr3 Kingston 667 MHz
nVidia GTX 280
750 watt zalman voeding (meer dan genoeg dus)
Het probleem:
Random blue screens, meestal in het begin van de dag. Gaat van gewoon blue screen zonder zinnige info, SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION, PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA, tot 'hard error ntblabla.dll'.
Geen touw aan vast te knopen dus. Het gekke is dat ik altijd na x aantal blue screens, gewoon kan booten en een hele dag kan werken zonder het minste probleem. Alsof de boel moet warmlopen. Ik typ deze post nu trouwens ook vanop de beruchte pc, en heb een sterk vermoeden dat hij de hele dag weer braaf zal zijn, na tot een kwartier geleden me het bloed vanonder de nagels gehaald te hebben door een uur lang niets anders te doen dan crashen.
Wat heb ik gedaan:
windows update is in orde
schijfcontrole ok
Windows memory diagnostic 3 dagen lang laten lopen, no probs
Temps lijken ook ok, zeker niet meer dan 60 graden voor de CPU
Een nVidia demo gedraaid wanneer hij braaf was, geen problemen.
Memtest86 ga ik nog doen, moest die van Windows niet deugen.
Ik weet het echt niet met dit ding, ik kan hier ook niet elk component apart beginnen te vervangen want ik moet hier nuttig werk doen, en dat is niet pc's herstellen
[ Voor 1% gewijzigd door Bob op 10-03-2010 09:13 . Reden: type geheugen ]