Toon posts:

Uitgaand signaal creative soundblaster audigy se 7.1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte tweakers,

Kan iemand mij vertellen wat het uitgangssignaal van een creative soundblaster audigy se 7.1 is.

Ik wil deze kaart koppelen met mijn JVC reciever (5.1) maar weet niet zeker of het signaal optisch of coaxiaal is. Op de versterker kan ik beide aansluiten maar op de kaart zit enkel minijack 3.5 welke ik dus middels een tosling of coaxiaal aan ga sluiten op de versterker.
De vraag is dus moet ik op het geluidskaartje een Toslink 3.5 minijack naar optisch op de JVC of een 3.5 minijack naar Coax op de JVC ?

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:14

__/`\__/`\__

Verwijderd

Topicstarter
Dat is de converter maar ik bedoel enkel een kabel van de kaart rechtstreeks naar de digitale poort van de versterker. Op de versterker is beide mogelijk, coax of optisch.

• Mistacal
Dat is niet mogelijk, tenminste niet digitaal. Je kan een jack plug naar cinch nemen en die op je audio ingsng van je versterker aansluiten. Maar een jack naar optisch of coax ken ik niet en als ze al bestaan dan krijg je never digitaal geluid.

Met die converter wel.

__/`\__/`\__

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:16

FeaR

In GoT we trust

Mistacal schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 00:35:
Dat is niet mogelijk, tenminste niet digitaal. Je kan een jack plug naar cinch nemen en die op je audio ingsng van je versterker aansluiten. Maar een jack naar optisch of coax ken ik niet en als ze al bestaan dan krijg je never digitaal geluid.

Met die converter wel.
Fabrikanten van geluidskaarten maken al jaren gebruik van een zogenaamde 3,5mm flexi-jack. Dit is een uitgang en/of ingang met meerdere mogelijkheden. Veelal wordt de digitale uitgang gecombineerd met de center/subwoofer, maar ook veelal met de line-in.

In de software van de kaart kan je dan instellen of het de "gewone" analoge uitgang moet zijn met bijhorende functie of dat het een digitale uitgang moet worden.

Veelal is het een optische uitgang en kan je gewoon een 3,5mm jack optical jack krijgen om dan een optische kabel op aan te sluiten. Zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.national-tech.com/prodimages/optical-toslink-female-3.5mm-optical-male.jpg

Of gewoon een kabel met aan de ene kant een normale optische aansluiting en aan de andere kant een 3,5mm jack:
Afbeeldingslocatie: http://www.bax-shop.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/t9xc2lh.jpg

Voor digitale coax heb je dergelijke verloopjes al zijn die een stuk zeldzamer. Dus het is gewoon mogelijk om een digitaal signaal over een 3,5mm jack te sturen. Helaas gebruikt Creative om en om beide aansluitingen, dus durf zo niet te zeggen welke soort kabel/verloop er bij deze kaart nodig is...

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 05-03-2010 07:46 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Mistacal

__/`\__/`\__

Verwijderd

Topicstarter
FeaR1986 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 07:41:
[...]

Voor digitale coax heb je dergelijke verloopjes al zijn die een stuk zeldzamer. Dus het is gewoon mogelijk om een digitaal signaal over een 3,5mm jack te sturen. Helaas gebruikt Creative om en om beide aansluitingen, dus durf zo niet te zeggen welke soort kabel/verloop er bij deze kaart nodig is...
Hoe zou ik er achter kunnen komen welke aansluiting Creative gebruikt bij mijn kaart ?

Ik kan natuurlijk een coax en een optisch variant kopen maar weet het liever zeker. Krijg wel een beetje het gevoel dat het een K kaartje is als dit allemaal zo lastig te maken is.
Op mijn vorige bordje zat gewoon een optische uitgang op maar nu niet meer vandaar dat ik er een apart geluidskaartje in gezet heb.

• Mistacal
Zie post van Fear..
FeaR1986 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 07:41:
[...]
Veelal is het een optische uitgang en kan je gewoon een 3,5mm jack optical jack krijgen om dan een optische kabel op aan te sluiten. Zoiets dus:

Voor dit geld kan je het toch proberen?

__/`\__/`\__

• roger is here
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-01 10:25

roger is here

duss..

Me? Crazy? I aint crazy, poor people are crazy i'm eccentric.

Pagina: 1