Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aKra schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 19:45:
[...]

Het gebeurt 's avonds, 's middags en 's ochtends bij haar, dus compleet geen logica achter te vangen.
Oh oke, dan zou ik hem even hard-resetten, of desnoods terugbrengen naar de winkel als het probleem zo groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 19:40
cryonic90 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 19:34:
Ik zou doen wat het meest logisch lijkt, de volumeknoppen aan de zijkant gebruiken ;)
Dit doet dus niks.

Ik bedoel tijdens het bellen, is het volume wat te hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 19:52:
[...]

Oh oke, dan zou ik hem even hard-resetten, of desnoods terugbrengen naar de winkel als het probleem zo groot is.
bij mij is het heel af en toe.

het is trouwens een nabijheidssensor die dit regelt dus volgens mij heeft dit niets te maken met licht of donker. dat is de sensor die ernaast zit en die is voor het automatisch aanpassen van het beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

honey schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 20:48:
[...]

Dit doet dus niks.

Ik bedoel tijdens het bellen, is het volume wat te hard.
tijdens het bellen moet je normaal gesproken toch echt met de volume knoppen aan de zijkant het volume van de luidspreker voor het bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Artemis rom staat erop. Dat flashen stelt echt niets voor (het meeste tijd was ik kwijt aan achter een windows pc kruipen, aangezien ik alleen Macs heb :P).
Nu maar eens uittesten hoe 'ie werkt. En eens opzoek naar wat leuke apps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
quote: Gerton
wat betreft de battery heb ik helemaal niets te klagen. vandaag een uurtje of 2 op het internet gesurft, ong. 20 telefoon gesprekken gehad en 10 smsjes verstuurd. draai de stock 1.66 rom en vanochtend om half 7 van de lader en staat nu op 75% heb ook g-alarm draaien
Had je voorheen, met onderandere de stock 1.48 ROM een kortere/mindere accuduur?
Dit klinkt voor mij 'om van te dromen', dan wordt de telefoon ineens stukken beter!!

Of terug naar de winkel en nieuwe batterij eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 20:27
addictive schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 21:00:
Artemis rom staat erop. Dat flashen stelt echt niets voor (het meeste tijd was ik kwijt aan achter een windows pc kruipen, aangezien ik alleen Macs heb :P).
Nu maar eens uittesten hoe 'ie werkt. En eens opzoek naar wat leuke apps :)
Hoe bevalt de rom tot nu toe? Ben wel benieuwd of je het wat vind namelijk. ;)

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Dark Master schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 10:01:
[...]

Hoe bevalt de rom tot nu toe? Ben wel benieuwd of je het wat vind namelijk. ;)
Dat antwoord moet ik je schuldig blijven ;) De HD2 is namelijk een telefoon voor erbij, als main telefoon heb ik de Bold 9700. Het abonnement bij de HD2 is ook nog niet ingegaan (ivm nummerbehoud) dus ik kan ook nog niet van alle functies gebruik maken (zonder een leuk factuur te krijgen). Dus dat is nog even afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 12:55
Novadecasa schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 21:01:
[...]

Had je voorheen, met onderandere de stock 1.48 ROM een kortere/mindere accuduur?
Dit klinkt voor mij 'om van te dromen', dan wordt de telefoon ineens stukken beter!!

Het ligt ook heel erg aan je bereik! Thuis heb ik niet zo'n goed bereik (nooit H op mn scherm) en toen ik vanmorgen even zat te internetten en te twitteren daalde mn accu gelijk van 100% naar 86% !

Maar als ik dit ergens anders doe waar wel HSDPA bereik heb, dan daalt de batterij veel minder snel.
Dus voor de mensen die vanalles automatisch binnenhalen, check je bereik eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:49
Laat maar, al gevonden :)

[ Voor 94% gewijzigd door jappas op 13-03-2010 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:52

aKra

Intentionally left blank.

Ik heb op de HD2 van mijn vriendin een ROM upgrade gedaan (1.66 uit mijn hoofd) en netjes met SPB Backup teruggezet met ROM upgradefunctie. De programma's die geïnstalleerd stonden op de 'Storage Card' werken niet meer maar dat is makkelijk op te lossen echter, het SMS programma is compleet verneukt, het lettertype en voornamelijk de grootte is gigantisch. Terwijl deze nu al op "kleinste" staat ipv. "middel".

Iemand enig idee?

Intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Novadecasa schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 21:01:
[...]

voor mij persoonlijk was het een heel groot verschil van 1.48 naar 1.66 maar zo lees ik ook een aantal mensen die hier minder verschil merkten. (vreemd eigenlijk met de zelfde hardware)

wat mij wel opviel is dat ik in het begin de bluetooth aan had staan op zichtbaar voor alle apparaten,
dat de battery leeg gezogen werdt.

heb geen bleutooth carkit dus heb het nu gewoon uit scheelt qua accu een heleboel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Connor
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-06 08:34
Ik zou zeggen probeer de nieuwste ROM van g.lewarne (@ XDA):
CleanEX 1.19 UltraLite TURBO WWE

Ik heb veel custom ROM's getest (o.a. V2 Laurentius) maar deze is echt razendsnel en heel stabiel.
Voor zover ik op dat moment heb kunnen testen, is deze ROM vrij van bugs. Ik ben zelf i.i.g. nog niets tegen gekomen, terwijl ik bij andere custom ROM's vrijwel altijd wel tegen bugs aanliep.

"ROM Philosiphy
To provide a clean, stable and FAST rom based on the newest official or test ROM, with all junk removed and a minimal footprint. No themes or visual enhancements are supplied, to keep everything as "core" as possible."

