Misleidende specs Scarlet "No Limit" (BE): 20Mbps onhaalbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Via deze weg wil ik mensen waarschuwen voor de misleidende reclame die Scarlet op dit moment heeft om het product "No Limit" aan te prijzen.

Op de site wordt een maximumsnelheid van 20Mbps aaangegeven. In de realiteit is de maximumsnelheid echter beperkt tot 12Mbps.
Reden: De overname van Scarlet door Belgacom. Belgacom wil /moet(?) het netwerk van Scarlet verkopen, waardoor bestaande Scarlet-klanten momenteel overgeschakeld worden naar het "tragere" Belgacom-netwerk. Nieuwe klanten krijgen zo het "Belgacom-maximum" van 12Mbps, terwijl oude klanten in de nabije toekomst ook teruggeschakeld zullen worden naar 12Mbps. Alle andere abbonementen die 20Mbps beloven hebben dus dezelfde beperking.

Vanaf augustus zal men beginnen met klanten met een triple-play abbonement (na de introductie van Scarlet TV = Belgacom TV) over te zetten naar het VDSL2 netwerk. Zij zullen de eerste klanten zijn die de beloofde 20Mbps kunnen halen. Over de situatie van de klanten met enkel een internetabbonement heeft men nog geen duidelijkheid, al staat wel vast dat deze pas op de 2e plaats zullen bediend worden.

Ik heb zelf 2 weken geleden het product besteld en ben hier pas later achtergekomen. De bovenstaande informatie is afkomstig van de klantendienst van Scarlet en de ombudsdienst Telecom. De informatie is bij hun ook makkelijk te controleren op zijn juistheid.

Op zich heb ik geen probleem met Scarlet en is de kwaliteit (en eerlijkheid) van de klantendienst voortreffelijk. Ik vind het dan ook zeer jammer dat men op zo'n misleidende wijze reclame maakt voor hun producten. Hopelijk draagt deze post/thread ertoe bij dat potentiële nieuwe klanten een keuze kunnen maken op basis van correcte informatie.

NOTE: ik zit zelf op 560m van de centrale en heb een perfect lijnkwaliteit (bevestigd door installateur van Belgacom). In theorie kan ik perfect de maximumsnelheid halen. 12Mbps is echter het maximumprofiel waarop Scarlet ADSL activeert.

Hopelijk zal deze post nuttig blijken te zijn en stel ik mij niet te veel aan...
Alvast bedankt

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2009 14:16 . Reden: onduidelijheden wegwerken & update informatie (note) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 15:18
Ik zit ook bij scarlet en heb een adsl 20Mbps abo, Echter ik haal nog niet eens de helft van de beloofde snelheid.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/499250542.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:46

Matis

Rubber Rocket

glennvho schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 14:08:
Ik zit ook bij scarlet en heb een adsl 20Mbps abo, Echter ik haal nog niet eens de helft van de beloofde snelheid.

[afbeelding]
Welcome to the real world ;) Ik haal met de contractuele-20mbps ook maar 8mbps, omdat het netwerk nog niet klaar is ofzo 8)7
Wel de volle mep betalen natuurlijk!

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
glennvho schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 14:08:

[afbeelding]
Dat kan natuurlijk ook afhankelijk zijn van de afstand naar de centrale, het is geen geheim dat je bij ADSL alleen de maximale snelheid haalt als je dicht bij de centrale zit.

Verder is het inderdaad wel vreemd te noemen dat ze adverteren met 20 Mbps maximaal terwijl ze maar 12 Mbps maximaal leveren. Ik zou zeker proberen om om deze reden een korting op je abo te krijgen. Ze leveren gewoon niet wat ze beloven.
Matis schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 14:11:
[...]
Welcome to the real world ;) Ik haal met de contractuele-20mbps ook maar 8mbps, omdat het netwerk nog niet klaar is ofzo 8)7
Wel de volle mep betalen natuurlijk!
In nederland heb je dat inderdaad vaak, dan heb je een 20 Mbps abo, maar die snelheid kan je alleen halen als je centrale al Adsl 2 geschikt is gemaakt. Als het goed is word dat echter wel duidelijk aangegeven op het moment dat je het besteld. Gelukkig worden de centrales volgens mij in redelijk snel tempo geupgrade.

