iMac G3 mod voorbereidingen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Waarschuwing, Appleliefhebbers kunnen hier met voor hen ongewenste situaties geconfronteerd worden!

Omdat ik het zat ben om met zware kasten, losse schermen enzo te zeulen op Lanpartys, en ik laptops die kunnen gamen gewoon te duur vind en ik eens ook iets min of meer origineels wil doen, heb ik mijzelf een iMac G3 aangeschaft voor een luttel bedragje. (Hij werkt helemaal prima, nog wel :p).

Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y65/nguwland/iSmac.jpg
Dit is de intentie van de mod,

Nu wil ik hier een Lanparty waardige machine van maken, maar voor het zover is, kan ik nog wel wat tips gebruiken.

Inspiratiebronnen zijn:

deze link
dit linkje
en evilMac

Ik wil ook een 15" TFT scherm in mijn kast gaan zetten.

Vraag 1) Nu las ik in het bovenste verhaal dat ze RTV gebruiken om de gaten tussen het scherm en de kast op te vullen. Wat is dat voor spul, tweecomponentenhars of zo iets? Hebben jullie tips voor vulmiddel wat niet te aggeresief is?

Vraag 2) Ik neem aan dat ik een scherm van 15" gewoon via een ATX voeding van stroom kan voorzien, of gebruiken TFT schermen meer dan pakweg 50 watt?

Vraag 3) Als ik een low profile graka gebruik (als die er zijn die COD MW2 aankunnen op 1024x768), heb ik dan nog een extra ondersteuning nodig voor de graka, of is het PCI-e slot stevig genoeg om een grafische kaart te ondersteunen? De kast zal wel af en toe verplaatst gaan worden.

Vraag 4) In de Evilmac kreeg de bouwer er én een full-atx mobo en een ATX voeding ingepropt, dus ik neem aan dat dit geen probleem moet zijn als ik een micro-atxbord gebruik.

Hoewel dit niet helemaal hier thuis hoort, ben ik van plan om de volgende specs neer te zetten, waar volgens mij COD MW2 wel op moet kunnen draaien, zeker door de lage resolutie van de 15" schermen.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 64 X2 6000+€ 54,95€ 54,95
1Kingston ValueRAM KVR800D2N6K2/2G€ 41,91€ 41,91
1MSI K9N6PGM2-V€ 33,95€ 33,95
1Nexus NX-3500€ 39,20€ 39,20
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 43,51€ 43,51
1Sapphire HD 5670 512MB GDDR5 PCI-E€ 69,-€ 69,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 282,52

Dit vanwege de prijs/snelheidsverhouding. Als ik ruimte overheb komt er een big shuriken cooler op. Ik vraag me af of MW2 ook draait met een 5570 graka ipv de 5670, maar dat kan ik denk ik beter in het graka topic uitzoeken.

Als jullie verder nog links hebben van dit soort projecten (Liefst met veel foto's, maar ik kreeg bij google eigenlijk alleen de drie bovenste) dan zijn die uiteraard ook welkom.

Het leek mij nog een beetje voorbarig om een Cip aan te vragen, omdat ik mij nog aan het oriënteren en voorbereiden ben.

Voor het laatste nieuws: KlikKlik!

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

2. Een TFT kun je gewoon aan een ATX voeding hangen. Hetzelfde heb ik gedaan in mijn mod ([CM] Ik had een monitor over...), nu zal een 15" wel iets meer zuipen dan een 10", maar zo heel veel zuipen ze niet (hang het ding desnoods even aan een wattmeter om te zien we je voor voeding nodig hebt).

3. De kaart er los inklikken kan wel, zeker als de kaart op het slot ook vastklikt (wat een x16 slot doet), dus dat moet niet zoveel problemen geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Volgens mij moet er ook wel plek zijn voor een 5770 in deze case, maar ik vermoed dat een 5670 al overkill is op deze reso.:)

En andere vraagjes over plaats, het is net hoe efficient jij je case gevuld krijgt, als het in principe past, valt het er zeker te modden :)

en als opvulmiddel plamuur misschien? dat is niet duur, en makkelijk te beschilderen.

ik zou wel iets doen als montage voor je gpu, oke, het zit vast aan je mobo, maar het ergens anders ook aanvast maken klinkt mij wat veiliger, hoewel het in principe moet kunnen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
Gaat plamuur wel samen met electronische componenten?

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

niekje87 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 19:07:
Gaat plamuur wel samen met electronische componenten?
Tuurlijk, dat spul geleidt toch niet? En anders zou je het altijd nog kunnen isoleren als het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
Hmm, ik heb hier nog wel een busje autoplamuur uit de tijd dat ik modelbouwer was, dat spul wordt nooit 100% keihard, misschien wel ideaal spul idd, heb alleen nooit geleerd dat spul helemaal glad te krijgen, maar daar is wel een mouw aan te passen.

[ Voor 8% gewijzigd door Niekleair op 06-03-2010 19:37 ]

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
Ik zou zeggen, begin gewoon en eindig waar je wilt eindigen :) je kunt her ding vast uit elkaar halen, kijk alleen een klein beetje uit met het verwijderen van de oude monitor, :o en alvast het een en ander aan hardware aanschaffen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:36

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Raad es wat ik laatst gemaakt heb? :P

iMacSchennis
Mijn PC in een iMac projectje
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gPFElplRduskNF4wZB9tY93J/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/t6y4Mbyk0W6yEGfMl2L630cm/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EpT7IR9pXc4BeQfbOR4HngWM/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VVGiRYJQnrtX5oIJ1pLdJ676/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Sz3YEWRAcZgCS04mQTS1Cxuw/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/n2vpoxF5GZHZvNIoxUYREJHj/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BmjljhDh3BqXzLCBYFotNFh1/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanschr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-02-2021
Gaaf zeg! Ben zeer benieuwd hoe dit gaat worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
  • Laatst online: 11-02 12:38
Zo zonden, zo'n stabiel systeem en dan ga je er andere hardware inbouwen, en er windows op zetten. :(