Changelog v1.19
First UltraLite Release, based on CleanEX regular
New Icons throughout ROM
Ultra fast performance with no increase of battery drain
Adobe Acrobat, Voice Recorder, STK service + few other things removed
Documents and Stocks tab removed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

MMet die Rom ben ik erg tevreden, voledig zelf aan te passen naar smaak!!!

Rete snel Afbeeldingslocatie: http://fc02.deviantart.com/fs19/f/2007/255/c/1/_shake_it__by_PunkyB.gifAfbeeldingslocatie: http://fc02.deviantart.com/fs19/f/2007/255/c/1/_shake_it__by_PunkyB.gifAfbeeldingslocatie: http://fc02.deviantart.com/fs19/f/2007/255/c/1/_shake_it__by_PunkyB.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-08 17:05
nou ja smaken verschillen maar ik vind die theme nou niet echt recht doen aan je hd2 beetje een ouwe saaie en vooral grijze theme , wat is hier nu presies vet aan vraag ik me dan af

[ Voor 16% gewijzigd door indofk op 13-03-2010 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Laatst online: 22:14
Vind hem ook waardeloos, veel te licht, je ziet geen eens goed wat er gaande is.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Blijft leuk, zo'n multi-functionele telefoon
http://pocketnow.com/software-1/run-windows-95-on-the-hd2

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-06 21:46
iemand nog tips voor "must have" proggies voor een beginnende hd2 gebruiker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Connor
Quze schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 16:48:
iemand nog tips voor "must have" proggies voor een beginnende hd2 gebruiker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quze
heb geen ervaring met andere roms installeren maar zou t graag willen.

Ergens een guide bekend voor hoe of wat of stelt t niet zoveel voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Connor
Quze schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 16:56:
heb geen ervaring met andere roms installeren maar zou t graag willen.

Ergens een guide bekend voor hoe of wat of stelt t niet zoveel voor?
Hier vind je een goede uitleg: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=609477

[ Voor 31% gewijzigd door John Connor op 13-03-2010 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb CleanEX 1.19 UltraLite TURBO WWE op mn HD2 gezet. Alles gaat goed, tot dat ik hard reset geef. Hij wil dan niet naar het start programma, maar blijft hangen bij HTC, veder dus niks. Ook bij andere, wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Connor
Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 17:45:
Ik heb CleanEX 1.19 UltraLite TURBO WWE op mn HD2 gezet. Alles gaat goed, tot dat ik hard reset geef. Hij wil dan niet naar het start programma, maar blijft hangen bij HTC, veder dus niks. Ook bij andere, wat doe ik fout?
Bedoel je met "blijft hangen bij HTC" dat het opstarten niet verder gaat dan het witte intro scherm met de groene letters HTC? Ik neem aan van wel. In dat geval is het handig om MTTY uit te voeren.

Hier te vinden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=623356

De maker van de ROM, g.lewarne, voert zelf de volgende (overkill) MTTY procedure uit:

"(...)
by the way, when i mtty, always do this:

set 14 0
task 28
task 29 (yes i do both)
task 8 (while holding vol up+down)
hard reset (will be instant as rom is blank now)
hold vol down while it reboots
then flash from tricolour screen.

i know it might be overkill, but i have never had a problem this way.

Also, my battery seems to be lasting for AGES on ultralite turbo, Nice (literally im on day 3 now without a recharge)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Connor
Doet me erg denken aan die oude lelijke versie van TouchFlo die o.a. op de HD (Blackstone) draaide. Lijkt me niet echt een succes, maar daarover kunnen de meningen natuurlijk altijd verschillen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net iets grappigs ontdekt (1.66 stockrom)
als je een MMS van iemand opent, gaat hij vanzelf naar landscape, als je hem dan vervolgens lockt en het het beeld weer aan zet, zie je het slide to unlock scherm horizontaal.
Geen idee of het al bekend was maar ik vond het wel grapig. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:03

Smarron

The bend

John Connor schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 12:32:
Ik zou zeggen probeer de nieuwste ROM van g.lewarne (@ XDA):

Ik heb veel custom ROM's getest (o.a. V2 Laurentius) maar deze is echt razendsnel en heel stabiel.
Voor zover ik op dat moment heb kunnen testen, is deze ROM vrij van bugs. Ik ben zelf i.i.g. nog niets tegen gekomen, terwijl ik bij andere custom ROM's vrijwel altijd wel tegen bugs aanliep.

"ROM Philosiphy
To provide a clean, stable and FAST rom based on the newest official or test ROM, with all junk removed and a minimal footprint. No themes or visual enhancements are supplied, to keep everything as "core" as possible."

Changelog v1.19
First UltraLite Release, based on CleanEX regular
New Icons throughout ROM
Ultra fast performance with no increase of battery drain
Adobe Acrobat, Voice Recorder, STK service + few other things removed
Documents and Stocks tab removed
Ik denk dat ik deze ook maar eens ga proberen. Klinkt allemaal zeer belovend!

* Smarron ... :)

Nog wel even de radio versie updaten naar 2.08 las ik.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Connor
Smarron schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 21:15:
[...]
Ik denk dat ik deze ook maar eens ga proberen. Klinkt allemaal zeer belovend!

* John Connor ... :)

Klopt! Ik heb zelf:
- eerst de MTTY "overkill" procedure gedaan zoals g.lewarne 'm zelf voorschrijft (voorheen deed ik altijd de "standaard" MTTY procedure);
- daarna de radio geflashed (2.08.50.08_2);
- tenslotte CleanEX 1.19 UltraLite TURBO WWE geflashed.