[ Voor 30% gewijzigd door Woy op 19-06-2009 14:14 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb ook het No Limit abo. Ik heb het genomen omwille van de cap (1 TB) en niet omwille van de geadverteerde snelheden ;). Ik had voor de omschakeling naar het Belgacom-netwerk betere snelheden (zeker qua upload). Maar goed... Breek me de bek niet open over de monopolisten hier.

Ik haal hier 1,5 MBps down en 75 KBps up. Verre van de geadverteerde 20/1, maar als je de kleine lettertjes leest zul je heus wel merken dat ze zichzelf niet verplichten om jou de maximumsnelheid aan te bieden.

Als dat voor jou een struikelblok is, ga dan naar Telenet. Kabel garandeert je je maximumsnelheid.

Voor 30 € per maand is dit abonnement een buitenkansje vergeleken met de concurrentie in België.

[ Voor 12% gewijzigd door Borromini op 19-06-2009 14:26 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Woy schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 14:12:
[...]
In nederland heb je dat inderdaad vaak, dan heb je een 20 Mbps abo, maar die snelheid kan je alleen halen als je centrale al Adsl 2 geschikt is gemaakt. Als het goed is word dat echter wel duidelijk aangegeven op het moment dat je het besteld. Gelukkig worden de centrales volgens mij in redelijk snel tempo geupgrade.
Het klopt wat je zegt, maar bestaande klanten zullen ook teruggeschakelt worden naar 12Mbps. Een vriend van mij die in mijn stad woont, haalt momenteel een theoretisch maximum van 18Mbps (vanwege een afstand van 2,1km tot de centrale). Hij heeft hetzelfde abbo als ik heb, maar hij heeft het nog afgesloten voor de overname door Belgacom. De centrales zijn volgens mij zeker in staat om de beloofde 20Mbps te leveren. De reden om slechts 12Mbps aan te bieden is dan ook eerder van commerciële dan technische aard volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Borromini schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 14:21:
Ik heb ook het No Limit abo. Ik heb het genomen omwille van de cap (1 TB) en niet omwille van de geadverteerde snelheden ;).

Ik haal hier 1,5 MBps down en 75 KBps up. Verre van de geadverteerde 20/1, maar als je de kleine lettertjes leest zul je heus wel merken dat ze zichzelf niet verplichten om jou de maximumsnelheid aan te bieden.

Als dat voor jou een struikelblok is, ga dan naar Telenet. Kabel garandeert je je maximumsnelheid.

Voor 30 € per maand is dit abonnement een buitenkansje vergeleken met de concurrentie in België.
Als ik kies voor een ADSL-abbo, dan weet ik dat ik rekening moet houden met de afstand tot de centrale. Als ik de maximumsnelheid niet kan halen vanwege een te grote afstand tot de centrale, dan kan ik daar mee leven. Maar een belofte doen terwijl men weet dat die, zelfs onder ideale omstandigheden, niet haalbaar zijn, vind ik gewoon fout. Vandaar mijn post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Daar heb je gelijk in. Zou me niet verbazen als Belgacom dit probeert uit te melken :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
En hoe kun je de afstand tot de centrale te weten komen? Zou het wel eens willen weten aangezien ik toch in een redelijke stad woon (Gent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:46

Matis

Rubber Rocket

glennvho schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 14:49:
En hoe kun je de afstand tot de centrale te weten komen? Zou het wel eens willen weten aangezien ik toch in een redelijke stad woon (Gent).
Afbeeldingslocatie: http://www.judo-shop.nl/catalog/meetlint.jpg

Nee ff serieus, het gaat niet zozeer over de afstand, maar over het verlies op de lijn. Het verlies in dB wordt veelal in je modem aangegeven.
Dan kun je afleiden hoe goed/slecht de verbinding is...