Succes ben benieuwt naar eind resultaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voggels
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Misschien is dit ook nog een inspiratiebron voor je:
iMac CS
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Een paar belangrijke tips waar ik van hoop dat je ze meeneemt:

1) Ga nou geen lelijke gaten zagen in de case, maar gebruik de 'originele' aansluitingen. Is wel wat werk maar wordt uiteindelijk mooier
2) Bouw Wifi en draadloos keyboard in
3) Koop een simpel versterkertje voor je speakers, die zijn namelijk erg goed. Let wel op dat je een afgeschermde versterker gebruikt, de mijne stoort een beetje, zeker bij WiFi
4) Mocht je een DVD drive willen, koop een slimline slot-in DVD

En even naar je vragen kijken:
niekje87 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 18:04:
Waarschuwing, Appleliefhebbers kunnen hier met voor hen ongewenste situaties geconfronteerd worden!

[..]
Vraag 1) Nu las ik in het bovenste verhaal dat ze RTV gebruiken om de gaten tussen het scherm en de kast op te vullen. Wat is dat voor spul, tweecomponentenhars of zo iets? Hebben jullie tips voor vulmiddel wat niet te aggeresief is?
Dit ken ik niet, maar voor die kier ga ikzelf gewoon tochtstrip gebruiken:)
Vraag 2) Ik neem aan dat ik een scherm van 15" gewoon via een ATX voeding van stroom kan voorzien, of gebruiken TFT schermen meer dan pakweg 50 watt?
Mijn scherm heeft een eigen voedingkje, werkt zo prima, maar met een goede atx voeding kan het vast wel.
Vraag 3) Als ik een low profile graka gebruik (als die er zijn die COD MW2 aankunnen op 1024x768), heb ik dan nog een extra ondersteuning nodig voor de graka, of is het PCI-e slot stevig genoeg om een grafische kaart te ondersteunen? De kast zal wel af en toe verplaatst gaan worden.
Ik zou even een subtiele 'driehoek' maken om de kaart vast te houden, er komt immers ook nog een vga kabel aan te zwabberen. Ik heb daarom bewust een alles in één mobo gebruikt.
Vraag 4) In de Evilmac kreeg de bouwer er én een full-atx mobo en een ATX voeding ingepropt, dus ik neem aan dat dit geen probleem moet zijn als ik een micro-atxbord gebruik.
Alles komt neer op goed plannen en rustig passen en meten. Ik heb een kleinere voeding gebruikt maar ik heb onwijs veel ruimte over.
Hoewel dit niet helemaal hier thuis hoort, ben ik van plan om de volgende specs neer te zetten, waar volgens mij COD MW2 wel op moet kunnen draaien, zeker door de lage resolutie van de 15" schermen.
Probeer eens zo'n bord met een goede geintegreerde videokaart, zoals de 780g series van AMD of de modernere opvolger ervan. Zou genoeg moeten zijn. Is niet duurder dan een normaal bord en je kunt er altijd nog een andere kaart inprikken!
Als jullie verder nog links hebben van dit soort projecten (Liefst met veel foto's, maar ik kreeg bij google eigenlijk alleen de drie bovenste) dan zijn die uiteraard ook welkom.
Ik heb m'n project hierboven toegevoegd :)

[ Voor 71% gewijzigd door sebastius op 07-03-2010 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
Wow, bedankt voor de reacties, vooral die overzichtsfoto's zijn superhandig, dan weet ik alvast hoe alles een beetje uit gaat komen. Ik ben inderdaad van plan om niet te hard van stapel te lopen. Wat de slot-in loader betrefd, daar zat ik zelf ook aan te denken.

Eigenlijk had ik het liefste een ruby genomen, maar die waren niet binnen het budget wat ik ervoor overhad te vinden ;)

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Martink schreef op zondag 07 maart 2010 @ 08:53:
Zo zonden, zo'n stabiel systeem en dan ga je er andere hardware inbouwen, en er windows op zetten. :(

Succes ben benieuwt naar eind resultaat :)
Alsof je heden ten dage uberhaupt nog iets zinnigs kunt doen met zo'n G3 geval (behalve modden dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-06 21:12

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Als je hem alleen los naar Lans gaat meenemen dan zijn de specs wel goed genoeg, maar als je eventueel nog een HDMI aansluiting zou maken om hem op een grotere/betere monitor aan te sluiten zou ik toch voor een stuk betere specs gaan. Het is immers een game pc.

Leuk idee, ik heb hier nog een zo'n donkerblauwe iMac staan en dacht er gisteren nog over om zoiets ermee te doen, maar heb toch iets anders besloten ;)

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik zou een 785G mobo nemen ipv 780. Die onboard GPu is toch weer een stuk sneller en dat maakt het verschuil tussen het kunnen spelen van cod6 en niet kunnen spelen van cod6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

BlackWhizz schreef op zondag 07 maart 2010 @ 16:28:
Ik zou een 785G mobo nemen ipv 780. Die onboard GPu is toch weer een stuk sneller en dat maakt het verschuil tussen het kunnen spelen van cod6 en niet kunnen spelen van cod6.
Nou, zo'n werelds groot verschil is dat nou ook weer niet hoor. Als je nu een bord gaat aanschaffen zou ik zeker voor de 785G gaan, maar als je die 780G nog hebt liggen, dan zou ik niet gaan upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
Ik moet zowizo alles gaan aanschaffen. Is de 795 zijn extra geld waard t.o.v. de 785?

Ik dacht zelf gewoon aan een simpel mobotje met de 5570, moet te doen zijn. Ik vraag me af of ik de aftandhoudertjes niet slim in de geperforeerde plaat onderin de iMac kan plaatsen op een manier dat ze precies goed zitten, scheelt weer boren..

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal Baars
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-03-2024
Leuk idee zeg! Heb je al een 15" TFT? Anders heb ik er nog wel een die ik een keer bij je af kan gooien. Heeft een losse voeding, dus dat kan makkelijk zijn voor je mod?! Laat maar weten. Ik denk dat een 15" monitor en een volledige pc aan een 350W voeding niet echt voldoende is.. Zou dan eerder voor 550W o.i.d. gaan..

