Toon posts:

hardeschijf kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 289 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik krijg bij een pc van mij de melding no boot device found nu denk ik zelf dat de hardeschijf kapot is ben er zelf nog even mee bezig geweest en krijg nu de melding :

STOP: c0000221 {onjuiste controlesom kopie]
Kopie ole32.dll is mogelijk beschadigd. De controlesom van de header komt niet overeen met de berekende controlesom.

Weet iemand wat dit betekent en weet iemand of inderdaad de hardeschijf dan kapot is?

• BlueLed
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-01 12:47
Start de computer wel op nadat je in de bios bent geweest? In dat geval zou je even HDtune kunnen downloaden en laten testen op bad sectors. Of de schijf even in een andere computer hangen en hetzelfde doen. Dan kun je in ieder geval testen of dat het probleem is.
En anders natuurlijk even in de bios kijken en daar je boot devices even nalopen.

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
voeding checken, voltlijnen checken, waterkoeling checken, slipstreamen windows cd, service packs checken, voltage geheugen checken, processor overclock checken.

Wat heb je zelf al gedaan?????????

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:31
Geef op z'n minst het merk en type van de hd aan, hier kan toch niemand wat mee? Maar kijk op de site van de fabriaktn voor een diagnostisch tooltje, deze zijn bijna altijd wel te krijgen in de vorm van een bootdisk/cd, zodat je buiten Windows om je hd kan testen.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Voor dit soort dingen is nu juist de faq opgesteld. Lees dat stukje eens goed door, daar staan genoeg tips en truuks in om dit soort dingen te achterhalen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.