Succes! En laat me weten hoe die bevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doemaarwat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-12-2022

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Heb nu ook eindelijk de HTC HD 2 binnen, ben zeer tevreden, maar heb toch een vraagje en kan het echt niet vinden op google o.i.d. Hoe kan je een link in een tweet in HTC Peep openen?

hmm...nu blijkt het ineens goed te werken. Nothing said.

[ Voor 14% gewijzigd door doemaarwat op 14-03-2010 12:27 ]

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
doemaarwat schreef op zondag 14 maart 2010 @ 12:01:
Heb nu ook eindelijk de HTC HD 2 binnen, ben zeer tevreden, maar heb toch een vraagje en kan het echt niet vinden op google o.i.d. Hoe kan je een link in een tweet in HTC Peep openen?
Door op de blauwe link te drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Connor
John Connor schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 21:27:
[...]

Klopt! Ik heb zelf:
- eerst de MTTY "overkill" procedure gedaan zoals g.lewarne 'm zelf voorschrijft (voorheen deed ik altijd de "standaard" MTTY procedure);
- daarna de radio geflashed (2.08.50.08_2);
- tenslotte CleanEX 1.19 UltraLite TURBO WWE geflashed.

Succes! En laat me weten hoe die bevalt :)
Oow yeeaaahhhh... morgen weer een nieuwe versie _/-\o_
http://forum.xda-develope...read.php?t=639068&page=57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Lopend op mijn oude telefoon. Nou ja, lopend... het duurde 1 uur om tot dit scherm te komen. Verder totaal onbruikbaar, maar wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:08

Crusader

Arc Nature

Smarron schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 21:15:
[...]

Als ik dit zo lees:

you need to install at least radio 2.07.50_27.2, which is available here. Using this radio rather than the 2.08 variants will increase your in-call sound quality.

heb ik toch meer de indruk dat je beter die 2.07.50_27.2 kunt gebruiken in plaats van een 2.08 variant.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Die jongen gaat veel te snel met zijn updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elwin23 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 18:49:
[...]

gaat het om een shared calander oid? Of van een ander Exchange account (die je bij opstarten Outlook kiest)?
Ben beetje bang dat dat niet lukt wat je wil, correct me if I'm wrong.
Weet wel dat Windows Mobile 7 strax eindelijk multiple exchange accounts ondersteund :)
ik heb een exchange account van mijn werk en wil daarnaast een losse agenda met prive zaken bijhouden. Deze agenda sync ik ook met mijn prive mobiel (blackberry bold), maar wil beide agenda´s kunnen zien op mijn HTC HD2. Evenals de contactpersonen (exchange voor zakelijk, losse map contactpersonen voor prive).
Enig idee=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 20:57:
[...]

tijdens het bellen moet je normaal gesproken toch echt met de volume knoppen aan de zijkant het volume van de luidspreker voor het bellen
Dat zou je denken (en verwachten), maar de beller blijft in mijn oor schreeuwen terwijl het geluid helemaal op 0 staat met de zijknoppen.

hmm, het lijkt zoiets simpels. |:( ...het geluid zachter zetten tijdens het bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Connor
Crusader schreef op zondag 14 maart 2010 @ 13:28:
[...]

Als ik dit zo lees:

you need to install at least radio 2.07.50_27.2, which is available here. Using this radio rather than the 2.08 variants will increase your in-call sound quality.

heb ik toch meer de indruk dat je beter die 2.07.50_27.2 kunt gebruiken in plaats van een 2.08 variant.
Onjuist. Het gebruik van bepaalde radio's verschilt erg bij verschillende gebruikers. Bovendien hangt 't erg af van je netwerk en je locatie.

Ik heb zelf 2.08 draaien bij deze ROM en werkt uitstekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Connor
Windkracht13 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 13:56:
Die jongen gaat veel te snel met zijn updates.
Net als (met) z'n ROM's... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbjcbs
  • Laatst online: 10-11-2016
Ik heb ook sinds kort een HD2. Erg tevreden. Maar toch twee problemen vast gesteld
1. Bij de snelkontakten heb ik ontdekt dat als ik van één contact eerst het huistelefoon invul en daarna als tweede quicklink het mobiel nummer wil invoeren de link met huisnummer verdwijnt. Dus ik kan van één contact niet meerdere telefoonnummers als quicklink instellen.
2. Ik heb een home account ingesteld. Ontvangen lukt prima; gewoon mail.home.nl invullen met wachtwoord en gebruikersnaam van home. Maar bij de uitgaande moet je authsmtp.vodafone.nl invullen met de gebruikersnaam (het gedeelte voor @vodafone,nl. Je moet wel weten dat iedereen een e-mail krijgt van vodafone als ze een abbo hebben) en je wachtwoord die je ook bij Myvodafone gebruikt. Dit kan bij de HD2 door het 2e vinkje uit zetten. Het is dan mogelijk de gegevens in te vullen. Maar de HD2 wilt dat niet vasthouden. Hij zet daarna vrolijk het tweede vinkje aan, waar dus dezelfde gebruikerswnaam en wachtwoordt gebruikt worden van de ingaande mail.

Zijn al meer deze problemen tegen gekomen en is er een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perlian
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-06 11:24
Zelf heb ik een HD2 met als provider Vodafone. Mijn vrouw heeft ook een HD2 met T-mobile als provider. Waar ik ontzettend van baal is dat ik in huis vrijwel geen 3G/HSDPA ontvangst heb terwijl mijn vrouw bijna vol bereik heeft. Mijn radio staat op dit moment op 2.07.51.22_2 (STOCK 1.66) en mijn vrouw heeft de 1.66 Stock ROM met 2.06.
Wat zijn jullie ervaringen met Vodafone? Met welke Radio hebben jullie het beste ontvangst? Het gaat mij puur om de ontvangst en niet om de duurzaamheid van de batterij ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Mogge,

Na een X aantal Navigatie progjes geprobeerd te hebben, blijf ik bij Sygic Mobile Maps 10.
Ziet er goed uit, maar heb een probleem met het geluid.