Verder zou op deze reso een 8600GT al voldoende zijn. Ga je 'em ook nog waterkoelen? Zou helemaal tof zijn 7(8)7

Persoonlijk zou ik eerder voor een P55 bord gaan met een leuke i5 proc. Maar dan ben je wel een tikkie duurder uit...

[ Voor 29% gewijzigd door Animal Baars op 09-03-2010 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
Goh, bedankt voor het aanbod. Ik heb hier een 15" staan, maar die is al zou oud, geen idee of die een verbouwing overleeft. Watercooling zat ik wel aan te denken, maar dan zit tie meteen helemaal vol.

Ik had trouwens een budget van ongeveer 400 euro ingesteld (Incl windows, yup ik blijf zo legaal als enigszins mogelijk). Anders gaat m'n vader me meer kost en inwoning rekenen... Bovendien is de schade bij een am2/3 niet zo groot, mocht ik iets verkeerd doen.

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-06 09:02
Animal Baars schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 08:21:
Leuk idee zeg! Heb je al een 15" TFT? Anders heb ik er nog wel een die ik een keer bij je af kan gooien. Heeft een losse voeding, dus dat kan makkelijk zijn voor je mod?! Laat maar weten. Ik denk dat een 15" monitor en een volledige pc aan een 350W voeding niet echt voldoende is.. Zou dan eerder voor 550W o.i.d. gaan..
....
En anders heb ik wel interesse =)

Ontopic:
Ben benieuwd naar de resultaten! Goed idee ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal Baars
T-!-M schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 20:10:
[...]

En anders heb ik wel interesse =)

Ontopic:
Ben benieuwd naar de resultaten! Goed idee ook!
Ik laat je op m'n lijstje staan! Mocht Niek 'em niet willen hebben mag jy 'em overnemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
Ik zou als ik jou was alles via V en A aanschaffen, ben je en minder geld kwijt, en heb je soms gewoon beter spul.

als ik een kwartiertje zoek:

intel:
e8400
p45 lanparty bordje
of een ATX versie
350watt voeding
of een 300 watt voeding, wel lekkere voedingen trouwens (heb hier de 400watt)
2gb geheugen
Stabiele, vrij snelle schijf 500gb
een stevige videokaart, ervaring met de normale variant, op 1680*1050 trok deze elk spel op high, op gtaIV en crysis na.

Je bent wel wat duurder uit, maar je hebt een vrij stevig systeem als dit allemaal rondkomt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal Baars
En anders heb ik nog wel een P6N diamond liggen, maar daar kun je geen crossfire op draaiien. Wel kun je voor 50E een 9800GT van V&A trekken. En dat is echt voldoende om MW2 vol te kunnen draaiien op 15". Des noods kun je er een tweede bij prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
Animal Baars schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 13:03:
En anders heb ik nog wel een P6N diamond liggen, maar daar kun je geen crossfire op draaiien. Wel kun je voor 50E een 9800GT van V&A trekken. En dat is echt voldoende om MW2 vol te kunnen draaiien op 15". Des noods kun je er een tweede bij prikken.
En dan die e8400 erop, en je hebt een heel redelijke gamebak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
Crossfire is geen enkel probleem, alstie dat niet kan, d'r zal toch nooit meer dan 1 graka in komen. De monster PC's bouw ik wel in mijn big-tower, daar past dat soort ongein gewoon in.

Hij is vrijwel alleen voor lanpartys, en met de resolutie van 1024x768 heb ik amper power nodig, en dan is een goedkoop am2/3 setje met een aardige graka toch best een voordelige optie heb ik zo de indruk. Bovendien is er nou ook weer niet zo belachelijk veel ruimte in een G3, al zal een 5770 wel gaan passen. Als mobo heeft een mATX toch wel een sterke voorkeur, gezien ik tot nu toe maar 1 verslag kan vinden van iemand die een full-atx bord in z'n g3 heeft gezet.

Nu moet ik alleen nog een afdoende koeling gaan verzinnen, maar dat moet wel lukken denk ik.

Waarschijnlijk stomme vraag, maar hoe kan ik de G3 ontladen, heb namelijk niet zo'n zin om tigduizend volt door m'n lijf te jagen. (condensators schijnen flinke klappen te kunnen uitdelen). Gewoon ijzerdraadje tussen de aardeconnector en de aardepool van een geaard stopcontact, of werkt het al als ik de pc op een geaard stopcontact aansluit en niet inschakel?

[ Voor 19% gewijzigd door Niekleair op 11-03-2010 17:18 ]

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

[..]Waarschijnlijk stomme vraag, maar hoe kan ik de G3 ontladen, heb namelijk niet zo'n zin om tigduizend volt door m'n lijf te jagen. (condensators schijnen flinke klappen te kunnen uitdelen). Gewoon ijzerdraadje tussen de aardeconnector en de aardepool van een geaard stopcontact, of werkt het al als ik de pc op een geaard stopcontact aansluit en niet inschakel?
http://everything2.com/title/Safely+discharging+a+CRT
http://www.wikihow.com/Discharge-a-CRT-Monitor

[ Voor 5% gewijzigd door sebastius op 11-03-2010 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-06 13:56

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

je kan er toch ook een emmer water over heen gooien?als je het scherm toch niet gebruikt

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
Hmm, kunnen jumper-cables (startkabels) hoge voltages aan?

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florisx7
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-04-2024
Hoi,

Ik speel CoD: Modern Warfare 2 met een Ati Radeon HD 4550 die niet overclockt is en ik was positief verbaasd hoe hoog ik de instellingen kon zetten. Ik heb constant 60 FPS op anti-aliasing 2x, alles op high shadows aan, en nog wat van die dingen aan. Wees maar niet bang dat je met de HD 5570 niet nog hoger kan, daar zal je wel 4x AA aan kunnen zetten zonder problemen. Ik ben iig tevreden met de prestaties van MW2 en mijn kaartje. :)

Kort samengevat: Ga voor de HD 5570, dit kaartje heeft genoeg aan de stroom uit je PCI-E slot en vraagt bijna niks van je voeding.

