Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:33

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik zal even in het kort vertellen wat mijn probleem is.
Ik heb een tijdje geleden een HD4870 gekocht. Deze werkte eerst niet (bsod bij booten) maar dat heb ik opgelost door de BIOS van mijn moederbord te flashen naar de nieuwste versie.
Toen kreeg ik elke keer in het menu van BFBC2 een hardfreeze. Dat heb ik opgelost door DirectX9 te forcen in BFBC2. Nu kan ik gewoon spelen.

Maar het probleem is nu dat ik steeds na ongeveer 5 minuten een crash van BFBC2 krijg. : :|
Het beeld hapert dan even (soort van FPS drop) en een paar seconden later krijg ik zo'n bericht van Windows: "BFBC2 has stopped working".

Is dit ook een CTD? Of wordt met een CTD enkel het opeens gekillt worden van BFBC2 zonder melding bedoeld?

Voor die crash loopt BFBC2 prima en zonder problemen (hoge FPS, geen lag). Andere games runnen ook zonder problemen.

In de Event Viewer is dan dit te vinden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Faulting application name: BFBC2Game.exe, version: 1.0.1.0, time stamp: 0x4ce169b3
Faulting module name: BFBC2Game.exe, version: 1.0.1.0, time stamp: 0x4ce169b3
Exception code: 0xc0000005
Fault offset: 0x0078b54a
Faulting process id: 0x1338
Faulting application start time: 0x01cb917434464971
Faulting application path: C:\Program Files\Electronic Arts\Battlefield Bad Company 2\BFBC2Game.exe
Faulting module path: C:\Program Files\Electronic Arts\Battlefield Bad Company 2\BFBC2Game.exe
Report Id: 2935750d-fd68-11df-a2d4-0009dd501d55

Iemand enig idee? Met mijn vorige kaart (HD3850) had ik dit probleem nooit.

[ Voor 4% gewijzigd door Compizfox op 01-12-2010 20:56 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapyroo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-10-2024
Hoe kan het dat het zo lang duurt om bad company 2 te updaten? Ik ben gister 2 a 3 uur aan het downloaden geweest over mijn 2 mbit lijn, en heb hem toen geannuleerd omdat ik naar bed wilde. Nu moet hij helemaal opnieuw beginnen met updaten! Hoe groot is deze update wel niet? 2 a 3 GB? Hij trekt om een of andere vage reden mijn processor ook naar 100% tijdens het updaten, dus ik kan niks anders tijdens deze update. Dit is al de tweede avond dat ik niet kan spelen door die stomme update !@#$!

Is de update ook ergens als patch te downloaden zodat het in meerdere keren gedownload kan worden?

Bovendien heb ik het nog niet voor elkaar gekregen om een fatsoenlijke framerate te krijgen met mijn 2.9ghz C2D... Ga als ik weer kan spelen de directx instellingen zoeken in de hoop dat het dan beter gaat.... Ik wilde weer terug van Xbox gamen naar pc gamen, maar als dit soort onzin tegenwoordig bij pc-gamen hoort kan ik misschien beter PC-gamen opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Lol, 2 mbit lijn? Hij is inderdaad iets van 2,4 GB geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Compizfox schreef op woensdag 01 december 2010 @ 18:52:
Ik zal even in het kort vertellen wat mijn probleem is.
Ik heb een tijdje geleden een HD4870 gekocht. Deze werkte eerst niet (bsod bij booten) maar dat heb ik opgelost door de BIOS van mijn moederbord te flashen naar de nieuwste versie.
Toen kreeg ik elke keer in het menu van BFBC2 een hardfreeze. Dat heb ik opgelost door DirectX9 te forcen in BFBC2. Nu kan ik gewoon spelen.

Maar het probleem is nu dat ik steeds na ongeveer 5 minuten een crash van BFBC2 krijg. : :|
Het beeld hapert dan even (soort van FPS drop) en een paar seconden later krijg ik zo'n bericht van Windows: "BFBC2 has stopped working".

Is dit ook een CTD? Of wordt met een CTD enkel het opeens gekillt worden van BFBC2 zonder melding bedoeld?

Voor die crash loopt BFBC2 prima en zonder problemen (hoge FPS, geen lag). Andere games runnen ook zonder problemen.

In de Event Viewer is dan dit te vinden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Faulting application name: BFBC2Game.exe, version: 1.0.1.0, time stamp: 0x4ce169b3
Faulting module name: BFBC2Game.exe, version: 1.0.1.0, time stamp: 0x4ce169b3
Exception code: 0xc0000005
Fault offset: 0x0078b54a
Faulting process id: 0x1338
Faulting application start time: 0x01cb917434464971
Faulting application path: C:\Program Files\Electronic Arts\Battlefield Bad Company 2\BFBC2Game.exe
Faulting module path: C:\Program Files\Electronic Arts\Battlefield Bad Company 2\BFBC2Game.exe
Report Id: 2935750d-fd68-11df-a2d4-0009dd501d55

Iemand enig idee?
Hoe zit je met je virusscanner, het lijkt erop alsof hij iets in quarantaine plaatst. Probeer eens in je virusscanner het bestand te excluden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Met het bestand bedoel je BFBC2Game.exe? Ik heb de hele map van BFBC2 in de exclude-list gezet, maar het probleem blijft. Ook als ik de virusscanner helemaal uit zet.

Wat ik sowieso erg typisch vind is dat ik vlak voordat hij gaat crashen een FPS-drop krijg, dan is het even enorm traag. Vlak daarna: Boem, "BFBC2game.exe has stopped working".
Soms pas na 10 minuten, ook af en toe al in de eerste minuut na het loaden van de map.

[ Voor 11% gewijzigd door Compizfox op 01-12-2010 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 364084

Goedeavond,

Ik heb Bad Company 2 net 2 dagen, maar ik krijg hem niet aan de praat. Ik heb het spel geupdate naar de laatste versie, en ik kan het spel normaal opstarten. Het probleem is dat als hij klaar is met laden van een map, hij onmiddellijk afsluit, zonder foutmelding. Dit gebeurt in de singeplayer en in de multiplayer. Ik heb mijn drivers van de videokaart geupdate. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Mijn pc:

Intel i7 950, 3200mhz
MSI x58 Pro-e
6gb ram (ozc gold)
Sapphire 5870 1gb
Windows 7 ultimate 64bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160457

Ik heb sinds de update best wel vaak CTD's, voorheen nog nooit problemen met BC2 gehad. De temps zijn het hoogste voor de GPU, en dat is 66C. De rest zit daar zon 20C onder (load)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:27

Audione0

Strijdt der titanen

dapyroo schreef op woensdag 01 december 2010 @ 19:52:
Hoe kan het dat het zo lang duurt om bad company 2 te updaten? Ik ben gister 2 a 3 uur aan het downloaden geweest over mijn 2 mbit lijn, en heb hem toen geannuleerd omdat ik naar bed wilde. Nu moet hij helemaal opnieuw beginnen met updaten! Hoe groot is deze update wel niet? 2 a 3 GB? Hij trekt om een of andere vage reden mijn processor ook naar 100% tijdens het updaten, dus ik kan niks anders tijdens deze update. Dit is al de tweede avond dat ik niet kan spelen door die stomme update !@#$!

Is de update ook ergens als patch te downloaden zodat het in meerdere keren gedownload kan worden?

Bovendien heb ik het nog niet voor elkaar gekregen om een fatsoenlijke framerate te krijgen met mijn 2.9ghz C2D... Ga als ik weer kan spelen de directx instellingen zoeken in de hoop dat het dan beter gaat.... Ik wilde weer terug van Xbox gamen naar pc gamen, maar als dit soort onzin tegenwoordig bij pc-gamen hoort kan ik misschien beter PC-gamen opgeven.
Ik heb precies hetzelfde probleem,

Ben nu vanaf gisteravond bezig om de boel up te daten.. MAar uiteindelijk kapt BFBC2 de boel af met als reden dat er iets met mn internet verbinding aan de hand is..

Internet doet het gewoon.. (heb een 30Mbit lijn)

Damn!

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:21
Er zijn ook alternatieve plekken om de patch te downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-03 01:26

SECURITEH

Man of legend.

Vandaag na een maand of 6 niet gespeeld te hebben BC2 maar weer eens opgestart om er achter te komen dat ze nog steeds niet de CTD en BSOD problemen hebben opgelost... erg jammer dat dit blijkbaar geen prioriteit heeft bij Dice.

