Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Vandaag heb ik een OCZ Vertex Limited Edition 100GB gekocht omdat ik gelezen heb dat een ssd je systeem een stuk sneller maakt en omdat het tijd was mezelf een keer te verwennen :)

Ssd besteld, ontvangen, ingebouwd, windows 7 erop en inderdaad het is retesnel !

De snelhden volgens OCZ zijn :
HDD leessnelheid 270MB/s
HDD schrijfsnelheid 235MB/s

Als ik CrystalDiskMark laat draaien en AS SSD Benchmark zijn dit de resultaten
Afbeeldingslocatie: http://foto-uploaden.nl/img/4/fo3px0y.jpg
en
Afbeeldingslocatie: http://foto-uploaden.nl/img/7/m4ycnti.jpg

In reviews las ik dat het een van de snelste ssd's moet zijn in zijn prijssegment, sneller nog dan de postville's.

In dat licht vind ik de resultaten wat tegenvallen :'(

Is er iets niet in de haak of kan dit zo ?

Ik heb verder een pc die ongeveer een jaartje oud is, i7 920, 6 gig DDR3, Asus P6Tse, HD4650, Vertex LE en een Spinpoint van 1000gig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou kunnen kijken of er de nieuwste firmware op staat. Maar als ie retesnel is, dan is het toch goed. Doorvoer zegt niet zo heel veel voor het snel aanvoelen van een systeem. Vooral bij het OS dat toch meer op random access leunt.

Kijk ook of Write Caching aan staat en op Optimize for Performance.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2010 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Maar dit is wel heel erg veel minder dan de specs :)

Op welke ATA modus staat hij eigenlijk?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:31

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Het grote SSD topic ~ Deel 6
Heb je de SSD tweaks al doorgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens het plaatje van de test met AS SSD Benchmark staat de ssd aangesloten als pci IDE. Een pci ide-controller schijnt een controller te zijn om twee ide-onderdelen op aan te sluiten.

Wat meer informatie kan helpen om gericht advies te geven. De installatie van Windows 7 kan gekloond zijn of een verse installatie. Afkoppeling van de harde schijf kan verschil maken. Het nummer van de sata-poort kan verschil maken. De instellingen van het biosscherm kunnen de snelheid be'i'nvloeden

Waarschijnlijk is de onbekende versie van Windows 7 ge'i'nstalleerd met de ssd aangesloten op de ide-instelling. De handelingen uitvoeren voor de omzetting naar een sata-aansluiting (registersleutel omzetten en sata instellen in het biosscherm) of de ssd instellen op de sataaansluiting en het besturingsprogramma opnieuw installeren kunnen leiden tot enige snelheidsverbetering.

Vergeleken met de schrijfsnelheden van een ssd van Intel zijn de schrijfsnelheden onbehoorlijk hoog.

De testresultaten van de bezitter van de Limited Edition nog een keer:

Afbeeldingslocatie: http://foto-uploaden.nl/img/4/fo3px0y.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenbinken.com/pics/X25-cd-vergelijk.jpg

Dit plaatje komt uit de produktbespreking van tHe_BiNk.

De snelheidsverbetering is waarschijnlijk te zien met een vergelijking van testresultaten van de computer zonder ssd.

Afbeeldingslocatie: http://www.techspot.com/articles-info/250/images/Top.jpg

Het plaatje is van Techspot.

De resultaten van de tests van Techspot zijn iets beter.

Afbeeldingslocatie: http://www.techspot.com/articles-info/250/bench/Crystal_01.png

Afbeeldingslocatie: http://www.techspot.com/articles-info/250/bench/AS_01.png

Volgens de produktvergelijking van techspot heeft de Intel 160 GB een hogere leessnelheid en een lagere schrijfsnelheid.

De Intel 160 GB kost 365 euro. De Limited Edition kost 350,95 euro. Er zijn toch vragen te stellen bij de bewering van de topicstarter over de vergelijking tussen Intel en de Limited Edition als gekeken wordt naar de 160 GB Intel en deze OCZ.
Verwijderd schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 02:16:
In reviews las ik dat het een van de snelste ssd's moet zijn in zijn prijssegment, sneller nog dan de postville's.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2010 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal wat meer info geven.

Windows-versie is x64 Ultimate, en het is een clean install geweest.

Ik heb mijn "oude"schijf logekoppeld, die zit met sata op aansluiting 1 van het moederbord. De vertex aangsloten op de sata-kabel en voedingskabel van mijn samsung, de samsung verder nog niet weer aangesloten.

De biosinstellingen zijn standaard behalve dat ik de multiplier voor de processor iets verhoogd heb voor een kleine overclock, alles verder op "auto" gelaten, maar dat heeft mijns inziens niks met de ssd te maken.