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 15:45
(jarig!)
Je kunt je lijn tot de centrale niet meten.
dit kan alleen de service provider zelf.
lijnen liggen ook nooit recht.

heb ook een kamaraad in belgie wonen.
die kan zijn wijkcentrale uit het raam zien.
hemelsbreed zo'n 300 meter.

maar zodra men gaat meten bij de provider krijgt men 1,8 km.
en je hebt nog te maken met kwaliteit van het koper,aantal gebruikers op de koperdraad,impedantie(demping)
je hebt zoveel factoren dat je de 20Mbit wel of niet kunt halen.

maar wat in begin naar boven kwam kan ook inderdaad dat je max profiel op 12 gezet word terwijl 20Mbit wel haalbaar zou zijn.

heb dat zelf hier ook in nederland centrale deels adsl 1 kaarten nog en deels adsl 2+ kaarten.
je kunt dan in theorie wel 20Mbit halen maar ze doen het niet om niemand op de centrale een voorsprong te geven en het ligt er ook aan of je te maken hebt met een atm kaart in je centrale of een speciale adsl 2+ kaart(ethernetkaart)

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GregoryBE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 01:53
Afhankelijk van je attenuation (db), kan je je theoretische maximum snelheid berekenen
http://en.wikipedia.org/wiki/File:ADSL_Line_Rate_Attenuation.gif
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/6/65/ADSL_Line_Rate_Attenuation.gif

en uit je theoretische maximum snelheid kan je de theoretische afstand tot de centrale berekenen
http://en.wikipedia.org/wiki/File:ADSL_Line_Rate_Reach.gif
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/1/1b/ADSL_Line_Rate_Reach.gif

Een lijntest is natuurlijk veel nauwkeuriger :)

[ Voor 3% gewijzigd door GregoryBE op 19-06-2009 16:20 ]

It's just a matter of time...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze middag naar Scarlet gebeld en gevraagd of dit waar is.

Daar zeiden ze van niks te weten, en dit zou dus niet waar zijn. Toen ik naar de ombudsdienst voor telecommunicatie belde, wisten ze mij wel te zeggen dat hierover reeds klachten zijn binnengekomen.

Zou terug willen bellen naar Scarlet omdat ik het van henzelf wil vernemen, maar ja als zij zeggen dat het niet zo is kan ik daar toch niets tegen inbrengen?

Edit: ik had ook nog gevraagd wat "fair use policy" juist inhoudt, en dit zou 400GB per maand zijn, maar ze zei wel dat als je er eens over gaat er nog geen waarschuwing zal gestuurd worden, alleen als dit meerdere keren achter elkaar zo is. Hier lees ik dan weer dat het 1TB zou zijn??

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2009 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb je mensen van de administratie aan de lijn gehad of mensen van de technische dienst? Je kan zeggen dat je al een lijn hebt en wil weten waarom jouw modem aangeeft dat je maar tot 12Mbps toegewezen krijgt. Zelfs zonder deze uitleg zal de technische dienst u goed te woord staan en u de situatie uitleggen. Je kan ook zeggen dat je dit verhaal hebt gelezen en dat je van hun bevestiging wil om te weten of het zo is. Probeer het eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gebeld naar het gratis nummer voor commerciële vragen op 0800 84 000 (aangezien ik nog geen abonnement heb).

Vooraleer ik een abonnement afsluit, zou ik wel willen weten of de maximumsneheid 20Mbps of 12Mbps is (ook al besef ik dat er veel kans is dat ik toch de maximumsnelheid niet haal omwille van de afstand tot de centrale etc.)