[ Voor 13% gewijzigd door Florisx7 op 12-03-2010 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
Bedankt, ik had de 5570 idd al in gedachten, ook omdattie low profile is, en ik dus waarschijnlijk geen extra ondersteuning voor de bracket nodig heb.

Oh ja, de G3 ligt er nu zo bij,

Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y65/nguwland/uitelkaart.jpg

Het zal nu wel een weekje ofzo stil blijven. Ik ga eerst het scherm inbouwen, als dat gelukt is, ga ik de rest van de hardware bestellen. (Het inbouwen van het scherm is het moeilijkste verwacht ik, dus als dat lukt maak ik mij over de rest van het project ook geen zorgen meer)

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-05 18:18

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

nou, dat ding ziet er niet al te best meer uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
Ach ik heb alle bodyparts nog. Enige nadeel is dat het deel waar het scherm aan gemonteerd moet worden een beetje broos is geworden op de lipjes... Misschien moet ik er wat verstevigingsribben op gaan aanbrengen, maar dat zie ik wel als ik het scherm erin pruts.

Trouwens, zolang je de anodecap van de beeldbuis gewoon laat zitten, loop je geen risico op electrocutie, tenminste, ik leef nog :)

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Je hebt toch wel het stukje van het monitorbord bewaard waar de voeding op aansluit? Zegmaar het 220v chassisdeel? Anders moet je gaan slageren in je kast en dat is zonde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
Ik probeer gewoon een kort 220v verlengkabeltje te roggelen. Ik weet dat ze er van 1m zijn, korter moet ook wel lukken denk ik. Overigens heb ik alle electronica ook nog wel.

Zoeentje zeg maar

Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y65/nguwland/1a.jpg

geeft me meteen meer inbouwmogelijkheden voor de PSU (Daar achterin is de behuizing iewat krapjes)

[ Voor 36% gewijzigd door Niekleair op 13-03-2010 14:25 ]

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal Baars
Zo'n stroomkabel heb ik ook nog wel liggen, maar de monitor die je van mij over neemt werkt op 24V via een adapter. Lijkt mij iets stabieler en gemakkelijker om 'em via de standaard adapter te laten lopen. Moet je alleen je kabeltje verlengen, of je voeding in de kast leggen.

Wanneer kan ik de monitor mee nemen? Als je 'em wilt hebben dan héa...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
Misschien heb ik dan de stroomkabel niet eens nodig. De oude aansluiting werd door een kunstof bracket afgesloten. Als ik die bracket niet terugplaats, heb ik nog steeds een bescheiden gaatje, waar een standaard powerkabel + stroomkabel van een adapter gewoon doorheen kunnen, Alleen zijn mijn stroomkabeltjes dan ~20 cm korter, maar dat hoeft ook geen probleem te zijn. Kabels kan ik in theorie gewoon kwijt onder de divider plate, waardoor extra kabellengte geen probleem is, dat raak ik wel kwijt.

@ Baars: you got mail

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:38
Ik ben zeer beniewd hoe dit gaat worden, ik vraag me af of het misschien ook lukt om in een imac G5 een pc of een laptop te bouwen een laptop gaat denk zoiezo lukken, Maar er staat er een te koop dus misschien voor mijj het proberen waard http://link.marktplaats.nl/319939415

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
Ik weet trouwens nu al dat de airflow niet super gaat worden, onderin krijg ik waarschijnlijk wel één of twee fans kwijt (50mm), bovenin kan wel een flinke 200mm oid, maar met alle hardware erin wordt de flow flink geblokkeerd. In dat geval kan ik zeker beter geen passieve koelers nemen voor graka enzo? En een nVidia chipset voor mobo is dan denk ik ook niet zo handig vanwege de vermeende heethoofdigheid van deze jongens?

Oh ja, 12v 3,6A is toch 43,2W?

[ Voor 3% gewijzigd door Niekleair op 18-03-2010 17:52 ]

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-06 16:42
P = U x I, dus Wattage = Voltage keer Ampere.
43,2w = 12v x 3.6a dus dat klopt! :)

Verder veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
Inmiddels ben ik zover dat dit project in aanmerking komt voor een CIP, maar ik ben wel eens vaker in de afrondingsfase van een project de mist in gegaan, dus houd ik het gewoon op een "standaard" topic, ik vraag wel een [CM] aan als tie klaar is.

Enniewegs, mijn G3 lag er de hele week zo bij:
Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y65/nguwland/uitelkaart.jpg

Vandaag moest het er toch echt eens van komen en dus besloot ik het scherm in te bouwen. Ik had nog een 15" novita staan die toevallig een 12v voeding nodig had. Voor ik begon te schroeven heb ik eerst een lijstje benodigdheden gemaakt, en ben daarna naar de Gamma afgereisd. Zoals te verwachten als je een man met een boodschappenlijstje op pad stuurt, komt tie terug met meer dan op de lijst stond (Ik had krimpkousjes, alustrip en ducktape op de lijst staan). Enkele euro's verder lag het volgende op mijn kamer:
Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y65/nguwland/HPIM1168.jpg

Vervolgens heb ik de schroevendraaier ter hand genomen en na een paar schroefjes had ik de voetsteun er al af:
Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y65/nguwland/HPIM1169.jpg

Nog een paar slagen van de schroevendraaier verder had ik ook de behuizing al los:
Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y65/nguwland/HPIM1170.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y65/nguwland/HPIM1171.jpg

Hoewel een naakt TFT scherm er minder eng uitziet als een naakte CRT buis, zitten ook hier leuke stickertjes op. Ik had deze foto trouwens in eerste instantie gemaakt zodat ik kon zien hoe ik de connectortjes weer terug kon plaatsen.
Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y65/nguwland/HPIM1172.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y65/nguwland/HPIM1174.jpg