Toestel volume staat voluit, ook in Sygic volume schuif voluit, maar het volume tijdens de Navigatie is veel te zacht.

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen ?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Turtles
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-10-2021
FYI... want het schijnt dat er meer mensen dit probleem hebben.

Inmiddels al 3 keer in 2 maanden dat mijn HD2 opeens uit gaat.... en reageert niet meer. Moet de batterij uit halen en weer erin stoppen.

Rom versie: 1.43 NLD (dus gewoon origineel)

Ik vraag me af of dit vaker gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oplossing voor 1: Probeer eens om het visitekaartje van het betreffende contact in te stellen in plaats van een telefoonnummer. Als je daarna op je contactpersoon drukt krijg je de keuze wat je wil doen, mobiel bellen, sms versturen, emailen etc......
rbjcbs schreef op zondag 14 maart 2010 @ 23:42:
Ik heb ook sinds kort een HD2. Erg tevreden. Maar toch twee problemen vast gesteld
1. Bij de snelkontakten heb ik ontdekt dat als ik van één contact eerst het huistelefoon invul en daarna als tweede quicklink het mobiel nummer wil invoeren de link met huisnummer verdwijnt. Dus ik kan van één contact niet meerdere telefoonnummers als quicklink instellen.
2. Ik heb een home account ingesteld. Ontvangen lukt prima; gewoon mail.home.nl invullen met wachtwoord en gebruikersnaam van home. Maar bij de uitgaande moet je authsmtp.vodafone.nl invullen met de gebruikersnaam (het gedeelte voor @vodafone,nl. Je moet wel weten dat iedereen een e-mail krijgt van vodafone als ze een abbo hebben) en je wachtwoord die je ook bij Myvodafone gebruikt. Dit kan bij de HD2 door het 2e vinkje uit zetten. Het is dan mogelijk de gegevens in te vullen. Maar de HD2 wilt dat niet vasthouden. Hij zet daarna vrolijk het tweede vinkje aan, waar dus dezelfde gebruikerswnaam en wachtwoordt gebruikt worden van de ingaande mail.

Zijn al meer deze problemen tegen gekomen en is er een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windkracht13 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 09:26:
Mogge,

Na een X aantal Navigatie progjes geprobeerd te hebben, blijf ik bij Sygic Mobile Maps 10.
Ziet er goed uit, maar heb een probleem met het geluid.

Toestel volume staat voluit, ook in Sygic volume schuif voluit, maar het volume tijdens de Navigatie is veel te zacht.

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen ?!?
Sttat het vinkje toevallig aan bij "volume automatisch aanpassen aan snelheid" ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Ik ben er al achter hoe het volume aan te passen, lekker omslachtig...

Sygic opstarten, een Demo route maken ,laten draaien, terug naar hoofdscherm HD2,
volume dan omhoog /omlaag.

Het volume is alleen aan te passen, als navigatie draait, en er gesproken wordt.

Maar bedankt voor het meedenken GSMFREAK !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbjcbs
  • Laatst online: 10-11-2016
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 11:04:
Oplossing voor 1: Probeer eens om het visitekaartje van het betreffende contact in te stellen in plaats van een telefoonnummer. Als je daarna op je contactpersoon drukt krijg je de keuze wat je wil doen, mobiel bellen, sms versturen, emailen etc......

[...]
hartelijk dank voor het advies. Het werken met visitekaartjes werkt veel mooier. Ook bij Cookie tabs werkt het.

Ik ben nu erg benieuwd of iemand de tweede vraag )m.b.t. het niet onthouden door de HD 2 van afwijkende gebruikersnaam en wachtwoord bij de uitgaande mail instellingen.) kan beantwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Crusader schreef op zondag 14 maart 2010 @ 13:28:
[...]

Als ik dit zo lees:

heeft iemand een nieuwere en betere NLD rom?

Ik heb momenteel deze versie van 6 maart:

Duttys Leo Multi-Lang V2.3 NLD

Change to CE OS Build 5.2.21893.5.0.90
Change back to 1.71 base after much Testing compar with 1.66
Included Radio_2.07.51.22.2
Fixed Blank settings relating to Documents Tab in Multi-language Rom
Some other minor bug fixes
Updated to Leo 2.10...

Heb het idee dat ik alweer achter loop (ook met 576 mb ram) en zo. Heeft iemand een betere?

Wil liever niet overstappen naar engelse rom's

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 06:51
Flying Turtles schreef op maandag 15 maart 2010 @ 10:46:
FYI... want het schijnt dat er meer mensen dit probleem hebben.

Rom versie: 1.43 NLD (dus gewoon origineel)

Ik vraag me af of dit vaker gaat gebeuren.
Waarom werk je nog met 1.43? 8)7 Dat is zo hopeloos verouderd. Ik zou lekker 1.66 installeren daar zitten een hele hoop bug fixes in en grote kans dat dit dan ook opgelost wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakable
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 09:24
Ik kan geen grote bijlage's van mijn email binnen halen, het lijkt erop dat er een limiet van 2mb oid op zit. Iemand een oplossing om dit limiet te veranderen/verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windkracht13 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 11:11:
Ik ben er al achter hoe het volume aan te passen, lekker omslachtig...

