Hoeveel Watt zou ik nodig moeten hebben?

Pagina: 1
Acties:
  • 524 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish2281
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-06-2023
Hey mensen,

Ik zit momenteel met een vrij bizar probleem met de volgende setup :

- Asus Extreme Rampage 2 mobo + Xifi geluidskaart via mr-slot
- I7-950 intel lga1366
- 3x2gb ddr3 GT Dominator Ram
- 2xGigabyte 260 GTX OC graphics kaarten
- 4x 7200rpm drives
- 1x SSD 160gb Intel X25-M drive (draait OS op)
- Blueray - DVD RW Plextor sata drive - PXB320SA
- Antec Twelve hunderd case met alle fans op "low setting"
- OCZ 750w voeding

Het stelt zich als volgt, ik moet soms 2-3 keer proberen om op te starten en de voeding manueel uit zetten en terug aan zetten. De pc start wel op omdat de fans beginnen te draaien en ik hoor de schijven spinnen maar ik zie geen post scherm op m'n beeldschermen. De keren dat ie wel in windows boot heb ik geen enkel probleem en draait alles vlotjes.

Nu als ik de theorie volg dan zou ik te weinig wattage hebben.

Kan iemand mij zeggen hoeveel wat ik zou moeten hebben en of dit uberhaupt juist is ?
Kan dit verklaren waarom ie soms wel opstart en waarom soms niet ?

Alvast bedankt voor jullie hulp ! ;)

Lalalala.... :) Watercooling rocks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
die voeding, mits hij in orde is, levert meer dan genoeg voor je systeem.

kun je de 12v en 5 v lijnen van de voeding eens nameten met een multimeter?

heb je het systeem overklokt?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish2281
nedernakker schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 12:35:
die voeding, mits hij in orde is, levert meer dan genoeg voor je systeem.

kun je de 12v en 5 v lijnen van de voeding eens nameten met een multimeter?

heb je het systeem overklokt?
Het systeem is niet overclockt maar het uitmeten van een multimeter daar heb ik geen idee van.

Moest ik al m'n schijven uitschakelen behalve de SSD en 1 videokaart, denk je dat ik dan het probleem kan uitschakelen ? Gewoon om zeker te zijn dat ik het tekort aan watts kan elimineren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem ook eens een kijkje in Welke voeding heb ik nodig? Deel 24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Dit is al de tweede die in korte tijd een voedingsvraag stelt in het PMG-forum...

Ik verwijs je door naar het "Welke voeding heb ik nodig? - deel 24" en ik verzoek je hier een slotje op te zetten. Je wordt daar verder geholpen.

Dank u, Terw_Dan :)

[ Voor 3% gewijzigd door Fid3lity op 06-03-2010 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish2281
Blue-Tiger schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 12:45:
Dit is al de tweede die in korte tijd een voedingsvraag stelt in het PMG-forum...

Ik verwijs je door naar het "Welke voeding heb ik nodig? - deel 24" en ik verzoek je hier een slotje op te zetten. Je wordt daar verder geholpen.

Dank u, Terw_Dan :)
Heb ik ook gedaan maar daar raak ik nergens wijs uit. Ik kan niet besluiten uit wat ik daar lees dat ik te weinig wattage zou hebben. Er staat ook geen handleiding bij hoe ik die multimeter moet gaan gebruiken. Ik heb die wel maar ik heb die nog nooit geprobeerd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish2281
Wat ik wel had begrepen is dat blijkbaar wel bij die POST-DELAY voor de powerup van het systeem dat er een delay zit tot alles opgestart is en voldoende voltage heeft voor de voeding aan het moederbord doorgeeft dat hij volledig mag booten. Dit is wel een eerste aanwijzing ernaar denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 23:36
Die voeding die je nu hebt zou sterk genoeg moeten zijn, welk model is het? er zijn zoveel OCZ 700+ voedingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:28
rode stekkertje van multimeter op een molex aansluite op het gele draadje, en de ground van de multimeter (0v) aansluiten op 1 van de zwarte draadjes van de molex stekkertje.
Multimeter instellen op iig hoger dan 12 volt.
de 5 volt lijn is op de molex het rode draadje.