Ik heb heb Vietnam pakket gekocht en hoop dat ik hier geen spijt van ga krijgen maar als het spel zo slecht draait waar ik vandaag ervaren heb dan is dit zeker het geval. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SECURITEH schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 19:05:
Vandaag na een maand of 6 niet gespeeld te hebben BC2 maar weer eens opgestart om er achter te komen dat ze nog steeds niet de CTD en BSOD problemen hebben opgelost... erg jammer dat dit blijkbaar geen prioriteit heeft bij Dice.

Ik heb heb Vietnam pakket gekocht en hoop dat ik hier geen spijt van ga krijgen maar als het spel zo slecht draait waar ik vandaag ervaren heb dan is dit zeker het geval. :(
Ik heb CTD's sinds de laatste patch, het spel hangt dan even, en dan krijg ik mijn desktop te zien. Dit gaat echt te ver. Vietnam komt er bij mij en mijn clan daarom ook niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkwouter
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ik heb dit spel via steam en draai het op mijn laptop en op mijn pc. Op mijn pc heb ik geen enkel probleem, maar op mijn laptop heb ik sinds kort bij elke server die ik wil joinen een melding "lost connection to the server". Ik heb het spel al een opnieuw gedownload en de download controleren op fouten of defragmenteren lijken allemaal geen effect te hebben. Ik gebruik geen firewall en ook geen virusscanner dus dat kan geen problemen opleveren. Heeft iemand anders misschien ook dit probleem gehad en weet diegene dan misschien hoe die het kan fixen? Ik heb het ondertussen namelijk maar opgegeven.

edit: heb punkbuster ook een paar keer geupdate en gereinstalled maar werkte helaas ook niet.

[ Voor 7% gewijzigd door sharkwouter op 05-12-2010 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweAap
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-05 14:14
Na de laatste patch heb ik ook regelmatig CTD's gehad; virus scanner aan /uit gehad. Bleek dat de overclock op m'n videokaart het veroorzaakte (gtx 460)..

Het enige waar ik nu nog tegen aanloop, is dat af en toe mijn hele verbinding met het internet er compleet uit klapt. Als ik daarna het spel afsluit en een internetpagina open, binnen 3 seconden weer opgelost.

Beetje vaag allemaal.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:49
Ik wil voor het eerst sinds een maand BC2 spelen op de ps3, maar kan geen servers vinden. Wel net de update gedownload. Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-05 21:25
Hmm weet niet of het aan de laastste patch ligt. Maar ik had 1 avond dat ik een paar uurtjes zonder problemen heb kunnen spelen. De andere avond crashde bcbc2 als een gek. Ik kon geen ronde uitspelen zonder dat het spel crashde en ik mijn pc opnieuw moest opstarten en een keer of 7 achter elkaar en elke keer binnen circa 15 min.

Ik had bijna de dvd het raam uit gegegooit . Vietnam lijkt me leuk maar aangezien ze er schijnbaar niet in slagen om ruim een half jaar na de release de game stabiel te maken sla ik deze maar effe over.

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

BlauweAap schreef op zondag 05 december 2010 @ 19:29:
Na de laatste patch heb ik ook regelmatig CTD's gehad; virus scanner aan /uit gehad. Bleek dat de overclock op m'n videokaart het veroorzaakte (gtx 460)..

Het enige waar ik nu nog tegen aanloop, is dat af en toe mijn hele verbinding met het internet er compleet uit klapt. Als ik daarna het spel afsluit en een internetpagina open, binnen 3 seconden weer opgelost.

Beetje vaag allemaal.....
Heb je toevallig een internetabo bij Ziggo? Daar heb ik namelijk ook de laatste tijd last van disconnects die slechts vrij kort duren (maar daarom niet minder vervelend zijn!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345705

Ik krijg de volgende error bij het updaten van de laatste patch

Failed to move the File:

C:\Program Files\Electronic Arts\ Battlefield Bad Company 2\tempPatch/patched\Package\build_overlay-00.fbrb

to

C:\Program Files\Electronic Arts\ Battlefield Bad Company 2\tempPatch/patched\Package\build_overlay-00.fbrb

if you have any of these files open, please close them and retry.

dan heb ik keuze uit de volgende opties:

Retry of Cancel

Waarneer ik op retry druk blijft die error maar komen en met cancel onderbreekt hij het update??
Waarneer ik de updater afsluit en opnieuw update komt die error telkus opnieuw terug. Hebben jullie hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06-2021
:) Die wilt dus een file verplaatsen naar dezelfde map? Kan je dat bestand niet even knippen en ergens anders plaatsen?

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nope werkt niet heb het bestand uit de map gehaald en opnieuw update maar hij komt me dezelfde error
alleen dan met een andere bestand in de map :?

EDIT: hij blijft zeuren over de bestanden die in de Package folders zitten :? hij kan de bestanden er niet naartoe verplaatsen ofzo echt vreemd

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 345705 op 06-12-2010 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweAap
  • Laatst online: 19-05 14:14
Patriot schreef op maandag 06 december 2010 @ 17:06:
[...]

Heb je toevallig een internetabo bij Ziggo? Daar heb ik namelijk ook de laatste tijd last van disconnects die slechts vrij kort duren (maar daarom niet minder vervelend zijn!)
Nee, zit bij UPC... is al erg genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb battlefield weer opnieuw geinstalleerd en geupdate nu kreeg ik geen error en kan ik weer spelen. wat het probleem was weet ik niet :S vind het nog steeds raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander006
  • Laatst online: 14-04-2023
Ik ken mijn probleem al vanaf dat battlefield bad company 2 uit was en ik het speelde. Maar zo erg als nu het geval is niet en ik vind het nu zo irritant worden dat ik maar eens dit forum opzoek.

Even in het kort mijn pc. Ik heb een intel core i7 860 erin samen met een asus Maximus III Extreme en 2 5870 ati kaartjes in crossfire en een creative geluidskaart. En dan het naar mijn menig belangrijkste van deze pc (heb er nog een paar:P) is 3x 22 inch 1680 x 1050 monitoren in eyefinity.

Mijn probleem:
Het werd irritant na die grote update van battlefield ter voorbereiding op vietnam. Battlefield loopt om de x tijd vast en even later heb ik mijn bureaublad weer voor mij. Ik gebruik altijd de nieuwste versie drivers. Ik heb gezocht op internet maar kon niets vinden met systemen zoals het mijne.

Ik hoop dat iemand iets weet, of vermoed.

Ik ben ook Anno007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had precies hetzelfde sinds de laatste patch, maar het is vanzelf weggegaan, raar, maar het is zo.
Dacht zelfs dat iemand dat hier zo zei, en het is nog waar ook:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189731

is al iemand opgevallen dat er bij BC2 Vietnam het volgende staat in Steam:

Vietnam requires the base game Battlefield: Bad Company 2 on Steam to play.

wat nou als ik BC2 NIET via Steam heb gekocht?
kan ik het dan niet spelen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Nope, ik geloof het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189731

dat kan je op 2 manieren opvatten wat geloof je niet?
dat ik het niet kan spelen geloof je niet of geloof je dat het niet zo is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Nee, ik bedoel dat ik er bijna zeker van ben dat je het niet kan spelen op die manier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-05 21:44
je kan het ook bij de ea store kopen dan zal het zeker wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bello2185
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:40

bello2185

(=゚ω゚)ノ

Na de laatste patch draaide BC2 bij mij voor geen meter meer, steeds 30 FPS.
Maar toen las ik ergens een post van een dude die Nvidia Forceware Quadro Driver 265.90 met een custom .inf had geïnstalleerd en dat die wel lekker werkte met BC2. Dus ik heb dat even geprobeerd en jezus zeg, awesome! :D Voor R10 draaide het met zo'n 40-50 FPS op DX10, DX11 werkte nooit goed (20FPS). Maar met deze drivers heb ik op DX11 tussen de 80-100 FPS. :o Ik draai alles op hoog, behalve schaduw, die staat op medium, met 2x MSAA op 1920×1080.