Toen de monitor helemaal gestript was, heb ik eerst een randje Montagetape in de case gelegd. Overigens is meer dan de helft zinloos, omdat de TFT alleen in de hoeken contact maakt.
Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y65/nguwland/HPIM1175.jpg

Na wat geschuif en geplak zat uiteindelijk het scherm erin. Een randje Ducktape maakte de eerste verbinding af. Ik heb redelijk als een debiel lopen schudden met het scherm, maar het zit echt goed vast zo. Ik wilde eerst nog een kruis achter het scherm maken van aluminium strips, maar dit bied amper toegevoegde waarde, omdat de punten waar deze vast komt te zitten, ongeveer 1cm van de achterkant van het scherm afzit.
Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y65/nguwland/HPIM1176.jpg

Toen het scherm erinzat nam ik voor het eerst van mijn leven een soldeerbout ter hand. Ik heb mijn kunsten eerst op een oude fan geprobeerd. Ik had toch een losse fan liggen, en een losse, oude 3pin connector. Die fan werkt nog ook. Ik had de molex van die fan gebruikt om het scherm aan te sluiten. Best een avontuur, maar ik heb mijn handen niet eens gebrand! je kan het op de foto hierboven als het goed is nét zien.

Oh ja, kripkousjes zijn leuk :P

Dat was het weer even voor nu. Als het goed is krijg ik volgende week nog wat achterstallig salaris van mijn ex-werkgever, daar kan ik dan mooi de rest van de hardware van financiëren.

De hardware wordt vermoedelijk iets in deze trant:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X2 240€ 46,16€ 46,16
1Cooler Master Extreme Power Plus 390W€ 28,-€ 28,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 85,-€ 85,-
1MSI 785GM-E51€ 63,50€ 63,50
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 44,99€ 44,99
1Sapphire HD 5570 1GB DDR3 HDMI€ 73,35€ 73,35
1Scythe Big Shuriken€ 25,-€ 25,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 366,-

Dan nog een laatste vraag, Hoe zal ik ervoor kunnen zorgen dat mijn scherm ook aanfloept als ik de PC aanzet, kan ik zowel de monitor als de PC inschakelen met één dezelfde schakelaar? Zowel de monitor als de G3 hebben van die hele kleine switches, kan ik die gewoon aansluiten net zoals een "grote" powerswitch? of werken die kleintjes op een andere spanning/geven deze een ander signaal af?
Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y65/nguwland/HPIM1177.jpg

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Die schakelaartjes zijn gewoon pushschakelaartjes, dus die zou je kunnen doorverbinden.
Overigens, gezien die losse connector voor je monitor zou je eigenlijk moeten kijken naar een low profile videokaartje. die hebben namelijk een losse VGA connector, op die manier kan je de hele VGA kabel intern wegwerken (dat heb ik ook gedaan bij mijn monitor mod).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teamacc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-05 09:51
Als je safe wilt zitten, gebruik dan een 2 polige push schakelaar.1 kanaal voor elk apparaat

Goed koper is duurder dan slecht koper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
IK was ook van plan een lp kaartje te nemen, wat mede mijn keus voor de 5570 heeft bepaald.

Die 2polige schakelaars, kun je die gewoon bij de betere PC grootgrutter te krijgen? (Komplett heeft vanwege zijn/haar aanwezigheid in Delft voorkeur)

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Iedere winkel met electronicaonderdelen heeft die schakelaartjes wel liggen, dus dat is het probleem niet zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
  • Laatst online: 22:38
Ik ben zeer benieuwd naar het eindresoltaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Hee TS, tip voor je. Zet je scherm in standby, dan springt het aan zodra je PC aan gaat. Geen knopje voor het scherm nodig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
Ah, ik zat al te twijfelen of dat kon, gewoon eerste keer met kap eraf scherm aanzetten met behulp van het standaard knoppenbordje en dan inderdaad de printplaat eraf halen en zo laten. Maar hoe zit dat als ik de netspanning van het scherm afhaal, schiet het scherm dan meteen weer aan of moet ik m dan eerst weer aanzetten? (Opzich is een interne on/off switch ook geen onoverkomelijk probleem)

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

RTV is een soort siliconenkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

niekje87 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 19:52:
Ah, ik zat al te twijfelen of dat kon, gewoon eerste keer met kap eraf scherm aanzetten met behulp van het standaard knoppenbordje en dan inderdaad de printplaat eraf halen en zo laten. Maar hoe zit dat als ik de netspanning van het scherm afhaal, schiet het scherm dan meteen weer aan of moet ik m dan eerst weer aanzetten? (Opzich is een interne on/off switch ook geen onoverkomelijk probleem)
De mijne schiet dan keurig weer in standby (nadat de stroom er af is geweest). Even uitproberen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
It will come alive!

Inmiddels ben ik weer een flinke stap verder, de Hardware is namelijk besteld. De pc gaat het volgende meekrijgen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock K10N78M€ 42,98€ 42,98
1Kingston HyperX KHX6400D2/2G€ 28,27€ 28,27
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 83,40€ 83,40
1MSI R5570-MD1G€ 75,76€ 75,76
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 374,56

T is een beetje een budgetsysteem, maar het zal COD:MW2 zonder moeite draaien op 1024x768

Nu nog een leuk toestsenbord en een goeie muis vinden, maar dat gaat geen problemen opleveren denk ik.

Oh ja, weet iemand wat voor kunststofsoort gebruikt is in de Imac?

[ Voor 9% gewijzigd door Niekleair op 26-03-2010 19:16 ]

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:55

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

niekje87 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 16:01:
It will come alive!

Inmiddels ben ik weer een flinke stap verder, de Hardware is namelijk besteld. De pc gaat het volgende meekrijgen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock K10N78M€ 42,98€ 42,98
1Kingston HyperX KHX6400D2/2G€ 27,68€ 27,68
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 83,40€ 83,40
1Sapphire HD 5570 1GB DDR3 HDMI€ 73,35€ 73,35
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 371,56

T is een beetje een budgetsysteem, maar het zal COD:MW2 zonder moeite draaien op 1024x768

Nu nog een leuk toestsenbord en een goeie muis vinden, maar dat gaat geen problemen opleveren denk ik.