[ Voor 9% gewijzigd door TereZz op 06-03-2010 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish2281
n0elite schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 13:43:
Die voeding die je nu hebt zou sterk genoeg moeten zijn, welk model is het? er zijn zoveel OCZ 700+ voedingen
Het is de OCZ Game X Stream GXS700. Dus blijkbaar 700w , mijn fout. Die zal waarschijnlijk niet sterk genoeg zijn. Wat denken jullie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:26

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Of je gebruikt de Enermax online PSU calculator : http://www.enermax.outervision.com/
:)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoD85
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-08 02:53
Hoe oud is de voeding? Gamestream 700w wordt al sinds 2006 gemaakt denk ik, heb je deze herbruikt? Voedingen gaan er op achteruit na een paar jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Daar kom ik zo'n 600W uit onder peak. Die 700W zou dus wel genoeg moeten zijn.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish2281
Die calculator is fout volgens mij, hij zegt dat ik maar 499w nodig heb, dat kan niet kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish2281
HoD85 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 13:51:
Hoe oud is de voeding? Gamestream 700w wordt al sinds 2006 gemaakt denk ik, heb je deze herbruikt? Voedingen gaan er op achteruit na een paar jaar.
Goh ik denk een dik jaar, zeker niet ouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 23:36
Fish2281 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 13:53:
[...]

Die calculator is fout volgens mij, hij zegt dat ik maar 499w nodig heb, dat kan niet kloppen.
Waarom niet? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish2281
TereZz schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 13:44:
rode stekkertje van multimeter op een molex aansluite op het gele draadje, en de ground van de multimeter (0v) aansluiten op 1 van de zwarte draadjes van de molex stekkertje.
Multimeter instellen op iig hoger dan 12 volt.
de 5 volt lijn is op de molex het rode draadje.
Terezz, ik heb het geprobeerd zoals je voorgesteld hebt en hij blijft daar rond de 12.5 draaien maar soms dropt ie naar 7 of 9.... is dat normaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:23
Nee, dat is niet normaal....

Maar hoe gebruik je de multimeter, gewoon met standaard meetpinnen die je met de hand in het stekkertje vasthoudt? Wellicht dat je perongelijk af en toe beweegt waardoor je even een slechter contact hebt?

Als die 12V-lijn daadwerkelijk af en toe naar 7V terugzakt denk ik niet dat je systeem stabiel blijft draaien als opstarten eenmaal gelukt is... ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish2281
Xander schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 14:36:
Nee, dat is niet normaal....

Maar hoe gebruik je de multimeter, gewoon met standaard meetpinnen die je met de hand in het stekkertje vasthoudt? Wellicht dat je perongelijk af en toe beweegt waardoor je even een slechter contact hebt?

Als die 12V-lijn daadwerkelijk af en toe naar 7V terugzakt denk ik niet dat je systeem stabiel blijft draaien als opstarten eenmaal gelukt is... ;)
Dat klopt inderdaad Xander, is niet echt makkelijk om stil te houden in zo een positie maar meestal staat ie op 12.44 ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish2281
Weet je, ik wil gerust een nieuwe voeding gaan halen van 1000w maar ik wil gewoon zeker weten dat het probleem hierdoor opgelost gaat worden en dat weet ik nu niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish2281
Fuck it, ik ga een nieuwe voeding halen. Ik laat jullie weten wat er van komt en of het probleem dan opgelost is.

Tot straks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoals als een paar keer geroepen is:

1) vragen over voedingen horen niet in Processors, Moderborden & Geheugen maar in Overige Hardware
2) aldaar is een topic voor dit soort vragen Welke voeding heb ik nodig? Deel 24

Move PMG -> OH

Daarnaast wil ik je er even op wijzen dat meermaals achter elkaar posten hier niet gewaardeerd wordt - gebruik de editknop als je iets toe te voegen hebt, en dat we verwachten dat je volledig bent in je posts, dus dat je aangeeft waar je al gezocht hebt en waarop, wat je vond (links!) en wat dan exact onduidelijk was.

Hier post je om te beginnen op de verkeerde plek, maar later geef je aan dat je de topic op de juiste plek al gezien hebt, maar eea niet snapte. Had dat dan in je topicstart aangegeven, samen met link naar exact wat je niet snapte. Dan konden we je gericht helpen ipv nu het wiel opnieuw te gaan uitvinden en jou te wijzen op zaken die je zelf al gevonde hebt. Het is niet voor niets dat we je vragen volledig te zijn.

Verder heb je blijkbaar zelf al een conclusie getrokken voordat je je eerste probleem echt aangepakt hebt. Beetje onverstandig IMHO, maar iig heeft dit topic dan weinig zin meer, dus ik gooi het dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.