M'n specs zijn:
Intel C2Q Q9550 Stock
Gigabyte GTX 470 SOC
Corsair 4GB 1066Mhz RAM
Asus P5Q Deluxe

Dus als je een GTX 470 (of andere Nvidia kaart) hebt kan je deze even proberen, bij mij werken ze iig perfect. :)
Weet alleen niet of dat ook zo is met andere games, want er staat nu alleen BC2 op m'n PC. :P

De drivers + modded .inf heb ik hier vandaan.

http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?t=18213270

(=´∀`)人(´∀`=) 500px | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Laatst online: 21-05 07:33

Bananenspin

Omdat het kan

Sinds ik weer ben gaan spelen (sinds vorige week zondag/maandag?) heb ik last van vastloopers... en niet alleen voor de game maar ook gelijk mijn hele pc inclusief geluid! Ik heb de volgende dingen geprobeerd:

-Alles verwijdert en opnieuw binnen gehaald via steam
-Verse installatie windows 7
-Bios instellingen terug gezet naar default (hij was overklokt dacht misschien ligt het hier aan)
-Bij gehouden of de temperatuur van mijn GPU of CPU te hoog worden

Dit alles heeft echter niets opgeleverd.. Het lijkt niet zozeer een vaste tijdspanne te hebben.. soms kan ik 3 maps spelen en soms loopt ie al vast na 15 minuten.. Omdat ik hiervoor MAANDEN niet gespeeld heb kan ik dus niet zeggen wanneer het echt fout is gegaan.. Ook kan ik niets recentelijk van iemand anders vinden die dezelfde problemen heeft.. (behalve een andere GoTTer Descriptor tegelijkertijd met mij)

Mijn specs:
4870 512 MB
Q9550 @ Stock nu
4 GB ram

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 11:00

Goner

What can I do you for ?

Anoniem: 189731 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 23:32:
is al iemand opgevallen dat er bij BC2 Vietnam het volgende staat in Steam:
Vietnam requires the base game Battlefield: Bad Company 2 on Steam to play.
wat nou als ik BC2 NIET via Steam heb gekocht?
Als je de DVD versie (retail) hebt, moet je add-ons in de EA Store kopen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chainthunder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-06-2023
weet iemand hoe het kan dat als ik de map Isla Innocentes wil spelen dat het spel dan crasht naar desktop ? bij andere maps is dit niet zo ... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Goner schreef op zondag 12 december 2010 @ 17:32:
[...]
Als je de DVD versie (retail) hebt, moet je add-ons in de EA Store kopen ...
Via Steam kan ook, de keys die je daar koopt kun je door middel van Multiplayer -> Redeem code verzilveren. Zo heb ik namelijk de SpecAct weten te unlocken... ;)

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 13-12-2010 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 386060

Onderwerp: Probleem setup BF BadC. 2
Omschrijving probleem: Ik startte de setup op van BF BadC2 en hij ging niet verder dan Status : Copying new files , toen kreeg ik een error te zien en de luidde als volgt:
- Error reading from file C:\Program Files (x86)\Electronic Arts\Battlefield Bad Company 2\Dist\win32\streaming_vo_en-00.fbrb

Wat heb ik al geprobeerd?
- cd even schoongemaakt
- dat bestandje eruit gehaald en opnieuw gedownload op internet

Mijn systeem:
[quote]
Inspiron 580 MT(D005850)
Intel® Core™ i3 Processor 550 (3.20GHz, 4MB), Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands

Basis
Intel® Core™ i3 Processor 550 (3.20GHz, 4MB)
Geheugen
6144MB Dual Channel DDR3 [3x2048] Memory

Videokaart
ATI Radeon™ HD 5450 1GB DDR3 graphics
Harde schijf
1 TB SATA-harde schijf (7.200 rpm)
Microsoft-besturingssysteem
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Optische apparaten
DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with DVD Burn software
Geluidskaarten
Integrated 7.1 channel audio[/quote]

Het is al opgelost! Sorry voor het ongemak

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 386060 op 14-12-2010 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
als ik aan het spelen ben dan gebeurt het wel eens als ik naar een bepaalde hoek kijk dat mijn beeld zwart wordt. maar ik zie dan nog wel mijn map, kruisje, ammoboxjes en alle ander zooi die in mijn HUD zit
als ik dan weer wat verder draai dan zie ik alles weer gewoon. daar ik dan weer in die zelfde hoek is het weer zwart. soms is het erg soms is het maar een heel kort en loop ik wel zo door de map dat ik zo min mogelijk naar die kant hoef te kijken. :+

ik heb op google al verschillende dingen gezocht en er zijn meer mensen met het zelfde geval. maar ik zie nergens de oplossing.

zit nu op de laatste versie van amd 10.12
2x 4870 als vga in crossfire (zonder lijkt het wat minder te zijn maar niet helemaal weg)
intel q9450 @ STOCK

ik weet niet of het sinds een ati update of een BFBC2 update er in geslopen is maar dat was rond 10.5 ergens

heb het spel dus een tijdje stil laten liggen maar zie dat het me nog steeds overkomt.

EDIT:

het gebeurt trouwens ook alleen maar bij battlefield bc2. andere spellen zoals cod:bo nfs:hp two worlds 2 enzovoort kan ik allemaal zonder problemen spelen

[ Voor 8% gewijzigd door Proxx op 15-12-2010 09:59 ]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Wat Proxx zegt over dat zwarte scherm gebeurd hier ook, maar vaak blijft mijn scherm dan zwart en loop ik dus als een kip zonder kopf rond, terwijl ik nog wel de hele HUD zie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMuts
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-10-2023
Bananenspin schreef op zondag 12 december 2010 @ 17:25:
Sinds ik weer ben gaan spelen (sinds vorige week zondag/maandag?) heb ik last van vastloopers... en niet alleen voor de game maar ook gelijk mijn hele pc inclusief geluid! Ik heb de volgende dingen geprobeerd:

-Bios instellingen terug gezet naar default (hij was overklokt dacht misschien ligt het hier aan)

Dit alles heeft echter niets opgeleverd.. Het lijkt niet zozeer een vaste tijdspanne te hebben.. soms kan ik 3 maps spelen en soms loopt ie al vast na 15 minuten.. Omdat ik hiervoor MAANDEN niet gespeeld heb kan ik dus niet zeggen wanneer het echt fout is gegaan.. Ook kan ik niets recentelijk van iemand anders vinden die dezelfde problemen heeft.. (behalve een andere GoTTer Descriptor tegelijkertijd met mij)

Mijn specs:
4870 512 MB
Q9550 @ Stock nu
4 GB ram
Ik heb dus exact dezelfde probleme als jij beschrijft en heb ook die dingen getest om te kijken of het daar aan ligt zonder enig resultaat.

mijn systeem:
Intel Core 2 Quad 2.4
2 mb geheugen
Ati HD5770

Alleen heb ik Bad Company niet via Steam gekocht maar een originele DVD.

Hopelijk komt EA snel met een patch die deze problemen oplost want zo spelen schiet niet op, daarbij elke keer als het spel en dus ook me pc vastloopt zal windows 7 ook geen goed doen.

EDIT: Voorlopig opgelost. Ik heb aan het begin van dit topic een Tweak Guide gevonden om wat instellingen van je settings.ini te veranderen en gisteren avond heb ik 2 uur gespeeld zonder vastlopers. Betreft het forceren van directx 9, lager zetten van je sound en andere grafische settings omlaag schroeven.

EDIT2: Net weer ff zitten knallen en zojuist na 15 min weer een vastloper :'(
Nu maar weer wachten of er nog meer tips zijn ik ben er onderhand toe in staat om een nieuw systeem te kopen waarop hij wel draait.

[ Voor 14% gewijzigd door DeMuts op 16-12-2010 18:43 ]

• Woeter87
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-04 18:24
Bananenspin schreef op zondag 12 december 2010 @ 17:25:

Mijn specs:
4870 512 MB
Q9550 @ Stock nu
4 GB ram
Welke geluidskaart heb je?

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:42
SNDRT schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 19:37:
Wat Proxx zegt over dat zwarte scherm gebeurd hier ook, maar vaak blijft mijn scherm dan zwart en loop ik dus als een kip zonder kopf rond, terwijl ik nog wel de hele HUD zie :?
Same here :(
Soms heb ik er potjes helemaal geen last van en dan weer 10x in 1 potje. Scherm wordt zwart en ik kan dan nog wat rondkijken en in sommige hoeken zie ik dan wat als ik bijvoorbeeld naar de grond kijk. Als ik dan even daarop richt en even wacht gaat het weer weg en soms komt het dan weer snel terug of soms pas veel later. Ik heb echt geen enkel idee wat het kan zijn. Zeker omdat het het ene rondje wel gebeurt en het volgende weer niet. Het updaten van drivers hielp vorige keer niet maar heb nog niet de nieuwste ATi drivers (10.12) erop gegooid. Maak gebruik van een 4870x2 en het lijkt daar wel mee te maken te hebben.

Jullie hebben 2x een 4870 waar ik dan een enkele x2 heb. Wellicht iets in de crossfire ondersteuning oid?