Ik heb inderdaad gezegd dat ik dit gelezen had, en dat ik wou kijken of dit wel waar. Maar volgens de medewerker van de dienst verkoop (vermoed ik) was dit dus uit de lucht gegrepen. Ik ben anderzijds niet dom, en ga haar niet zomaar op haar woord geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je een nummer voor commerciele vragen belt, krijg je een commercieel antwoord :z

Het overgrote deel van ADSL-gebruikers haalt de theoretische maximum niet omwille van technische beperkingen (attenuation op je 19e eeuwse koperpaar). Het feit dat er mensen zijn die hun maximum niet halen zegt dus niets over of die snelheden wel of niet (met perfecte lijn bovenop DSLAM) haalbaar zijn.

Bovendien is de vraag of je theoretisch 12 danwel 20Mbit/s zou kunnen halen volstrekt irrelevant als je door attenuation toch de 12Mbit/s niet zou kunnen halen. Het is dus in eerste instantie zaak om daar achter te komen. Probeer dus je afstand tot de DSLAM te achterhalen. Is dat meer dan 2.5km, dan hoef je je totaal niet druk te maken om wat er boven de 12Mbit gebeurt.

Overigens zegt afstand ook niet alles - ik zit hier op <1km, maar haal op m'n backup-ADSL lijntje maar 11.5Mbit/s, vermoedelijk door slechte kabels (buiten het ISRA-punt) in het oude gebouw waar ik woon. Maar goed, ik woon in NL en dit is slechts een backup voor connectivity voor het geval er problemen zijn met m'n primare ED3.0 kabelverbinding, dus ik ga er geen moeite voor doen om die paar Mbit meer of minder :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het technische nummer is alleen maar beschikbaar voor bestaande klanten, dus ik kan alleen op hun lijn voor commerciële vragen terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om te controleren of het voor andere klanten ook gold, heb ik als volgt een gesprek gevoerd.

Eerst heb ik gebeld met de commerciële dienst en heb ik mij voorgedaan als een potentiële klant die geïnteresseerd was in Scarlet No Limit. Ik zei dat ik iemand kende die onlangs hetzelfde abbonement had afgesloten, maar slechts 12Mbps maximum kreeg. Ik zei tegen haar wat ik in de openingspost van deze thread beschreven heb, maar deed alsof het verhaal van mijn vriend kwam. Daarop antwoordde ze dat ik voor snelheidsvragen bij de technische dienst moest zijn, waarop ze mij doorschakelde. Daar kreeg ik opnieuw het volledige relaas te horen en dus de bevestiging van wat beschreven staat in de openingspost.

Ik kan je dan ook aanraden het eens op deze manier te proberen. Zeg dat je het abbonement wel wil afsluiten, maar dat je dan zekerheid wil wat de snelheid betreft. Daar kan enkel de technische dienst u verder helpen, en zij zijn diegene die volledig op de hoogte zijn van deze situatie (of gewoon eerlijk...).

Veel succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de info. Zal ik eens proberen.

Maar ik heb wel al eens gevraagd wat de snelheid zou zijn als ik een abonnement neem. Toen zeiden ze dat dit onmogelijk te zeggen valt, aangezien ze niet op voorhand weten op welke centrale ik aangesloten zal worden. Lijkt mij zever. Wel garanderen ze een minimum van 6Mbps.

Weet iemand hoe ik dan wel kan uitvissen hoe ver ik van de centrale zit? Op de site van Freedomnet is er wel een test en daar staat er dat ik meer dan 3,3km van de centrale woon! (http://www.immensamente.c...baar&sub=Aansluitbaarheid) Als ik bij Scarlet ook zo ver van de centrale zou wonen, moet ik al niet meer rekenen op meer dan 6Mbps lijkt me. Verder kom ik bij Dommel uit op 4.6 Mbps (uitgezonderd speedconnect, omdat dit VDSL2 is), dus ook daar zou ik ver van een centrale zitten.