Ik heb HD-Tune Pro gedraaid met de ssd en daar zie ik weer iets vreemds bij de temp-waarde. :?
Afbeeldingslocatie: http://foto-uploaden.nl/img/9/d9yx02p.jpg

Als ik de Samsung-HDD aansluit i.p.v. de Vertex haal ik de volgende waarden.
Afbeeldingslocatie: http://foto-uploaden.nl/img/5/yxal3w9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://foto-uploaden.nl/img/4/bpn1n4w.jpg
Afbeeldingslocatie: http://foto-uploaden.nl/img/4/rk08qth.jpg

Dus in vergelijking met de spinpoint is de vertex retesnel, maar ik denk dat er toch iets niet goed is met de ssd.

Ik heb paar weken geleden een Intel 40GB Ssd gekocht, en die even uitgeprobeert voordat hij in de laptop van mijn vriendin "verdween", en toen haalde ik wel de waarden van de specs die intel beloofd.

Nu doe ik alles hetzelfde met de OZC Vertex LE en dan blijkt het toch niet zo simpel te zijn als ik dacht.

De reden dat ik voor de Vertex heb gekozen en niet voor een grotere Postville is de review over de Vertex LE op AnandTech, daar wordt echt verteld dat de Vertex beduidend beter als de Intel's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In en volgens de tests op anandtech is de LE inderdaad stukken sneller.

Bij anderen staat er bij de temperatuur een streepje. -
Verwijderd schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 16:54:

Ik heb HD-Tune Pro gedraaid met de ssd en daar zie ik weer iets vreemds bij de temp-waarde. :?
Ook de harde schijf wordt aangegeven als een ata-onderdeel. De biosinstellingen zijn onder andere van belang voor de instelling in ide en sata. Ook een biosupdate kan van belang zijn.

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2010 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Euhm, ik heb geen idee wat die Vertex LE zou moeten halen, maarre, lekkere latencies :| .

Een beetje sjieke enterprise SCSI HDD haalt, afaik, bijna dezelfde resultaten.
De IOPS zou ook veel en veel hoger moeten zijn.

[edit] Net even mijn eigen Intel Postville met HDTune gechecked, de latency's van 512B zit op 0.08ms, 4KB 0.14ms en 64KB heeft 0.5ms erachter staan. (1MB en Random respectievelijk 7.2ms en 3.7ms)
Dus tenzij die controller gewoonweg minder IOPS haalt, kijkt mij dat er inderdaad iets miszit.
Ik gok (wild) erop dat hij geformatteerd is met een te grote blocksize.

[ Voor 46% gewijzigd door SirNobax op 06-03-2010 22:11 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srekaewt
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-04 13:48
Adrie: hier staat beschreven waarom je niet de max performance haalt met jouw systeem. Gewoon een andere SATA poort gebruiken.

STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Je zou Crystal diskmark 3.0 beta3 moeten gebruiken voor ssd's, ergens gelezen dat je dan de juiste waardes krijgt, kan alleen niet zo snel meer vinden waar..

[ Voor 50% gewijzigd door Occy74 op 07-03-2010 06:20 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
srekaewt schreef op zondag 07 maart 2010 @ 06:11:
Adrie: hier staat beschreven waarom je niet de max performance haalt met jouw systeem. Gewoon een andere SATA poort gebruiken.
Dat is raar want in de manual van de P6T-SE staat letterlijk "ICH10R Serial ATA connectors (7-pin SATA 1-6)". De Jmicron controller wordt alleen als IDE controller gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:24
Staat, zoals Tew al aangaf, je controller wel op AHCI of RAID?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit de handleiding:

These connectors are set to Standard IDE mode by default.

Nu rijst er wel nieuwsgierigheid naar de instellingen in het biosscherm.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2010 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem inmiddels losgemaakt van sata1 en op sata3 gezet. Deze verandering van Sata-poort veranderd niks in de waarde's van de benchmarks.

In de bios staat het inderdaad op IDE heb ik zojuist gezien, als ik hem verander naar AHCI start het systeem niet meer op.

Moet ik hem veranderen naar AHCI en daana een nieuwe instal doen?

Of moet ik de controller naar RAID zetten en of daarna een nieuwe install ?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2010 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Makkelijkste is even de instelling terugzetten, booten in Windows en de ingebouwde AHCI service inschakelen en daarna de optie in de bios wijzigen. Hierna zou je gewoon in Windows moeten kunnen komen.