[ Voor 5% gewijzigd door JohnnyV76 op 16-12-2010 12:07 ]

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• conara
  • Laatst online: 07:59
De laatste 2 weken heb ik last van dat het spel onwijs weinig servers vind. Als ik alles op normale instellingen instel (dus geen filters) vind die er rond de 300 ?(niet echt veel), maar als ik ga filteren op de volgende opties:

- geen hardcore
- geen lege servers
- geen volle servers

Dan blijven er maximaal 10 servers beschikbaar. Vroeger kon ik gewoon kiezen uit +800 servers. Weet iemand het probleem bij mij? (het spel is op legale manier verkregen)

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:10
2boris schreef op donderdag 16 december 2010 @ 19:27:
De laatste 2 weken heb ik last van dat het spel onwijs weinig servers vind. Als ik alles op normale instellingen instel (dus geen filters) vind die er rond de 300 ?(niet echt veel), maar als ik ga filteren op de volgende opties:

- geen hardcore
- geen lege servers
- geen volle servers

Dan blijven er maximaal 10 servers beschikbaar. Vroeger kon ik gewoon kiezen uit +800 servers. Weet iemand het probleem bij mij? (het spel is op legale manier verkregen)
Spel updaten?

• conara
  • Laatst online: 07:59
Hmm goede tip :P eerst eens even doen. Bedankt! Waarom geeft die trouwens geen melding dat er een nieuwe versie van uit is?

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Moet je BFBC2 starten met BFBC2Updater.exe ipv BFBC2Game.exe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
JohnnyV76 schreef op donderdag 16 december 2010 @ 12:06:
[...]

Soms heb ik er potjes helemaal geen last van en dan weer 10x in 1 potje. Scherm wordt zwart en ik kan dan nog wat rondkijken en in sommige hoeken zie ik dan wat als ik bijvoorbeeld naar de grond kijk. Als ik dan even daarop richt en even wacht gaat het weer weg en soms komt het dan weer snel terug of soms pas veel later. Ik heb echt geen enkel idee wat het kan zijn. Zeker omdat het het ene rondje wel gebeurt en het volgende weer niet. Het updaten van drivers hielp vorige keer niet maar heb nog niet de nieuwste ATi drivers (10.12) erop gegooid. Maak gebruik van een 4870x2 en het lijkt daar wel mee te maken te hebben.

Jullie hebben 2x een 4870 waar ik dan een enkele x2 heb. Wellicht iets in de crossfire ondersteuning oid?
ik heb het volgens mij ook met crossfire uitgeschakeld

leuk als je net iemand ziet lopen en je vervolgens niks meer ziet :X
http://www.wegame.com/watch/bfbc2-bug-2/
hier een voorbeeld

[ Voor 6% gewijzigd door Proxx op 19-12-2010 17:55 ]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Tijdelijk geleden had ik het probleem dat BFBC2 steeds crashde in het menu, voor het joinen van een server nog. Dat heb ik toen verholpen door hem in DX9 te draaien ipv DX10. Dit ging een hele tijd goed, maar nu lijkt het weer raak te zijn. Al een paar keer achter elkaar gehad dat hij in het menu crasht, op DX9...

Het is trouwens echt een hardcrash. Eerst worden m'n beide schermen zwart, even later freezed alles en heb ik er ook een sound loop bij. Dan moet ik hem dus hard-resetten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Compizfox schreef op zondag 19 december 2010 @ 21:14:
Tijdelijk geleden had ik het probleem dat BFBC2 steeds crashde in het menu, voor het joinen van een server nog. Dat heb ik toen verholpen door hem in DX9 te draaien ipv DX10. Dit ging een hele tijd goed, maar nu lijkt het weer raak te zijn. Al een paar keer achter elkaar gehad dat hij in het menu crasht, op DX9...

Het is trouwens echt een hardcrash. Eerst worden m'n beide schermen zwart, even later freezed alles en heb ik er ook een sound loop bij. Dan moet ik hem dus hard-resetten :(
Ik heb dit dus na een tijdje spelen.. het lijkt mij bij een warmte issue te zijn omdat wanneer ik hem eenmaal gehad heb en restart ze elkaar snel opvolgen.. echter word er niets te warm bij mij dus word er nog weinig wijser van...

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik denk niet dat het bij mij aan warmte ligt, eerder een bug ofzo. Hij doet het alleen in BFBC2 en al in het menu. Kans om warm te worden heeft ie ook niet dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedKill
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-05-2020
Ik heb helaas ook een probleem..

Sinds R9/R10 (speel weer vanaf begin December) heb ik continu het bekende 'rubberbanding', in mijn geval door packet loss naar de server toe.

De 18e (Vietnam release) en de gehele middag van de 19e kon ik rubberband-vrij spelen, ik vermoedde dat het aan de drukte van het netwerk zou liggen, maar vandaag kan ik de gehele dag al niet fatsoenlijk spelen.

Ik heb adhv Pingplotter geconstateerd dat er naar de EA servers een 20-25% packetloss optreedt. Ik speel altijd op dezelfde twee servers, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Wat ik zelf heb geprobeerd:
- Registry tweaks (NetworkThrottlingIndex)
- Poorten forwarden
- Servers met een lager spelersaantal

Alles zonder resultaat.

Ik heb voorheen (BETA tot mid-augustus) zonder problemen kunnen spelen.
Mijn internetverbinding is 120mbit down, 10 mbit up van Ziggo.

Voor de duidelijkheid, het is géén fps-lag, ik speel met een constante 90-120 FPS en in de sessies zijn er geen drops te bekennen.

Enig idee wat het probleem kan zijn en of ik iets eraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-04 10:35

TRG

Technotium99-m

Ik heb met BC2 last van het FPS drop probleem. Een paar maanden geleden had ik het voor het eerst op een LAN, heb toen vanalles geprobeerd, maar het ging maar niet weg. Later toen ik mijn PC weer thuis had met een nieuwe OS installatie was het probleem plots weg.

En nu laatst met de 'grote' update was het probleem weer terug. De FPS zijn zo hard ingezakt dat je het duidelijk merkt. Ik ben alweer twee verse OS installs verder, en ik krijg het probleem maar niet opgelost. Ik heb een hoop gelezen en wat tests gedaan:

MAP_SETTINGS_AVERAGETIME_CATALYSTVERSIE_DXinSETTINGS.ini_CPU_min-max-avg FPS

HARVESTDAY_MED_30SEC_CAT10.4_DX10_E8600_minmaxavg = 15, 30, 18.4
HARVESTDAY_MED_30SEC_CAT10.4_DX09_E8600_minmaxavg = 22, 43, 30.3
HARVESTDAY_MED_30SEC_CAT10.5_DX09_E8600_minmaxavg = 26, 43, 31.4
HARVESTDAY_MED_30SEC_CAT10.5_DX09_Q6600_minmaxavg = 27, 56, 37.1

Dit draai ik op een P5B Deluxe met een 4890 1GB kaart op win7 64 bit (4 of 8GB geheugen maakt niets uit).
Ik heb als drivers ook nog catalyst 10.5a, 10.3 en 9.12 geprobeerd (en natuurlijk de laatste van de AMD site). Maar niets lijkt me nog richting een gezond (en speelbaar) FPS gemiddelde te kunnen brengen.

Zijn er nog mensen die hier wat tips of informatie over hebben? Mijn opties zijn nu namelijk beperkt, en een nieuwe videokaart kopen terwijl mijn 4890 de rest van mijn spelen nog feilloos trekt vind ik erg zuur.

[ Voor 3% gewijzigd door TRG op 20-12-2010 22:10 ]

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Niet echt een technisch probleem want hij draait perfect alles op max.

Maar ik kan mijn stats niet bekijken op battlefieldbadcompany2.com, ik log in met hetzelfde account als in het spel maar er komen geen stats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-03 10:48

jordy-maes

We Photograph Your Journey

Hoi, vandaag BFBC2 gekocht. Geinstalleerd en laten updaten. Allemaal geen probleem.
15 minuten aan het spelen en een BSOD.
Ik dacht eerst dat dit aan de GPU lag (Gainward GTX460 Golden Sample 2Gb). Omdat deze toch een mooie 75 graden had.
Pc opengedaan, 2 fans erin geramd, op max. tijdens gamen GPU zo'n 50 graden.
Na 10 minuten BSOD. Alle temperaturen zitten rond de 50-55 graden. Maar mijn Intel Q6600 2.7 Ghz (Quad core) werkt met al zijn cores aan de 100%.
Bij mijn weten heb ik de recommend specs toch
Weet iemand hoe het komt dat ik alleen een BSOD heb tijdens BFBC2?
Ikzelf gok dat mijn CPU wordt overload.