Sygic opstarten, een Demo route maken ,laten draaien, terug naar hoofdscherm HD2,
volume dan omhoog /omlaag.

Het volume is alleen aan te passen, als navigatie draait, en er gesproken wordt.

Maar bedankt voor het meedenken GSMFREAK !!!
Dat is wel vreemd. Ik draai ook sinds paar weekjes met Mobile Maps 10, en ondervind die geluidsproblemen niet. tijdens navigeren is het op een goed en duidelijk volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quze
Groentenman schreef op maandag 15 maart 2010 @ 12:15:
[...]

Waarom werk je nog met 1.43? 8)7 Dat is zo hopeloos verouderd. Ik zou lekker 1.66 installeren daar zitten een hele hoop bug fixes in en grote kans dat dit dan ook opgelost wordt!
Heb mijn HD2 nu enkele dagen en heb er standard al 1.66 opzitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quze
Tweakable schreef op maandag 15 maart 2010 @ 12:17:
Ik kan geen grote bijlage's van mijn email binnen halen, het lijkt erop dat er een limiet van 2mb oid op zit. Iemand een oplossing om dit limiet te veranderen/verwijderen?
Ik zit met hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Quze schreef op maandag 15 maart 2010 @ 12:46:
[...]

Ik zit met hetzelfde probleem.
Gebruik eerst even de zoekfunctie mensen!
Je kan dit gewoon terug vinden, dit is echt al 10-tallen keren voor gekomen.

Het staat bij de instellingen van je emailaccount, Windows>Email>Menu>Opties
daar betreffende account aanklikken en de downloadgrootte is daar in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakable
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 09:24
Novadecasa schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:01:
[...]

Gebruik eerst even de zoekfunctie mensen!
Je kan dit gewoon terug vinden, dit is echt al 10-tallen keren voor gekomen.
Uiteraard geprobeerd maar 't is moeilijk te vinden, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Turtles
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-10-2021
Groentenman schreef op maandag 15 maart 2010 @ 12:15:
[...]

Hehe... why fix sumptin' if it ain't broke.... Tot nu toe bevalt de HD2 mij uitstekend. Heb nog nooit een harde reset hoeven te maken, en all geinstalleerde progjes werken naar behoren. Maar bedankt voor je advies. Mocht dit probleem zich echt vaker voordoen, dan ga ik hem zeker upgraden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 06:51
Ja ik zou sowieso upgraden omdat er toch wel belangrijke verbeteringen doorgevoerd zijn. Beter batterij verbruik, betere respons van het scherm, een stuk sneller over het geheel en nog veel meer andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Ik heb nog een vraag over het bekende blue tooth met TomTom7 probleem.
In de topic start staat een verwijzing naar een howto om dit probleem te voorkomen, nl. de TT7 installatie CAB file editen en preventief de BT bestanden van TT wegnemen zodat deze geen schade aanrichten bij installatie van TomTom.

Echter, in mijn geval is TT7 al geïnstalleerd en blue tooth vernaggeld. Heeft het dan nog wel zin om de CAB-edit-procedure uit te voeren of blijft het OS aangetast?
Als ik in de verkenner op het device ga zoeken naar de betreffende BT...-bestanden kan ik ze overigens ook niet vinden.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:29
MrJayMan schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:58:
Ik heb nog een vraag over het bekende blue tooth met TomTom7 probleem.
In de topic start staat een verwijzing naar een howto om dit probleem te voorkomen, nl. de TT7 installatie CAB file editen en preventief de BT bestanden van TT wegnemen zodat deze geen schade aanrichten bij installatie van TomTom.

Echter, in mijn geval is TT7 al geïnstalleerd en blue tooth vernaggeld. Heeft het dan nog wel zin om de CAB-edit-procedure uit te voeren of blijft het OS aangetast?
Als ik in de verkenner op het device ga zoeken naar de betreffende BT...-bestanden kan ik ze overigens ook niet vinden.
Alle bestanden weergeven aangezet? Als je in de windows folder zit menu> alle bestanden weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

OkeOkeOke schreef op maandag 15 maart 2010 @ 14:09:
[...]

Alle bestanden weergeven aangezet? Als je in de windows folder zit menu> alle bestanden weergeven.
ja, die feature staat aan. Weet je ook welke folder de bt-files (btcore1f.dll btsdkce30.dll) staan ?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 09:10
Of gebruik Total Commander ipv File Explorer.

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 20:57:
[...]

Ok, duidelijk hebben we het over hetzelfde. Helaas werkt het bij mij niet. Ik kan wel de systeem volume en de beltonen ermee regelen, maar hoe hard iemand in je oren spreekt helaas niet. Ik houd de telefoon wel iets van mijn oor vandaan, maar ideaal is het niet.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff vooruit lopen op de feiten. de HTC HD3. deze zou (naar geruchten) november dit jaar gelanceerd worden.

maar nou ff een vraagje. wanneer kondigde HTC de HD2 officieel aan en wanneer begonnen (de echte) specs te lekken? mijn abbo loopt augustus af en ik ben nu wel geïnteresseerd in de htc hd2 maar misschien is rond december de HD3 al weer uit en wil natuurlijk liever die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-08 16:31
Ik heb die Clean EX rom er nu ook op staan, maar de tijd wordt in 12 uren weergegeven, als ik dit wil aanpassen bij de klok, dan staat '24 hours' in het lichtgrijs. Iemand een idee hoe dit aan te passen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-09 08:11
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 14:51:
ff vooruit lopen op de feiten. de HTC HD3. deze zou (naar geruchten) november dit jaar gelanceerd worden.