Nu overweeg ik ook om Speedconnect te nemen, maar de hoge prijs en vooral de dure modem en dure activatie houdt me tegen. Ook het feit dat ik niet weet wat m'n snelheid bij Scarlet zou zijn zorgt ervoor dat ik moeilijk kan vergelijken, ik weet immers niet goed wat ik zal krijgen.

Kan iemand helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben thuis ook al een tijdje de theoretische 20Mbit. Tot voor kort bleef het echter beperkt tot 330kB/s (= ongeveer 3Mbit) en nu 480kB/s (= ongeveer 5Mbit). Volgens scarlet beperkt door de afstand tot centrale.
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 20:15:
Edit: ik had ook nog gevraagd wat "fair use policy" juist inhoudt, en dit zou 400GB per maand zijn, maar ze zei wel dat als je er eens over gaat er nog geen waarschuwing zal gestuurd worden, alleen als dit meerdere keren achter elkaar zo is. Hier lees ik dan weer dat het 1TB zou zijn??
Interessant, dat vroeg ik me ook al af. 400GB is al meer dan ik verwachtte dus ben ik best blij mee (niet dat ik ooit aan 400GB geraak met de huidige snelheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootie
  • Laatst online: 12-05 04:19
Hey,

Heb meer dan een maand problemen gehad met "migratie" van Scarlet naar BGC netwerk..

volledig story lees je hier :

http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=22979

20Mbps.. tja ik heb sinds het begin een profiel op 4.6...

Een handige tooltje om het max. snelheid (theoretisch) de achterhalen .

http://212.23.23.177/ADSL/default.aspx

Ik zou met mij lijnwaarde 8.750 max kunnen krijgen.. Heb al gebeld en bij Scarlet geven ze aan dat dit onmogelijk is... zelf op 6Mbits. Het is ook BGC die dat bepaald...niet Scarlet..
Trouwens, ik vraag mij af, als ik VDSL2 zal kunnen krijgen (om wa meer snelhied te kunnen krijgen) los van hun tripleplay aanbieding want ik heb zelf Tv via satellite & vaste telefoon gebruik ik nooit.

groetjes,

[ Voor 34% gewijzigd door wootie op 22-06-2009 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:28
nieuws: Scarlet ontkent afknijpen adsl-verbindingen

Nochtans zit ik hier ook met 12Mbit, terwijl het signaal goed genoeg is voor 20Mbit...

EDIT: btw: Ik gok dat Scarlet vanaf nu gewoon 12Mbit zal verder adverteren, en er een nieuw aanbod bij zal plaatsen voor VDSL2. Ik hoop dan dat wie aangesloten kan worden, hetzelfde betaalt voor VDSL2 als ADSL2+.

[ Voor 31% gewijzigd door jeroenikke op 22-06-2009 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootie
  • Laatst online: 12-05 04:19
ik hoop da ook!!!!!! Het zou commercieel gezien niets moet uitmaken welke "soort" signaal je binnenkrijg om u max snelhied te halen.

[ Voor 73% gewijzigd door wootie op 22-06-2009 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 08:14
wootie schreef op maandag 22 juni 2009 @ 12:44:
Een handige tooltje om het max. snelheid (theoretisch) de achterhalen .

http://212.23.23.177/ADSL/default.aspx

Ik zou met mij lijnwaarde 8.750 max kunnen krijgen.. Heb al gebeld en bij Scarlet geven ze aan dat dit onmogelijk is... zelf op 6Mbits. Het is ook BGC die dat bepaald...niet Scarlet..
Trouwens, ik vraag mij af, als ik VDSL2 zal kunnen krijgen (om wa meer snelhied te kunnen krijgen) los van hun tripleplay aanbieding want ik heb zelf Tv via satellite & vaste telefoon gebruik ik nooit.
Het lijkt erop dat Belgacom mij ook te pakken heeft, volgens de tool kan ik 16,9Mbit halen, en ze hebben me op 7Mbit gezet! :o
Ik betaal voor 12 Mbit trouwens.
Mailtje naar support is al onderweg, eens zien wat ze ervan zeggen..