[ Voor 20% gewijzigd door Nielson op 07-03-2010 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn twee opties met hun eigen volgorde:
1. AHCI inschakelen en windows 7 installeren.
2. De registerwaarde veranderen en AHCI inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op zondag 07 maart 2010 @ 17:04:
Makkelijkste is even de instelling terugzetten, booten in Windows en de ingebouwde AHCI service inschakelen en daarna de optie in de bios wijzigen. Hierna zou je gewoon in Windows moeten kunnen komen.
bedankt voor de hulp, de link die je hebt geplaats over de instelling terugzetten gaat over hoe je dat moet doen in vista, ik heb er win7 opstaan, ik neem aan dat dat ook zo kan ik win7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Tussen die twee zit niet zo heel veel verschil, dus het meeste wat voor Vista geldt werkt ook bij 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb zojuist de instelling in het register veranderd en daarna in de bios en zie de resultaten. . . . heel wat beter als eerst. Met name in de latencies en een betere "read"

Afbeeldingslocatie: http://foto-uploaden.nl/img/5/6uswpa3.png

Afbeeldingslocatie: http://foto-uploaden.nl/img/4/58fapti.png

de specs volgens OCZ zijn:
http://www.ocztechnology....ion-sata-ii-2-5--ssd.html

Maximum Performance
Max Read: up to 270MB/s
Max Write: up to 250MB/s
Sustained Write: up to 235MB/s
Random Write 4k: 15,000 IOPS
Max 4k IOPS: 50,000

Er moet dus nog meer in zitten als ik ze mag geloven ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2010 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parcifal
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-02-2021
zeer interessant om te zien dat diverse instellingen zoveel uitmaken
t is en blijft een heel moeilijke keuze welke ssd nu te nemen
fabrikanten gooien natuurlijk vrolijk met getallen en t zou leuk zijn als ze zelf een screenshots maken
en info met welke tool dat dan is gemeten en wat de rest van de hardware is want "up to" is vaag verhaal.
maar deze Vertex LE presteerd idd niet slecht kwa write resultaten
nu is dat niet echt nodig voor alleen boot en windows , dus ligt aan de gebruiker of die hoge write dan van belang is , meer als je op deze als boot en resterende data gebruikt dan alleen kaal windows en aanverwanten.
Ik zit zwaar te twijfellen tussen 2 x ssd in raid 0 of deze Vertex LE aangezien raid weer complexer is
en je trim mist en t verschil in snelheid niet echt gauw merkbaar zal zijn tenzij je wel erg extreme dingen doet als video bewerking ...
LE is limited maar de Pro2 versie komt toch ook heel dichtbij , de ene test is die sneller de andere weer niet, en hoe goed kunnen we de benchmarktools vertrouwen ? met normale HDD`s zie je al enorme verschillen met diverse tools dat t erg moeilijk is om conclusies te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag maar eens aan adrie_82 wat adrie_82 aanbeveelt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2010 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou hem op dit moment niet aanbevelen.

Het lijkt wel alsof de trim-functie ook niet echt werkt.
Zie de resultaten na 1 dag het OS gebruikt te hebben:

Afbeeldingslocatie: http://foto-uploaden.nl/img/4/hl9d58x.png

Afbeeldingslocatie: http://foto-uploaden.nl/img/8/b4teh40.png

"write" is veel lager geworden.

Op het OCZ forum zijn er meerdere zoals ik die ongeveer dezelfde (tegenvallende) resultaten behalen,
Nu weet ik niet of het "kinderziektes" zijn die liggen aan de nieuwe SandForce controller en die door een nieuwe firmware update uit de wereld geholpen gaan worden.
Is momenteel allemaal een beetje onduidelijk op dit moment.

Wil je zekerheid ga dan voor een ssd die zich al bewezen heeft zoals de postville's van intel, wil je een snellere (kwa specs) op termijn en staat zekerheid niet meteen op de eerste plaats ga dan voor een van de nieuwere ssd's met kans op de bekende "opstartproblemen"

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2010 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parcifal
heb de stoute schoenen aangedaan en er ook een besteld
als t goed gaat allemaal komt tie volgende week
ben heel benieuwd en kan eindelijk me nieuwe setup afmaken en testen
als t beetje meezit zal ik hier de results ook neerzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09 18:33
Ik heb er net 2 besteld bij Informatique (stond op voorraad indicatie).
Ga ik zeker aan een test onderwerpen...

Op deze manier ga ik weer schwung brengfen in mijn PC bouw project dat ong. 1 jaar stil gelegen heeft...
Nu alleen nog even zoeken naar GPU, waar die goed op vorraad is.

