Videokaart vervangen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lewt
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-04 11:22
Intro
Ik wil een nieuwe videokaart omdat mijn trouwe 8800GTX gelukkig net voor het einde van de 36 maanden garantie overleden is, ik wacht nog op de uitslag van de RMA, maar ben zeker niet te beroerd om wat bij te betalen toch houd ik graag de prijs prestatie in de gaten en ik wil maximaal €350 uitgeven dat is inclusief het geld wat ik terug krijg van mijn RMA.

Allereerst mijn specs
Processor: Intel Q6600 @ 2.8 Ghz
Overleden Video Card: nVidia 8800GTX
Tussenoplossing: ATI 2800HD PRO
Video Bus: PCIe v1.0 x16 (2.5 Gb/s) @ x16 (2.5 Gb/s)
Motherboard Model: XFX MB-N680-ILT9
Motherboard Chipset: NVIDIA nForce 680i LT SLI
Total Memory Size: 6 GBytes

Wat ik er op wil gaan doen
  • Battlefield Bad Company 2
  • Andere Shooters (DX11 in de gaten houden)
Waar zat ik zelf aan te denken
Merk maakt mij niet zo heel veel uit, ik heb wel voorkeuren maar ik laat me leiden door advies, ervaring en prijs.
Zelf zat ik te denken aan een ATI kaart omdat die qua prijs/prestatie het goed doen.
  • 5770
  • 5850
  • 5870
Graag hoor ik jullie meningen }:O

Koppel ook producten aan dit topic!

Probeer ook eens deze link voordat je iets post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:07

Herman

FP ProMod
Waarom wacht je niet even voordat nVidia de nieuwe kaarten op de markt heeft gebracht?
Dat is nog een kwestie van weken...

Dan heb je veel meer keuze.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Herman87 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 16:23:
Waarom wacht je niet even voordat nVidia de nieuwe kaarten op de markt heeft gebracht?
Dat is nog een kwestie van weken...

Dan heb je veel meer keuze.
en dan? een kaart waar maar 1 jaar garantie op zit, bakken stroom vreet en dan misschien net iets sneller is dan een 5870 maar wel een stuk meer kost?

met ati zit je goed hoor. welke van de 3 je kiest is aan jou, maar er zijn genoeg bencjmarks die je vertellen wat voor jou het beste is.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:58
v1.0 x16 (2.5 Gb/s) @ x16 (2.5 Gb/s)?

Ik dacht dat het max compatible was met v1.1?

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:52

M2M

medicijnman

nedernakker schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 16:39:
[...]

en dan? een kaart waar maar 1 jaar garantie op zit, bakken stroom vreet en dan misschien net iets sneller is dan een 5870 maar wel een stuk meer kost?

met ati zit je goed hoor. welke van de 3 je kiest is aan jou, maar er zijn genoeg bencjmarks die je vertellen wat voor jou het beste is.
grappig dat je dat nu allemaal al weet...

Mijn mening zoals altijd, wachten is nutteloos in deze branche. Tegen de tijd dat de Nvidia kaarten goed verkrijgbaar zijn heeft AMD/ATI weer een nieuwe reeks aangekondigd.

Tel daarbij op dat een van de kaarten in jouw rijtje eigenlijk alle huidige games min of meer full pull op Full HD resoluties perfect kan draaien, is het nog een kwestie van smaak en budget.

Gooi liever wat geld apart voor een SSD, dan te investeren in een dikke videokaart die over 2 jaar waarschijnlijk mid-range is. dát is pas een wereld van verschil.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

M2M schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 16:45:
[...]

Mijn mening zoals altijd, wachten is nutteloos in deze branche. Tegen de tijd dat de Nvidia kaarten goed verkrijgbaar zijn heeft AMD/ATI weer een nieuwe reeks aangekondigd.

Tel daarbij op dat een van de kaarten in jouw rijtje eigenlijk alle huidige games min of meer full pull op Full HD resoluties perfect kan draaien, is het nog een kwestie van smaak en budget.

Gooi liever wat geld apart voor een SSD, dan te investeren in een dikke videokaart die over 2 jaar waarschijnlijk mid-range is. dát is pas een wereld van verschil.
Mee eens.
Wachten is zinloos. Je kan wel blijven wachten, want zodra de nieuwe kaarten van Merk X fatsoenlijk te krijgen zijn heeft Merk Y weer iets nieuws aangekondigd, en andersom.

Koop gewoon nu een fatsoenlijke kaart en gebruik de rest van je cash voor een SSD. Dat is echt zo ziekelijk snel... en dan puur en alleen omdat de latencies zo laag zijn. Transferrates zijn ook erg leuk, maar niet eens het meest leuke punt.
Veel lagere latencies zijn sowieso niet echt haalbaar, denk ik. Dus erg snel verouderen doen ze ook niet.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:10
[...]
De kaart heeft power aansluitingen om in totaal 300W vermogen te kunnen trekken.. En de geruchten gaan dat de core spanning verhoogd is om de slechte yields te verhogen, waardoor de TDP rond de 280W zou uitkomen. Dat is terrein van de dual chip Radeon HD5970 van ATI.
En daar de yields niet denderend zijn zal de prijs ook niet echt concurrerend kunnen zijn.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

[...]

Ook grappig dat iemand weet te melden dat fermi binnen enkele weken goed leverbaar kan zijn :) want ik vermoed dat je niet binnen enkele maanden een fermi thuis hoeft te verwachten. De productie van de 40nm ATI's loopt al slecht genoeg om een half jaar lang slechte leverbaarheid te hebben, bij fermi zal het minstens net zo erg zijn (en de productie van de laatste revisie, A3, is nog helemaal niet lang bezig). Ik zou dan ook gewoon een HD5850 nemen (er vanuitgaande dat je een beetje een standaard resolutie hebt van 1680x1050 of zo), die heeft het meeste bang-for-buck.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lewt
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-04 11:22
Bedankt voor alle Replies,

Ik ga denk ik voor de HD5850, dat had ik zelf ook al in de planning, maar toch even jullie meningen horen.

Over dat wachten ben ik het met de reacties erop eens daarbij komt nog eens dat Nvidia mij NA de 8XXX serie niet echt heel blij heeft gemaakt.
Mijn mening is de 8K serie dus de serie geweest die voor Nvidia het meeste bang-for-a-buck gaf ik verwacht dan ook niet zoveel van de 400 serie van Nvidia, het zal vast wel goed zijn, maar ATI geeft toch meer voor je geld.

Ik vind het wel jammer dat mijn 8800GTX is overleden -behalve als ik er veel geld voor krijg van de RMA(in de termen van veel in verhouding met verkopen)- met die kaart draaide ik alles gewoon ook op 1920x1200, dat was nooit een probleem, soms niet hele hoge framerates maar MW2 speelde perfect (80fps)

En de beta van BFBC2 speelde ik op high met iets lagere framerates (65fps),
maar nu is het spel uit en dan is mijn videokaart kaduuk.
Ik heb gelukkig een laptop die het draait op een slordige (45fps) -geen FHD en alles op medium/low-
en dat maakt dat ik nog meer haast heb, de game is verder geweldig voor mensen die nog twijfelen.

Probeer ook eens deze link voordat je iets post.

Pagina: 1