Rapportje van BSOD hieronder
Foutbucket X64_0x124_GenuineIntel_PROCESSOR_BUS_PRV, type 0
Naam van gebeurtenis: BlueScreen
Antwoord: Niet beschikbaar
Id van CAB-bestand: 0

Handtekening van probleem:
P1:
P2:
P3:
P4:
P5:
P6:
P7:
P8:
P9:
P10:
Bijgevoegde bestanden:
C:\Windows\Minidump\122110-30170-01.dmp
C:\Users\Jordy\AppData\Local\Temp\WER-57891-0.sysdata.xml
C:\Users\Jordy\AppData\Local\Temp\WER9EAE.tmp.WERInternalMetadata.xml

Deze bestanden zijn mogelijk hier beschikbaar:
C:\Users\Jordy\AppData\Local\Microsoft\Windows\WER\ReportArchive\Kernel_0_0_cab_0bedac93

Analysesymbool: X64_0x124_GenuineIntel_PROCESSOR_BUS_PRV
Opnieuw zoeken naar oplossing: 0nRapport-id: 122110-30170-01
Rapportstatus: 0

Beyond Photographs | Flickr | 500px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Laatste videokaartdrivers geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36691

Hoeveel FPS krijgen jullie?

Heb mijn system een klein update gegeven:

CPU E6700 2.66GHz vervangen met QX9650 (@3.6GHz)
8800GTX vervangen met GTX 460
4GB DDR2 PC6400 nu heb ik totaal 6GB
Met windows 7 x64 Ult

Ik krijg een rate van 40fps die wel eens loops tot 70fps, als 8800gtx met gtx 460 vergelijk dan merk ik maar 10 tot 15 fps gem.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 36691 op 22-12-2010 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyclaws
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 20:35
JohnnyV76 schreef op donderdag 16 december 2010 @ 12:06:
[...]

Heel herkenbaar, maar ik heb niet het idee dat het met ATI te maken heeft.
Ik speel met een Q9400 en gpu is een 9800GT 1gb

Onder de grote rots, naast die kleine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes

jordy-maes

Compizfox schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 21:29:
Laatste videokaartdrivers geinstalleerd?
Yup, heb de laatste drivers voor mijn GPU
Iemand een oplossing voor mijn probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36691

Crazyclaws schreef op woensdag 22 december 2010 @ 11:13:
[...]

Heel herkenbaar, maar ik heb niet het idee dat het met ATI te maken heeft.
Ik speel met een Q9400 en gpu is een 9800GT 1gb
Hoeveel fps krijg je?

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Compizfox schreef op maandag 20 december 2010 @ 17:11:
Ik denk niet dat het bij mij aan warmte ligt, eerder een bug ofzo. Hij doet het alleen in BFBC2 en al in het menu. Kans om warm te worden heeft ie ook niet dan.
Ik heb precies hetzelfde probleem met exact dezelfde kaart. Flink balen want ik heb wel mooi centjes neergeteld voor dat spel.
Elke keer als ik in het menu zit is er een freeze en dan zit alles compleet vast, ik heb het spel ineens niet kunnen spelen dus. Heb hem gister van Steam gekocht dus ik neem aan dat dat ook direct de nieuwste versie is?
Ik heb naar mijn weten alle drivers up to date en de procesprioriteit verhogen helpt niet (hielp wel bij GTA4). Bij Bioshock heb ik hetzelfde probleem -ook een freeze- alleen is dat heel af en toe. Ik zal nog verder zoeken naar een oplossing! Laat maar horen als jij een oplossin hebt!
----
Heb net dit gevonden:
http://forums.amd.com/gam...catid=227&threadid=129073
met als mogelijke oplossing:
Found a fix , used Riva Tuner to set my GPU core to 750 going into game. Works perfect now

Maar is dat niet overklokken?

[ Voor 13% gewijzigd door Deruxian op 23-12-2010 15:51 ]

• jordy-maes

jordy-maes

Deruxian schreef op donderdag 23 december 2010 @ 15:42:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem met exact dezelfde kaart. Flink balen want ik heb wel mooi centjes neergeteld voor dat spel.
Elke keer als ik in het menu zit is er een freeze en dan zit alles compleet vast, ik heb het spel ineens niet kunnen spelen dus. Heb hem gister van Steam gekocht dus ik neem aan dat dat ook direct de nieuwste versie is?
Ik heb naar mijn weten alle drivers up to date en de procesprioriteit verhogen helpt niet (hielp wel bij GTA4). Bij Bioshock heb ik hetzelfde probleem -ook een freeze- alleen is dat heel af en toe. Ik zal nog verder zoeken naar een oplossing! Laat maar horen als jij een oplossin hebt!
----
Heb net dit gevonden:
Found a fix , used Riva Tuner to set my GPU core to 750 going into game. Works perfect now

Als je een GPU hebt die onder de 750 Mhz werkt is dat overclocken.
Als je er 1tje hebt die boven de 750 Mhz werkt is dat underclocken.
In jouw artikel bedoelen ze overclocken...

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Deruxian schreef op donderdag 23 december 2010 @ 15:42:
[...]

----
Heb net dit gevonden:

En in DX9? Heb je het dan niet?

Maar wacht, hoe weet jij welke kaart ik heb? Dat heb ik niet eens vermeld (Had ik trouwens wel moeten doen, ben ik vergeten)

Verder is het trouwens exact hetzelfde als dit probleem: YouTube: sapphire hd4870 512mb crash in startup bfbc2 En ja raad eens, ik heb ook een Sapphire HD4870 512MB GDDR5. Een verband?
Alleen dan met een zwart of grijs scherm. De 'blokjes' en strepen wat je ziet in het filmpje heb ik trouwens ook wel eens gehad.

Verder is 750 MHz de stock snelheid voor mijn videokaart... Dus hij staat daar al op.

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Ik heb eergisteren bad company 2 op steam gekocht. So far so good. Single player werkt gewoon normaal, alleen zodra ik online wil gaan spelen word ik standaard gekicked. Dit gebeurt op elke server, ongeacht of het punkbuster enabled is of niet. Volgens mij ligt het dan ook niet aan punkbuster maar iets anders, want meldingen over punkbuster krijg ik niet. Ik heb volgens mij al het meeste geprobeerd wat er te proberen valt, dit forum, steam, en bc2 forums met de "oplossingen" van het disablen van steam community, fraps, updaten van video drivers, reinstall...maar niets lijkt te helpen. Ik word continu gekicked, met de melding dat mijn internet connection verbroken is, voor de rest niets. Heeft iemand hier een opplossing voor?

Het betreft dus een steam versie.
Het draait op:
Windows Vista 64 bits. SP2
Geforce GTS 250

[ Voor 5% gewijzigd door Marruk op 23-12-2010 16:39 ]

TMAXTINT

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Compizfox schreef op donderdag 23 december 2010 @ 16:28:
[...]

En in DX9? Heb je het dan niet?

Maar wacht, hoe weet jij welke kaart ik heb? Dat heb ik niet eens vermeld (Had ik trouwens wel moeten doen, ben ik vergeten)

Verder is het trouwens exact hetzelfde als dit probleem: YouTube: sapphire hd4870 512mb crash in startup bfbc2 En ja raad eens, ik heb ook een Sapphire HD4870 512MB GDDR5. Een verband?
Alleen dan met een zwart of grijs scherm. De 'blokjes' en strepen wat je ziet in het filmpje heb ik trouwens ook wel eens gehad.

Verder is 750 MHz de stock snelheid voor mijn videokaart... Dus hij staat daar al op.
Dat had je in je vorige post vermeld:)
Dx9 aanzetten zal ik eens gaan proberen, alleen mis je dan niet erg veel van de graphics? Zou wel jammer zijn. Wat er in dat filmpje gebeurd, gebeurt ook precies bij mij. Ik heb dus ook dezelfde kaart (ati 4870). Er zou toch wel een simpele oplossing voor moeten zijn?

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Deze post bedoel je? Compizfox in "[Multi] Battlefield: Bad Company 2 - Pro..."
Oja. Vergeten. Dat probleem is trouwens al opgelost, dat met die CTD's ;)

Verschil in graphics tussen DX9 en DX10? Geen idee, volgens mij maakt het niet enorm veel uit en dat wat wel uitmaakt is zo'n beetje alleen de post-processing (lucht, reflecties, dat soort dingen).

Heb je ook een Sapphire ATi HD4870 toevallig?

Maar sinds ik hem op DX9 draai heb ik het dus enkel af-en-toe. Op DX10 heb ik het altijd. Althans, een tijdje geleden, toen ik het onder DX9 nog helemaal niet had. Maar ik heb geen zin om het voor de zekerheid nu nog een keer te checken of hij het nu onder DX10 vaker doet dan onder DX9.