[ Voor 7% gewijzigd door mindwarper op 13-03-2010 14:41 ]

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mindwarper schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 14:40:
Ik heb er net 2 besteld bij Informatique (stond op voorraad indicatie).
Ga ik zeker aan een test onderwerpen...

Op deze manier ga ik weer schwung brengfen in mijn PC bouw project dat ong. 1 jaar stil gelegen heeft...
Nu alleen nog even zoeken naar GPU, waar die goed op vorraad is.
Deze :?
Afbeeldingslocatie: http://img.informatique.nl/pic/150/OMO/145347.jpg

Opgegeven:
OCZ:
Leessnelheid 270 MB per seconde
Schrijfsnelheid 235
In de tests:
OCZ:
Leessnelheid: 214,5
Schrijfsnelheid: 139,6
Intel:
Leessnelheid: 250,6
Schrijfsnelheid: 87,75

Het verschil in prijs lijkt groter dan het verschil in snelheid.

Vergeleken met de testresultaten van de harde schijf lijkt het systeem van de topicstarter geen topsnelheid te halen.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2010 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09 18:33
Juist inderdaad die ja :) (keer 2 dus)
Geeft niets, misschien hebben we geluk binnenkort met een mogelijke FW update, je weet t niet... ;)
Real world scenarios wijken vaak af van theoretische opgegeven waarden...

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De testresultaten van de ssd van het merk Intel, die in dit topic zijn aangehaald, zijn redelijk hoog. Niet iedereen haalt de snelheden, die in dit testresultaat van de Intelssd staan. Er is verder vergeleken tussen de gegevens uit de testresultaten in dit topic. En dan blijft de vraag bestaan of het redelijk is dat de winkel en de fabrikant deze prijs vragen voor de gemeten hogere snelheden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parcifal
er is vertraging bij de leveranciers zou em dinsdag al moeten hebben maar na een belletje werd me verteld dat die er morgen is ... eerst zien dan geloven denk dat t een van de laatste word van die 5000 ..
andere sites geven levertijd onbekend aan
zou wel lullig zijn voor zo bedrag betaald te hebben en dat ze t niet meer kunen leveren
wat ik dan ga doen weet ik niet mischien behalve terugbetaling dat ze met wat extra korting komen voor een andere keus dat zou netjes zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Informatique staat de OCZ Vertex LE SSD 100 gigabyte op voorraad.

Bij Alternate ook.

Hardware.info noemt een aantal winkels met voorraad.

De Pricewatch noemt ook een aantal winkels met voorraad.

Maxict geeft 18 beschikbare stuks aan.

Zercom meldt inderdaad dat de kans bestaat dat de ssd uitverkocht is.

Er is wat voor te zeggen om voor een overboeking per email of telefoon te informeren of een produkt op voorraad is en op welke termijn het produkt geleverd kan worden. Dat geldt waarschijnlijk nog meer bij een ssd.

[ Voor 152% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2010 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parcifal
idd mischien toch weer een nieuwe lading gekomen dan zal t wel goedkomen
er stond levertijd 1 week en dat is nu 2 weken geworden
maar zou me niets verbazen als dat morgen alweer veranderd is in wel op vooraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parcifal
heb em inmiddels ontvangen dus allemaal goedgekomen
in de nieuwe setup gezet en alvast de bios op AHCI en hij word ook goed herkent met merk en type
nog even een dvd drive erbij halen en dan de os instaleren en es zien wat t ding gaat doen
meer volgt later ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parcifal
hmm vreemd genoeg is de site van anandtech nu ineens een geraporteerde aanvalssite ? wat is er loos mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soms verschijnt de waarschuwing en soms niet.

**geknipt en geplakt:
Hoe is dit gebeurd?

In bepaalde gevallen kunnen derden schadelijke codering toevoegen aan echte sites, waarna wij deze waarschuwing weergeven.

**Einde knipwerk en plakwerk.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2010 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parcifal
nou vandaag nog effe geprobeert bij de anandtech site maar hij blijft geblokkeerd ,
kan em toestaan met forceren maar bij een 2e pagina openen lukt dat al niet meer
kennelijk is die site toch niet veilig meer
naja maakt ook niet uit verder lol
ik heb nu diverse benches gedaan met de ssd en t valt me niet tegen
in bios op ahci ingesteld al voor ik win7 heb geinstalleerd
wat me opviel is een hogere 4K QD32 waarde zowel bij read als write in Crystaldiskmark 3.0 na het instaleren van de Intel Storage Manager driver ICH10
hoe kan ik hier de screenshots plaatsen ?

nog een vraag .. waar kan ik de "trim" functie vinden in windows 7 ultimate ?
of moet er iets apart voor worden geinstalleerd ?
mischien kijk ik er overheen maar ik zie nog steeds de defrag optie zoals bij normale schijven

[ Voor 16% gewijzigd door parcifal op 28-03-2010 13:37 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De anandtech-site is weer open.

