Ik zit al een behoorlijke tijd te zoeken naar een goede receiver/speakers oplossing in mijn appartement. Op dit moment heb ik de keuze uit laptop speakers, en een koptelefoon. Het eerste is behoorlijk slecht, het tweede beter.. maar niet voor een hele dag 
Echter is er zoveel informatie beschikbaar... en ook zoveel receiver modellen dat ik er onderhand niet meer op kan filteren om de juiste informatie en daardoor de juiste keuze te maken. Ik hoop dat wat mede tweakers kunnen helpen
Even een paar feitjes:
Qua receiver zit ik dus toch aan een HT 5.1/7.1 setup te denken. Qua receiver heb ik in de lijst:
• Onkyo TX-SR507 (design vond ik @ MediaMarkt nou niet helemaal geweldig)
• Harman Kardon AVR 255 (waarbij ik me wel zorgen maak over de gevallen die in brand vlogen..)
• Denon 1910
• Yamaha RXV 465 (of 565)
Waarbij op dit moment of de Denon of de Yamaha de voorkeur hebben. Ik weet alleen niet of de Yamaha stereo geluid over alle speakers kan gooien. De Denon heeft een "7.1 stereo mode".
Qua speakers heb ik eigenlijk voornamelijk de Harman Kardon 11HKTS in gedachten. Alhoewel ik mij hierbij toch iets zorgen maak over het formaat subwoofer die eruit ziet alsof het een goede SonicTank zou kunnen zijn
. Ik lees dan ook vaak dat veel gebruikers het op max een 1/4 zetten van het maximum.
Ze zijn redelijk compact, en kunnen op leuke zuilen. Speakers zoeken vind ik eigenlijk nog lastiger dan een receiver denk ik
. Vooral omdat ik eigenlijk geen merken ken. (Overigens, Een ander "compact" alternatief is bijvoorbeeld een JBL CST 55 Ander prijskaartje alleen...)
Heb nog even een schematische weergave van hoe ik het ingedachten heb:

Met als noot dat de deuren altijd dicht zijn
.
Een heel verhaal, ik weet het. Ik heb zoveel mogelijk van wat ik tegengekomen ben toegevoegd. Maar ik vroeg me af of jullie advies hebben? Ik heb niet echt besef hoe het bijv zit met oppervlakte en of speakers zoals de HKTS11 dat fatsoenlijk trekken. Ik weet dat ik vooral moet luisteren, maar ik heb een behoorlijk druk leven waarom ik juist even thuis en in het weekend naar muziek wil luisteren/TV kijken
. Ik kan dus helaas niet naar allerlei winkels gaan om overal te luisteren...
Echter is er zoveel informatie beschikbaar... en ook zoveel receiver modellen dat ik er onderhand niet meer op kan filteren om de juiste informatie en daardoor de juiste keuze te maken. Ik hoop dat wat mede tweakers kunnen helpen
Even een paar feitjes:
- Ik ben geen audiofiel. 5hz bereik meer of minder maakt mij niet zo heel veel uit
.
- Ik heb een woonkamer in een appartement van ongeveer 36m2.
- Appartement is van 2004, met zwevende vloeren e.d. toch ben ik wel enigszins bezorgd om de onderburen een repeterende boenk-boenk te geven
.
- Ik heb verschillende discussies over stereo versterkers en HT receivers gelezen, waar ik het setje voor wil gebruiken:
- Internet radio luisteren (hiervoor wilde ik eigenlijk Guruplug voor gebruiken.)
- Muziek vanaf mijn PC streamen
- Zo nu en dan een film bekijken. Alhoewel ik meer van de detectives ben, en ik betwijfel of die in surround e.d. uitgezonden worden... Ik kijk niet veel films.Maar het geluid van een TV is ook niet alles.
- [/li]
- Van de vorige bewoners liggen audio kabels onder het laminaat waarmee ik perfect in elke hoek een luidspreker kan neerzetten.
- Budget van rond 800 euro. Ik weet dat Duitsland goedkoper is, maar als er wat mee aan de hand is...
- Ik heb verder geen andere losse componenten op dit moment.
Qua receiver zit ik dus toch aan een HT 5.1/7.1 setup te denken. Qua receiver heb ik in de lijst:
• Onkyo TX-SR507 (design vond ik @ MediaMarkt nou niet helemaal geweldig)
• Harman Kardon AVR 255 (waarbij ik me wel zorgen maak over de gevallen die in brand vlogen..)
• Denon 1910
• Yamaha RXV 465 (of 565)
Waarbij op dit moment of de Denon of de Yamaha de voorkeur hebben. Ik weet alleen niet of de Yamaha stereo geluid over alle speakers kan gooien. De Denon heeft een "7.1 stereo mode".
Qua speakers heb ik eigenlijk voornamelijk de Harman Kardon 11HKTS in gedachten. Alhoewel ik mij hierbij toch iets zorgen maak over het formaat subwoofer die eruit ziet alsof het een goede SonicTank zou kunnen zijn
Ze zijn redelijk compact, en kunnen op leuke zuilen. Speakers zoeken vind ik eigenlijk nog lastiger dan een receiver denk ik
Heb nog even een schematische weergave van hoe ik het ingedachten heb:

Met als noot dat de deuren altijd dicht zijn
Een heel verhaal, ik weet het. Ik heb zoveel mogelijk van wat ik tegengekomen ben toegevoegd. Maar ik vroeg me af of jullie advies hebben? Ik heb niet echt besef hoe het bijv zit met oppervlakte en of speakers zoals de HKTS11 dat fatsoenlijk trekken. Ik weet dat ik vooral moet luisteren, maar ik heb een behoorlijk druk leven waarom ik juist even thuis en in het weekend naar muziek wil luisteren/TV kijken