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Borromini schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 14:21:
Ik heb ook het No Limit abo. Ik heb het genomen omwille van de cap (1 TB) en niet omwille van de geadverteerde snelheden ;).
1 TB per maand? Waar haal jij dat vandaan? Net even op de site van Scarlet gekeken, maar daar zag ik het niet staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of het mensen al opgevallen is, maar Scarlet heeft de technische data van hun abbonement gewijzigd:

Zo zijn de vergelijkingstabellen en tabbladen met snelheidsinformatie reeds gewijzigd.

De taal-selectiepagina dient echter nog geupdate te worden; daar noemt het product nog steeds ADSL20 No Limit. Op de homepage wordt het product ook nog altijd aangeprezen tegen 20Mbps (flashfilmpje). Raar genoeg is dat filmpje op de productpagina van "Scarlet No Limit" wel al gewijzigd. Al is op het tabblad "Snelheid" de maximumsnelheid reeds gewijzigd, de bijhorende afbeelding hebben ze blijkbaar nog niet kunnen veranderen...

Toch opvallend hoe Scarlet beweert dat er niets aan de hand is terwijl ze toch deze wijzigingen doorvoeren...

Hopelijk raakt de situatie snel uitgeklaard...

PS: voor wie de oude versie van de site wil bekijken of bekijiken. (Google Cache).

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2009 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evangael
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Mijn behaalde resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/501195874.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Malantur schreef op maandag 22 juni 2009 @ 13:07:
[...]

Het lijkt erop dat Belgacom mij ook te pakken heeft, volgens de tool kan ik 16,9Mbit halen, en ze hebben me op 7Mbit gezet! :o
Wat zij ervan gaan zeggen? "Wel meneer het spijt ons zeer maar omdat uw afstand van de centrale te groot is kunt u niet beschikken over de maximun snelheid."

Meer zul je niet terugkrijgen denk ik en zeker al geen verhoging van je snelheid :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Zoals GregoryBE in "Misleidende specs Scarlet "No Limit" (BE..." al zegt is er een verband tussen Attenuation en afstand, in mijn router staat 28 dB, dus ik zit ongeveer 2 km van de centrale, dus dan kan ik 17 Mbit halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Malantur schreef op maandag 22 juni 2009 @ 17:32:
Zoals GregoryBE in "Misleidende specs Scarlet "No Limit" (BE..." al zegt is er een verband tussen Attenuation en afstand, in mijn router staat 28 dB, dus ik zit ongeveer 2 km van de centrale, dus dan kan ik 17 Mbit halen..
Bij mij staat juist hetzelfde.

Afbeeldingslocatie: http://i764.photobucket.com/albums/xx288/glennvho/Knipsel.jpg

Volgens die tool zou ik dus ook bijna 17mbit moeten halen, maar dat is zeker niet het geval :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch wel straf. Ik heb twee keer de vraag gesteld of dit verhaal waar is. En twee keer hebben ze me verzekerd dat dit totaal uit de lucht gegrepen is. En wat blijkt nu? Ze passen gewoon de maximumsnelheid op hun site aan naar 12Mbps! Ik heb zin om terug te bellen en te vragen wat dat dan wel te betekenen heeft? Gaan ze het nu nog steeds ontkennen?

