Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphs creature
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-12-2021
een (goede) zondag!

ik heb een groot probleem met mijn pc waar ik de source niet van kan achterhalen.
let me explain..

gister avond trof het mij, ik zat een serie te kijken op mijn pc en plots viel het beeld weg bleef het geluid hangen en deed me pc niks meer, het leek als of mijn pc was uitgevallen maar de koeling en dergelijken bleven toch draaien. na wat software matig gepuzzel en een aantal voorvallen van spontaan uitval, ging ik het hardware matig bekijken. want in sommige gevallen begon de fan van mijn vid kaart ( 8800 gts) niet te draaien. na wat stof verwijdering en contact checks, weer geinstaleerd. de fan draaide maar na een aantal minuuten viel het systeem weer op zijn kont. heb nog geprobeert om het systeem puur in bios te laten draaien maar daar gebeurde exact het zelfde.

met een chagerijnig hoofd maar naar bed gegaan, na wat piekeren toch nog even mijn ddr gecheckt mijn hdd's maar dat mocht allemaal niet baten.

deze ochtend. dacht ik met een fris hoofd weer het probleem aan te pakken. maar nu weigert de fan dienst en komt er ook totaal geen beeld, dus lijkt mijn hele vid kaart dienst te weigeren.
tot slot nog even een hele oude vidkaart aangesloten om te kijken of dat wel een signaal kon aanstuuren om iedergeval iets van een bios scherm te zien oid.
maar dat mocht ook niet baten.
en daarom deze twijfel.

maar nou is dus een beetje de vraag is het mijn moederbord die de communicatie weigert, of is gister avond mijn 8800 gts in zijn sterfbed gaan liggen?

ik hoop dat jullie wat ideeen hebben of optie's die ik nog af kan gaan.
alvast bedankt voor de hulp!!

MVG Ralph.

system specs:
mobo: p5n32e -sli
procc: intel duo core T6600
ddr: 2 gb ddr 2
vid: 8800 GTS

[ Voor 6% gewijzigd door Ralphs creature op 07-03-2010 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 13:43
Wat voor oudere videokaart? Vraagt deze (ook) veel van je voeding?
Kan je een andere voeding proberen?

Hoe heb je precies je RAM en HDDs gecheckt? Je kunt ze in dit geval het beste in een andere PC testen met MemTest+ en HDTach, bijvoorbeeld. De kans dat dit probleem aan je HDD ligt is alleen vrijwel uitgesloten.

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphs creature
bedankt voor je reactie alvasT!

het betreft een wat oudere video kaart die geen voeding nodig heeft. kan het exacte type niet achterhalen.
de fan van mijn 8800gts werkt niet meer, als ik mijn pc aanzet zie ik dat de fan een klein stootje krijgt maar daar blijft het bij. verder gebeurt er niks. ik denk niet dat het me ram of hdd is aangezien mijn vid kaart echt kuuren vertoond. maar of dit kan komt door dat mijn vid kaart defect is of er een defect zit in mijn moederbord kan ik alleen uitsluiten door nog een ( nieuwere) vid kaart te proberen. of jij/iemand heeft nog een ander idee. ik zal in iedergeval om het uit te sluiten mijn ram geheugen testen in een andere pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Draaien je fans van het moederbord ook maar heel even of doen die het gewoon? Ik heb een heel klein beetje het vermoeden dat je mainbord overleden is.... Ik zie dat er geen fans op zitten maar kijk eens naar je processorkoeler?

By the way, test je vid. kaart ook even op een andere PC. Eerst ff controleren of hij geen brandlucht geeft. Het lijkt me dat dat zonder probleem te testen moet zijn.

[ Voor 46% gewijzigd door marquis op 07-03-2010 16:54 . Reden: Update............^....................^....................^....................^ ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiRiVi
  • Laatst online: 19-01-2021

PiRiVi

TRX FTW

2 kennissen van mij hebben ook zeer recent te maken gehad met een werkweigerende 8800GTS. Vlak na elkaar deden de kaarten helemaal niets meer...
De symptomen waren hetzelfde, screenfreezes en daarna helemaal geen prik meer.

Heb jij de kaart kort nadat hij uitkwam aangeschaft? Zij wel...

Ik realiseer me dat dit verhaal voor jou niet perse van toegevoegde waarde hoeft te zijn, maar het valt mij wel op.

Zoals Philips vroeger express een zwakke plek in zijn gloeilampen bouwde, dat zou toch niet kunnen gelden voor GPU's?

Kan het mij eerlijk gezegd niet voorstellen, maar het is wel erg toevallig...

Meer ontopic, misschien moet je nog even een modernere GPU lenen van iemand om e.e.a. te testen.
Als ook die niets doet, dan kun je je aandacht verleggen naar MoBo / Voeding, vooral die eerste...

:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Mocht je na testen er toch uitkomen dat het je videokaart is, neem dan nog even een kijkje in dit topic: Het doodgaan van G80GTX/Ultra kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphs creature
mensen bedankt voor het advies. maar so far so good. want het probleem heeft zich op best bizarre wijze verholpen. let me explain.

ik heb een vidkaart getest van een maat. die deed ook niks. poging 2 was een geleende voeding. ik sluit de voeding en wat denk je het probleem is verholpen. ik dus in onbegrip omdat de rest van mijn pc wel goed werd aangestuurd door me voeding. ik nog even de oude voeding aansluiten en warempel! het probleem doet zich zelfs dan neit meer voor. nu draait mijn pc zo'n 3 uur weer stabiel. en is het probleem opgelost.. al weet ik niet hoe.

in iedergeval bedankt voor het advies!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taeke18
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-08 15:56
Ralphs creature schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 19:58:
mensen bedankt voor het advies. maar so far so good. want het probleem heeft zich op best bizarre wijze verholpen. let me explain.

ik heb een vidkaart getest van een maat. die deed ook niks. poging 2 was een geleende voeding. ik sluit de voeding en wat denk je het probleem is verholpen. ik dus in onbegrip omdat de rest van mijn pc wel goed werd aangestuurd door me voeding. ik nog even de oude voeding aansluiten en warempel! het probleem doet zich zelfs dan neit meer voor. nu draait mijn pc zo'n 3 uur weer stabiel. en is het probleem opgelost.. al weet ik niet hoe.

in iedergeval bedankt voor het advies!!
ik heb dit probleem ook gehad, als je voeding non stop op zijn piek stroom zit daalt zijn preformance, je kunt nog wel zo goed je best doen dan maar verder dan fans laten draaien komt hij dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphs creature
goede morgen. nou het houd niet op...na een aantal dagen stabiel draaien, krijg ik dus de melding dat windows niet normaal kan opstarten. en kom ook niet in de safemode of elke andere optie. want na het laadscherm komt er een mili seconden een BSOD en restart mijn pc. ik kan het helaas ook niet lezen want het is te snel weg. ik dacht eerst dus met mijn vidkaart prob dat het mijn mobo kon zijn.. heb nu windows cd een windows fix uitgevoetrd. heeft niet geholpen ddr verwisseld en weer de voeding ff gecheckt maar niks helpt.. alle advies is welkom. en zou dit uberhoubt me mobo kunnen zijn??

heb nu het bericht kunnen lezen en dat is Unmountable_boot_volume

heb daarna de fixmbr methode geprobeert maar dat mocht neit baaten..

[ Voor 10% gewijzigd door Ralphs creature op 14-03-2010 13:22 ]

Pagina: 1