[ Voor 25% gewijzigd door Compizfox op 23-12-2010 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Compizfox schreef op donderdag 23 december 2010 @ 17:58:
Deze post bedoel je? Compizfox in "[Multi] Battlefield: Bad Company 2 - Pro..."
Oja. Vergeten. Dat probleem is trouwens al opgelost, dat met die CTD's ;)

Verschil in graphics tussen DX9 en DX10? Geen idee, volgens mij maakt het niet enorm veel uit en dat wat wel uitmaakt is zo'n beetje alleen de post-processing (lucht, reflecties, dat soort dingen).

Heb je ook een Sapphire ATi HD4870 toevallig?

Maar sinds ik hem op DX9 draai heb ik het dus enkel af-en-toe. Op DX10 heb ik het altijd. Althans, een tijdje geleden, toen ik het onder DX9 nog helemaal niet had. Maar ik heb geen zin om het voor de zekerheid nu nog een keer te checken of hij het nu onder DX10 vaker doet dan onder DX9.
De oplossing is voor mij ook draaien in dx9, dan doet hij het gewoon. Zal nog wel even verder zoeken voor een oplossing:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Hetzelfde als ik heb dus. Hij is gisteren van de 3 keer dat ik BFBC2 heb opgestart 1 keer gecrashed. Vandaag van de 2 keer dat ik BFBC2 opstart geen enkele keer gecrasht. Geen idee waar het nu, onder DX9, aan ligt en waarom het soms wel en soms niet gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09-2024
Hallo,

Ik haalde BC2 weer eens uit de kast en begon online multiplayer te spelen, na een tijdje freezde mijn scherm en hoorde ik door de headset een eindeloze zoem. Ik heb toen mijn PC gereboot, vervolgens nog even gespeeld, en weer na enige tijd spelen hoorde ik door mijn headset een lange zoem.

Windows 7 64bit

Alvast bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door Moonborne op 24-12-2010 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Dat probleem heb ik dus ook, maar geen fix ervoor.. als jij iets vind hoor ik het graag!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215154

Heej allemaal,

Ik heb sindskort dit spel voor de pc gekocht, geen Steam of EA-Store versie, en ik heb een aantal problemen.

#1 Ik kan het tabblad "servers" niet zien. Of kijk er constant overheen, of hij is er echt niet. Ik kan gewoon inloggen, en ook de SP kan ik goed spelen (op 1 probleem na, waar ik zo op terug kom).
linkje...

#2 Voordat ik dit probleem had, had ik onder Windows 7 dat mijn pc na een tijd na online te gamen volledig vast liep. BSOD of echt een volledig zwart scherm met enige oplossing de pc uit/aan zetten. Dit gebeurde toen na 5 minuten of 1 uur (meestal 5 minuten). Daarna had ik hem onder Windows XP geinstalleerd, toen kon ik zolang ik wou online gamen. Totdat probleem #1 kwam..

Mijn systeem in het kort:
  • Windows 7 x64
  • I7 720 (2,66 GHz)
  • 12 GB DDR3 (1066 MHz tripple channel)
  • 64 GB SSD Corsair (Windows 7 partitie)
  • 2 TB Hitachi Deskstar (Battle Field Bad Company 2 partie 1, Windows XP partitie 2)
  • Club3d ATI 5870 1GB (geen OC)
  • Alle Windows update van Windows 7
  • Kale Windows XP x86 SP2 installatie
  • Alle drivers geupdate (Win XP en Win 7)
Wat heb ik geprobeerd:
  • In Windows 7 en Windows XP geprobeerd
  • Als Administrator uitvoeren
  • Meerdere malen opnieuw geinstalleerd
  • Handmatig updaten
  • DirectX 9 en DirectX 10 geprobeerd
Compabiliteit onder Windows 7:
  • Windows XP SP2
  • Windows XP SP3
  • Windows Vista
  • Windows Vista SP1
  • Windows Vista SP2
Settings Battle Field Bad Company 2

Alle spellen die ik verder speel (oa: Maffia 2 en StarCraft 2, Call of Duty Black Ops) kan ik volluit draaien op 1920*1080.
Ook heb ik meerdere fora doorzocht, en helemaal niets kunnen vinden wat mijn #1 probleem omschrijft.

Weten jullie nog iets wat ik kan proberen, of hebben jullie nog meer info nodig?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 215154 op 24-12-2010 19:33 . Reden: Windows XP Detail, Geheugen detail. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
Bananenspin schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 18:58:
Dat probleem heb ik dus ook, maar geen fix ervoor.. als jij iets vind hoor ik het graag!
Ik heb hier en daar op het internet rondgekeken en eindelijk een goede 'zoekterm' gevonden, het verschijnsel heet buzzing en er zijn 2 mogelijkheden:

1. Nieuwe sound drivers installeren
2. On-board sound uitzetten via BIOS en nieuwe soundkaart kopen

Ik ga zo even spelen, heb namelijk net m'n sound drivers vernieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Heraclius schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 19:15:
[...]

Ik heb hier en daar op het internet rondgekeken en eindelijk een goede 'zoekterm' gevonden, het verschijnsel heet buzzing en er zijn 2 mogelijkheden:

1. Nieuwe sound drivers installeren
2. On-board sound uitzetten via BIOS en nieuwe soundkaart kopen

Ik ga zo even spelen, heb namelijk net m'n sound drivers vernieuwd.
Ja ik heb ook iets over het geluid gelezen ja maar van wat ik meekreeg was dit bij een andere audio chipset zo en heeft dat weinig met mijne te maken... ben nu een paar dagen weg met kerst maar mocht jij een succes verhaal hebben ga ik het eens proberen..! Een verse windows install had achter niet geholpen bij mij ( de nieuwste drivers geinstalleerd ook gelijk )

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-05 16:55
Anoniem: 215154 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 19:02:
Heej allemaal,

Ik heb sindskort dit spel voor de pc gekocht, geen Steam of EA-Store versie, en ik heb een aantal problemen.
De server browser vind je onder de multiplayer knop aan de bovenkant, je zit in het verkeerde scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215154

Bert2000 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 19:28:
[...]
De server browser vind je onder de multiplayer knop aan de bovenkant, je zit in het verkeerde scherm.
Ok, dank je wel... dat was best stom eigenlijk :+ denk dat ik in de war was, omdat bij de server browser ook de historie en favorieten staan... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
Bananenspin schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 19:28:
[...]

Ja ik heb ook iets over het geluid gelezen ja maar van wat ik meekreeg was dit bij een andere audio chipset zo en heeft dat weinig met mijne te maken... ben nu een paar dagen weg met kerst maar mocht jij een succes verhaal hebben ga ik het eens proberen..! Een verse windows install had achter niet geholpen bij mij ( de nieuwste drivers geinstalleerd ook gelijk )
Ik heb het nu nog steeds, na een nieuwe driver te hebben geïnstalleerd.
Erg jammer, mooie game maar kan hem nu dus niet spelen.

Iemand anders tips?
Probleem: Freeze + harde zoem ('buzzing')
Windows 7 64bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Is het echt een zoem of meer een erg 'korte' sound loop? (Dat het geluid dus is vastgelopen op wat er op het moment van de freeze werd afgespeeld)

Dat laatste heb ik namelijk zelf ook heel sporadisch, geen idee waar het aan ligt. Maar ik heb dat zo weinig dat ik het niet eens de moeite vind om uit te zoeken waar het aan ligt, daar ben ik wss meer tijd en frustratie aan kwijt dan dat het me iets oplevert :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
Het is echt een harde zoem waar je bij wijze van spreken knettergek van wordt.
Ik heb inmiddels op het officiële BC2 forum ook een topic geopend voor dit probleem maar ik hoor hier ook heel graag oplossingen, als die er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMuts
Ik heb geen oplossing maar wel hetzelfde probleem dat me pc vastloopt en het geluid dan ook en alleen nog kan resetten, oplossing weet ik niet. Heb de tweakers guide voor BF2 al allemaal getest maar niks helpt tot nog toe. Plus ik heb Vietnam en daarin loopt het spel ook regelmatig vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
Heb via het officiële forum dit gevonden:

Zet de Ruisonderdrukking en Onderdrukking van akoestische echo uit, dit zou ook een oplossing kunnen zijn. Ik ga dit vandaag even uitproberen.

EDIT: Helpt ook niet.
Ben nu echt radeloos... :?

[ Voor 12% gewijzigd door Moonborne op 25-12-2010 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMuts
Ik heb op het EA forum het volgende gevonden, dit ga ik zo ff testen.
[UPDATE]

Hi guys.. im back

It looks like Im not getting soundloop crash anymore.