Oh ja, weet iemand wat voor kunststofsoort gebruikt is in de Imac?
Waarom zo'n grote CPUcooler? Standaard ding werkt ook meer dan voldoende en die X2's worden helemaal niet zo warm...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
  • Laatst online: 25-02 14:27
Ik denk dat hij hem gaat unlocken naar een x4.
En omdat je dan geen temps meer kan aflezen, maar een zekerheid zodat hij niet over verhit(denk ik).

Ziet der al nice uit, maar neem een 2de handse 5770(100€ ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
De 5770 zou absoluut overkill zijn. Het scherm dat 'r in komt kan max 1024x768 weergeven, dus zo heel veel grafische kracht heb ik niet nodig. Volgens verschillende bronnen kan een 5570 prima meekomen met de games die ik speel.

Die cooler heb ik er in zitten omdat mijn ervaring met AMD stockcoolers nu niet echt positief te noemen is. Het is me wel gelukt om inclusief verzendkosten en windows binnen de €400 te blijven :) Het enige dat ik nog moet hebben zijn wat verlengkabeltjes om het i/o gedeelte van het mobo met de i/o van de iMac te verbinden.

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-06 18:14

BHQ

Hmm, bespaar nog een paar euro's en neem een Arctic koelertje. Onwijs stil en koelt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
Helaas zijn de spullen niet voor het paasweekend bezorgd... ik had net gehoopt om lekker in m'n vrije weekend te gaan klussen. Maar goed, we wachten vrolijk af tot de spullen bezorgd worden.

Weet iemand toevallig welke 50mm fans niet te veel herrie maken? (Is maximale wat ik op de gewenste plaats kwijt kan)

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

niekje87 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 17:45:
Helaas zijn de spullen niet voor het paasweekend bezorgd... ik had net gehoopt om lekker in m'n vrije weekend te gaan klussen. Maar goed, we wachten vrolijk af tot de spullen bezorgd worden.

Weet iemand toevallig welke 50mm fans niet te veel herrie maken? (Is maximale wat ik op de gewenste plaats kwijt kan)
Degenen die niet draaien? O+

Geintje :) Je kunt toch nog altijd kijken naar zo'n PCI slot ventilator?

50 mm fan van Fractal Design: Is de stilste die ik er kon vinden... er zijn er nog wel meer te vinden maar die zijn beduidend luidruchtiger...

50 mm fan van Scythe: Zoals je ziet beduidend luidruchtiger :) maar de luchtverplaatsing maakt hopelijk in verhouding genoeg goed?

Nexus WaveAir: In eerste instantie niet het ding dat ik bedoelde, maar het kan ook. Redelijk groot, zie maar ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Fid3lity op 02-04-2010 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-07-2016

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

Ík ben stil, de naam zegt het al heeft ook allerlei fans die vreselijk stil zijn.

http://www.ikbenstil.nl/Fans/Papst:::27_55.html

LED staat toch voor Licht En Duurzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Laatst online: 04-06 17:31
GNOOM172 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 20:37:
Ík ben stil, de naam zegt het al heeft ook allerlei fans die vreselijk stil zijn.

http://www.ikbenstil.nl/Fans/Papst:::27_55.html
nou poeh wat still.. meeste zijn rond de 30 db+

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

Remmes_NT schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 20:55:
[...]

nou poeh wat still.. meeste zijn rond de 30 db+
Even goed zoeken en je kan best wel op ideeen komen, het was slechts een verwijzing. Misschien kan je deze ook wel kwijt;

http://www.ikbenstil.nl/F...tone-SST-FX121::2689.html

deze is stiller;

http://www.ikbenstil.nl/F...-Airguard-50mm::2116.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Laatst online: 04-06 17:31
GNOOM172 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 21:29:
[...]

Even goed zoeken en je kan best wel op ideeen komen, het was slechts een verwijzing. Misschien kan je deze ook wel kwijt;

http://www.ikbenstil.nl/F...tone-SST-FX121::2689.html

deze is stiller;

http://www.ikbenstil.nl/F...-Airguard-50mm::2116.html
ik zoek ze niet :P maar toch even gekeken :P

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
bedankt voor alle adviezen. Er komt aan de buitenzijde van mijn kast geen PCI sleuf, dus de Waveair gaat niet werken, maar die revoltec ziet er veelbelovend uit, net als de fractal. Nu wordt de iSmac niet primair op stilte gebouwd, maar bij die kleine pokkefans is het toch wel handig om op het geluidsniveau te letten omdat ze een tikje sneller draaien dan hun grote broers.

Ik zit nog te dubben of ik onder de ventilatiegaten van het handvat nog een 200 of 250 mm fan zal plaatsen, daar moet ik dan wel wat voor knutselen, maar het moet volgens mij kunnen. Al heb ik dan het liefste een fan die aan de randen van de fanblades de meeste lucht verplaatst.

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:25

iMars

Full time prutser

*bookmarked*

Leuk projectje zeg! Ik heb altijd al zo'n oude iMac willen hebben, puur voor 'The Look'. Maar er een LCD erin bouwen is wel erg gaaf (dat ik daar zelf nou nooit aan gedacht heb O-) )
Damn, dat ziet er wel gaaf uit! (persoonlijk zou ik er OSx86 er op zetten ;))

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
Eigenlijk zou dat wel moeten ja, ik ga al tegen mijn bijna fanboyige principes in, want:

- AMD Processor
- ATI Videokaart
- Apple behuizing

terwijl ik liever Intel - Nvidia en MS/alles behalve apple heb
maar die g3 behuizing is gewoon zo verrekte handig, en ik moet toegeven dat AMD/ATI gewoon de beste prijs/prestatieverhouding bied.

