Kleinste "computer" om te surfen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324698

Topicstarter
Hallo allen,

Ik heb alleen een computer boven staan.
Vaak als ik beneden op de bank zit, wil ik alleen even m'n mail checken of heel soms een nieuwssite.
Dit kan ik met m'n mobiele telefoon (Nokia 6300) maar dat kost best veel geld en het is een inimini schermpje.
Nu mijn vraag; Wat is de meest makkelijke en goedkoopste manier om dit via WiFi te kunnen doen? In principe dus alleen een "mobiele webbrowser" heb ik nodig. Een laptop o.i.d. is zeker niet nodig, en een mobiele telefoon die WiFi heeft is een beetje duur en veel ongebruikte mogelijkheden.

Bestaat er zoiets? Ik zie het voor me als een TomTom maar dan met alleen een webbrowser en WiFi.

Alvast dank!

Groeten Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
iPaq achtige tafarelen?

Je hebt op mobiele telefoon formaat natuurlijk ook PDA's en dergelijke.

[ Voor 61% gewijzigd door LED-Maniak op 04-03-2010 20:13 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ipod touch via wifi bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
iPod touch lijkt me op maat gesneden.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-06 15:26
Anoniem: 324698 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 20:09:

Bestaat er zoiets? Ik zie het voor me als een TomTom maar dan met alleen een webbrowser en WiFi.
Een netbook dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Anoniem: 324698 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 20:09:
Hallo allen,

Ik heb alleen een computer boven staan.
Vaak als ik beneden op de bank zit, wil ik alleen even m'n mail checken of heel soms een nieuwssite.
Dit kan ik met m'n mobiele telefoon (Nokia 6300) maar dat kost best veel geld en het is een inimini schermpje.
Nu mijn vraag; Wat is de meest makkelijke en goedkoopste manier om dit via WiFi te kunnen doen? In principe dus alleen een "mobiele webbrowser" heb ik nodig. Een laptop o.i.d. is zeker niet nodig, en een mobiele telefoon die WiFi heeft is een beetje duur en veel ongebruikte mogelijkheden.

Alvast dank!

Groeten Erik
http://tweakers.net/price...BbR5N1jYAcxmkuLZlKCWm1voD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:10
De iPad misschien? Die komt als het goed is met een maand uit.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM.Aram
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-12-2021

DM.Aram

DMTZ.i

iPad?

Te laat :X

[ Voor 75% gewijzigd door DM.Aram op 04-03-2010 20:26 ]

See you in another life, brother.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301785

een nintendo ds :) ,dan kan je (alleen) surfen via opera .
http://www.opera.com/devices/

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 301785 op 04-03-2010 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:37

Umbrah

The Incredible MapMan

iPod touch heeft als nadeel dat je aan iTunes vastgezet wordt, idealer zou een echte smartphone zijn (met WiFi of flat-fee internet abo), een degelijke telefoon (met een goed platform als Android of Windows Mobile) met een hoog-resolutie scherm (640*480 of hoger) heb je vaak al bij een redelijk betaalbaar abo, kijk eens hoe lang je nog vast zit aan je huidige contract, en maak het sommetje. Ik doe veel "snelsurfen" (even piekje nemen) op m'n HTC Touch Diamond met Opera 10 Mobile (een erg goeie browser).

Idealer misschien is een netbook. Even duur als een iPod touch, toch een "volle" computer (zei het met een in-line processor in de vorm van Atom). Basis netbook is ideaal voor gesurf (geloof dat je een weinig-opslag 1024*600 scherm netbook hebt met een 8GB flashchip en een of andere linux-achtige voor €199), en je hebt als voordeel een echt toetsenbord, en alle plugins en functionaliteit die een echte browser heeft, want die draai je ook! Firefox met een goed netbook UI en flash op een Linux, Windows XP of Windows 7 (aanradertje!) is zeer goed te doen op een 7" netbook.

Schroef je je budget op met 100 euro, dan kun je een 10" netbook kopen met een groter scherm (1366*768 is er), wat makkelijker toetsenbord, en wat meer functionaliteit/opslag in z'n hardware. Een 1366*768 netbook met 160GB harddisk en een WIndows smaakje heb je al voor zo'n €299. WiFi is standaard op die dingen, en je hebt als voordeel dat je meer op je bank kunt doen dan alleen "ff snel je mail/website checken". Het is een echt PC-tje. Gooi er nog eens zo'n €50 boven op, en je hebt er een met een ION (€349), waar ook nog wat leuke spelletjes (zoals bijvoorbeeld Torchlight, Battleforge) op werken. Ideaal!

Edit; hetnet was me met een simpele link voor: je ziet de prijzen! En dat zijn volwaardige computertjes, 10x beter dan zo'n iPod touch of muziekspeler met browsertje.

Edit2: tweedehandsnetbook! Nog goedkoper, goed zat!