Please help me test my Fix with your systems.

Instructions:

1. Manually UNINSTALL PB using the installer from you BC2 original CD

E:\PunkBuster\pbsvc_bc2.exe

2. Manually delete the files left behind as mentioned by Von Dach's

3. Run sfc /SCANNOW in both system32 and Syswow64 folders
[use windows powershell not the CMD ] this is to fix the curropted files after all those freezes and this will take 30 minutes for both folders.

4. Reinstall Audio drivers Using the R2.51 drivers from realtek [Driver date is as of August 3 2010].

5. Reisntall PB service ... the usual way .. make sure you update it and pointing to the BC2 folder

6. Locate the Punkbuster Programs in C:\Windows\system32

locate " PnkBstrA.exe and PnkBstrB.exe"

7. If you can see these two... right click on both and Select the Compatibility Tab.
From there you must set It to Always run as Admin and Set the compatibility to Windows XP Service pack 3.

[Correct me if Im wrong..I think Punkbuster's defects arise with the recent BC2 patch... and makes it crash in windows7systems]

8. Restart your system.

Please try it now and reply to this thread... [screw EA, PB, and Realtek ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Compizfox schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 15:02:
Hetzelfde als ik heb dus. Hij is gisteren van de 3 keer dat ik BFBC2 heb opgestart 1 keer gecrashed. Vandaag van de 2 keer dat ik BFBC2 opstart geen enkele keer gecrasht. Geen idee waar het nu, onder DX9, aan ligt en waarom het soms wel en soms niet gebeurd.
EA support gecontacteerd en netjes binnen 24h antwoord;

1. Empty your Temp folder to prevent file conflicts. Click here for steps on emptying your Temp folder:
http://help.eastore.com/app/answers/detail/a_id/44

2. Be sure you have the latest drivers available for your video and sound card.
http://help.eastore.com/app/answers/detail/a_id/25

3.Clear browser cache
http://support.ea.com/app/answers/detail/a_id/1273

Try cleaning out your Temporary directory. Do not delete the folder itself, open the folder, select all of the contents, and then delete them.

1. Double click on "My Computer"
2. Double click on the C: drive
3. Double click on the "Windows" folder.
4. Double click on the "Temp" folder.
5. Hold the "CTRL" key and tap the "A" key to select all.
6. Tap the "Delete" key on your keyboard and accept the "Are you sure you want to delete these files" prompt.

You may get an error that some of these files can't be deleted. This is usually because they are currently in use, so let's end any program that would be using these temporary files.

1. Hold down the Ctrl, Alt, and Delete keys at the same time
2. Click the "Processes" tab.
3. Click on the gray bar in the middle column that says User Name to sort by user name.
4. Do NOT select anything for SYSTEM, LOCAL SERVICE, or NETWORK SERVICE.
5. Click on anything besides EXPLORER and TASKMGR for this User Name or other user names.
6. Click on END PROCESS
7. Repeat these steps until only explorer.exe and taskmgr.exe are open for this user profile.

Note that some applications may take multiple times before closing. Don't worry that you are permanently changing your system configuration; these applications will return when you restart your system.

Ik ben tot maandag niet thuis ivm kerst, dus misschien kun jij het uittesten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Deruxian schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 11:46:
[...]

1. Empty your Temp folder to prevent file conflicts. Click here for steps on emptying your Temp folder:

3.Clear browser cache

Try cleaning out your Temporary directory. Do not delete the folder itself, open the folder, select all of the contents, and then delete them.

(temp folder cleanen)

(alle processen sluiten)

Fijn dat je het hebt gevraagd en mij er ook mee wilt helpen, maar dit verhaal klinkt wel een beetje als een standaard procedure bij elke crash van elke game. Het normale riedeltje: Temp folder cleanen, laatste drivers...
En browser cache? Wat heeft dat ermee te maken? Ik gebruik Firefox, die van IE is zowat helemaal leeg. Welke moet ik nu legen volgens EA?

En die laatste stap is helemaal onzin natuurlijk. Dat komt neer op alle processen, dus ook je virusscanner, Xfire, ATi Catalyst en dat soort zooi sluiten.

Ik heb niet echt het idee dat ze over het probleem nagedacht hebben en een specifieke workaround of oplossing voor dit probleem gegeven hebben, eigenlijk...

[ Voor 34% gewijzigd door Compizfox op 25-12-2010 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMuts
Ok onderstaande lijkt voor mij geholpen te hebben, dus kort samengevat, Punkbuster en Realtek drivers opnieuw installeeren en punkbuster als Admin en met XP SP3 opstarten. Heb net 1 uur gespeeld zonder 1 crash! _/-\o_
Deruxian schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 11:46:
[...]

3.Clear browser cache

1. Double click on "My Computer"
2. Double click on the C: drive
3. Double click on the "Windows" folder.
4. Double click on the "Temp" folder.
5. Hold the "CTRL" key and tap the "A" key to select all.
6. Tap the "Delete" key on your keyboard and accept the "Are you sure you want to delete these files" prompt.

You may get an error that some of these files can't be deleted. This is usually because they are currently in use, so let's end any program that would be using these temporary files.

1. Hold down the Ctrl, Alt, and Delete keys at the same time
2. Click the "Processes" tab.
3. Click on the gray bar in the middle column that says User Name to sort by user name.
4. Do NOT select anything for SYSTEM, LOCAL SERVICE, or NETWORK SERVICE.
5. Click on anything besides EXPLORER and TASKMGR for this User Name or other user names.
6. Click on END PROCESS
7. Repeat these steps until only explorer.exe and taskmgr.exe are open for this user profile.

Note that some applications may take multiple times before closing. Don't worry that you are permanently changing your system configuration; these applications will return when you restart your system.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Compizfox schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 12:42:
[...]

Fijn dat je het hebt gevraagd en mij er ook mee wilt helpen, maar dit verhaal klinkt wel een beetje als een standaard procedure bij elke crash van elke game. Het normale riedeltje: Temp folder cleanen, laatste drivers...
En browser cache? Wat heeft dat ermee te maken? Ik gebruik Firefox, die van IE is zowat helemaal leeg. Welke moet ik nu legen volgens EA?

En die laatste stap is helemaal onzin natuurlijk. Dat komt neer op alle processen, dus ook je virusscanner, Xfire, ATi Catalyst en dat soort zooi sluiten.

Ik heb niet echt het idee dat ze over het probleem nagedacht hebben en een specifieke workaround of oplossing voor dit probleem gegeven hebben, eigenlijk...
Je hebt inderdaad gelijk, is ook een standaard antwoord. Wel verzochten ze, dat als het probleem aanhield, een dxdiag bestandje mee te sturen. Ik had ook al een dump bestand meegestuurd en nog een bestandje (die je krijgt als je de pc weer opstart na een hard reset) Zal dat maandag dus een gaan doen, mocht deze oplossing niet afdoende zijn. Zal ik ook eens vragen of ze al die bestandjes door willen nemen.

@hierboven, jij had toch iets met geluid oid?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMuts
Deruxian schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 14:43:
[...]

Je hebt inderdaad gelijk, is ook een standaard antwoord. Wel verzochten ze, dat als het probleem aanhield, een dxdiag bestandje mee te sturen. Ik had ook al een dump bestand meegestuurd en nog een bestandje (die je krijgt als je de pc weer opstart na een hard reset) Zal dat maandag dus een gaan doen, mocht deze oplossing niet afdoende zijn. Zal ik ook eens vragen of ze al die bestandjes door willen nemen.

@hierboven, jij had toch iets met geluid oid?:P
Ja, BF2 liep op verschillende momenten in het spel compleet vast incl het geluid dat dan bleef hangen waardoor alleen hard reset nog werkte.
Wat ik gelezen heb is dat het een bug met geluidskaart en Punkbuster is waardoor BF2 vastloopt, maar waarom er maar een handje vol mensen zijn die daar last van hebben dat kan ik niet rijmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

DeMuts schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 14:31:
Ok onderstaande lijkt voor mij geholpen te hebben, dus kort samengevat, Punkbuster en Realtek drivers opnieuw installeeren en punkbuster als Admin en met XP SP3 opstarten. Heb net 1 uur gespeeld zonder 1 crash! _/-\o_

[...]
Dit is inderdaad een fix voor de crash in het menu, niet voor de freeze in-game.
DeMuts schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 14:53:
[...]