maar nou ff een vraagje. wanneer kondigde HTC de HD2 officieel aan en wanneer begonnen (de echte) specs te lekken? mijn abbo loopt augustus af en ik ben nu wel geïnteresseerd in de htc hd2 maar misschien is rond december de HD3 al weer uit en wil natuurlijk liever die.
Hmmm ja met die mentaliteit blijf je bezig denk ik. Mocht het inderdaad zo zijn dat in December de HD3 uitkomt dan zijn er in Februari alweer geruchten over de HD4 etc. Ik zou zeggen neem een jaar abbo en kijk tegen die tijd weer verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:19
Badie schreef op maandag 15 maart 2010 @ 14:54:
Ik heb die Clean EX rom er nu ook op staan, maar de tijd wordt in 12 uren weergegeven, als ik dit wil aanpassen bij de klok, dan staat '24 hours' in het lichtgrijs. Iemand een idee hoe dit aan te passen is?
en via start/settings/regional settings?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Connor
Badie schreef op maandag 15 maart 2010 @ 14:54:
Jazekerrr... :+
Settings -> Menu (rechts onder) -> All settings -> System -> Regional Settings -> 1e tab: Region (instellen op "Dutch (Netherlands)") -> 4e tab: Time ("Time style" instellen op H:mm:ss, dus HOOFDLETTER "H" i.p.v. kleine "h") -> REBOOT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

FF uit mijn hoofd, wordt dat automatisch aangepast bij Region Settings

Start--System--Region Settings- -----> Time

((haha,John was vlotter met reageren))

Btw, hoef niet te resetten erna...

[ Voor 28% gewijzigd door Windkracht13 op 15-03-2010 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Connor
Prulleman schreef op maandag 15 maart 2010 @ 15:04:
[...]

en via start/settings/regional settings?
John Connor schreef op maandag 15 maart 2010 @ 15:05:
[...]

Settings -> Menu (rechts onder) -> All settings -> System -> Regional Settings -> 1e tab: Region (instellen op "Dutch (Netherlands)") -> 4e tab: Time ("Time style" instellen op H:mm:ss, dus HOOFDLETTER "H" i.p.v. kleine "h") -> REBOOT :)
Windkracht13 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 15:07:
FF uit mijn hoofd, wordt dat automatisch aangepast bij Region Settings.

Start--System--Region Settings- -----> Time

((haha,John was vlotter met reageren))

Btw, hoef niet te resetten erna...
Haha, mooi :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-08 16:31
John Connor schreef op maandag 15 maart 2010 @ 15:05:
[...]

idd :+ Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:29
MrJayMan schreef op maandag 15 maart 2010 @ 14:26:
[...]

ja, die feature staat aan. Weet je ook welke folder de bt-files (btcore1f.dll btsdkce30.dll) staan ?

Thanks
Mijn apparaat Windows folder. Is effe scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1n5p3ct0r schreef op maandag 15 maart 2010 @ 14:59:
[...]

Hmmm ja met die mentaliteit blijf je bezig denk ik. Mocht het inderdaad zo zijn dat in December de HD3 uitkomt dan zijn er in Februari alweer geruchten over de HD4 etc. Ik zou zeggen neem een jaar abbo en kijk tegen die tijd weer verder :)
ja dat snap ik. maar ik zeg toch dat tegen augustus me abbo afloopt. dus doe ik 4 maanden met sim only van ben ofzo en dan 1 of 2 jarig abbo met een htc hd3. ben alleen benieuwd of iemand al iets meer weet en hoe dit ging met de hd2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Connor
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 15:48:
[...]

ja dat snap ik. maar ik zeg toch dat tegen augustus me abbo afloopt. dus doe ik 4 maanden met sim only van ben ofzo en dan 1 of 2 jarig abbo met een htc hd3. ben alleen benieuwd of iemand al iets meer weet en hoe dit ging met de hd2
Ik heb m'n HD2 sinds 06-11-2009 en voor zover ik me herinner werd ie in oktober bekend gemaakt, tenminste... toen raakte ik er van op de hoogte. En v.w.b. "de geruchten" ik heb begrepen dat de HD3 in november, van dit jaar, uitkomt. Dus precies 1 jaar na de lancering van de HD2. Maar goed, wanneer de HD3 wordt gelanceerd, wordt ws. - HTC een beetje kennende inmiddels - tegelijkertijd de release date voor de HD4 (o.i.d.) bekend gemaakt. It's your choice... :+

[ Voor 0% gewijzigd door John Connor op 15-03-2010 16:41 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
vanpeltje schreef op maandag 15 maart 2010 @ 11:40:
[...]

heeft iemand een nieuwere en betere NLD rom?

Ik heb momenteel deze versie van 6 maart:

Duttys Leo Multi-Lang V2.3 NLD

Change to CE OS Build 5.2.21893.5.0.90
Change back to 1.71 base after much Testing compar with 1.66
Included Radio_2.07.51.22.2
Fixed Blank settings relating to Documents Tab in Multi-language Rom
Some other minor bug fixes
Updated to Leo 2.10...

Heb het idee dat ik alweer achter loop (ook met 576 mb ram) en zo. Heeft iemand een betere?

Wil liever niet overstappen naar engelse rom's
Ik heb nu de nieuwste Artemis HD2 ROM Ver 6.0 NLD erop staan, is vandaag uitgekomen.
Zit ook de nieuwste windows 6.5.5 op, en draait als een tierelier.

-HTC Manila: 2.5.20121412.1 (LEO 2.10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 21:10
OkeOkeOke schreef op maandag 15 maart 2010 @ 15:34:
[...]

