Ik heb het volgende systeem samengesteld maar heb geen idee welk geheugen ik nu het best kan nemen om alles wat mogelijk is uit het systeem te halen. En uitteraard nog enkele andere vragen.
Ik ga de pc voornamelijk gebruiken voor videobewerking en af en toe gamen.
Daarnaast dient het een beetje energiezuinig te zijn i.v.m. het renderen van videomateriaal dat nogal wat tijd in beslag kan nemen, gedurende de nachtelijke uurtjes
Processor: Intel® Core™ i7-860 (al aangeschaft) Het staat dus vast dat het een 1156 systeem moet zijn.
Dit i.v.m. het energiezuinige aspect van processor en moederbord.
Moederbord: Gigabyte GA-P55A-UD5 (nog aanschaffen)
of Asus Maximus III Formula (uit welke haal je het meeste? kwa prestaties ?
Videokaart: Sapphire HD5850 (nog over uit ander systeem)
Kast: Antec Twelve Hundred (nog aanschaffen)
of Cooler Master CM 690 II Advanced (nog geen idee welke de beste is, kwa inbouwen etc.)
Harde schijf windows: Intel X25-M Postville SSD 80GB (al aangeschaft)
Voeding: Be Quiet! Dark Power Pro 850W, ATX12V (zwaar genoeg lijkt me) of zijn er beter andere alternatieven
Geheugen: nog niet aangeschaft omdat er met het moederbord dus aangeeft dat er geheugen modules uit veel series gebruikt kunnen worden.
Te weten: Support for DDR3 2600+/ 2200/1600/1333/1066/800 MHz memory modules
Welke modules kan je dus nu het beste nemen om echt het maximale uit het systeem te halen voor een redelijk prijs/kwaliteit zeg maar? Iemand een linkje naar de ideale of is dit alleen te bereiken met overclocken van lagere standaarden?
Zouden jullie tevens één van deze onderdelen die nog niet zijn aangeschaft vervangen voor iets anders, en zoja waarom? Een beetje denkwerk van de echte techneuten en mensen die een dergelijk systeem hebben is wel welkom dus....
Ik ga de pc voornamelijk gebruiken voor videobewerking en af en toe gamen.
Daarnaast dient het een beetje energiezuinig te zijn i.v.m. het renderen van videomateriaal dat nogal wat tijd in beslag kan nemen, gedurende de nachtelijke uurtjes
Processor: Intel® Core™ i7-860 (al aangeschaft) Het staat dus vast dat het een 1156 systeem moet zijn.
Dit i.v.m. het energiezuinige aspect van processor en moederbord.
Moederbord: Gigabyte GA-P55A-UD5 (nog aanschaffen)
of Asus Maximus III Formula (uit welke haal je het meeste? kwa prestaties ?
Videokaart: Sapphire HD5850 (nog over uit ander systeem)
Kast: Antec Twelve Hundred (nog aanschaffen)
of Cooler Master CM 690 II Advanced (nog geen idee welke de beste is, kwa inbouwen etc.)
Harde schijf windows: Intel X25-M Postville SSD 80GB (al aangeschaft)
Voeding: Be Quiet! Dark Power Pro 850W, ATX12V (zwaar genoeg lijkt me) of zijn er beter andere alternatieven
Geheugen: nog niet aangeschaft omdat er met het moederbord dus aangeeft dat er geheugen modules uit veel series gebruikt kunnen worden.
Te weten: Support for DDR3 2600+/ 2200/1600/1333/1066/800 MHz memory modules
Welke modules kan je dus nu het beste nemen om echt het maximale uit het systeem te halen voor een redelijk prijs/kwaliteit zeg maar? Iemand een linkje naar de ideale of is dit alleen te bereiken met overclocken van lagere standaarden?
Zouden jullie tevens één van deze onderdelen die nog niet zijn aangeschaft vervangen voor iets anders, en zoja waarom? Een beetje denkwerk van de echte techneuten en mensen die een dergelijk systeem hebben is wel welkom dus....
[ Voor 14% gewijzigd door Diego27 op 04-03-2010 23:29 ]