Scarlet No Limit - Snelheid

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evangael
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Graag even een oproep naar mede-tweakers die ook Internet verkrijgen via de ISP Scarlet met voorkeur het No Limit abonnement.

Sinds reeds is mijn snelheid gedaald van 8.82 Mb/s naar 1.42 Mb/s. Dit heb ik geverifeerd op zowel speedtest.net en zijn consorten.

Huidige snelheid:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/739713141.png

Snelheid op 22 Juni 2009:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/501195874.png

Onafhankelijk van het einddoel (Amsterdam, Mechelen, ...) blijft dit stabiel op 1.4 Mb/s (of 1416 Kbps).
Mijn modem rapporteerd de volgende synchronisatiewaarden en wordt geverifeerd door Scarlet zelve:

Status: Up
Downstream Rate: 9020 Kbps
Upstream Rate: 509 Kbps

Het bovenstaande klopt: 9020 Kbps = 9.02 Mbps = 1.1 Mb/s

Waarom meld speedtest.net deze waarden t.o.v. van de 8.82 Mb/s op 22 Juni 2009. Ik gebruik deze datum als referentiedatum maar heb ik het jaar 2009 onnoemelijke keren gebruik gemaakt van speedtest.net en telkens 8.82 Mb/s als eindresultaat terug gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Je zegt niets over een modem reset. Dat wel geprobeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evangael
  • Niet online
Saturnus schreef op zondag 07 maart 2010 @ 00:28:
Je zegt niets over een modem reset. Dat wel geprobeert?
Jazeker, geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 19:00
Wat zegt het AV over No-Limit? want nu kun je je nergens op beroepen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als dit over Scarlet België gaat: er wordt 12/1 Mbps geadverteerd, je weet dat het laatste screenshot daar dicht bij in de buurt komt?

Ik heb gelijkaardige snelheden btw, zelfde abo. Nooit anders geweest.

[ Voor 5% gewijzigd door Borromini op 07-03-2010 12:28 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Borromini schreef op zondag 07 maart 2010 @ 12:27:
Als dit over Scarlet België gaat: er wordt 12/1 Mbps geadverteerd, je weet dat het laatste screenshot daar dicht bij in de buurt komt?

Ik heb gelijkaardige snelheden btw, zelfde abo. Nooit anders geweest.
Het probleem is juist dat die snelheid niet meer gehaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:52
http://www2.tele2.nl/100mb.bin

Hoe snel gaat deze ? :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evangael
  • Niet online
ApexAlpha schreef op zondag 07 maart 2010 @ 12:15:
Wat zegt het AV over No-Limit? want nu kun je je nergens op beroepen,
AV = Algemene voorwaarden? Voor zover ik weet bestaat dit abonnement zelfs niet meer, zodus is er geen informatie meer beschikbaar hieromtrent. Topics zoals deze geven aan dat 20 Mbps onhaalbaar is.
Verwijderd schreef op zondag 07 maart 2010 @ 12:49:
[...]

Het probleem is juist dat die snelheid niet meer gehaald wordt.
Zeer juist.
Afbeeldingslocatie: http://img692.imageshack.us/img692/7264/speedak.png

Hij daalt af van 1 Mb/s naar +- 170 kB/sec gemiddeld.

[ Voor 43% gewijzigd door evangael op 07-03-2010 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Mijn excuses... Ik dacht dat de screenshots MBps aangaven en niet Mbps 8)

* Borromini moet niet posten met een kater

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w.l
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 31-05 23:40

w.l

evangael schreef op zondag 07 maart 2010 @ 00:25:
...

Het bovenstaande klopt: 9020 Kbps = 9.02 Mbps = 1.1 Mb/s
Het volgende klopt: 9020 Kbps = 9.02 Mbps = 1.1 MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij ben je gewoon gecapped.

Als Speedtest die afbeelding in Megabyte uitdrukt, dan ben je een flike portie omlaaggehaald. Ook je statuswaarde van je modem geeft maar aan 9MBit, dat is omgerekend 1.1MB (Megabyte) per seconde.

Je zal nooit een hogere snelheid halen want je modem is functioneel op 9Mbit. Ik denk dat je met Scarlet contact moet opnemen lijkt me.

