Windows 7 formatteren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonl91
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 09:38
Hallo,

Na een tijd gebruik te hebben gemaakt van de beta versie van Windows heb ik besloten om de definitieve versie te kopen. Dit moest omdat de beta versie is verlopen. Voor de installatie van de nieuwe besturing moet je je hardeschijf formatteren en windows 7 er opnieuw opzetten. Ik weet hoe ik moet formatteren, maar het wil alleen niet lukken.

Hier staat een filmpje waarin je kunt zien hoe dat in z'n werk gaat: http://www.youtube.com/watch?v=rUDp1zKML08 Hij doet bij mij precies hetzelfde maar hetgeen wat gebeurt bij die computer vanaf 1:20 gebeurd niet bij mij. Ik kan hem dus niet 'installeren' maar alleen vanaf de cd-rom opstarten waarna er niks gebeurd.

Heeft iemand een oplossing zodat ik alsnog kan formatteren?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Antonl91, welkom op Tweakers.

Krijg je ook een bepaalde foutmelding of foutcode te zien?

Normaliter tijdens een Windows Installatie van Windows 7, als je de bestaande partities verwijdert (alles), en ze weer nieuwe aanmaakt, wordt er meteen al geformatteert.

Als alternatief als het echt niet werkt, zou je ook een low-level format kunnen proberen met bijvoorbeeld de Ultimate Boot CD.

In deze FAQ vind ik je ook meer informatie:
OM FAQ

[ Voor 13% gewijzigd door Turdie op 04-03-2010 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:53
Moeilijk te zeggen, maar het zou kunnen dat er iets mis is met je filesystem. Pak eens een Linux Live CD of een UBCD om je partities te verwijderen, om het daarna opnieuw te proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonl91
shadowman12 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 20:57:
Antonl91, welkom op Tweakers.

Krijg je ook een bepaalde foutmelding of foutcode te zien?

Normaliter tijdens een Windows Installatie van Windows 7, als je de bestaande partities verwijdert (alles), en ze weer nieuwe aanmaakt, wordt er meteen al geformatteert.

Als alternatief als het echt niet werkt, zou je ook een low-level format kunnen proberen met bijvoorbeeld de Ultimate Boot CD.

In deze FAQ vind ik je ook meer informatie:
OM FAQ
Bedankt :)

Nee, ik krijg verder niks te zien. Het is enkel de achtergrond scherm van windows 7 in een hele rare resolutie. Je hoort ook dat na30 seconden of zo de cd-speler niet echt meer aan het lezen is.

Wat low-level format is ga ik even uitzoeken. Misschien is dat wel een uitkomst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonl91
mad-dog schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 20:58:
Moeilijk te zeggen, maar het zou kunnen dat er iets mis is met je filesystem. Pak eens een Linux Live CD of een UBCD om je partities te verwijderen, om het daarna opnieuw te proberen
Dat zou best kunnen. Ik heb namelijk een soort van dual boot. Een tijd geleden heb ik namelijk geprobeerd windows 7 én XP op één hardeschijf te installeren (in partities). Maar windows XP wilde niet installeren maar sinds die tijd zit ik wel met een schijn-dual boot. Ik krijg het scherm wel maar als ik windows XP wil draaien zegt hij dat ie incompleet is of zo, hij doet het in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:27
Dus je krijgt wel de blauwe installatieachtergrond te zien van de setup(direct na het kopieren van bestanden)? Krijg je de opdrachtprompt als je op shift+f10 drukt? Zo ja, dan kan je even diskpart gebruiken om te formateren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows XP kun je niet installeren op een SATA schijf (relatief nieuw). Of je moet nLite hebben gebruikt. Maar als je XP het doet, dan kun op XP je Windows 7 formateren. (rechtermuisknop op je schijf en dan formateren.)

Even een vraagje tussen door: Is jouw Windows 7 legaal? Een illegale versie van Windows 7 kan namelijk ook problemen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonl91
Okki5 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 21:11:
Dus je krijgt wel de blauwe installatieachtergrond te zien van de setup(direct na het kopieren van bestanden)? Krijg je de opdrachtprompt als je op shift+f10 drukt? Zo ja, dan kan je even diskpart gebruiken om te formateren.
Ja en ik krijg ook de opdrachtprompt heb ik net getest. Dat werkt dus wel. Als ik ook bij dat blauwe scherm kom zou je normaal gesproken een muis moeten zien met zo´n blauwe cirkel waaraan je kunt zien dat hij aan het laden is. Maar dat is ook niet het geval.