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Laatst online: 17-06 19:35
Jammer dat AMD+ATI gewoon geen goede combinatie is voor Hackint0sh..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

webmail schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 11:55:
*bookmarked*

Leuk projectje zeg! Ik heb altijd al zo'n oude iMac willen hebben, puur voor 'The Look'. Maar er een LCD erin bouwen is wel erg gaaf (dat ik daar zelf nou nooit aan gedacht heb O-) )

[...]

Damn, dat ziet er wel gaaf uit! (persoonlijk zou ik er OSx86 er op zetten ;))
Je mag de mijne (zonder mobo/voeding/harddisk etc, maar incl TFT) voor een zacht prijsje overnemen om je dromen waar te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:25

iMars

Full time prutser

sebastius schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 16:41:
[...]

Je mag de mijne (zonder mobo/voeding/harddisk etc, maar incl TFT) voor een zacht prijsje overnemen om je dromen waar te maken :P
Neh, als je zoiets doet, moet je het ook echt zelf doen he :P

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
Ik ga m gewoon op W7 draaien. Ik heb trouwens ook al het eerste stukje hardware voor m'n daaropvolgende project, hoewel die minder casemodachtig (vooralsnog) wordt. Daarover later meer.

Ik heb trouwens 2 50mm Scythe Kama fannetjes gekocht, passen prachtig achter de speakerroostertjes.
Ik ging voor de fans naar Informatique, en kwam gelijk terug met een nieuw mobo voor m'n main pc :) Baggerkoopjes altijd weer, kost me klauwen geld.

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Cn-
  • Laatst online: 17-06 22:52
Heey die vidcard moet het doen ja ik had zelf 3650 top en die trok cod mw2 op 45 fps op 1024x768 dus daar kan het niet aan liggen. voor de rest veel succes he met je mod :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Laatst online: 19-06 08:43
Klein vraagje, waarom niet gewoon een c2d met een 9400m. Deze zit ook in de macbook en kan mw2 wel redelijk draaien. Verder zou je er dan ook makkelijk osx86 op kunnen draaien.

Scheelt ook weer in warmte, want de 9400m is integrated.

Verder een supertof project, ik zal nog vaker kijken hier :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186078

yeehaw schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 20:57:
Klein vraagje, waarom niet gewoon een c2d met een 9400m. Deze zit ook in de macbook en kan mw2 wel redelijk draaien. Verder zou je er dan ook makkelijk osx86 op kunnen draaien.

Scheelt ook weer in warmte, want de 9400m is integrated.

Verder een supertof project, ik zal nog vaker kijken hier :-)
Waarschijnlijk voor de toekomst, want games worden zwaarder en zwaarder.
Geinig, TFT inbouwen lijkt me een erg interessant deel van de project .

Offtopic**Maar hoe wil je op 15inch lannen? je ziet toch geen r**t? Voor instagib en css sniping niet te doen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
Ach, 1024x768 is zat voor CODMW & CODMW2, en een potje Burnout Paradise moet ook wel lukken.

Wat warmte betrefd ben ik niet zo bang, de kast is welliswaar niet supergroot, maar de componenten die ik uitgekozen heb zijn vrij klein, en er zitten ventilatiegaten in de bovenkant. Warme lucht loopt dus zo weg, en mocht het echt te warm worden dan hang ik ergens bovenin gewoon een flinke fan erbij en boor desnoods wat gaatjes.

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-06 16:12

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Ah tof! Leuk om te zien dat steeds meer mensen oude kasten weer tot leven brengen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-06 13:17

SeatRider

Hips don't lie

niekje87 schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 19:43:
Dan nog een laatste vraag, Hoe zal ik ervoor kunnen zorgen dat mijn scherm ook aanfloept als ik de PC aanzet, kan ik zowel de monitor als de PC inschakelen met één dezelfde schakelaar? Zowel de monitor als de G3 hebben van die hele kleine switches, kan ik die gewoon aansluiten net zoals een "grote" powerswitch? of werken die kleintjes op een andere spanning/geven deze een ander signaal af?
Ik neem aan dat je het scherm gewoon op de 12v van de voeding zet, dan lijkt me dat als je de pc aanzet, het scherm automatisch mee aangaat.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
Dat dacht ik ook, maar in sommige gevallen wil de schermcontroller een pulse van de on/off button ontvangen voor hij het scherm aanzet, al denk ik niet dat mijn scherm zo geavanceerd is. Mocht tie niet aanwillen, dan klik ik het buttonpanel er zo op.

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Laatst online: 19-06 08:43
Nog updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
Jawel, morgen komt de hardware binnen :)

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
:$

Ik vrees dat ik slecht nieuws voor deze mod heb.

Mijn bestelling kwam in de loop van vorige week binnen en ik ben vol enthousiasme gaan uitpakken. Helaas bleek al erg snel dat de voeding en het mobo niet zondermeer gingen passen, zonder uitgebreide metaalbewerkingen (mobotray onder een hoek erin aanbrengen oid). Ik acht mijn metalworking skills nog niet zo hoog dat ik het aandurfde. Na veel wikken en wegen heb ik besloten om voorlopig de stekker uit dit project te halen.

Ik wil me excuseren voor de valse verwachtingen die ik wellicht geschapen heb, en wil jullie in ieder geval van harte bedanken voor alle steun, adviezen en complimenten die ik ontvangen heb. Inmiddels is voor de bestelde hardware ook een goede bestemming gevonden, die heb ik in een mediacenter achtige pc geschroefd, en die doet nu dienst als mediacenter/woonkamerPC.

Wellicht als ik ooit geleerd heb lichte metaalbewerkingen uit te voeren probeer ik weer zo'n project op te pakken, maar voorlopig houd ik het toch nog maar bij de standaard cases...

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-05 18:18

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

niekje87 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 20:04:
:$

Ik vrees dat ik slecht nieuws voor deze mod heb.