Ja, BF2 liep op verschillende momenten in het spel compleet vast incl het geluid dat dan bleef hangen waardoor alleen hard reset nog werkte.
Wat ik gelezen heb is dat het een bug met geluidskaart en Punkbuster is waardoor BF2 vastloopt, maar waarom er maar een handje vol mensen zijn die daar last van hebben dat kan ik niet rijmen.
En je zit zelfs compleet in het verkeerde topic, het was ook nog eens een oplossing voor BFBC2 en niet voor BF2 :P

Kun je zien hoe algemeen zo'n antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMuts
Deze oplossing is tot nog toe (na 1 uur crash vrij knallen) wat ik zocht om vastlopers in het spel te voorkomen. In het menu heb ik nog nooit vastlopers gehad. En betreffende BF2 daarmee bedoelde ik dus Bad Company 2 maar haad geen zin om het helemaal uit te typen en dacht dat jullie dat wel begrepen (niet dus).

Dus ja voor mij was dit de oplossing tot nu toe, maar moet nog wel even een paar uur meer knallen om er zeker van te zijn, vanwege enkele kerstactiviteiten heb ik vandaag en vanavond niet meer tijd om te testen.
Compizfox schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 15:13:
[...]

Dit is inderdaad een fix voor de crash in het menu, niet voor de freeze in-game.

[...]

En je zit zelfs compleet in het verkeerde topic, het was ook nog eens een oplossing voor BFBC2 en niet voor BF2 :P

Kun je zien hoe algemeen zo'n antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Oh :P, tja BF2 is eigenlijk de officiele afkorting van Battlefield 2, en dat is een ander spel dan Battlefield Bad Company 2. Daarvan is de afkorting BFBC2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
Oplossing van de freeze + zoem geluid:

On-board geluidskaart via BIOS uitschakelen en zonder geluid spelen, of een dedicated geluidskaart aanschaffen. Moet er nog over nadenken of ik het waard vind om voor deze game een geluidskaart aan te schaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022
knip

[ Voor 177% gewijzigd door thr- op 25-12-2010 23:26 . Reden: verkeerde thread. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMuts
Compizfox schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 21:43:
Oh :P, tja BF2 is eigenlijk de officiele afkorting van Battlefield 2, en dat is een ander spel dan Battlefield Bad Company 2. Daarvan is de afkorting BFBC2 ;)
I know, heb de hele serie origineel hier liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMuts
Heraclius schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 23:18:
Oplossing van de freeze + zoem geluid:

On-board geluidskaart via BIOS uitschakelen en zonder geluid spelen, of een dedicated geluidskaart aanschaffen. Moet er nog over nadenken of ik het waard vind om voor deze game een geluidskaart aan te schaffen...
Had je mijn oplossing al geprobeerd? Punkbuster en realtek drivers opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes

jordy-maes

DeMuts schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 23:57:
[...]

Had je mijn oplossing al geprobeerd? Punkbuster en realtek drivers opnieuw installeren.
Ik heb Punk Buster en HD Audio Drivers opnieuw geinstalleerd, werkte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

DeMuts schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 20:36:
Deze oplossing is tot nog toe (na 1 uur crash vrij knallen) wat ik zocht om vastlopers in het spel te voorkomen. In het menu heb ik nog nooit vastlopers gehad. En betreffende BF2 daarmee bedoelde ik dus Bad Company 2 maar haad geen zin om het helemaal uit te typen en dacht dat jullie dat wel begrepen (niet dus).

Dus ja voor mij was dit de oplossing tot nu toe, maar moet nog wel even een paar uur meer knallen om er zeker van te zijn, vanwege enkele kerstactiviteiten heb ik vandaag en vanavond niet meer tijd om te testen.

[...]
Ik ga het maar eens proberen dan als ik thuis ben, echter had ik voor de grap al eens naar die Punkbuster bestanden gezocht in de system32 map was het uit mn hoofd? Zag ze daar echter niet eens staan.. morgen weer thuis dan proberen :)

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
DeMuts schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 23:57:
[...]

Onze 'problemen' verschillen van elkaar. ;)
Ik heb geen soundloop maar een hard zoemend geluid en dat is gerelateerd aan de onboard soundcard van Realtek op bepaalde moederborden, dit is alleen te verhelpen door deze uit te zetten en een dedicated soundcard te plaatsen, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Heraclius schreef op zondag 26 december 2010 @ 11:28:
[...]

Onze 'problemen' verschillen van elkaar. ;)
Ik heb geen soundloop maar een hard zoemend geluid en dat is gerelateerd aan de onboard soundcard van Realtek op bepaalde moederborden, dit is alleen te verhelpen door deze uit te zetten en een dedicated soundcard te plaatsen, helaas.
Om welke chip van realtek gaat dit? Dan weet ik ook of ik de sjaak ben.. :)

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Pfff ik snap er niets meer van, wie heeft nou welk probleem en welke oplossing is nou voor welk probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
Kijk gewoon even goed, ik heb geen soundloop, ik heb een hard zoemend geluid.
En ik weet niet welke chips het betreffen maar daar kom je vanzelf achter na een uurtje spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Heraclius schreef op zondag 26 december 2010 @ 13:42:
Kijk gewoon even goed, ik heb geen soundloop, ik heb een hard zoemend geluid.
En ik weet niet welke chips het betreffen maar daar kom je vanzelf achter na een uurtje spelen...
Mijn pc freezed ook na een tijdje en niets anders helpt dan een reboot, maar dat hoeft niet aan het geluid te liggen perse denk ik toch?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMuts
Bananenspin schreef op zondag 26 december 2010 @ 16:00:
[...]

Mijn pc freezed ook na een tijdje en niets anders helpt dan een reboot, maar dat hoeft niet aan het geluid te liggen perse denk ik toch?
Bij mij hielp onderstaande tegen freezen van me pc + geluid tijdens het spelen:
[UPDATE]

Hi guys.. im back

It looks like Im not getting soundloop crash anymore.

Please help me test my Fix with your systems.

Instructions:

1. Manually UNINSTALL PB using the installer from you BC2 original CD

E:\PunkBuster\pbsvc_bc2.exe

2. Manually delete the files left behind as mentioned by Von Dach's

3. Run sfc /SCANNOW in both system32 and Syswow64 folders
[use windows powershell not the CMD ] this is to fix the curropted files after all those freezes and this will take 30 minutes for both folders.

4. Reinstall Audio drivers Using the R2.51 drivers from realtek [Driver date is as of August 3 2010].

5. Reisntall PB service ... the usual way .. make sure you update it and pointing to the BC2 folder

6. Locate the Punkbuster Programs in C:\Windows\system32

locate " PnkBstrA.exe and PnkBstrB.exe"

7. If you can see these two... right click on both and Select the Compatibility Tab.
From there you must set It to Always run as Admin and Set the compatibility to Windows XP Service pack 3.

[Correct me if Im wrong..I think Punkbuster's defects arise with the recent BC2 patch... and makes it crash in windows7systems]

8. Restart your system.

Please try it now and reply to this thread... [screw EA, PB, and Realtek ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:12
Zijn er hier meer mensen die geen geluid horen bij het reloaden van hun geweer? Ik heb een Logitech X-530 en een onboard geluidskaart (bij mn Asrock 870 Extreme 3) en bij geen één van de geluidsopties hoor ik het reloaden van mijn geweer.

Als ik erop google is er blijkbaar een bug met de interface, die niet het aantal kogels laat zien, maar schijnbaar ben ik de enige met dit probleem. Erg vaag.

Normaal zou ik me er ook niet zo aan ergeren, maar het geluid bij BC2 is zo lekker dat ik hem regelmatig fijn hard zet ;), en als je dan geen reload hoort is het toch wel erg nep.

[ Voor 19% gewijzigd door Knul op 26-12-2010 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb da soms met de RPG7 dat het reload geluid er gewoon niet is, maar meestal doet ie het wel. Beetje raar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

DeMuts schreef op zondag 26 december 2010 @ 16:44:
[...]

Bij mij hielp onderstaande tegen freezen van me pc + geluid tijdens het spelen:

[...]
Morgen wanneer ik thuis ben ga ik dat proberen, heb echter geen CD maar de game via steam dat word dus al interessant..!

HOI.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
• Lees eerst de topicstart voordat je je probleem post
• Zoek of er al enige oplossingen voor zijn gevonden
• Geef een duidelijke omschrijving van het probleem
• Vermeld wat je zelf hebt geprobeerd
• Vermeld ook het platform waar het probleem over gaat
• Simpele vragen en problemen waar geen inzet worden getoond zijn (nog steeds) uit den boze!

• Als je een oplossing hebt, DM deze dan naar CptChaos :-)