En hoe gebruik ik diskpart?

In ieder geval bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonl91
Verwijderd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 21:19:
Windows XP kun je niet installeren op een IDE schijf (relatief nieuw). Of je moet nLite hebben gebruikt. Maar als je XP het doet, dan kun op XP je Windows 7 formateren. (rechtermuisknop op je schijf en dan formateren.)

Even een vraagje tussen door: Is jouw Windows 7 legaal? Een illegale versie van Windows 7 kan namelijk ook problemen veroorzaken.
Dat is inderdaad gebleken, want hij doet het niet. :P

Jep, mijn windows 7 is legaal en heb ik vandaag gekregen. De windows 7 die erop staat betreft de bèta. Deze is toe aan vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 21:19:
Windows XP kun je niet installeren op een IDE schijf (relatief nieuw). Of je moet nLite hebben gebruikt. Maar als je XP het doet, dan kun op XP je Windows 7 formateren. (rechtermuisknop op je schijf en dan formateren.)
Errhhh ... wat? IDE nieuw? Je bedoeld nieuw als in sinds de laatste 10 jaar ofzo al ruim beschikbaar. Ik denk dat je SATA en PATA verward hiermee want IDE is echt niet nieuwe en XP installeert prima op een SATA harddisk als je SP3 geintegreerd hebt.

@TS: diskpart is niet zo heel lastig

Er zit een vrij uitgebreide help (met "help") en anders is er nog altijd google.

Het makkelijkste is gewoon list disk te doen om te zien welke disk je nodig hebt, daarna select disk "nummer dat je wilt hebben" en clean te gebruiken. Daarna rebooten en je Windows 7 installatie zal wellicht wat meer doen.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Ja en ik krijg ook de opdrachtprompt heb ik net getest. Dat werkt dus wel. Als ik ook bij dat blauwe scherm kom zou je normaal gesproken een muis moeten zien met zo´n blauwe cirkel waaraan je kunt zien dat hij aan het laden is. Maar dat is ook niet het geval.

En hoe gebruik ik diskpart?

In ieder geval bedankt voor de reactie.
Je start Diskpart door gewoon Diskpart in te typen :P
Dan gebruik je:
code:
1
List Volume
om te kijken welk volume je wit selecteren.
Doe vervolgens:
code:
1
Select Volume #
Waar # het nummer van het volume is wat je wilt formateren.
Om vervolgens te formateren typ:
code:
1
Format

Nu krijg je een voortgang percentage en als die op 100 staat is je partitie geformateerd:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonl91
Okki5 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 21:52:
[...]

Je start Diskpart door gewoon Diskpart in te typen :P
Dan gebruik je:
code:
1
List Volume
om te kijken welk volume je wit selecteren.
Doe vervolgens:
code:
1
Select Volume #
Waar # het nummer van het volume is wat je wilt formateren.
Om vervolgens te formateren typ:
code:
1
Format

Nu krijg je een voortgang percentage en als die op 100 staat is je partitie geformateerd:)
Bedankt! Hij is bezig met formatteren. Hoewel deze windows 7 geen list commando kent. Ik heb toen direct format c: ingevuld en hij is nu bezig. bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Antonl91 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 22:10:
[...]

Bedankt! Hij is bezig met formatteren. Hoewel deze windows 7 geen list commando kent. Ik heb toen direct format c: ingevuld en hij is nu bezig. bedankt!
List Volume gebruik je ook in het programma diskpart ....

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
lol dat kan ook :P je hebt nu geen Diskpart gebruikt, maar dat is eigenlijk toch alleen handig voor serieuzere taken...
Eigenlijk heb ik een beetje het vermoeden dat er meer mis is, aangezien setup toch automatisch zou moeten starten.
Je kan diezelfde opdrachtprompt ook gebruiken om:
code:
1
Setup.exe

Te typen waardoor als het goed is setup gestart gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antonl91 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 21:20:
[...]

Dat is inderdaad gebleken, want hij doet het niet. :P

Jep, mijn windows 7 is legaal en heb ik vandaag gekregen. De windows 7 die erop staat betreft de bèta. Deze is toe aan vervanging.
Béta kan vol met fouten ztten ;) Je snapt wel dat dit een begin is van Windows 7?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2010 10:01 ]

Pagina: 1