NVIDIA pulls 196.75 driver amid reports it's frying graphics

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244403

Topicstarter
http://www.engadget.com/2...-its-frying-graphics-car/

Op hoop van zegen dan maar.
Achja heb toch nog garantie :P

Blizzard Tech Support representative Datth, posted the following alert to all gamers:

We're getting reports where users are getting intermittent low FPS after installing these drivers. It seems that it is related to the fan control included in these drivers not working correctly and is causing the video card to overheat on 3D applications. This will affect Warcraft 3, World of Warcraft and StarCraft 2 Beta. Please uninstall the drivers and revert back to the older ones.

Geen probleem voor mij dus, mijn fan word niet door mijn kaart geregeld.

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 244403 op 05-03-2010 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-12-2023

Sak3d

Reise, Reise

Ik ga toch maar downgraden |:(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298825

Ik heb er ook last van.
12sky en 12sky 2 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Bij endgadget merken ze nog fijntjes op dat Nvidia wel de driver van de website zou hebben gehaald, maar niet een waarschuwing heeft geplaatst om deze driver te verwijderen als je deze hebt geïnstalleerd (just to be sure).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160457

Heb een EVGA GTX275, met Crysis warhead werd de kaart al gauw 76 graden (na 10 min ong). Heb de drivers volledig verwijderd, ook driver sweeper gebruikt en de oude nvidia drivers geinstalleerd. Is het nu zo dat er iets in de kaart beschadigd is? Fan controller kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

76gr is normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-05 10:35

MeltedForest

Lenny-t

76 graden is inderdaad nog niet zo'n probleem, pas als je 100 graden ziet verschijnen moet je je zorgen maken.
Las net een post op een ander forum die had 8800GT SLI en die had beide kaarten op 115 graden staan, en meteen maar de oude drivers weer geïnstalleerd. Gelukkig is het voor hem goed afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Anoniem: 160457 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 15:58:
Heb een EVGA GTX275, met Crysis warhead werd de kaart al gauw 76 graden (na 10 min ong). Heb de drivers volledig verwijderd, ook driver sweeper gebruikt en de oude nvidia drivers geinstalleerd. Is het nu zo dat er iets in de kaart beschadigd is? Fan controller kapot?
Normale temperatuur dus niks aan de hand... De drivers lijk vooral de g92 core te buggen..

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MeltedForest schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 16:03:
76 graden is inderdaad nog niet zo'n probleem, pas als je 100 graden ziet verschijnen moet je je zorgen maken.
Las net een post op een ander forum die had 8800GT SLI en die had beide kaarten op 115 graden staan, en meteen maar de oude drivers weer geïnstalleerd. Gelukkig is het voor hem goed afgelopen.
Ja, maar was wel na 10 minuten, heb gister namelijk met die nieuwe drivers 5 uur lang BC2 gespeeld. Zag geen artifacts ofzow of crashes, maar toch.
Mijn vraag was eigenlijk, al heeft de temp niet de kaart vernield, kan die driver de fan control hebben beschadigd, waardoor ie nu niet meer goed koelt?
Heb der wel garantie op, maar toch, wel vervelend anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:52

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Niet echt heel deftig getest lijkt mij.. maar is het echt alleen dat de fans te weinig doen met deze drivers of zijn er meer redenen om ze niet te downloaden ?

Gezien ik gewoon een fullcover waterblok over mijn 9800gtx heb lijkt mij dit geen probleem meer voor die fan :).

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De fanspeed blijft op 40%, ook tijdens Crysis warhead, is dat normaal? kan me niet herinneren of dat voor die driver ook was, dacht van wel. Kaart word 76 graden weer, en gaat naar 45 in idle.
Mijn Asus P6T SE word wel 50 graden door die kaart, maar das altijd zo geweest ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 160457 op 05-03-2010 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:52

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Anoniem: 160457 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 16:16:
De fanspeed blijft op 40%, ook tijdens Crysis warhead, is dat normaal? kan me niet herinneren of dat voor die driver ook was, dacht van wel. Kaart word 76 graden weer, en gaat naar 45 in idle.
Mijn Asus P6T SE word wel 50 graden door die kaart, maar das altijd zo geweest ;)
Die temps zijn zo als ze zijn echt geen probleem, mijn kaart werd regelmatig 80 graden met stock koeler, de reden dat ik die koeler toen vervangen heb is niet te temperatuur maar de herrie die hij begon te maken als hij warmer werd.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okej thanks, weer een hoop zorgen minder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244403

Topicstarter
BGB4rn schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 16:10:
Niet echt heel deftig getest lijkt mij.. maar is het echt alleen dat de fans te weinig doen met deze drivers of zijn er meer redenen om ze niet te downloaden ?

Gezien ik gewoon een fullcover waterblok over mijn 9800gtx heb lijkt mij dit geen probleem meer voor die fan :).
Lijkt me ook niet dan :P

Hier een oplossing voor wie toch de drivers wil gebruiken op eigen risico.

Step 1: Install Rivatuner (works on ATI cards too). Ignore the warning about the driver version; it will work fine.

Step 2: Setup fan profiles to change speed depending on GPU temp

Step 3: Enjoy performance increase of these drivers.

I can confirm v2.24 works with the 196.75 drivers. I just finished a marathon session of Portal (all radios found, finally) and while the fan did turn into a jet-turbine for a few seconds, the temp never went above 65o. This is with all settings on high, textures, models, etc.

Andere optie is om de fan aansluiting rechtstreeks op je mb/power supply te zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 244403 op 05-03-2010 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codeneos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-05 11:42

codeneos

[...]