Plaatjes kunnen op een plaatjessite gezet worden waarna de link in de linkruimte van het vierkantje boven het typevenster gezet kan worden.

Defragmentatie kan ook handmatig uitgezet worden.

In het scherm voor dos-commando's kan gezien worden of Windows 7 het trimsignaal geeft.
Typ in het vak: Zoeken: cmd.exe
Of open het venster via -> start -> alle programma's -> accessoires
Kopieer deze regel en plak die op de commandoregel:
fsutil behavior query disabledeletenotify
Als er een 0 verschijnt geeft Windows 7 het trimcommando door.

Hiermee is niet te zien of de drivers het signaal doorgeven. Ook geeft dit niet aan of de ssd iets doet met het trimsignaal.

Of trim werkt schijnt alleen gezien te kunnen worden doordat de snelheden niet omlaag gaan gedurende 2 maanden.

[ Voor 145% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2010 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parcifal
Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 15:31:
De anandtech-site is weer open.

Plaatjes kunnen op een plaatjessite gezet worden waarna de link in de linkruimte van het vierkantje boven het typevenster gezet kan worden.

Defragmentatie kan ook handmatig uitgezet worden.

In het seherm voor dos-commando's kan gezien worden of Windows 7 het trimsignaal geeft.
Typ in zoeken: cmd.exe
Of open het venster in accessoires
kopieer deze regel en plak die op de commandoregel:
fsutil behavior query disabledeletenotify
Als er een 0 verschijnt geeft Windows 7 het trimcommando door.

Hiermee is niet te zien of de drivers het signaal doorgeven en of de ssd iets doet met het trimsignaal.

Of trim werkt schijnt alleen gezien te kunnen worden doordat de snelheden niet omlaag gaan na 2 maanden.
superveel dank ! dat ga ik es proberen of ik er dan wat wijs uit word
en anders .. tja zien t wel hoe de ssd zich gedraagd in de loop van tijd

Afbeeldingslocatie: http://www.pictureparking.com/pic/102185/mode/M/img.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pictureparking.com/pic/102186/mode/M/img.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pictureparking.com/pic/102187/mode/M/img.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pictureparking.com/pic/102188/mode/M/img.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pictureparking.com/pic/102191/mode/M/img.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yinchie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 13:30
1x OCZ Vertex LE 100GB
Afbeeldingslocatie: http://itchy.nl/files/hardware/ocz_vertex_le_benchmark.png

2x WD Velociraptor Backplane 300GB (RAID0)
Afbeeldingslocatie: http://itchy.nl/files/hardware/wd_velociraptor_raid0_benchmark.png

Ik zat er over te denken om er nog eentje bij te halen voordat ze helemaal verdwenen zijn en in een RAID0 te zetten.

De komende OCZ Vertex 2 met zowat dezelfde specs zijn stuk duurder volgens http://www.fudzilla.com/content/view/18245/38/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Dus als ik het zo zie dan heeft OCZ leuk ATTO gequote mbt de snelheden maar vallen die in alle andere benchmarks gewoon echt tegen. Marketing ten top dus weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvl-2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-06 15:10
Ik zit dus ook te kijken naar een SSD in dit prijssegment. Er waren wat mij betreft 3 opties, OCZ Vertex LE, OCZ Vertex 2 en de Crucial C300.

Inmiddels is de Crucial afgevallen, de benchmarks die er zijn zijn allemaal het 256GB model en die presteerd goed, alleen is gebleken dat het 128GB model in de 'write' een 30 tot 40% langzamer is waardoor de LE ineens veel sneller is in mijn situatie.

Goed, one down, 2 left. OCZ Vertex 2 of deze LE.

Prijsverschil is verwaarloosbaar (ik heb zicht op inkoopprijzen, verschil ca 15 euro excl. btw).

Welke zal sneller zijn? De controller van de LE is sneller (SF1500 vs SF1200) maar als je de specs van de OCZ site vergelijkt zou de vertex 2 sneller moeten zijn.

Nu de mijn vraag, wat verwachten jullie van de vertex 2? Gaat die inderdaad sneller zijn dan de LE? Het gaat me om jullie verwachtingen, dat het een beetje koffiedik kijken blijft snap ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De geschatte snelheden van de Vertex 2 zijn 218/146.

:?

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2010 01:19 . Reden: In plaats van koffedik hebben sommigen tegenwoordig een computer met een scherm en een muis om op links te klikken. ]

Pagina: 1