Verder wouden ze me ook de afstand tot de centrale niet geven. Blijkbaar is dit niet zo gemakkelijk te bepalen, want ik heb ervoor naar Belgacom gebeld, die konden het vroeger bepalen en nu niet meer, en dan naar EDPnet en voor de zekerheid ook naar Full ADSL en volgens die twee laatste zit ik op 3,5km van de centrale en zou een snelheid hebben van 3Mbps. Bijgevolg zouden ze, als ik het zou aanvragen, mijn verbinding moeten weigeren, want ze verzekeren minstens 6Mbps, zo heeft de klantendienst me toch verteld. Maar als ik de verschillende forums lees weigeren ze helemaal niks, ook al heb je maar 1Mbps meer. Algoed dat ik me eerst goed inlicht! Nu, aangezien ik zo ver van een centrale woon kan ik inderdaad geen enkele ADSL2+ provider nemen, want de afstand tot de centrale blijft hetzelfde. Enige optie voor mij is Dommel Speedconnect (Plus) VDSL2, maar dit is wel duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf EPDNET abonné en ik heb niet te klagen.

Belgacom reus legt de kleinere bedrijven adsl profielen op waar zij tussen kunnen kiezen naargelang hun lijncheck.
De provider zegt bijvoorbeeld dit lijnprofiel krijgt u: 12mbit/512kbps terwijl u lijncheck 16mbit/1mbit aankan.
Waardes zoals deze zal je nooit kunnen krijgen omdat de providers verplicht zijn de vooropgesteld profielen aan te bieden die door Belgacom zijn opgelegd.
Belgacom zet ook de puntjes op de "i" als het aankomt om die profielen te geven. Je attenuatie mag ook maar max 1.75dB (POTS upper limit for max target bit rate provisioning) bedragen of je wordt op een lager profiel gezet terwijl dit in de buurlanden zoals Nederland en Duitsland deze waarde veel hoger is.

Belgacom zegt dat ze die regel opleggen om een goede VOIP en TV dienst te kunnen aanbieden. (merk op dat de alternatieve providers niet eens een TV dienst hebben)

http://www.userbase.be/fo...&t=22393&p=281211#p281211

Ik heb veel posts gezien op userbase.be/forum van mensen hun modem gegevens (noise margin, attenuation etc) en hun aangeboden profiel. Dan zie je dat er een duidelijke lijn is dat snelheid tot 12mbit wordt gelimiteerd.

Er was zelfs een user waar de centrale vlak voor zijn deur stond. (afstandscheck +-25m)
Deze persoon kreeg ook een 12mbit verbinding terwijl deze gemakkelijk 20mbit aankon.

Maarja het is altijd al hetzelfde liedje geweest met Belgacom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net opgemerkt dat op www.scarlet.be nu alles is aangepast naar 12Mbps, ook de Flash banner en afbeeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Malantur schreef op maandag 22 juni 2009 @ 13:07:
[...]

Mailtje terug van support..
Naar eigen zeggen zit ik op 1,3km van de centrale, met een tolerantie van 100m.
Maar de beschikbare bandbreedte voor adsl zou ook nog afhankelijk zijn van meer factoren dan puur lijnlengte, bijvoorbeeld het aantal verlassingen, kwaliteit van het koperpaar, overspraak van naburige lijnen, nabijheid ondergrondse signaal of elektriciteitskabels etc.
Ze raden me aan om telefonisch contact op te nemen met de helpdesk op de 'Speed Optie' te activeren, omdat deze nog niet geactiveerd zou zijn, maar bij mijn vorige poging kreeg ik te horen dat deze al geactiveerd was. :')
Natuurlijk krijg ik ook nog de nodige uitleg dat het over maximumsnelheden gaat, niet minimum, en ook nog een aanbod om op VDSL2+ over te stappen waarbij ze natuurlijk nog meer hun zakken vullen, en ze schrijven er alvast bij 'onder voorbehoud dat deze optie technisch mogelijk is op uw lijn' :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 21:01:
Net opgemerkt dat op www.scarlet.be nu alles is aangepast naar 12Mbps, ook de Flash banner en afbeeldingen.
Leuk... Ik vraag me af of je op basis hiervan je contract kan opzeggen. Ik heb veel zin om naar Dommel ofzo over te stappen...

Pagina: 1