Ten eerste past dit vaak niet omdat de fan connectortjes op videokaarten niet gelijk zijn aan gewone fan connectors, ten tweede moet je dan vaak eerst de hele koeler demonteren voor dat je bij deze kabel kan. Lijkt me dus dat je beter rivatuner kan gebruiken of gewoon even moet wachten met het upgraden je drivers.

[ Voor 8% gewijzigd door codeneos op 05-03-2010 17:22 ]

http://www.tweakers.net/gallery/119170/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTD
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-05 08:27

TTD

Mijn GTX 260 C216 55nm heeft er volgens mij niet zo last van, de GPU is 40graden idle en max. 67graden na een half uurtje NBA 2K10. En de PCB is 33graden idle en 53graden na een half uurtje NBA 2K10. Dat zijn vrij normale temperaturen voor stock koelers volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:37

Herman

FP ProMod
Met de GPU's van asus kun je met smartdoc een threshold instellen. Met mijn EN7600gs was dat 85 graden. (ik heb nu een XFX gts 250)
Als de temperatuur daarboven kwam, sloot smartdoc keurig alle programma's. Deze simpele software kunnen dit soort problemen voorkomen.
Ik vrees nu wel dat nVidia een enorme claim kan verwachten. Wellicht zijn er velen die (claimen*) door dit probleem schade te hebben gekregen.

*Er zijn er altijd die deze omstandigheden uitbuiten door hierdoor alsnog garantie hopen te krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Herman op 05-03-2010 20:15 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196662

Probeer dit nieuws aan iedereen door te spammen aub. Ja voor een keer is het goed om te spammen :)

Veel mensen zijn nieuwe drivers aan het installeren met releases van ACII en BFBC2. Maar niet iedereen heeft die extra software draaien of goed ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:05
Ik wacht altijd nog een tijdje, eer ik nieuwe drivers installeer. Juist om dit soort dingen te voorkomen!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-04 14:34
Ook last van gehad met mijn ION in mijn HP Mini 311c , dacht eerst dat het aan mijn CPU overclock lag, niet dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTD
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-05 08:27

TTD

Deze driver los wel het probleem van Empire Total War op. Zag trouwens net dat de fan van me GPU niet harder dan 40% draait. En dacht net dat ik misschien geluk had |:( Gelukkig wordt die niet warmer dan 75graden zelfs na 2 uurtjes gamen. Ga voor de zekerheid maar ff de oude drivers installeren tenzij Nvidia morgen al met een nieuwe komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crugster
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 01:00
Nou... mijn 8800GTX kaart is "gefried"...

Het begon met artifacts in een game. De eerste keer dat ik het zag dacht ik dat het een game-glitch was. Maar toen ik een paar dagen later steeds vaker de artifacts zag wilde ik de temps gaan controlleren. Echter, voordat ik dat kon doen werd het beeld in Windows (en Ubuntu) om de haverklap al zwart of zelfs onleesbaar door de hoeveelheid artifacten, doorgaans gevolgd door BSOD's. Toen zelfs mijn post-scherm artifacten ging vertonen wist ik hoe laat het was. Inmiddels de kaart in een andere opstelling gebruikt, en ook daar gaar... ik denk dus inderdaad dat ik slachtoffer ben (ik draaide de 196.75 drivers).

De kaart is inmiddels 4 jaar oud, nu heb ik op mijn raptor HD 5 jaar garantie, iemand enig idee of ik wat betreft mijn graka nog ergens recht op heb (i.i.g. niet via de retailer, die biedt maar 2 jaar) qua garantie of wellicht omdat de drivers faulty waren?

[ Voor 1% gewijzigd door Crugster op 09-03-2010 11:20 . Reden: Zinsbouw correctie ]

If you have five dollars and Chuck Norris has five dollars, Chuck Norris has more money than you have.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84n44n
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-11-2012
Ik heb er ook van, maar dan door de Linux-drivers, die intussen ook offline gehaald zijn.

Het kwam eigenlijk niet in mij op dat het dit kon zijn (was toen nog niet bekend dat de Linux-drivers hetzelfde probleem hadden). Ik heb ze nog eens opnieuw getest na downgraden, maar de artifacts blijven. Dood, dus :(
Vrij vervelend, aangezien het een AGP-kaart is, dus een even krachtige vervangkaart vinden is niet evident. Er zit nu een oude Geforce 4 MX440 in en ik kan niet eens mijn videospeler maximaliseren wegens te weinig videogeheugen :'(

Vermits mijn kaart vrij oud is kan ik weinig doen behalve erover zagen, vermoed ik. Ach ja, shit happens. Ik zou zeggen, "volgende keer ATI", maar daar heb ik ook al mijn bekomst van i.v.m. Linuxcompatibiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisio
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-03 20:38
Ik draai sinds een paar dagen mijn GTX275 in combinatie met deze drivers zonder enig probleem.
Ik maak gebruik van rivatuner voor het bedienen van de koeler. Zag gister ineens dit soort berichten op het internet dus ben ik meteen gaan kijken naar de temperaturen van mijn kaart onder een aantal zware spellen. Mijn kaart word maximaal 60 graden met koeler op 60%. Tot nu toe geen enkel probleem dus. :)

Het lijkt er inderdaad op dat de kaarten met de G92 chip het meeste last hebben van deze bug.
Mensen die geen gebruik maken van tools om de koeler handmatig te bedienen kunnen beter wel terug gaan naar de vorige driver!
Pagina: 1