Mijn bestelling kwam in de loop van vorige week binnen en ik ben vol enthousiasme gaan uitpakken. Helaas bleek al erg snel dat de voeding en het mobo niet zondermeer gingen passen, zonder uitgebreide metaalbewerkingen (mobotray onder een hoek erin aanbrengen oid). Ik acht mijn metalworking skills nog niet zo hoog dat ik het aandurfde.

Wellicht als ik ooit geleerd heb lichte metaalbewerkingen uit te voeren probeer ik weer zo'n project op te pakken, maar voorlopig houd ik het toch nog maar bij de standaard cases...
Ik kan ook niet zo goed overweg met metaal. Maar hout (en dan voornamelijk MDF) is daarintegen zeer makkelijk te bewerken. Het is zelfs met een goed scherp mes te snijden 8)
Aangezien ik dit wel een leuk project vind zou ik je aanraden om eens naar MDF te kijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362986

Ik zie dat de laatste poging van de topic starter alweer een paar weken geleden is, maar ik wil hem graag weer aanwakkeren. Ik heb namelijk precies zo'n iMac gekocht gisteren op eBay, en wil hem omtoveren tot game pc.

Ik heb echter een paar vraagjes voor de topic starter, of natuurlijk iemand die dit al eens heeft gedaan.

1) ik zie dat vrijwel iedereen een 15" TFT gebruikt voor in deze Mac. 15" TFT's zijn echter nog nauwelijks (niet?) verkrijgbaar en zit daarom te denken aan een 17", die wat makkelijker te bestellen zijn. Maar past dat wel? Ik snap dat ik de opening in de lijst wat zal moeten vergroten, maar is er überhaupt wel fysiek de ruimte voor?

2) past er een full size ATX-moederbord in? Als dat kan scheelt het weer wat centjes: componenten heb ik genoeg.

Ondertussen maar weer verder met wachten tot het Macje binnen komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

Anoniem: 362986 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 16:12:
Ik zie dat de laatste poging van de topic starter alweer een paar weken geleden is, maar ik wil hem graag weer aanwakkeren. Ik heb namelijk precies zo'n iMac gekocht gisteren op eBay, en wil hem omtoveren tot game pc.

Ik heb echter een paar vraagjes voor de topic starter, of natuurlijk iemand die dit al eens heeft gedaan.

1) ik zie dat vrijwel iedereen een 15" TFT gebruikt voor in deze Mac. 15" TFT's zijn echter nog nauwelijks (niet?) verkrijgbaar en zit daarom te denken aan een 17", die wat makkelijker te bestellen zijn. Maar past dat wel? Ik snap dat ik de opening in de lijst wat zal moeten vergroten, maar is er überhaupt wel fysiek de ruimte voor?

2) past er een full size ATX-moederbord in? Als dat kan scheelt het weer wat centjes: componenten heb ik genoeg.

Ondertussen maar weer verder met wachten tot het Macje binnen komt :)
1) op Marktplaats zijn nog wel goedkoop 15" te vinden. ( ik heb er ook nog wel 1 voor € 20.--)
2) Volgens mij kan je beter een mini itx of mini atx nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cedrix9000
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-01-2023

Cedrix9000

Tip Top

Vind het wel een leuke mod, lekker compact voor op lanparties en ziet er leuk uit.

Als het niet lukt kun je nog altijd dit er van maken :+

Afbeeldingslocatie: http://hadshot.net/apple/wp-content/uploads/2008/11/funny-pictures-cat-spleeps-in-imac.jpg

Just do It

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TOP! Een kennis van mij schenkt zijn oude Apple Studio Display. Een 15" LCD eveneens uit een jaar ver voor Christus, te kenmerken aan de refresh rate. Die nogal bagger is, maar voor Lan Parties goed te doen denk ik zo. Bovendien kan ik altijd nog een extern scherm aansluiten als ik meer/beter nodig heb.

Ik heb inmiddels ook een guide gevonden van iemand die een full sixe ATX bord gebruikt. Ik ga het in elk geval gewoon proberen (onder het mom van niet geschoten is altijd mis). Zie hier.

Ik zie wel hoe ver ik kom. Anders kan ik mijn kan inderdaad behoorlijk blij maken! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
Het lastigste, waar het bij mij op stuk liep was de voeding passend krijgen, die kreeg ik er niet logisch in zonder ingewikkeld te doen met de rest van de componenten, denk dat dus goed uit voor je begint.

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-06 18:49

SA007

Moderator Tweaking
Je hebt altijd nog micro-atx voedingen:
Afbeeldingslocatie: http://www.atxpowersupplies.com/images/micro-atx-200-watt-power-supply-for-emachine-350x350.gif

En natuurlijk de pico-psu:
Afbeeldingslocatie: http://www2.multithread.co.uk/mtcshop/images/linitx.com/products/12V_120W_PicoPSU-120_main.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De hardware is geconfigureerd. Windows XP SP3, heb gelijk ff wat games getest en het display werkt gewoon prima. Eigenlijk merk je niets van die bagger refresh rate als je eenmaal speelt, alleen als je je muis beweegt merk je het. Maar dat is geen ramp.

Qua specs:
  • ASRock P5b Pro
  • Intel Pentium Dual Core E5300 (o/c naar 3,6-nogwat GHz... wat blijft deze cpu koel!)
  • 2 GB 800MHz Geil geheugen
  • 160 GB SATA 7200rpm schijf (van mijn oude iMac C2D)
  • ATI Radeon HD 4850 (forse kaart, hoop dat ie rechtop blijft staan)
  • 450W voeding
Geen wereld pc, maar dat is ook niet de bedoeling. Zeker niet met 1024x768. Tot nu toe heb ik toch alles op full settings kunnen spelen, dus ik ben blij.

Nou dat is het zo voor de voorbereiding. Laat die iMac maar komen! Hoop dat die gozer hem een beetje snel op de post doet, ik wil het weekend beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
Toe maar, doe maar bescheiden qua afmetingen :p

Theoretisch zou het allemaal moeten passen, dus met wat skills, lef en goede wil heb je een top pc'tje.

[img]error.jpg[/img]

Pagina: 1