Misschien handig als tip, zowel in total commander als in Resco explorer kan je de eerste letters van een bestand intypen. Dan spring je er gelijk heen in plaats van je het schompes te scrollen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quze
Barfman schreef op maandag 15 maart 2010 @ 16:41:
[...]

Ik heb nu de nieuwste Artemis HD2 ROM Ver 6.0 NLD erop staan, is vandaag uitgekomen.
Zit ook de nieuwste windows 6.5.5 op, en draait als een tierelier.

-HTC Manila: 2.5.20121412.1 (LEO 2.10)
Ik download hem nu, kan ik hem dan gewoon over een stock rom heen kletsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim D
  • Laatst online: 20-02-2024
Ik heb een vreend probleem op de HD2: na PRECIES 10 minuten bellen wordt de verbinding verbroken. Maakt niet uit of ik via een carkit of gewoon bel, na 10 minuten is de verbinding weg. Is dit een instelling op de telefoon (die ik nog niet heb gevonden dus) of zou ik hiervoor terug naar Vodafone moeten gaan..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Connor
Quze schreef op maandag 15 maart 2010 @ 17:26:
[...]

Alles kan... maar om errors en allerlei andere problemen te voorkomen, raad ik je aan eerst MTTY uit te voeren: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=623356

MysticGenius:

"Hi,

firstly you have no need to MTTY if you are using the same rom. you only need MTTY when changing rom.

eg: going from Dutty HG -> XannyTECH

you dont need MTTY to go from:

Dutty HG -> Dutty HG.1

and yes, if you have installed something that screwed up your phone, then sprite, then yes you will re-f**k your phone!

MG"

EDIT: Ik ga er trouwens vanuit dat je HSPL al wel in orde hebt (wellicht ten overvloede: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=611433)

[ Voor 17% gewijzigd door John Connor op 15-03-2010 18:07 . Reden: HSPL ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Connor
Tim D schreef op maandag 15 maart 2010 @ 17:38:
Ik heb een vreend probleem op de HD2: na PRECIES 10 minuten bellen wordt de verbinding verbroken. Maakt niet uit of ik via een carkit of gewoon bel, na 10 minuten is de verbinding weg. Is dit een instelling op de telefoon (die ik nog niet heb gevonden dus) of zou ik hiervoor terug naar Vodafone moeten gaan..?
Ik zou net vragen: heb je Vodafone? Maar ik las nog net dat 't idd Vodafone betreft. Ik had dit ook met mijn vorige telefoon (LG KS20). Met de HD2 heb ik dit probleem echter nog niet gehad. Ik heb sinds ik de HD2 gebruik echter wel een nieuwe vodafone simkaart, misschien dat dat iets uitmaakt. Ik ben er i.i.g. vrij zeker van, dat dit aan Vodafone ligt en niet aan je toestel.

Maar toch voor de zekerheid, welke ROM en radio gebruik je momenteel?

En nee: er is geen instelling op de HD2 die na een bepaalde tijdsduur automatisch de telefonische verbinding verbreekt, althans niet voor zover ik weet. Bandswitch (2.8.) ziet nl. alleen maar op het automatisch verbreken van dataconnecties na het verstrijken van een bepaalde tijdsduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Quze schreef op maandag 15 maart 2010 @ 17:26:
[...]

Als je HardSPL hebt geflasht, kan je hem via customRUU gewoon flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quze
ik merk al dat ik er te makkelijk over denk, ik heb nada ervaring met flashen van mobile telefoons.

En ik moet zeggen die guides op xda dev zijn behoorlijk pittig( mijn mening).

Zou iemand mijn een soort van stappen programme kunnen geven, wat eerst te doen.
Ben echt een totale leek op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Sorry Quz, maar daar is dit forum niet voor bedoeld geloof ik... ((niet rot bedoeld hoor))

Het is niet meer dan heel goed lezen, meer niet Afbeeldingslocatie: http://fc06.deviantart.com/fs31/f/2008/210/2/8/28f4605602f529989bbb62b7db4354b6.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

OkeOkeOke schreef op maandag 15 maart 2010 @ 15:34:
[...]

ohw het is gelukt! BT werkt nu :)
Windkracht13 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 18:25:
Sorry Quz, maar daar is dit forum niet voor bedoeld geloof ik... ((niet rot bedoeld hoor))

Het is niet meer dan heel goed lezen, meer niet [afbeelding]
en een traantje wegpinken als je eindigt met een bricked hd2 ;)

[ Voor 51% gewijzigd door JJ Le Funk op 15-03-2010 18:27 . Reden: 2nd quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quze
de kans is dus aanwezig dat ik m zo vern**** dat ik m brick...

En mocht dat het geval zijn is het, het einde van het toestel dus?

Zelfde verhaal dus met psps waar ik dan wel weer ervaring mee heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 12:16
Ik merk dat als ik een video aan het kijken ben (youtube of streaming media van t-mobile) dat als ik het geluid zachter of harder wil zetten met de knoppen aan de zijkant van het toestel dat services.exe steeds vastloopt. Is dit een bekend probleem ? En is er iets aan te doen ? Want vindt het een beetje raar dat ik nu onder het kijken van een video het geluid niet harder of zachter kan zetten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximus1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 12:46
Quze schreef op maandag 15 maart 2010 @ 19:00:

Die kans is altijd aanwezig, tuurlijk. Maar als je gewoon doet wat er in de handleiding staat om hem te flashen enz dan is er niks aan het handje.

Duizenden mensen hebben het voor jouw gedaan en ik ben nog niemand tegengekomen bij wie het mis ging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Quze schreef op maandag 15 maart 2010 @ 19:00:

Nee je maakt je toestel echt niet zo snel kapot met een flash, lees nou maar eerst goed wat je moet doen voordat je flashed. Dit staat in alle threads.