[ Voor 5% gewijzigd door Umbrah op 04-03-2010 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik zie het voor me als een TomTom maar dan met alleen een webbrowser en WiFi.
Dat heet een PDA :-) Ik kwam pas m'n oude HP Travel Companion weer tegen, toch wel een leuk ding. Kan meer (incl GPS) en is 2e hands goedkoper dan een ipod touch :-) Heb ook nog ergens een wat meer klassieke PDA liggen, dat was ook wel ok. Een netbook werkt ook maar is wel een behoorlijk slag groter (wat dan wel weer makkelijker surft...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35978

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 35978 op 29-07-2011 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:47

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Anoniem: 35978 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 20:42:
Ik zou absoluut voor een netbook gaan. Is wel iets groter maar heb je tenminste nog een beetje bruikbaar scherm en een bruikbaar toetsenbord. Kun je niet alleen je mail lezen maar ook nog eens wat terug typen.
Voordeel is dat hij tweede hands voor 100 tot 150 euro te vinden is :)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Als je een groot scherm wil (desktop formaat) maar enkel dat met een toetsenbord en muis kan je een FIT PC2 gebruiken. Die kan je zelfs aan de achterkant van je scherm bevestigen zodat er helemaal niets van ziet.

Dat lijkt echter niet wat je nodig hebt, een PDA of een moderne smartphone voldoet goed aan je beschrijving, maar ik weet niet of dat het nu echt zo super browsen is daarmee.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Een smartphone met een full keyboard en een touchscreen misschien?
Nokia N97 oid?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het kleinste zijn toch telefoons en pda's. Maatje groter kom je bij tablets en netbooks. Voor in de bank is een tablet fijner trouwens.

[ Voor 21% gewijzigd door Marzman op 04-03-2010 20:50 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-06 10:53
Ik zou toch eens kijken voor een multifunctionele MP3 speler :).

voor de anti-fanboys : nee niet persee een iPod ;) kan ook een Zune oid ;)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:47

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

SanderPS3 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 20:51:
Ik zou toch eens kijken voor een multifunctionele MP3 speler :).

voor de anti-fanboys : nee niet persee een iPod ;) kan ook een Zune oid ;)
Volgens mij heeft de zune geen eens een fatsoenlijke browser dus dan blijft toevallig alleen de touch over ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:27

kronolith

[EDIT]

Op een ipod touch kun je ook gewoon goed browsen hoor! Type dit nu ook vanaf een ipod touch. De pagina opbouwen duurt iets langer als op een pc, maar het is zeer goed te doen, zeker als je maar af en toe eens surft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Touchdomex schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 20:52:
[...]

Volgens mij heeft de zune geen eens een fatsoenlijke browser dus dan blijft toevallig alleen de touch over ;)
Dat is toch te klein denk ik, het is niet veel meer als een telefoon. Ik heb een HTC Shift en behalve dat hij vrij zwaar is omdat het ook een pc is, is het tablet gedeelte best briljant voor in de bank. Ik zou voor zoiets gaan denk ik -> http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.32827 , of heel even wachten want nu de netbooks uitgemolken zijn en apple de ipad of hoe dat ding ook heet heeft komen alle fabrikanten dit jaar wel met tablets.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:10
iPod Touch, (of iPad).
Heeft beste browser van allemaal. Ondersteund CSS3 + HTML5. (flash dus niet nodig ;p). Je kan er snel mee internetten en weergeeft alles goed, zelfs dropdowns ed. Javascript enzo loopt ook gewoon erg goed :).

En dan heb je ook nog leuke apps, zoals die van Nu.nl. Vroeger las ik nooit het nieuws daar, maar nu altijd. Omdat het zo snel is en makkelijk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Goedkoopste manier?

[Ervaringen] Trendtac epc 700

Die dingetjes kosten nieuw maar €59.99 (marktplaats advertentie)

Afbeeldingslocatie: http://img.tweedehands.net/pics/00/01/69/26/16/1c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:37

Umbrah

The Incredible MapMan

iMick schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 20:57:
iPod Touch, (of iPad).
Heeft beste browser van allemaal. Ondersteund CSS3 + HTML5. (flash dus niet nodig ;p). Je kan er snel mee internetten en weergeeft alles goed, zelfs dropdowns ed. Javascript enzo loopt ook gewoon erg goed :).

En dan heb je ook nog leuke apps, zoals die van Nu.nl. Vroeger las ik nooit het nieuws daar, maar nu altijd. Omdat het zo snel is en makkelijk gaat.
HTML5 is (nog) geen standaard, voorlopig heb je nog flash nodig. 480*360 + iTunes lockin voor hetzelfde geld als een netbook zal ik een nadeel noemen. Een volle desktop browser heeft nog altijd voorkeur boven een mobiele browser, hoe goed en snel Opera Mobile ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Volgens mij kun je zelfs zo'n speelgoed netbook van de intertoys kopen, met windows mobile erop/ of linux (met rdesktop vermoed ik)

en dan met rdp de echte snelle pc overnemen.

op makrtplaats vind dat soort netbooks voor echt geen geld. (dat is net als opa verteld hierboven)

Niet op dat ding zelf internetten lijkt me, kan wel maar is denk ik niet wat je gewend bent.

[ Voor 6% gewijzigd door leuk_he op 04-03-2010 21:07 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wauw wat een berg aan reacties zeg!
Ik ga ze nu allemaal zorgvuldig bestuderen en vergelijken.

Nogmaals hartelijk dank, en ik laat zeker nog weten wat het wordt!

Groetjes Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Na onderzoek was ik er al snel uit; de Ipod touch (8GB) is het geworden!!

Hartelijk dank, groeten Erik
Pagina: 1