Edit: Ook uit een ander topic:
Reden: De overname van Scarlet door Belgacom. Belgacom wil /moet(?) het netwerk van Scarlet verkopen, waardoor bestaande Scarlet-klanten momenteel overgeschakeld worden naar het "tragere" Belgacom-netwerk. Nieuwe klanten krijgen zo het "Belgacom-maximum" van 12Mbps, terwijl oude klanten in de nabije toekomst ook teruggeschakeld zullen worden naar 12Mbps. Alle andere abbonementen die 20Mbps beloven hebben dus dezelfde beperking.
12Mbit gedeeld door 8 = 1.5MB p/s. Volkomen normaal dus gezien je download-snelheid via Speedtest.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2010 03:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:57
@Jism: De waarden bij Speedtest.net zijn Megabits, vandaar ook de kleine b. TS mist een flink stukje snelheid dus.

@evangael: Hoe is je PC verbonden met je modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evangael
  • Niet online
Jimster schreef op maandag 08 maart 2010 @ 03:48:
@Jism: De waarden bij Speedtest.net zijn Megabits, vandaar ook de kleine b. TS mist een flink stukje snelheid dus.

@evangael: Hoe is je PC verbonden met je modem?
Met de kabel.
[b][message=33596421,noline]...
Je zal nooit een hogere snelheid halen want je modem is functioneel op 9Mbit. Ik denk dat je met Scarlet contact moet opnemen lijkt me.
...
Dit lijkt me de enigste oplossing. Bedankt overigens allemaal voor de hulp/suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:52
Wat een hoop verwarring hier weer :P
Het is volgens mij al duidelijk dat de snelheid duidelijk onder de maat is. Dat hij even met 1 MB/s (geen Mb lijkt me ook geef je dat aan?) begint komt door de buffer in FF zeg maar, maar daarna zakt hij echt treurig in tot 1.3 Mbit..
Wat dus weer overeenkomt met de speedtest.net. (1.42 Mbit).

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 08:03

IEF

Why so serious?

Op je intrainwaarden van ca. 9 Mbit downstream zul je ~ 900 KB/s-1000 KB/s moeten halen (vergeet ook je ATM overhead niet..).

Overigens is het niet handig om 'er maar vanuit te gaan' dat je geknepen wordt of dat het direct in je modem zit.

Als jij aangeeft dat je je modem direct met een ethernetkabel verbonden hebt met je PC, probeer dan eens een LiveCD (Ubuntu, Knoppix e.d.).

Dan kun je je eigen OS ook direct uitsluiten. Blijven de snelheden daarbij gelijk, dan is het bijvoorbeeld ook nog mogelijk dat er iets anders in je modem niet goed zit, of dat ie domweg defect is natuurlijk.

Kun je misschien nog meer statistieken uit je modem posten? (Un)corrected Errors, dat soort waarden.
Overigens zou de helpdesk je dat ook prima moeten kunnen vertellen eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evangael
  • Niet online
IEF schreef op maandag 08 maart 2010 @ 22:06:
Als jij aangeeft dat je je modem direct met een ethernetkabel verbonden hebt met je PC, probeer dan eens een LiveCD (Ubuntu, Knoppix e.d.).

Dan kun je je eigen OS ook direct uitsluiten. Blijven de snelheden daarbij gelijk, dan is het bijvoorbeeld ook nog mogelijk dat er iets anders in je modem niet goed zit, of dat ie domweg defect is natuurlijk.

Kun je misschien nog meer statistieken uit je modem posten? (Un)corrected Errors, dat soort waarden.
  • Backtrack LiveCD geeft hetzelfde resultaat.
  • Helaas geen extra informatie omtrent de statistieken. Down- en UpstreamNoiseMargin zijn ideaal.
Ik zal eens vriendelijk vragen aan de mensen van de helpdesk.

Edit: Niet altijd gemakkelijk om de meeteenheden correct te noteren, het ene toestel/applicatie rapporteert het weer anders dan de overige...(verwarring) Toch probeer ik zo concreet en duidelijk mogelijk te zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door evangael op 09-03-2010 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evangael
  • Niet online
Probleem opgelost!

Ze hebben de lijn opnieuw uitgemeten en de bijhorende waarden/configuratie nagekeken, hier de modem nogmaals 'gedefault'. Na een korte intermissie (?) aan hun kant vliegt men Internet van de ene website naar de andere!

Hoera!
Pagina: 1