De enigste manier om je toestel goed te, nouja kapotmaken zou ik maar zeggen is als je tijdens het flashen de usb kabel eruit haalt, of je pc bijvoorbeeld uitvalt?

Ps: Geloof me je hebt zoveel meer aan je telefoon als je hem flashed! Je haalt er gewoon zoveel meer uit op dat moment.

[ Voor 8% gewijzigd door Dark Master op 15-03-2010 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hannes87
  • Laatst online: 13-03-2012
Weet iemand toevallig naast Marketplace/Omarket nog meer sites waar je apps voor hd2 kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quze
dan lijkt me dit de beste guide om mee te beginnen ofniet?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=609477

of is deze wellicht achterhaald omdat die datum al aardig gedateerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Quze schreef op maandag 15 maart 2010 @ 19:11:
dan lijkt me dit de beste guide om mee te beginnen ofniet?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=609477

of is deze wellicht achterhaald omdat die datum al aardig gedateerd is?
Ja hier begin je mee, anders kun je geen custom roms op je hd2 flashen. Volgens mij was er nog een andere manier voor maar die is vrij omslachtig.

Hierna zoek je een rom op die volgens jou het best bij jou telefoon past. Lees goed door wat je moet doen, let ook vooral op welke radio versie er op jou toestel moet staan voordat je flashed! Meestal staat dit aangegeven in de thread. Anyway succes het is vooral even goed lezen niks ingewikkeld aan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quze
Ik neem aan dat roms installeren in veel gevallen veel overeenkomsten hebben met elkaar ofniet?
Ik denk dat ik eerst mijn oude htc diamond probeer en als ik er een feeling bij heb mijn HD2 maar onder handen neem. Vindt het nu nog een beetje een risico om aan dit toestelletje te beginnen.

Maar nog maals de vraag, is dit inderdaad het geval dat het flashen van beide telefoons in grote lijnen overeen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Connor
Quze schreef op maandag 15 maart 2010 @ 18:19:
ik merk al dat ik er te makkelijk over denk, ik heb nada ervaring met flashen van mobile telefoons.

En ik moet zeggen die guides op xda dev zijn behoorlijk pittig( mijn mening).

Zou iemand mijn een soort van stappen programme kunnen geven, wat eerst te doen.
Ben echt een totale leek op dit gebied.
Ik zou wel een monsterlijke handleiding kunnen schrijven, natuurlijk geheel in het Nederlands, voor alle mensen die moeite hebben met de handleiding op XDA (die ik zelf overigens prima vind). Maar dat heeft alleen zin wanneer die wordt toegevoegd aan de TS en ik weet niet in hoeverre dat uberhaubt mogelijk is of de bedoeling van 't forum is.

Wat betreft 't bricken, daar hoef je echt niet over in te zitten! Zelfs wanneer je PC uitvalt of je bewust de USB kabel eruit scheurt tijdens het flashen, kan je 'm niet (definitief) bricken. Je kan nl. altijd weer terug gaan naar de bootloader en vanuit bootloader je telefoon, d.m.v. MTTY, leger laten zuigen dan bij een abortus het geval is.

Nadat HSPL voor 't eerst op je HD2 hebt geflashed kan je alle ROM's en radio's flashen, kijk alleen wel uit met verschillende combinaties van ROM's en radio's, dit werkt nl. niet altijd even goed.
Maar het belangrijkste is, vooral wanneer je op safe wilt spelen (en, zoals jij, geen ervaring hebt), FLASH (in dit geval) ALTIJD VIA USB EN NOOIT VIA SD-CARD!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
John Connor schreef op maandag 15 maart 2010 @ 19:48:
[...]

Maar het belangrijkste is, vooral wanneer je op safe wilt spelen (en, zoals jij, geen ervaring hebt), FLASH (in dit geval) ALTIJD VIA USB EN NOOIT VIA SD-CARD!!
Juist, dit is het veiligste omdat je HSPL dan behouden blijft. Als je via SDCard gaat flashen, dan kan je zomaar met een 2.02 SPL zitten, en daar is geen hack voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quze
dat is duidelijk! hehe

Zijn jullie al geirriteerd door deze noob vragen of hoe zit dat^^ Iedergeval alvast bedankt voor de uitleg en geduld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Connor
owjah... als tipje voor een geschikte ROM, zou je natuurlijk dat dikke beest kunnen installeren van die bakker op XDA, de cleanex ultralite turbo. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk, je kan ook andere ROM's uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quze
John Connor schreef op maandag 15 maart 2010 @ 20:19:
owjah... als tipje voor een geschikte ROM, zou je natuurlijk dat dikke beest kunnen installeren van die bakker op XDA, de cleanex ultralite turbo. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk, je kan ook andere ROM's uitproberen!
Wat draai jij op het moment dan?

ps na een beetje rond neuzen een erg handige thread gevonden. Een betere uitleg als dit is er niet neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Connor
Ik draai - no surprise - de custom ROM, CleanEX 1.19 UltraLite TURBO WWE. En over een paar minuten kan ik hopelijk upgraden naar versie 1.24.

Wat voor thread heb je gevonden en wat voor handleiding staat daarop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quze
sorry was de link vergeten, alhier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=621930

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quze
met de daarbij horende filmpjes wat betreft extra ondersteuning en uitleg.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals in Het algemeen beleid te lezen staat is het:
• verboden om warez aan te bieden of er naar te vragen
• spam te plaatsen
• verboden om inks naar custom ROM's plaatsen.